Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыорганізації

Материалы слушателям курсов: "Організації"

1С:Предприятие 8.2 / Бухгалтерия для Украины

1С:Предприятие 8.2 / Управление производственным предприятием для Украины

Бухгалтеру

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри

1С:Предприятие 8.2 / Бухгалтерия для Украины / Расчет заработной платы

Основная отчетность раздела «кадры»

Основная отчетность раздела «кадры»

в данном разделе описаны основные документы отчетности раздела "кадры", а также вы ознакомитесь с тем, что подсистема расчетов с сотрудниками по заработной плате позволяет автоматически начислять зарплату сотрудникам по часовой тарифной ставке и проводить индексацию.
 

1С:Предприятие 8.2 / Управление производственным предприятием для Украины / Вопросы по программе

В документах по оплате по среднему ("Начисление отпуска работникам организации", "Оплата по среднему заработку", "Расчет при увольнении работника организаций") при расчете средней заработной платы используется коэффициент. Что это за коэффициент?

Данные о коэффициентах выбираются из регистра сведений "Коэффициенты повышения окладов", который заполняется при проведении документов "Изменение коэффициентов повышения окладов" или "Кадровое перемещение организаций" (см. подробнее…).
 

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Визначаємо код класифікації доходів бюджету для благодійної допомоги

Відповідно до частини четвертої статті 13 Бюджетного кодексу України (БК) у складі інших джерел власних надходжень бюджетних установ (другої групи власних надходжень) виділяють, зокрема, підгрупи:Установа отримала від приватного підприємства грошову допомогу в сумі 30 000,00 грн. на ремонт приміщення, а також допомогу у натуральній формі — 10 банок фарби масляної (без зазначення цілей їх використання). За яким кодом бюджетної класифікації відображати ці надходження — 25020100 чи 25020200?
 

Добровільне об’єднання територіальних громад: визначаємо переваги

Пригадаємо спочатку, як формувалося законодавче підгрунтя для об’єднання територіальних громад. Уряд своїм розпорядженням від 01.04.2014 № 333-р схвалив Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (далі — Концепція). Реалізація Концепції передбачає створення законодавчої бази діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на новій територіальній основі з визначенням повноважень та їх ресурсного забезпечення.Наразі в регіонах ведеться робота щодо добровільного об’єднання територіальних громад. Які переваги матимуть територіальні громади у разі їх об’єднання?
 

Бухгалтеру / Відрядження

Чи може працівник відмовитися від відрядження?

Відповідно до пункту 1 розділу І Загальні положення Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.98 № 59 (далі — Інструкція № 59), службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника органу державної влади, установи та організації, що повністю або частково утримується за рахунок бюджетних коштів (далі — установа), на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи (за наявності документів, що підтверджують зв’язок службового відрядження з основною діяльністю установи).Деякі працівники нашої установи відмовляються від направлення їх у відрядження. Чи має право працівник, виходячи з норм чинного законодавства, відмовитися від поїздки у відрядження?
 

Відмова працівника від поїздки у відрядження: чи можливо

Службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника органу державної влади, установи та організації, що повністю або частково утримується (фінансується) за рахунок бюджетних коштів (далі — установа), на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи за наявності документів, що підтверджують зв’язок службового відрядження з основною діяльністю установи (абз. 1 п. 1 розд. I Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59).Керівник установи направляє у службове відрядження працівника до іншого населеного пункту. Чи має право працівник відмовитися від відрядження?
 

Як направити у відрядження головного лікаря обласної станції переливання крові?

Відповідно до пункту 1 розділу II Порядок відрядження в межах України Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.1998 № 59 (далі — Інструкція № 59), працівник установи та організації, що повністю або частково утримуються за рахунок бюджетних коштів (далі — установа), направляється у відрядження керівником цієї установи або його заступником за наказом (розпорядженням).Головному лікарю обласної станції переливання крові потрібно відбути у відрядження. Хто має вирішити питання направлення у відрядження головного лікаря: він сам чи керівник організації вищого рівня — управління охорони здоров’я обласної державної адміністрації? Крім того, чи має право головний лікар самостійно вирішити питання щодо відшкодування витрат, понесених ним при найманні житлового приміщення, що перевищують граничні суми, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 98?
 

Чи враховувати оплату часу відрядження та лікарняні в розрахунок середньомісячної зарплати, у межах якої працівник відшкодовує шкоду

Стаття 132 Кодексу законів про працю України встановлює, що за шкоду, заподіяну установі, організації при виконанні трудових обов’язків, працівники, з вини яких заподіяно шкоду, несуть матеріальну відповідальність у розмірі прямої дійсної шкоди, але не більше свого середнього місячного заробітку. Такий середній місячний заробіток визначають керуючись Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.1995 № 100 (далі — Порядок № 100). Саме до Порядку № 100 у випадку розрахунку матеріальної відповідальності в межах середнього заробітку відсилає Верховний Суд України в пункті 4 постанови Про судову практику в справах про відшкодування шкоди, заподіяної підприємствам, установам, організаціям їх працівниками від 29.12.1992 № 14.За результатами перевірки Держфінінспекцією керівник установи видав наказ про відшкодування шкоди, заподіяної зайвими виплатами надбавок, за рахунок винної особи в розмірі не більше її середньомісячного заробітку (беремо виплати за два попередні місяці). За ці два місяці працівнику, окрім зарплати за відпрацьований час, нараховано середній заробіток за час відрядження та виплачено допомогу по тимчасовій непрацездатності. Чи враховувати такі виплати до розрахунку середньомісячної зарплати?
 

Зменшення добових на відрядження: чи можливо

Ні, не можна. Пояснимо чому.У бюджетної установи наприкінці року не вистачає коштів, запланованих за КЕКВ 2250 Видатки на відрядження. Чи можна за таких умов виплачувати добові на відрядження в межах України в сумі, меншій 30 грн.?
 

Працівник проживає і працює в різних населених пунктах: оплачуємо проїзд на відрядження

Звичайно, в документах на відрядження вказують той населений пункт, у якому розташована гімназія. Пояснимо чому.Учитель Яснополянської гімназії їде у відрядження до Житомира. Наказом на відрядження йому визначено оплату проїзду з с. Ясна Поляна до Житомира та у зворотному напрямку. Утім, учитель проживає в іншому населеному пункті. Який населений пункт (за місцем проживання чи роботи) слід зазначити у документах на відрядження, щоб правильно оплатити учителю проїзд до місця відрядження?
 

Працівник захворів у відрядженні: хто понесе витрати

Відповідно до абзацу першого пункту 1 розділу I Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59 (далі — Інструкція № 59), службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника органу державної влади, установи та організації, що повністю або частково утримується (фінансується) за рахунок бюджетних коштів (далі — установа), на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи за наявності документів, що підтверджують зв’язок службового відрядження з основною діяльністю установи.Керівник установи направив працівника у відрядження до іншого населеного пункту. Під час відрядження працівник захворів. Які виплати має здійснити установа такому працівнику?
 

Невідшкодування витрат на проживання під час відрядження: чи можливо

Так, можна. І ось чому.Керівник установи направив працівника у відрядження до іншого населеного пункту з дотриманням умови щоденного повернення до місця його постійної роботи. З кошторисом витрат працівника ознайомили. Після повернення з відрядження працівник надав авансовий звіт, до якого приклав рахунок готелю. Чи можна в такій ситуації не відшкодовувати працівнику витрати на проживання у готелі?
 

Чи можна відрядженому оплатити вартість проїзду за копією квитка?

Згідно з пунктом 7 постанови КМУ Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів від 02.02.2011 № 98 працівникам бюджетних установ і організацій відшкодовуються, зокрема, витрати на проїзд (у т. ч. на перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) до місця відрядження і назад, а також за місцем відрядження (у т. ч. на орендованому транспорті) за наявності підтвердних документів.Працівник нашої організації та працівник іншої установи одночасно вибували у відрядження до одного і того самого міста та організації з однаковою метою. Вони придбали один квиток на потяг на двох осіб. Після повернення з відрядження наш працівник надав до бухгалтерії копію квитка, в якому зазначалася загальна сума квитка та кількість перевезених осіб. Оригінал квитка, за словами нашого співробітника, забрав працівник іншої установи і передав до бухгалтерії своєї установи. Чи може наша організація відшкодувати відрядженому працівникові вартість проїзду на підставі копії проїзного квитка у разі оформлення його на двох осіб?
 

Бухгалтеру / Власні надходження

Застосування РРО при наданні послуг установами природно-заповідного фонду

Відповідно до абзацу другого частини першої статті 3 Закону України Про природно-заповідний фонд України від 16.06.1992 № 2456-XII національні природні парки (далі — НПП) належать до природно-заповідного фонду України.Національний природний парк надає послуги з короткострокового відпочинку (розбиття наметів), а також проживання туристів і відпочивальників. Чи обов’язково під час надання таких послуг застосовувати РРО, чи можна використовувати розрахункові книжки і книги обліку розрахункових операцій?
 

Зменшення плати за харчування дітей коштом благодійників: чи можливо

Підпунктом 18 пункту 1 Переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 796, забезпечення харчуванням дітей у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах (далі — ДНЗ) з частковою оплатою відповідно до законодавства віднесено до платних послуг у сфері освітньої діяльності.Дитячий садок отримав благодійну допомогу від сторонніх юридичних осіб. Чи можна за рахунок таких коштів зменшити розмір батьківської плати за харчування?
 

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Як провести закупівлі у I кварталі 2014 року

Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 40 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадку, коли дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.Бюджетною установою затверджено тимчасовий кошторис на I квартал 2014 року. Чи можна розпочати процедуру закупівлі, адже Держбюджет-2014 прийнято із запізненням, а про забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у 2014 році потрібно подбати вже зараз?
 

Чи потрібно на власному веб-сайті оприлюднювати додаток до річного плану закупівель

Згідно з абзацом другим частини першої статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289 (далі — Закон про закупівлі) річний план закупівель та зміни до нього замовник оприлюднює шляхом розміщення на власному веб-сайті або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження.Річний план закупівель повинен бути оприлюднений у мережі інтернет. Чи потрібно оприлюднювати додаток до річного плану закупівель та чи обов’язково зазначати при оприлюдненні очікувану вартість закупівель?
 

Здійснюємо закупівлю за державні кошти на початку бюджетного року

Наприкінці року, коли в установах активно розпочинають планування закупівель за державні кошти на наступний рік, виникає безліч запитань. Найчастіше вони стосуються законодавчих вимог, які потрібно враховувати під час продовження у майбутньому році дії договорів поточного року.Бюджетна установа планує здійснити процедуру закупівлі на початку бюджетного року. Чи може вона провести процедуру закупівлі на початку 2014 року за договором, укладеним в 2013 році?
 

Як визначити строки розкриття пропозицій, якщо замовник здійснює закупівлю ліків за скороченою процедурою

Абзацом другим частини третьої статті 21 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) визначено, що у разі обґрунтованої нагальної потреби у закупівлі продукції харчової промисловості, продуктів харчування, послуг з організації харчування, лікарських засобів і виробів медичного призначення строк для подання пропозицій конкурсних торгів може бути скорочено до 15 днів (далі — скорочена процедура). Причиною скорочення строку не може бути бездіяльність замовника щодо проведення відповідних процедур закупівель.Замовник має намір закупити медикаменти за скороченою процедурою відкритих торгів. Як правильно визначити строк та дату розкриття і чи можливо, за потреби, продовжувати строки для подання пропозицій конкурсних торгів у разі застосування скороченої процедури закупівлі?
 

Бухгалтеру / Звітність

Відображаємо середню заробітну плату мобілізованого працівника у формі № 1ДФ

За громадянами України, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи (посада), середній заробіток в установі, організації, незалежно від підпорядкування (ч. 2 ст. 39 Закону України Про військовий обов’язок і військову службу від 25.03.1992 № 2232-XII).Установою нараховано середню заробітну плату працівнику за період перебування на військовій службі під час часткової мобілізації. За якою ознакою доходу відображати у формі № 1ДФ дохід такого працівника?
 

Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

За яким КЕКВ сплачувати пеню за прострочення платежів за електроенергію

Підпунктом 4.2.1 Типового договору про постачання електричної енергії, затвердженого в додатку 3 до постанови КМУ Про затвердження Правил користування електричною енергією від 31.07.1996 № 28, передбачено, що споживач, тобто бюджетна установа, сплачує постачальнику, тобто електропередавальній організації, пеню за кожний день прострочення платежу, ураховуючи день фактичної оплати. Сума пені зазначається у розрахунковому документі окремим рядком.Електропередавальна організація виставила рахунок бюджетній установі зі сплати боргу за електроенергію, у т. ч. пені. За якими КЕКВ проводити сплату пені за прострочення строків сплати за електроенергію: 2273 чи 2800?
 

Благоустрій території міськради: за яким КФК проводити видатки

Відповідно до частини першої статті 24 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 06.08.2005 № 2807-IV (далі — Закон про благоустрій) установи та організації забезпечують благоустрій земельних ділянок, наданих їм на праві власності чи праві користування. Вони зобов’язані утримувати в належному стані об’єкти благоустрою (їх частини), що перебувають у їх власності або користуванні, а також визначену правилами благоустрою території населеного пункту прилеглу до цих об’єктів територію (п. 1 ч. 2 ст. 18 Закону про благоустрій). Одним із елементів об’єктів благоустрою є зелені насадження.Міській раді належить земельна ділянка біля адміністративної будівлі, де розташована безпосередньо міськрада (прибудинкова територія). Улітку проводимо покіс трави на такій ділянці. Утримуємося за рахунок КФК 010116. Чи можна за цим КФК планувати витрати з благоустрою такої території (покіс трави), або все ж такі видатки необхідно здійснювати за КФК 100203?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Військово-транспортний обов’язок: оформляємо передачу транспортного засобу

Для задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на особливий період транспортними засобами і технікою установлюється військово-транспортний обов’язок. Він поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, установи і організації тощо.Інформацію про транспортний засіб, що перебуває на балансі установи, внесено до мобілізаційного плану. Як оформити передачу транспортного засобу у разі його залучення на особливий період?
 

Проведено капітальний ремонт системи опалення та демонтаж труб: кому належить металобрухт

Перш ніж відповісти на запитання, визначимося з видом робіт, тобто з тим, був це поточний чи капітальний ремонт. Для цього відкриємо Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 № 150 (далі — Перелік). Згідно з пунктом 2.11 розділу 2 Переліку вказані роботи підпадають під визначення капітального ремонту.У дитсадку взимку відремонтували систему опалення. Замінили радіатори, деякі труби повирізали й теж замінили на нові. Після ремонту залишились старі радіатори та труби. Через якийсь час до дитсадка звернувся підрядник, аби старі радіатори та труби забрати на металобрухт. Мотивує він це тим, що в кошторисі закладено повернення металобрухту в обмін за матеріал, який він використав. Як бути в цій ситуації?
 

На основні засоби повністю нараховано знос: чи може їх переоцінити комісія

Відповідно до пункту 3 розділу III Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку у державному секторі 121 Основні засоби, затвердженого наказом Міністерства фінансів України (Мінфін) від 12.10.2010 № 1202 (далі — НП(с)БОДС 121), якщо залишкова вартість об’єкта основних засобів суттєво відрізняється від його справедливої вартості на дату балансу, то установа може прийняти рішення про переоцінку цього об’єкта.На балансі установи обліковуються основні засоби. Попри те, що їх залишкова вартість дорівнює нулю, вони продовжують використовуватися. Керівник установи прийняв рішення про переоцінку таких основних засобів. Чи може переоцінку основних засобів провести комісія, створена в установі?
 

Реставрація музейного предмета: оплачуємо без проведення експертизи

Згідно із абзацом 12 статті 1 Закону України Про музеї та музейну справу від 29.06.1995 № 249/95-ВР (далі — Закон про музеї) до музейних предметів відносять культурні цінності, якість або особливі ознаки яких роблять необхідним для суспільства їх збереження, вивчення та публічне представлення.Музей проводить реставрацію музейного предмета, а саме картини та надгробка. За яким КЕКВ проводити таку реставрацію? Якщо це капітальні видатки, то чи потрібно отримувати позитивний комплексний висновок державної експертизи щодо проектно-кошторисної документації.
 

Визначаємо КЕКВ для здійснення видатків, пов’язаних із ремонтом комп’ютера

Підемо від зворотного і розглянемо, за яких умов витрати на ремонт комп’ютера як основного засобу відносять на капітальні видатки.В установи вийшов з ладу комп’ютер — потрібна заміна материнської плати, відеокарти. Ремонтні роботи проводитиме ПП (з наданням акта виконаних робіт). Чи можна витрати на ремонт комп’ютера провести за КЕКВ 2240, чи їх слід віднести на капітальні видатки?
 

Поточний ремонт за договором ЦПХ: здійснюємо видатки за цільовим призначенням

Щоб уникнути нецільового використання коштів та розрахуватись за зобов’я­заннями, взятими за договором цивільно-правового характеру (далі — договір ЦПХ), видатки слід здійснити за КЕКВ 2111 Заробітна плата. Адже згідно із підпунктом 4 підпункту 2.1.1.1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 (далі — Інструкція № 333), винагороди та інші виплати, нараховані працівникам, які не перебувають у штаті установи (організації), відповідно до умов цивільно-правового договору (за винятком суб’єктів господарювання) здійснюють за КЕКВ 2111 Заробітна плата.Бюджетна установа залучила фізичних осіб (не підприємців) для проведення поточного ремонту приміщень. З виконавцями були укладені угоди цивільно-правового характеру, а після виконання робіт складений акт за формою КБ-2в. Кошти на оплату праці з виконання поточного ремонту планувались не за КЕКВ 2111 Заробітна плата, а за КЕКВ 2240 Оплата послуг (крім комунальних). За якими КЕКВ провести видатки за виконані роботи з поточного ремонту?
 

Виготовлення і монтаж металевих огорож та воріт: за яким КЕКВ оплачувати та як оприбутковувати

Замовлення на виготовлення і монтаж металевої огорожі та воріт передбачає створення об’єкта основних засобів. Адже згідно з пунктом 1.2 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611 (далі — Положення з обліку необоротних активів), об’єктом основних засобів є, зокрема, конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій. До того ж пункт 3.4 Положення з обліку необоротних активів передбачає, що огорожі та інші надвірні споруди, що обслуговують будівлю (сарай, паркан, колодязь), становлять разом із нею один інвентарний об’єкт. Якщо ці будівлі та споруди обслуговують два і більше приміщень, вони вважаються самостійними інвентарними об’єктами.Бюджетна установа замовила виготовлення і монтаж металевої огорожі та воріт у сторонньої організації. Вартість металевої огорожі та воріт становить 98 000 грн. За яким КЕКВ оплачувати виготовлення та монтаж таких конструкцій та на який субрахунок обліку їх оприбуткувати?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Індексуємо зарплату працівників, прийнятих на роботу за переведенням

Питання проведення індексації заробітної плати працівників, яких прийнято на роботу у порядку переведення, врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2012 № 526, якою внесено зміни до Порядку проведення індексації грошових доходів населення (далі — Порядок індексації) та яка набрала чинності з дня її опублікування, а саме: з 21 червня 2012 року.Розтлумачте, як застосовувати пункт 10.2 Порядку проведення індексації грошових доходів населення. Що мають на увазі під переведено на роботу на інше підприємство? Чи можливо виплачувати індексацію зарплати працівнику, переведеному в райдержадміністрацію з іншої державної установи, та чи розповсюджується цей пункт на працівників, які прийняті на роботу до 21.06.2012 (до внесення даного пункту до Порядку)?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Інші питання

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Інші питання

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

 

Страницы: 1   2   3   4  


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook