Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыБухгалтеруДержавні закупівлі

Материалы слушателям курсов: "Бухгалтеру / Державні закупівлі"

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Проводимо процедуру закупівлі послуг з теплопостачання

Згідно з частиною другою статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про держзакупівлі) замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.До складу КЗОЗ Центр ПМСД входять 5 амбулаторій, які розташовані в різних районах міста. Постачання пари та гарячої води в місті здійснюють відповідно до території, де розташовані їхні теплотраси, дві теплопостачальні організації: ТОВ Теплосервіс та КП Міськтепломережа.
ТОВ Теплосервіс відпускає пару та гарячу воду для Центру ПМСД на суму, яка перевищує 100 000 грн., КП Міськтепломережа — на суму, меншу 100 000 грн. Предмет закупівлі є однаковим для обох постачальників, а саме 35.30.1 Пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води. Як потрібно проводити процедуру закупівлі в цій ситуації?
 

Чи потрібно коригувати річний план закупівель або додаток до нього щоразу після внесення змін до кошторису

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) закупівля здійснюється відповідно до річного плану, який складає та затверджує комітет з конкурсних торгів (ч. 4 ст. 11 Закону про закупівлі).Бюджетною установою постійно змінюються кошторисні призначення стосовно закупівлі товарів, робіт та послуг, вартість яких не перевищує 100 тис. грн. До того ж такі зміни іноді відбуваються кілька разів на місяць. Чи потрібно щоразу вносити зміни до річного плану закупівель в частині додатка до нього?
 

Закупівля на додатково виділені кошти: як правильно обрати процедуру закупівлі

Відповідно до частини першої статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тис. грн. (у будівництві — 300 тис. грн.), а робіт — 1 млн. грн., крім закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону, умови застосування якої встановлені розділом VIII1 Закону про закупівлі, у т. ч. на технічне обслуговування, іншу оплатну підтримку на майбутнє об’єкта закупівлі чи виплат, пов’язаних з використанням об’єктів права інтелектуальної власності.Замовнику на початку 2013 року було виділено 80 тис. грн. на закупівлю необхідних товарів. Тож було укладено пряму угоду без проведення процедур закупівель. У липні 2013 року замовнику було додатково виділено ще 170 тис. грн. на закупівлю тих самих товарів. Чи може замовник на 170 тис. грн. провести процедуру запиту цінових пропозицій? Чи, враховуючи загальну суму на 2013 рік, він зобов’язаний проводити відкриті торги?
 

Які документи подавати до органу Казначейства при оплаті за договором про закупівлю

Відповідно до абзацу другого частини четвертої статті 7 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, до здійснення оплати за договорами про закупівлю перевіряє наявність та відповідність укладеного договору про закупівлю звіту про результати проведення процедури закупівлі та річному плану закупівель, правильність їх оформлення відповідно до законодавства, а також наявність оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника), відомостей про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами), оголошення про результати процедури закупівлі, що були опубліковані в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та відповідних міжнародних виданнях у випадках, передбачених Законом про закупівлі.Які документи повинен надавати замовник до Державної казначейської служби України для оплати договорів, укладених за результатами торгів? Як підтвердити інформацію, що розміщується на веб-порталі Упов­новаженого органу?
 

Визначаємо очікувану вартість довгобуду для здійснення державних закупівель

Згідно з частиною першою статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон) цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень (у будівництві — 300 тисяч гривень), а робіт — 1 мільйон гривень.Сільська рада планує будівництво дороги однієї з вулиць села, вартість якого обійдеться у понад 3 млн. грн. Оскільки сільський бюджет не дозволяє це зробити протягом одного бюджетного року, сільська рада прийняла рішення розбити будівництво дороги на кілька етапів (3–4 роки), а саме: щороку здійснювати будівництво вартістю до 1 млн. грн. Якими нормативами користуватися у такій ситуації та яку очікувану вартість будівництва застосовувати під час проведення процедури державної закупівлі.
 

Чи може критерій оцінки термін виконання наукових досліджень мати 50% питомої ваги

Відповідно до частини п’ятої статті 28 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) замовник визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено згідно із Законом про закупівлі (у кількості не менше двох), на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів.Замовник при закупівлі наукових досліджень установив одним із критеріїв оцінки термін виконання цих досліджень та присвоїв цьому критерію 50% питомої ваги, через що переміг учасник з не найнижчою ціною. Інший учасник надіслав скаргу, аргументуючи цю ситуацію порушенням принципу економії в держзакупівлях. Чи були дії замовника правомірними та чи повинен замовник вживати заходів для задоволення скарги?
 

Строк подання до органів Казначейства змін до додатка до річного плану

Держзакупівельним законодавством, зокрема наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель від 15.09.2014 № 1106, передбачено лише складення замовниками такого документа як додаток до річного плану закупівель, вимоги до заповнення вказаного документа, місце та строки оприлюднення.У який строк потрібно подавати до органів Державної казначейської служби України зміни до додатка до річного плану закупівель?
 

Відміняємо процедури закупівлі в одного учасника

Так, має право.Бюджетна установа розпочала процедуру закупівлі в одного учасника на закупівлю послуг із супроводження програмного комплексу бухгалтерського обліку. Згідно із кошторисом суму асигнувань за такими витратами зменшено до 80 000 грн., і тепер у проведенні процедури немає потреби. Чи має право замовник відмінити процедуру закупівлі в одного учасника?
 

Чи проводити конкурсні торги на додатково отримані для закупівлі послуг кошти

Така установа може укладати договір на отримання послуг у межах додаткових коштів без проведення процедури закупівлі.Бюджетною установою на початок року проведено торги на закупівлю послуг з технічного обслуговування та поточного ремонту офісної техніки на суму 350 000,00 грн., а зараз отримано додатково 40 000,00 грн. для таких же послуг. Чи потрібно проводити процедуру закупівлі на суму додатково отриманих коштів?
 

Чи розміщувати на веб-сайті установи додаток до річного плану державних закупівель

Відповідно до пункту 1 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель, затвердженої наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 922, річний план закупівель складається щодо закупівель, очікувана вартість яких дорівнює або більше сум, зазначених у частині першій статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про держзакупівлі).Бюджетна установа затвердила річний план державних закупівель та додаток до нього. Чи потрібно оприлюднувати на власному веб-сайті установи додаток до річного плану державних закупівель?
 

Річний план закупівель на 2013 рік складено за старими КЕКВ: чи вносити зміни за закупівлями, розпочатими наприкінці 2012 року

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) закупівлі проводять відповідно до річного плану. Інструкцією щодо заповнення форми річного плану закупівель, затвердженою наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 922, передбачено обов’язковість заповнення колонки 2 річного плану закупівель в разі здійснення їх за рахунок бюджетних коштів. У колонці 2 зазначають код економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ), затвердженої наказом Міністерства фінансів України Про бюджетну класифікацію від 14.01.2011 № 11 (далі — Наказ № 11), для розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.Річний план закупівель на 2013 рік затверджений на початку грудня 2012 року за старим КЕКВ. Як бути з КЕКВ, якщо процедура розпочата у грудні 2012 року, а закінчується наприкінці січня 2013 року? Чи потрібно вносити зміни до річного плану в частині зміни КЕКВ зі старих на нові?
 

Чи проводити тендер, якщо вартість будівельних робіт на двох окремих будівлях перевищує 1 млн. грн.

Відповідно до пункту 26 частини першої статті 1 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) роботи — це проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи із нормування у будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у т. ч. геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, які включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.Чи потрібно поводити процедури державних закупівель, якщо бюджетна установа планує провести ремонт 10 кабінетів адміністративної будівлі, а також провести реконструкцію даху окремої господарської будівлі (котельні), якщо вартість ремонту кабінетів — 600 тис. грн., а реконструкції даху котельні — 450 тис. грн., тобто разом вартість робіт становитиме 1,05 млн. грн.?
 

Чи можна в документації конкурсних торгів не зазначати обсяг закупівлі консультаційних послуг

Перелік складових, які повинні міститися в документації конкурсних торгів (далі — ДКТ), визначено частиною другою статті 22 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі). ДКТ повинна містити, зокрема: місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; проект договору або основні умови, які обов’язково будуть включені до договору про закупівлю.Бюджетна установа закуповує консультаційні послуги. Водночас неможливо чітко визначити обсяг таких послуг на рік, позаяк його буде сформовано відповідно до потреби, що виникатиме упродовж року. Як визначити обсяг предмета закупівлі?
 

Учасник-переможець відмовився укладати договір: чи проводити повторну оцінку конкурсних пропозицій

Відповідно до абзацу третього частини другої статті 31 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) замовник укладає договір про закупівлю з учасником, пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано, не пізніше ніж через 30 днів з дня акцепту пропозиції відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції.Якщо учасник-переможець відмовляється укладати договір, то як замовник може визначити переможцем наступного учасника, який був допущений до оцінки?
 

Чи проводити процедуру закупівлі на суму додатково виділених коштів

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) закупівлю здійснюють відповідно до річного плану. Відповідно до Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922, в річному плані закупівель вказується очікувана вартість предмета закупівлі. При цьому Законом про закупівлі не встановлено обов’язку складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (тимчасового кошторису), фінансового плану (плану асигнувань, плану використання бюджетних (державних) коштів) (див. роз’яснення Мінекономрозвитку від 17.11.2011 № 3302-25/14028-08).Бюджетна установа на початку року провела закупівлю товарів відповідно до тимчасового кошторису на суму 90 тис. грн. Після затвердження кошторису на закупівлю таких же товарів виділено ще 80 тис. грн. Враховуючи, що загальна сума на рік становить 170 тис грн., чи потрібно проводити процедуру закупівлі на суму додатково виділених коштів?
 

Чи може учасник оскаржити дії генерального замовника при процедурі закупівлі за рамковими угодами

Відповідно до частини першої статті 13 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) закупівлі за рамковими угодами здійснюють у порядку, передбаченому для проведення процедури відкритих торгів, двоступеневих торгів, попередньої кваліфікації, з урахуванням вимог статті 13 Закону про закупівлі, а рамкові угоди укладають відповідно до вимог розділу IX Закону про закупівлі.Чи може учасник оскаржувати документацію конкурсних торгів та/або проведення процедури закупівлі, якщо така закупівля проводилася генеральним замовником за рамковими угодами?
 

Як провести закупівлі у I кварталі 2014 року

Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 40 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадку, коли дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.Бюджетною установою затверджено тимчасовий кошторис на I квартал 2014 року. Чи можна розпочати процедуру закупівлі, адже Держбюджет-2014 прийнято із запізненням, а про забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у 2014 році потрібно подбати вже зараз?
 

Чи потрібно на власному веб-сайті оприлюднювати додаток до річного плану закупівель

Згідно з абзацом другим частини першої статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289 (далі — Закон про закупівлі) річний план закупівель та зміни до нього замовник оприлюднює шляхом розміщення на власному веб-сайті або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження.Річний план закупівель повинен бути оприлюднений у мережі інтернет. Чи потрібно оприлюднювати додаток до річного плану закупівель та чи обов’язково зазначати при оприлюдненні очікувану вартість закупівель?
 

Збільшено кошторисні призначення: чи проводити процедуру держзакупівель

Згідно з частиною першою статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель від 10.04.2014 № 1197-VII (далі — Закон про закупівлі) цей закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт — 1 мільйон гривень.Чи потрібно проводити процедуру закупівлі, якщо у договорі було передбачено 99 900 грн., а нині кошторисні призначення збільшили на 30 000 грн.?
 

Вартість закупівлі електроенергії зменшилася: як вчиняти замовнику

Відповідно до частини першої статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель від 10.04.2014 № 1197-VII (далі — Закон про закупівлі) цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт — 1 мільйон гривень.Бюджетна установа подала до Державної казначейської служби України кошторис на 2015 рік. Зазначена в ньому сума, необхідна для закупівлі електроенергії, потребувала проведення закупівельної процедури. Утім, за браком видатків на заробітну плату і нарахування наступного дня установа внесла зміни до кошторису і зазначила меншу не закупівельну суму. Чи варто проводити процедуру?
 

Чи можна переукласти договір про закупівлю, якщо учасник-переможець відмовляється постачати товар у зв’язку зі зміною його ціни

Відповідно до абзацу десятого частини другої статті 22 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) документація конкурсних торгів повинна містити строк, протягом якого пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів.У пропозиції конкурсних торгів учасника-переможця зазначено, що вона дійсна протягом 120 календарних днів. Замовником укладено договір з цим учасником, але через коливання ціна на відповідний предмет закупівлі на ринку учасник відмовляється постачати товар за старою ціною. Враховуючи, що строк дії пропозиції конкурсних торгів ще не минув, чи може замовник переукласти договір?
 

Який документ подавати Казначейству, якщо річний план закупівель відсутній

Відповідно до статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289 (далі — Закон про закупівлі) річний план закупівель, зміни до нього надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.Казначейство просить установу подати додаток до річного плану закупівель. Проте наказ про створення комітету з конкурсних торгів в установі відсутній, та й річний план державних закупівель на 2014 рік не затверджувався. Адже суми, передбачені на закупівлю товарів, робіт і послуг, менші сум, зазначених у частині першій статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель. Чи повинна установа подавати якийсь інший документ?
 

Дострокове розірвання договору закупівлі: як бути із залишковою сумою

У разі розірвання договору про закупівлю відповідно до частини першої статті 10 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI бюджетна установа як замовник має скласти звіт про виконання договору та подати такий звіт для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протягом трьох робочих днів з дня розірвання договору.У березні 2015 року установа провела тендерну закупівлю на споживання природнього газу та уклала з постачальником договір на суму 239 646,54 грн. З цієї суми вона використала лише 150 856,48 грн. Позаяк у липні 2015 року від постачальника надійшло попередження про дострокове розірвання договору та укладання договору з іншою установою, що має ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу. Чи повинна установа оприлюднювати на веб-порталі інформацію про розірвання договору та проводити надалі тендерну процедуру на залишкову суму (88 790,06 грн.)?
 

Застосовуємо критерії оцінки при проведенні закупівель

Відповідно до частини п’ятої статті 28 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, — критеріями оцінки є ціна.Чи потрібно установі-замовнику застосовувати, окрім ціни, такі критерії оцінки, як строк виконання робіт та умови оплати при проведенні закупівель робіт з капітального ремонту та будівництва?
 

Плануємо закупівлі товарів на суму менше 100 тис. грн.

Такій установі — замовнику спочатку слід розглянути це питання на засіданні комітету з конкурсних торгів з оформленням протоколу та внести цю закупівлю до додатка до річного плану. Пояснимо, чому.Бюджетна установа планує придбати канцелярські товари на суму менше 100 тис. грн. Чи потрібно для такої закупівлі оформлювати протокол із внесенням до додатка до річного плану?
 

Вимагаємо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів

Так, такі дії правомірні.Бюджетна установа при проведенні процедури закупівель вимагає для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів копії актів виконаних робіт. Чи правомірні такі дії?
 

Вартість ремонту кількох об’єктів перевищує 1 млн. грн.: чи проводити конкурсні торги

Ні. І от чому.У бюджетній установі відкриті асигнування на здійснення капітального ремонту двох об’єктів, на які складено окремі об’єктні кошториси. Один із них — на ремонт адміністративної будівлі кошторисною вартістю 750 тис. грн., а другий — на ремонт котельні кошторисною вартістю 300 тис. грн. Чи проводити процедуру державних закупівель?
 

Чи можна в договорі про закупівлю робіт з капітального ремонту встановити динамічну договірну ціну

Відповідно до пункту 3.3.1 Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 № 174, договірна ціна — це кошторис вартості підрядних робіт, за яку підрядна організація, визначена виконавцем робіт, згодна виконати об’єкт замовлення.Бюджетна установа планує закупівлю робіт з капітального ремонту. Чи є порушенням Закону про закупівлі встановлення динамічної договірної ціни в договорі на закупівлю таких робіт?
 

Бюджетна установа з початку 2013 розпочала процедури закупівлі за ДК 016:2010 — чи буде це порушенням

Враховуючи лист-роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 06.02.2013 № 3302-05/4104-12, якщо процедура закупівлі розпочата замовником у період з 31.12.2012 по 28.01.2013 включно за предметом закупівлі, визначеним на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 або ДК 016:2010, подальше здійснення закупівлі за таким предметом відповідає меті Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI та не суперечить принципам здійснення закупівель. Тобто Уповноважений орган не вбачає порушень в діях замовника, який склав річний план закупівель на 2013 рік і розпочав процедури закупівель за Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010.Чи буде порушенням законодавства у сфері державних закупівель, якщо бюджетна установа, починаючи з 01.01.2013, склала річний план закупівель на 2013 рік і почала процедури закупівель за ДК 016:2010, тобто до дати внесення змін до Порядку № 921?
 

Здійснюємо закупівлю за державні кошти на початку бюджетного року

Наприкінці року, коли в установах активно розпочинають планування закупівель за державні кошти на наступний рік, виникає безліч запитань. Найчастіше вони стосуються законодавчих вимог, які потрібно враховувати під час продовження у майбутньому році дії договорів поточного року.Бюджетна установа планує здійснити процедуру закупівлі на початку бюджетного року. Чи може вона провести процедуру закупівлі на початку 2014 року за договором, укладеним в 2013 році?
 

 

Страницы: 1   2  


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook