Меню


Курсы СтимулСправочникСтатьиНа досуге

Планування сімейного бюджету

Планування сімейного бюджету

Досить часто планування сімейного бюджету для багатьох сімей є задачею не із легких. Особливо, якщо мова йде про молоду сім`ю. Через нестачу досвіду, знань та грамотності у фінансових справах, більшість молодих людей досить швидко влізають в борги, беруть чималі кредити і при цьому всьому, грошей не вистачає як на незаплановані покупки, так і на відпочинок та повсякденні потреби. Аби цього уникнути, потрібно навчитися правильно планувати сімейний бюджет. У цій нелегкій справі є свої правила, яких обов’язково потрібно дотримуватись.

Є багато методів ведення сімейного бюджету, ми розглянемо один з найпоширеніших методів під назвою «сім конвертів». Класичний метод від бабусі. Дехто вважає його застарілим, але якщо добре розібратися, легко зробити висновок, що він все ще являється ефективним, і цим методом ведення бюджету користуються і сьогодні. Перш за все, поділіть усі свої доходи на сім умовних конвертів. Перший конверт – гроші, що підуть на харчування. Другий – на комунальні послуги та квартиру. Розрахувати другий досить просто, а от щоб дізнатись чіткий відсоток від загального суми доходів, що йде на харчування, доведеться вести підрахунки декілька місяців. У багатьох випадках цей конверт становить від 20% до 50% від загального бюджету, в залежності від благополуччя сім`ї. В третій конверт відкладатимуться гроші на відпочинок та святкування сімейних свят (день народження, річниця весілля, новий рік тощо). В четвертий - щомісячно відкладається невелика сума, як кажуть в народі, - «на чорний день», а саме: незаплановані покупки, лікування тощо. В середньому, в четвертий конверт варто щомісячно відкладати 10% від загальної суми доходів. Це досить незначна сума, нестачу якої ви не будете помічати, та яка в майбутньому обов’язково знадобиться. В п’ятий конверт відкладайте гроші на одяг, взуття, меблі, ремонт тощо. Суму також досить легко вирахувати, особливо, якщо ви точно знаєте коли саме у вас будуть завчасно заплановані витрати. Якщо в сім`ї є діти, то наступний конверт буде присвячений саме для витрат на їхні потреби. Це можуть бути виділені гроші, що підуть на репетитора, іграшки, навчання, одяг, взуття. Інколи, при відсутності дітей, витрати з шостого конверту можуть піти на утримання домашніх улюбленців (якщо вони є). Якщо сім`я проживає в сільській місцевості та має господарство, заводиться ще один конверт, куди відкладатимуться гроші для ведення господарства. Головне правило ведення сімейного бюджету методом семи конвертів - ніколи не перекладати гроші з одного конверту в інший, та не використовувати відкладені гроші в інших цілях, ніж в тих, які були зазначені спочатку. Щоб цього уникнути слід ретельно підрахувати, який відсоток доходів слід відкладати на ті, чи інші потреби. Тому спочатку слід провести спостереження та підрахунок усіх витрат протягом двох місяців. А лише потім відкладати гроші та розподіляти їх по конвертам. Навчитись відкладати гроші - це лише половина зробленої справи. Набагато складніше навчитись вписуватись у свій прожитковий мінімум. В цій справі найголовніше – це самодисципліна. Тому, якщо ви любите відпочивати, проводячи свій час в ресторанах та кафе, то потім доведеться відмовитись від відпустки, або зекономити на інших потребах. Але в жодному разі не брати відкладені гроші з неправильних конвертів. Авжеж, бувають тимчасові фінансові проблеми, які слід негайно вирішити, тільки в таких випадках можна брати гроші з інших конвертів. Якщо ви це зробили, обов’язково слід записати, яку суму взяли з конверту та коли повернули. Але головний момент стосується сьомого конверту - сюди ми відкладаємо всі ті кошти, що залишились в кінці місяця в інших конвертах. Таким чином, вам вдасться не тільки зекономити на витратах, але й мати певні гроші для особистих примх, або ж відкласти чергову суму на відпустку, або день народження. Досить важливо привчатися відкладати 20% від власного бюджету ще до створення сім`ї. Дуже корисно зробити це своєю звичкою. Перед тим як скласти свій бюджет необхідно позбутися усіх кредитів та боргів. Або ж, доведеться заводити ще один конверт для погашення боргів. Деякі фахівці взагалі стверджують, що головними умовами успіху у веденні бюджету являються три прості правила:

  1. погасити кредит та усі борги;
  2. відкладати 20% від прибутку щомісячно;
  3. на залишені 80% прибутку жити в своє задоволення.

Важливі поради стосовно ведення сімейного бюджету:

Костюк Софія


Подписка на новости RSS     Добавьте в закладки Google fusion     Мы в Google+    

 

Мы ВКонтакте

 

Мы на Facebook