Меню


Курсы Стимул Справочник Статьи Карьерный рост

Аудитор круче бухгалтера?

Аудитор круче бухгалтера?

Щоб дати відповідь на це запитання, по-перше, треба пропрацювати рядовим бухгалтером років зо три, по-друге, пропрацювати головним бухгалтером ще стільки ж, а по-третє, провести хоча б одну перевірку на виїзді в ролі аудитора. Тільки тоді ти вирішиш, що для тебе круто.

Можливо тобі буде комфортно працювати бухгалтером на якісь одній ділянці, наприклад вести картки по основним засобам, нараховувати амортизацію, вести банк чи касові операції. Робота буде однотипна нескладна тим паче на комп’ютері в одному вікні відкрита програма 1С, а в другому тихенько грає улюблена музика, в третьому приходять повідомлення з контакту (чи Facebook), а там і фотки з відпочинку треба переглянути. А ти обробляєш документи, раз у місяць нарахував амортизацію, прослідкував поступлення основних засобів, розніс операції по банку, по касі. Можливо з їздив у банк, поспілкувався з операторами. Робота виконана вчасно, якісно - і до тебе ніяких запитань. Є вільний час. Про зміни в обліковій політиці чи в законодавстві тебе попередить головний бухгалтер. Все добре. Саме така робота для молодого спеціаліста, бо йому потрібен вільний час на друзів, кохання і т.д. Відповідальність все одно несе головний бухгалтер. Якщо зроблять зауваження – не страшно – головне аж сильно не напартачити, або ще краще не видалити базу 1С на сервері. А так все добре. Трохи менша зарплата та і менше питають. Головне посміхатись.

А хочеш більше? То ти кар’єрист? То це вже не так просто. Треба жертвувати не тільки часом. «Музички» буде менше, а телефонні дзвінки будуть не просто зашкалювати, ти не знатимеш який телефон брати – стаціонарний чи мобільний, а може дивитись на електронну пошту чи виясняти щось із постачальником чи з банком домовлятись щоб провели по скоріш платіжне доручення. Чи просто втихомирювати своїх підлеглих, які заслухались «музички» і проґавили проводку, або забули нарахувати амортизацію, а може забули здати виручку в банк і що робити з перелімітом каси. А дехто не відзвітувався за отримані кошти, а минуло вже три дні, де його ловити з документами. Водії не здали вчасно подорожні листи, майстри матеріальні звіти і т.д. Треба внести зміни в базу 1С програміст не відповідає, а ти зумієш все зробити, бо ти головний бухгалтер. У тебе немає вибору. Сьогодні звіт. Все вийшло звіт здано. Тепер можна і додому.

Рутина?

Щоб стати хорошим головним бухгалтером, так підказують практики, треба хоча б три роки тримати в руках і розумітись на первинній документації. Уміти організовувати роботу інших бухгалтерів. А щоб перевіряти їхню роботу треба знати не тільки ази бухгалтерського і податкового обліку, а й слідкувати за змінами у законодавстві, які постійно відбуваються. Не даремно ж кажуть, що існує дві професії, де треба вчитись і не розслаблятись це юрист і бухгалтер. Не вчасно здав податкову звітність - штраф, не вчасно заплатив податки - штраф, не вірно обрахував податки – штраф. Одним словом, головний бухгалтер постійно повинен бути в курсі всіх справ, як у себе в бухгалтерії, так і в законодавстві.

І це ще ж не все. А ще керівник. Як ладити з ним? Як виконувати його розпорядження, щоб вони відповідали закону. Наприклад: є гроші на рахунку і сьогодні треба сплачувати єдиний соціальний внесок, а то буде штраф, а керівнику саме сьогодні потрібно закупити паливно-мастильні матеріали, бо завтра техніка не виїде на роботу. Як знайти компроміс? Або ще краще грошей на поточному рахунку нема, а податки треба сплати. Як домовитись із покупцем, щоб дав аванс за ще невиконані роботи. Коли головний бухгалтер людина-слова, звичайно ж його послухають і кошти на рахунок сядуть і податки будуть заплачені, і з керівником теж буде знайдено компроміс. Робота головного бухгалтера потребує більше відповідальності, більше компетентності та й загалом більше головного болю. Воно тобі треба? А ти комунікабельний, здатний до продуктивного ділового спілкування, морально чистий і бездоганно чесний? Важко, а ніхто і не казав, що робота головного бухгалтера легка. Ще треба вміти виробляти імунітет до « синдрому звітного періоду». Все вийде.

Попрацював головним бухгалтером, хочеш ще більшої зарплати і трохи спокою?

Може краще поїхати по приватним підприємствам і провести аудиторську перевірку? Їхню бухгалтерську кухню тільки треба знати. Гарно платять, нові люди, постійні командировки – романтика. Немає твоїх бухгалтерів, механіків, майстрів, кадровиків, податківців, покупців, постачальників. Тиша … тільки ти, папери і законодавство. Листай, шукай, вчи, показуй. Добре, коли головний бухгалтер тебе розуміє, а керівник не тиран. Сцени про Отелло і Дездемона тобіш керівник - бухгалтер ти не побачиш. Сумно. Спокійно.

А щоб перевіряти, мабуть треба і багато знати. І не просто багато, а ще вивчати облік у різних галузях господарювання. Здавалося, бухгалтерський облік перейшов на міжнародні стандарти, тепер у всіх все однаково, все одно у кожній галузі є свої первинні документи і свої нюанси у веденні бухгалтерського і податкового обліку.
Аудитору не просто треба вчитись і вчитись, і десь їздити, а ще й уміти говорити з керівником про помилки, допущені головним бухгалтером. В основному, керівники і наймають аудиторів, щоб перевірити своїх головних бухгалтерів. Аудитор це не є контролюючий орган, який оштрафує, а навпаки в його роботу входить надавати консультації, вказувати на помилки у веденні обліку і як їх правильно виправити, щоб не отримати штраф. Аудитор насамперед, повинен бути порядною людиною, і не доповідати в податкову інспекцію про помилки на даному підприємству.
Висновок: що круто?

Круто бути молодим успішним бухгалтером, який і «музичку» слухає і всі проводки робить вірно, і з первинними документами ладить і сам вивчає облікову політику на підприємстві і законодавство вивчає та ще й головному бухгалтеру допомагає. І мріє стати головним бухгалтером.

Круто бути головним бухгалтером на підприємстві, де керівник не просто управлінець, а й сам дещо розбирається в бухгалтерії, довіряє своєму бухгалтеру. Де бухгалтера вчасно обробляють бухгалтерські регістри і баланс завжди йде. Програміст вчасно вносить зміни в базу 1С. Дебіторська та кредиторська заборгованість погашена, товарно-матеріальні цінності закуплені, угоди з покупцями укладені, зарплата виплачена ( можна і премію) податки сплачені, ще й гроші є на рахунку. Робота кипить.

Круто бути аудитором – помічником, консультантом до того ж порядним, компетентним, толерантним.

Круто любити свою роботу.

Матвієнко Катерина


Нас находят: як рознести подорожні листи в 1С


Подписка на новости RSS     Добавьте в закладки Google fusion     Мы в Google+    

 

Мы ВКонтакте

 

Мы на Facebook