Меню


Курсы СтимулСправочникСтатьиФакты о бухгалтерах

Чи можна звільнити бухгалтера у зв'язку з втратою довіри?

Чи можна звільнити бухгалтера у зв'язку з втратою довіри?

Успішність кожної організації залежить насамперед від керівника та його управлінських навичок. Він організовує роботу всього підприємства та ретельно слідкує за виконанням робітниками усіх поставлених перед ними завдань. Але перш за все, керівнику треба обрати кваліфікованих і надійних підлеглих, що є досить нелегким завданням.

На даний момент проблема висококваліфікованих кадрів є дуже актуальною. Головною причиною цього є виїзд молодих спеціалістів за кордон. Молоді важко реалізувати свій потенціал в даній країні, тому вони шукають кращих умов праці та вищої заробітної плати в інших країнах світу. За кордоном вони бачать стабільність у своєму майбутньому та кращі перспективи для своїх дітей.

Іншою проблемою є недосконалість системи освіти. Ще починаючи зі шкільних парт, наша освіта є застарілою та неефективною. Такий спосіб навчання дає лише уявлення про знання, не розвиваючи в дитині її таланти та особливості. Багато вчителів не дають змоги висловити учням своє ставлення, відношення чи точку зору на вирішення тої, чи іншої проблеми, адже спираються на шаблон, який не змінюється протягом багатьох років.

Школярі старшої школи не мають права виробу предметів. Тому не мають можливості більш детально вивчити цікавий предмет. Можна звичайно розвивати свої здібності з репетитором, але не в усіх батьків вистачає фінансових можливостей на такі послуги.

У вищих навчальних закладах теж існує ряд проблем, який потребує глобальних освітніх реформ. Багатьом студентам не вистачає часу на самостійне опрацювання предмету. Через брак часу деякі студенти роблять уроки вночі, що приводить до фізичної та розумової виснаженості організму. Також головною перешкодою молоді до хорошої посади є недостатня кількість практики. Університет не дає тих практичних навичок роботи, яких потребує і вимагає роботодавець.

Можливо це є наслідком недостатнього фінансування галузі освіти. З кожним роком інвестування в освіту стає все меншим і меншим. Викладачі отримують низьку заробітну плату, через це не мають стимулу підвищувати та покращувати рівень викладання предметів. Таких проблем та пропозицій щодо їх вирішення може бути безліч, але на сьогоднішній день студенти особливу увагу звертають на всі дрібниці, адже не бачать ніякого покращення у системі вищої школи та постійно вимагають кращих умов навчання в університеті.

Аби стати хорошим спеціалістом та реалізувати свій потенціал, треба працювати щодня, вдосконалюючи свої знання та навички. Особливо такої важкої праці потребує професія бухгалтера.

На ринку праці існує безліч вакансій на посаду бухгалтера. Це свідчить про те, що ця спеціальність користується попитом. Людей, які закінчили курси бухгалтерів багато, але дійсно хорошого і надійного спеціаліста знайти досить не легко. Але не тільки вища освіта і практика роблять з людини відмінного бухгалтера, а й такі особисті якості як відповідальність, уважність, пунктуальність, чесність. Оскільки бухгалтер постійно має справу з фінансовими і податковими звітами, нарахуванням заробітної плати та іншими фінансовими операціями підприємства, така риса характеру як чесність, мабуть, є найважливішою для кожного керівника.

Довіра є важливим елементом на кожній фірмі чи організації. Існує безліч методик та порад від психологів та інших спеціалістів, як стати хорошим керівником. Одним із таких способів є виявлення довіри до своїх підлеглих. Вони радять довіряти, давати право на помилку своєму співробітнику та не контролювати кожний його крок. Працівник буде більш впевненим в собі та більш ефективно буде виконувати свою роботу.

Можливо з психологічної точки зору це дійсно так, але довіряти незнайомій людині фінансову сторону фірми важко. Тим більше в наш час, коли існує багато людей «не чистих на руку».

Уявіть себе на місці керівника. Ви помітили досить серйозну помилку у фінансовому документі, через яку не тільки не отримали очікуваний прибуток, а й завдали фірмі досить великий збиток. Хіба в такій ситуації є час розбиратися хто правий, а хто ні? Розумний та досвідчений керівник перш за все буде рятувати фірму та її фінанси, буде докладати максимум зусиль. І тільки потім, коли все стане на свої місця, буде шукати винних.

Звичайно, першою особою, яку буде підозрювати керівник установи, є бухгалтер. Інше питання: навмисно, чи ні, він це зробив? Якщо такий випадок одноразовий, мабуть, людина таки помилилась і нічого поганого не хотіла зробити. Адже дійсно кожен з нас може помилятись. І це залежить не тільки від уважності. Просто може бути механічна помилка чи завадив хто, відволік та безліч інших причин.

Але якщо такі помилки стають систематичними, це не може не викликати підозри. Деякі бухгалтери не визнають своїх помилок і переводять підозру на касирів фірми, які фактично тримають гроші в руках. Адже бухгалтери мають справу з фінансами лише в паперовому вигляді. Тому, щоб довести, що помилка є дійсно зі сторони бухгалтера, треба витратити чимало часу.

Існує декілька причин, чому ж бухгалтери все-таки здійснюють незаконні операції не на користь фірми, в якій працюють. Однією з найпопулярніших є низька заробітна плата. Таким способом бухгалтери намагаються отримати додатковий прибуток. Не слід встановлювати для бухгалтера мінімальний оклад. Адже такий спеціаліст, який має досить багато зобов'язань, навичок та знать, повинен отримувати гідну платню.

До такого способу додаткового заробітку схильні жадібні по своїй натурі люді, або ті, які потрапили в складну життєву ситуацію. В таких випадках, мудрий керівник, помітивши зміни в поведінці підлеглого, повинен поцікавитись причинами поганого настрою та іншим. Також можливо запропонувати свою допомогу. За таких дій, махінації з боку бухгалтера можуть бути мінімальними, або, навіть, зовсім їх не бути.

Але якщо махінації стають явними, то в такій ситуації приймати рішення повинен директор, чи інший керівник. Так, такі діє є незаконними, але при прийнятті рішення треба враховувати все, навіть, особисті якості людини. Можливо, якщо усунути одну з причин махінацій, то все стане на свої місця. В такому випадку звільнення не є бажаним. Способом покарання може бути пониження. Але якщо керівник добре знає свого підлеглого і рішуче впевнений, що цю людину ніякі покращення не змінять, тоді є один вихід - звільнення з посади.

З іншого боку, втрата довіри може лише слугувати як привід для звільнення. Таким нехитрим способом директор може звільнити не бажану для себе людину. Адже досить легко сказати підлеглому про недовіру та якісь помилки у звітах, і все. Дуже часто на підприємствах люди «не сходяться характерами», чи існують якісь особисті конфлікти. Людина з вищою посадою, таким способом звільнення, може помститися іншій.

Якщо уважно вчитуватися в закони, то таке ставлення неприпустиме. І якщо керівник не має конкретних фактів і доказів, на які він спирався, коли ставив питання про звільнення, то така ситуація є незаконною і навіть керівник може бути покараний. Але досвід показує, що більшість населення не має уявлення про свої права, чи гаранти, тому і потрапляють в такі ситуації.

Отже, аби бути захищеним та впевненим у своєму майбутньому, перш за все треба знати закони та права. Вас не мають права звільняти, якщо Ви дійсно нічого незаконного не зробили. Таку впевненість треба доводити не тільки в словесній формі, а й підтверджувати це паперовими аргументами.

Якщо Ви займаєте таку престижну посаду як бухгалтер, значить керівник побачив у Вас відповідальну, впевнену, уважну та чесну людину. Головне, мабуть, серед цих якостей, це дійсно бути Людиною. Треба виправдати сподівання керівника. І вже ні в якому разі не йти на такі вчинки, як махінації з фінансами. Можна не тільки втратити довіру всього колективу, а й бути покараним. Така ситуація негативно відобразиться на Вашій репутації, а в подальшому і на кар’єрний ріст. Тому, якщо є бажання досягти висот, треба робити це законним шляхом.

Балацький В.Р.


Подписка на новости RSS     Добавьте в закладки Google fusion     Мы в Google+    

 

Мы ВКонтакте

 

Мы на Facebook