Меню


Курсы СтимулСправочникСтатьиФакты о бухгалтерах

Системний адміністратор і бухгалтер - вічна ворожнеча. Невже так повсюди?

Системний адміністратор і бухгалтер - вічна ворожнеча. Невже так повсюди?

Професія бухгалтера повсякчас була необхідною та престижною. Такого висококваліфікованого спеціаліста постійно супроводжують погляди поваги та довіри, адже він виконує роботу від якої залежить функціонування того чи іншого підприємства. Останнім часом можна зустріти багато суперечок у професійній галузі у яких, на подив, одним із учасників є саме бухгалтер. Кажуть, що він часто не може знайти спільної мови то з аудитором, то з фінансовим аналітиком чи навіть менеджером. Новим учасником цих нескінченних дебатів сьогодні є системний адміністратор. Мимоволі складається враження, що бухгалтери дуже конфліктні особи. Невже всі представники цієї професії мають проблеми у ладнанні зі своїми колегами? І як вирішити це питання? Спробую в цьому розібратися на прикладі відносин між системним адміністратором та бухгалтером.

Пропоную спершу розібратися в тому, коли ж розпочалася ця війна професій. На хвилинку помандруємо в ті далекі часи, коли не було ще наших сучасних технологій. Перед нами постають підприємства та компанії, фабрики та заводи, що виконують свою діяльність більшою чи меншою мірою так, як і зараз. Незмінною є і сумлінна робота бухгалтерів на кожному об'єкті. Змінилася лише форма виконання їх повсякденних робочих завдань, а саме вона стала більш комп'ютеризованою та технічною. Ось тут і почалися ці проблеми. Виникла об'єктивна необхідність у співпраці із новими фахівцями інноваційних технологій - системними адміністраторами. Вони – молоді, перспективні спеціалісти прогресуючої нещодавно створеної галузі, які на «ти» із найсучаснішими комп'ютерними розробками. Не дивно, що бухгалтери їх не сприймали, ба навіть не вважали їх працю такою значущою, оскільки самі вони могли виконувати звичну роботу і старим методом. Більше того, застосування новинок для кожної людини без винятку викликає спершу почуття страху та невпевненості. Всі дії виконувались повільно, а це лише збільшувало і не без того завантажену роботу бухгалтерів. Отже, ми визначили початок зародження конфліктних відносин.

Варто розглянути як виглядає суперечка з погляду обох представників. Для початку розглянемо роботу бухгалтера. Як я вже зазначала, ця робота кропітка та потребує значних зусиль. Не всім під силу витримати тиск такою мірою, якою він може бути під час здачі річного звіту. Що вже й говорити про перевірку податковими органами! А тут ще і проблеми із здавалося б банальним внесенням даних до системи 1С. Як можна стримати свої почуття, коли кожна хвилина безмежно цінна, а ви мусите витратити її на розв'язання проблем із комп'ютерною системою?! Так складається, що ми завжди спершу шукаємо винних, а вже потім намагаємося виправити ситуацію. Для бухгалтерів в такому випадку крайнім буде системний адміністратор. Він знову не виконав своїх прямих обов'язків, не перевірив роботу пристрою, знову трапився збій в системі, який він ще не полагодив. Як результат, бухгалтер накопичує свою злість і чатує на адміна, щоб сповістити про своє обурення його роботою. Ось вам і конфлікт, здавалося б на пустому місці.

Що ж відбувається зі сторони системного адміністратора? Насправді його робота не менш виснажлива, ніж у бухгалтера. Адмін має контролювати велику кількість складних процесів. Більше того, він відповідає за безпеку всієї бази даних компанії. Оновлення програмного забезпечення та встановлення пристроїв також лежить на його плечах. Як бачимо не все так елементарно, як здавалося на перший погляд. Системні адміністратори часто жаліються на безглуздість питань з боку бухгалтерів. Приміром, проблеми можуть виникати через неуважність чи неправильність користування бухгалтера комп'ютером. Заклопотаний та розлючений бухгалтер розповідає про певний збій у техніці, наполягає, що проблема серйозна і без втручання адміністратора тут не обійтися. Останній полишає свої справи і мчить на допомогу, вбачаючи у проблемі значну перешкоду для роботи бухгалтера. Як виявляється, проблема полягає у чомусь зовсім незначному і бухгалтер не лише як спеціаліст своєї справи, але і як середньостатистичний користувач ПК мав би залагодити її самостійно. Адмін злиться через відволікання на такі прості речі, бухгалтер залишається також невдоволеним через непривітний погляд адміна. Суперечки продовжуються. Часто адміністраторів нервує таке прискіпливе ставлення бухгалтерів до кожного числа та документа, однак робота останніх потребує ретельної перевірки найдрібніших деталей, адже найменша похибка може призвести до серйозних проблем.

Виникає питання: невже ця ворожнеча існує повсюди і її неможливо уникнути? Є багато прикладів чудових взаємин між представниками даних професій. Секретом вдалих відносин є освіченість працівників у обох галузях. Лише коли ми відчуємо себе на місці іншої людини, ми зможемо зрозуміти сутність її роботи. Тому ідеальним є варіант бухгалтера, який усвідомлює роботу системного адміністратора, або ж адміністратора, який має знання про роботу бухгалтера.

В будь-якому колективі можуть виникати певні конфліктні ситуації незалежно від професій та галузей роботи. Перш за все, на це впливає характер та темперамент людини, а також бажання знайти спільну мову та досягти консенсусу з іншими. Важливо пам'ятати, що під впливом стресових ситуацій ми можемо втрачати контроль над своїми емоціями і нашкодити як своїй роботі, так і роботі колег. Тому потрібно жити дружно, мирно та з розумінням один одного!

Швиденко Вікторія


Подписка на новости RSS     Добавьте в закладки Google fusion     Мы в Google+    

 

Мы ВКонтакте

 

Мы на Facebook