Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыне потрібно

Материалы слушателям курсов: "Не потрібно"

Бухгалтеру

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Оприбуткування основних засобів: застосовуємо меморіальний ордер правильно

Бюджетні установи з метою забезпечення єдності бухгалтерського обліку мають використовувати меморіальні ордери відповідно до Інструкції про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання, затвердженої наказом Державного казначейства України від 27.07.2000 № 68 (далі — Інструкція № 68).Який меморіальний ордер потрібно застосовувати для оприбуткування основних засобів та списання копійок?
 

Основні засоби не експлуатуються: чи нараховувати амортизацію

Нараховувати амортизацію на літній табір, що на дату балансу не експлуатується, не потрібно у разі його консервації. Пояснимо чому.У бюджетній установі обліковується літній табір, що на дату балансу не експлуатується. Чи нараховувати на нього амортизацію?
 

Обліковуємо правильно операції із заміни вікон

Ані оприбутковувати встановлені вікна, ані збільшувати первісну вартість будівлі не потрібно. Пояснимо чому.У будівлі, що перебуває на балансі бюджетної установи, були замінені вік­на. Як відобразити їх в обліку: оприбуткувати чи віднести суму витрат, понесених у зв’язку із заміною вікон, на збільшення первісної вартості будівлі?
 

Бухгалтеру / Звітність

Як держслужбовці декларуватимуть доходи, отримані у 2013 році

Відповідно до статті 32 Закону України Про засади запобігання і протидії корупції від 07.04.2011 № 3206-VI всі державні службовці зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (далі — декларація) за минулий рік за формою, що додається до цього Закону.Держслужбовці повинні своєчасно декларувати доходи, отримані у минулому році, за місцем роботи (служби) згідно із Законом про корупцію. Як діяти, коли держслужбовець не має можливості вчасно подати декларацію? І чи потрібно подавати податкову декларацію про доходи до органу ДПС?
 

Відповідальність за помилки у звіті з ЄСВ

Заходи впливу до установ-порушників визначені у статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон про ЄСВ), а до посадових осіб таких установ — у статті 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП).Складаючи звіт з ЄСВ за травень 2015 року, сільська рада може застосувати понижуючий коефіцієнт (у розмірі 0,853) відповідно до установлених законодавством умов його застосування. Утім, випадково бухгалтер виявив, що в окремих місяцях 2014 року звіти з ЄСВ подавали з помилками. І ці помилки у наступні періоди не були виправлені. Хто — сільська рада чи посадова особа — відповідатиме за подання у 2014 році звітів з ЄСВ з помилками? Чи обов’язково застосовувати понижуючий коефіцієнт до ставки ЄСВ при складанні звіту з ЄСВ за травень 2015 року?
 

Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

Корпоративна платіжна картка не використовувалась: чи потрібно звітувати

Ні, не потрібно. І ось чому.Працівнику бюджетної установи для закупівлі товарно-матеріальних цінностей була видана корпоративна платіжна картка. Оскільки працівник не зміг закупити необхідні ТМЦ, через два дні він повернув картку в бухгалтерію. Чи потрібно в такій ситуації працівнику складати авансовий звіт?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Укладання договору про матеріальну відповідальність з медичним працівником

Залежно від обставин на працівника може покладатися обмежена або повна матеріальна відповідальність. Відповідно до статті 132 Кодексу законів про працю України (КЗпП) розмір обмеженої матеріальної відповідальності має дорівнювати розміру заподіяної шкоди, але не має перевищувати середнього місячного заробітку. При цьому не потрібно укладати договір про матеріальну відповідальність, адже підставою є виключно порушення трудових обов’язків, що призвели до прямої дійсної шкоди.У тексті Методичних рекомендацій ведення обліку лікарських засобів та медичних виробів у закладах охорони здоров’я, затверджених наказом МОЗ від 09.09.2014 № 635, часто вживають поняття матеріально відповідальна особа. Чи означає це, що потрібно укладати з працівниками договори про матеріальну відповідальність?
 

Необоротні активи: чи індексуємо вартість за 2013 рік

Пунктом 7.3 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611, визначено, що індексація первісної (переоціненої) вартості груп необоротних активів (крім об’єктів житлового фонду) може проводитися за самостійним рішенням керівника установи протягом I кварталу наступного звітного року.Чи необхідно проводити індексацію вартості необоротних активів за підсумками 2013 року?
 

Відображаємо в обліку марки і марковані конверти

Ні, не потрібно. І ось чому.У грудні 2013 року бюджетна установа придбала марковані конверти і марки. Бухгалтер почав облікувати їх як бланки суворої звітності на субрахунку 331 Грошові документи в національній валюті. Чи потрібно переносити їх вартість на субрахунок 234 Господарські матеріали і канцелярське приладдя у зв’язку з набранням чинності постановою КМУ від 25.12.2013 № 955?
 

Об’єкти житлового фонду: чи індексуємо вартість на 1 січня 2014 року

Ні, не потрібно. Пояснимо чому.Бюджетна установа має на балансі об’єкти житлового фонду. Чи потрібно проводити індексацію балансової вартості таких об’єктів станом на 1 січня 2014 року?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Головбух працює на посаді менше року: чи потрібно оцінювати виконання повноважень

Порядок проведення оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень затверджено наказом Міністерства фінансів України від 01.12.2011 № 1537 (далі — Порядок № 1537).Головний бухгалтер у березні 2013 року був звільнений із бюджетної установи у зв’язку з реорганізацією. У цьому самому місяці його прийняли на роботу в новоутворену установу. Чи потрібно оцінювати виконання своїх повноважень таким бухгалтером?
 

Виплата середньої заробітної плати колишньому депутату

Як зазначено у частині п’ятій статті 12 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР, на сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.Сільський голова звільнився з посади у зв’язку з закінченням терміну повноважень. Через чотири місяці він досягне пенсійного віку. Чи повинен бухгалтер сільської ради нараховувати колишньому сільському голові протягом шести місяців середню заробітну плату, яку той одержував на виборній посаді?
 

Звільнення працівника без згоди профспілкового органу: чи можливо

Так, може. Пояснимо чому.Працівника установи звільнено з роботи у зв’язку зі скороченням чисельності працівників без попередньої згоди профспілкового органу. Чи може такий працівник звернутися до суду через порушення його прав?
 

Головбух працює на посаді менше року: чи потрібно оцінювати виконання повноважень

Ні, не потрібно. І ось чому.Головний бухгалтер став до роботи у травні 2013 року після виходу з відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку. Чи потрібно оцінювати виконання своїх повноважень таким бухгалтером?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Доплата кухарю за використання в роботі дезінфікувальних засобів

Згідно з підпунктом ґ підпункту 3 пункту 4 наказу Міністерства освіти і науки України Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ від 26.09.2005 № 557 працівникам навчальних закладів, установ освіти за використання в роботі дезінфікувальних засобів установлюється доплата у розмірі 10% посадового (місячного) окладу.У харчоблоці дошкільного навчального закладу працюють кухарі і підсобні робітники, які використовують у роботі дезінфікувальні засоби. Чи можна установити кухарям доплату за використання в роботі таких засобів?
 

Чи може головний бухгалтер працювати на умовах неповного робочого часу

Так, може. Пояснимо чому.Жінка, що перебуває у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, хоче продовжувати працювати на своїй посаді — головного бухгалтера установи — на умовах неповного робочого часу. Чи може головний бухгалтер працювати на таких умовах і чи визначена законодавством мінімальна тривалість робочого часу за таких умов?
 

Головбух працює на посаді менше року: чи потрібно оцінювати виконання повноважень

Ні, не потрібно. І ось чому.Головний бухгалтер став до роботи у травні 2013 року після виходу з відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку. Чи потрібно оцінювати виконання своїх повноважень таким бухгалтером?
 

Головбух працює на посаді менше року: чи потрібно оцінювати виконання повноважень

Порядок проведення оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень затверджено наказом Міністерства фінансів України від 01.12.2011 № 1537 (далі — Порядок № 1537).Головний бухгалтер у березні 2013 року був звільнений із бюджетної установи у зв’язку з реорганізацією. У цьому самому місяці його прийняли на роботу в новоутворену установу. Чи потрібно оцінювати виконання своїх повноважень таким бухгалтером?
 

Визначаємо дату зміни розміру надбавки за вислугу років

Порядок виплати надбавок за вислугу років педагогічним та науково-педагогічним працівникам навчальних закладів і установ освіти затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2001 № 78 (далі — Порядок № 78).Особа прийнята на посаду вихователя дошкільного навчального закладу 01.04.2005. На 01.04.2015 стаж її педагогічної роботи становив 10 років, тож з’явилося право на підвищення розміру надбавки за вислугу років. З якого місяця слід нараховувати 20%-ову надбавку за вислугу років: з квітня чи травня?
 

Вихідна допомога при скороченні: чи оподатковується

Як передбачено статтею 44 Кодексу законів про працю України (КЗпП), при припиненні трудового договору з підстав, зазначених, зокрема у пункті 1 статті 40 КЗпП (а саме скорочення чисельності працівників у разі реорганізації установи), працівникові виплачується вихідна допомога у розмірі не менше середнього місячного заробітку.Під час реорганізації бюджетної установи деякі посади скорочуються. Працівникам, яких звільняють у зв’язку зі скороченням, слід виплатити вихідну допомогу. Чи потрібно оподатковувати таку допомогу?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Головбух працює на посаді менше року: чи потрібно оцінювати виконання повноважень

Ні, не потрібно. І ось чому.Головний бухгалтер став до роботи у травні 2013 року після виходу з відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку. Чи потрібно оцінювати виконання своїх повноважень таким бухгалтером?
 

Чи може головний бухгалтер працювати на умовах неповного робочого часу

Так, може. Пояснимо чому.Жінка, що перебуває у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, хоче продовжувати працювати на своїй посаді — головного бухгалтера установи — на умовах неповного робочого часу. Чи може головний бухгалтер працювати на таких умовах і чи визначена законодавством мінімальна тривалість робочого часу за таких умов?
 

Головбух працює на посаді менше року: чи потрібно оцінювати виконання повноважень

Порядок проведення оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень затверджено наказом Міністерства фінансів України від 01.12.2011 № 1537 (далі — Порядок № 1537).Головний бухгалтер у березні 2013 року був звільнений із бюджетної установи у зв’язку з реорганізацією. У цьому самому місяці його прийняли на роботу в новоутворену установу. Чи потрібно оцінювати виконання своїх повноважень таким бухгалтером?
 

Вихідна допомога при скороченні: чи оподатковується

Як передбачено статтею 44 Кодексу законів про працю України (КЗпП), при припиненні трудового договору з підстав, зазначених, зокрема у пункті 1 статті 40 КЗпП (а саме скорочення чисельності працівників у разі реорганізації установи), працівникові виплачується вихідна допомога у розмірі не менше середнього місячного заробітку.Під час реорганізації бюджетної установи деякі посади скорочуються. Працівникам, яких звільняють у зв’язку зі скороченням, слід виплатити вихідну допомогу. Чи потрібно оподатковувати таку допомогу?
 

Підвищення посадових окладів у зв’язку зі шкідливими і важкими умовами праці працівникам бухгалтерії: чи можливо

Оплату праці працівників закладів охорони здоров’я регламентують Умови оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення, затверджені наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України від 05.10.2005 № 308/519 (далі — Умови № 308/519).Приміщення бухгалтерії клінічного шкірно-венерологічного диспансеру розміщене в одній будівлі з денним стаціонаром, стаціонарним відділенням, клініко-діагностичною лабораторією та кабінетами прийому хворих. Тобто певними приміщеннями працівники бухгалтерії користуються спільно з пацієнтами з венерологічними захворюваннями, хворими з тяжкими формами заразних захворювань шкіри (короста, екзема, стрептодермія). Чи може комісія диспансеру провести атестацію робочих місць, а після цього керівник диспансеру встановити підвищення посадового окладу у зв’язку зі шкідливими та важкими умовами праці працівникам бухгалтерської служби диспансеру?
 

Бухгалтеру / Податки і збори

Компенсація за невикористану відпустку звільненому працівнику: нараховуємо ЄСВ

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — ЄСВ) нараховується на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у т. ч. у натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України Про оплату праці від 24.03.1995 № 108/95-ВР.Працівник звільнився з установи 25.03.2015. У цей самий день йому були нараховані та виплачені заробітна плата за відпрацьований час та компенсація за невикористану відпустку. Чи нараховується ЄСВ на суму компенсації за невикористану відпустку? Як відобразити таку суму у таблиці 6 Звіту з ЄСВ?
 

Профспілка надає матеріальну допомогу: чи утримувати військовий збір

Ні, не потрібно. І ось чому.Профспілкова організація виплачує працівникам установи матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань. Із цієї допомоги не утримується ЄСВ, але утримується ПДФО. Чи потрібно утримувати з неї військовий збір?
 

Зміна юридичної адреси установи — платника ПДВ: чи отримувати нове свідоцтво платника ПДВ

Із 01.01.2014 підтвердженням статусу платника ПДВ (у т. ч. як суб’єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ), замість свідоцтва, слугує витяг із реєстру платників ПДВ, який безоплатно надається контролюючим органом за запитом платника податку протягом двох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту (п. 183.11 Податкового кодексу України). Термін дії витягу — до внесення змін до Реєстру платників ПДВ.Бюджетна установа у 2014 році змінила юридичну адресу. Чи потрібно отримувати нове свідоцтво платника ПДВ?
 

Нараховуємо ЄСВ на декретні

З 01.01.2015 діє нова редакція частини шостої статті 8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон № 2464). Тож наразі, якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати (далі — мзп), встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мзп, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.У грудні 2014 року працівниці за лікарняним були нараховані декретні за період з 15.12.2014 по 19.04.2015. Утім, у лютому 2015 року у зв’язку з важкими пологами їй надали другий лікарняний на період з 20.04.2015 по 03.05.2015 й продовжили відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами на 14 днів. Чи потрібно робити перерахунок ЄСВ (з розрахунку мінімальної заробітної плати)? Якщо так, то за який період?
 

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Лікарняні та декретні за січень–березень 2013 року перераховувати не потрібно

У січні – березні 2013 року бюджетна установа нараховувала допомогу у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, вагітністю та пологами за рахунок коштів ФСС ТВП. Чи потрібно перерахувати таку допомогу у квітні 2013 року у зв’язку із підвищення посадових окладів бюджетникам із 01.01.2013 згідно із постановою КМУ від 27.03.2013 № 197?
 

 

Страницы: 1   2  


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook