Меню


Курсы СтимулСправочникСтатьиБухгалтеру

Зміни в податковому законодавстві України і їх вплив на роботу бухгалтера

Зміни в податковому законодавстві України і їх вплив на роботу бухгалтера

Електронний сервіс „Електронний кабінет платника податків” та Електронна картка платника податків

Висновки

 

Бухгалтер – це людина, яка веде на підприємстві два види обліку: бухгалтерський і податковий. Це надзвичайно важка робота. Вона пов’язана з документацією. Найголовнішими джерелами роботи бухгалтера є план рахунків бухгалтерського обліку за допомогою якого бухгалтер веде облік і звичайно ж податковий кодекс України, який передбачає сплату податків і зборів. Як тільки нові введення вступають в силу йому необхідно їх ретельно опрацювати і вивчити.

Новий податковий кодекс був прийнятий в 2010 році і вступив в дію 1 січня 2011 року. Цей податковий кодекс ніс багато змін до податкового законодавства.

Зокрема:

Прийняття нового податкового кодексу передбачало зближення бухгалтерського і податкового обліку, зменшення податкового тягаря платників податків, забезпечення балансу інтересів держави і платників податків та регулювання податкових надходжень до бюджету. Але нове законодавство не вирішило проблем, а ще й створило їх.

Так, прийняття Податкового кодексу значно вплинуло на організацію обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва.

Електронний сервіс „Електронний кабінет платника податків” та Електронна картка платника податків

Електронний кабінет платника податків – новий електронний сервіс веб-порталу ДПС України, який за допомогою спеціального інструмента доступу (наприклад, електронної картки платника податків) з використанням електронно-цифрового підпису дозволить платнику податків працювати з органами податкової служби в режимі реального часу.

Електронна картка призначена для забезпечення процесів роботи з Електронним кабінетом платника податків, терміналами самообслуговування платників податків та взаємодії з іншими інформаційними системами ДПС України та надасть можливість:

Тобто можна сказати, що даний сервіс значно спростить роботу бухгалтера. Це все є дуже добре, але ж є, але:

Для бухгалтера це дуже великі ризики, адже самі він розпоряджається коштами на підприємстві і сплачує податки.

У податковий кодекс 2014 року введено нововведення, які зокрема стосуються спрощення ведення бізнесу. Одним із таких нововведень є те, що з 1 січня 2014 року свідоцтво платника ПДВ видаватись не буде. Документально підтвердити статус ПДВ можна буде за допомогою витягу з Реєстру платників ПДВ. Також введено нову форму декларації з ПДВ, яку необхідно буде надавати, починаючи зі звітності за січень (І квартал) 2014 року та затверджену нову форму декларації з податку на прибуток підприємств.

Затверджено форму декларації з ПДВ на відміну від попередньої форми, яка містить нові рядки :

5.1 – обсяг операцій з вивезення товарів за межі митної території України, які звільнені від оподаткування згідно зі ст. 197 та підрозділом 2 розділу ХХ ПКУ, міжнародними договорами;

16.1.4 – коригування податкового кредиту згідно зі ст.192 ПК за обсягами придбання з ПДВ з метою їх використання для здійснення операцій, які не є об’єктом оподаткування або ж звільнені від оподаткування.

Подання звітності за новою формою здійснюється з 01.02.2014:

Висновки

Аналізуючи нововведення можна сказати, що вони водночас і полегшать роботу для бухгалтера, водночас обтяжать його.

Полегшать роботу бухгалтера у зв’язку з тим, що він менше часу буде затрачати на «походи» в податкову службу.

А з іншої сторони бухгалтер затратить час:

Але будемо сподіватися, що нові введення будуть працювати тільки на благо нашій державі і не будуть нести негативних наслідків.


Подписка на новости RSS     Добавьте в закладки Google fusion     Мы в Google+    

 

Мы ВКонтакте

 

Мы на Facebook