Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыакт

Материалы слушателям курсов: "Акт": Бухгалтеру

Оглавление: акт

 

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Основні засоби не експлуатуються: чи нараховувати амортизацію

Нараховувати амортизацію на літній табір, що на дату балансу не експлуатується, не потрібно у разі його консервації. Пояснимо чому.У бюджетній установі обліковується літній табір, що на дату балансу не експлуатується. Чи нараховувати на нього амортизацію?
 

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Зменшення бюджетних асигнувань за загальним фондом: чи правомірно

Так, правомірно. Пояснимо чому.У загальноосвітньому навчальному закладі (ЗНЗ) кошти, що надійшли як благодійні внески від батьків на придбання меблів, витратили на ремонт приміщення. Під час ревізії в ЗНЗ фінінспектори такі витрати трактували як нецільове використання бюджетних коштів і, відповідно, порушення бюджетного законодавства. На підставі виписаної фінінспекторами довідки про порушення бюджетного законодавства керівник органу Держфінінспекції прийняв рішення про зупинення у ЗНЗ операцій з бюджетними коштами за загальним фондом на суму нецільового використання благодійних внесків. Чи правомірно це?
 

Бухгалтеру / Відрядження

Зменшення добових на відрядження: чи можливо

Ні, не можна. Пояснимо чому.У бюджетної установи наприкінці року не вистачає коштів, запланованих за КЕКВ 2250 Видатки на відрядження. Чи можна за таких умов виплачувати добові на відрядження в межах України в сумі, меншій 30 грн.?
 

Чи можна задля придбання квитків видати кошти за 30 днів до відрядження?

Згідно з постановою КМУ Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів від 02.02.2011 № 98 та Інструкцією про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженою наказом Мінфіну від 13.03.1998 № 59, перед від’їздом працівника у відрядження установа забезпечує його коштами (авансом) для здійснення поточних витрат під час службового відрядження у межах суми, визначеної на оплату проїзду, найм житлового приміщення і добові витрати.Працівнику бюджетної установи доводиться часто планово виїжджати у відрядження. Однак через отримання авансу за день до відрядження виникають проблеми з попереднім придбанням квитків, особливо в літній період. Чи можливе надання авансу за 30–45 днів до початку відряд­ження тільки для попереднього придбання проїзних квитків?
 

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Вносимо зміни в документацію конкурсних торгів

Законом України Про внесення зміни до статті 16 Закону України Про здійснення державних закупівель від 04.04.2013 № 182-VII (далі — Закон № 182) у абзаці другому частини другої статті 16 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) було доповнено один із кваліфікаційних критеріїв вимогою щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, у т. ч. власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.Замовник у квітні 2013 року розпочав закупівлю послуг за процедурою відкритих торгів, включивши до документації конкурсних торгів кваліфікаційну вимогу до учасників про підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази лише у вигляді довідки довільної форми про перелік наявного обладнання. Однак у травні 2013 року набрали чинності чергові зміни до Закону про закупівлі. Чи потрібно вносити зміни у документацію конкурсних торгів?
 

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Приймаєте будівельні роботи — обов’язково реєструйте зобов’язання до кінця року

Розпорядники і одержувачі коштів державного та місцевих бюджетів, які перебувають на казначейському обслуговуванні (далі — розпорядники бюджетних коштів), здійснюють реєстрацію зобов’язань в органах Державної казначейської служби України (далі — Казначейство) відповідно до вимог Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309 (далі — Порядок № 309).Бюджетна установа (розпорядник бюджетних коштів) підписала акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. № КБ-2) та довідку про вартість виконаних будівельних робіт (ф. № КБ-3) у грудні 2012 року, але оплату їх не здійснила. Чи зобов’язані органи Казначейства оплатити кредиторську заборгованість за такими документами у наступному бюджетному періоді?
 

Бухгалтеру / Налог на прибыль

Общие положения

Налог на прибыль является общегосударственным налогом (п.9.1 ст.9 НКУ).
 

Общие положения

Налог на прибыль является общегосударственным налогом (п.9.1 ст.9 НКУ).
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Списуємо непридатні основні засоби

Механізм списання майна для установ та організацій, а також установ та організацій, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук, визначений Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.2007 № 1314 (далі — Порядок № 1314). Бюджетна установа повинна діяти за такою схемою:На балансі бюджетної установи обліковуються основні засоби (навчальні кінофільми, магнітні диски і стрічки, касети), які є морально та фізично зношеними, непридатними для подальшого використання. Яка схема списання таких основних засобів?
 

Придбаваємо комп’ютерну техніку та її комплектуючі

Заходи щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету (додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65; далі — Заходи з економії), набрали чинності з 12.03.2014. Пункт 1 Заходів з економії з 12.03.2014 припинив придбання окремих матцінностей, зокрема, меблів, мобільних телефонів, ноутбуків, побутової техніки.Установою списано кілька комплектів комп’ютерної техніки через непридатність для подальшого використання. Натомість придбати нову техніку — неможливо. Адже Казначейство не проводить платежі, посилаючись на заборону Постановою № 65 придбавати побутову техніку. Чи правильно це?
 

Військово-транспортний обов’язок: оформляємо передачу транспортного засобу

Для задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на особливий період транспортними засобами і технікою установлюється військово-транспортний обов’язок. Він поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, установи і організації тощо.Інформацію про транспортний засіб, що перебуває на балансі установи, внесено до мобілізаційного плану. Як оформити передачу транспортного засобу у разі його залучення на особливий період?
 

Проводимо інвентаризацію залучених під час мобілізації транспортних засобів

Під час інвентаризації основних засобів бюджетні установи керуються нормами Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.1998 № 90 (далі — Інструкція № 90).Транспортний засіб, що перебуває на балансі установи, передано за актом приймання-передачі для виконання військово-транспортного обов’язку під час мобілізації. Як установі проінвентаризувати такий транспортний засіб?
 

Інвентаризація основних фондів під час ревізії: чи включати до складу комісії ревізора

Так, пункт 4 статті 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 № 2939-XII надає право органу державного фінансового контролю вимагати від керівників підконтрольних установ проведення інвентаризацій основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів і розрахунків. У разі ж відмови у проведенні таких інвентаризацій — звернутися до суду щодо спонукання установ до проведення інвентаризацій, а до ухвалення відповідного рішення судом — у присутності понятих та представників установ, щодо яких проводиться ревізія, опечатувати каси, касові приміщення, склади та архіви на термін не більше 24 год. з моменту такого опечатування, зазначеного в протоколі.Фінінспектори під час ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетної установи вимагають провести інвентаризацію її основних фондів. Чи має установа включати до складу інвентаризаційної комісії фінінспекторів?
 

Матеріально відповідальна особа перебуває на лікарняному: чи можна провести інвентаризацію матеріальних цінностей

Так, але за певних умов.Працівниця захворіла і відкрила лікарняний. Період тривалості лікарняного співпадає із терміном проведення інвентаризації матеріальних цінностей, що прийняті на відповідальне зберігання цією особою. Чи можна провести інвентаризацію за відсутності матеріально відповідальної особи?
 

Чи можна списати шини, щойно встановивши їх на автомобіль

Відповідно до пункту 31 Інструкції з обліку запасів бюджетних установ, затверд­женої наказом Державного казначейства України від 08.12.2000 № 125, автомобільні шини обліковують на субрахунку 238 Запасні частини до машин і обладнання як і решту запасних частин, призначених для ремонту і заміни спрацьованих частин машин. Тож правила їх обліку аналогічні як і для будь-яких інших запасів установи. Однак списувати їх одразу після встановлення на автомобіль замість старих шин все ж не варто. І для цього є не один аргумент.Підкажіть, будь ласка, чи можна списати нову автомобільну шину, яка придбана на заміну старої, одразу на витрати актом установки, тобто Д-т 802 К-т 675?
 

Визначаємо КЕКВ для здійснення видатків, пов’язаних із ремонтом комп’ютера

Підемо від зворотного і розглянемо, за яких умов витрати на ремонт комп’ютера як основного засобу відносять на капітальні видатки.В установи вийшов з ладу комп’ютер — потрібна заміна материнської плати, відеокарти. Ремонтні роботи проводитиме ПП (з наданням акта виконаних робіт). Чи можна витрати на ремонт комп’ютера провести за КЕКВ 2240, чи їх слід віднести на капітальні видатки?
 

Як оприбуткувати матцінності, отримані як благодійна допомога

Відповідно до частини четвертої статті 13 Бюджетного Кодексу України благодійні внески, гранти та дарунки належать до першої підгрупи другої групи власних надходжень. Як правило, розпорядники бюджетних коштів не планують у кошторисі надходження благодійних внесків.Бюджетна установа (інтернат) отримав благодійну допомогу на суму 84 000 грн. (35 спецзасобів для пересування інвалідів ціною 2400 грн. за од.). Як правильно оприбуткувати такі засоби?
 

Поточний ремонт за договором ЦПХ: здійснюємо видатки за цільовим призначенням

Щоб уникнути нецільового використання коштів та розрахуватись за зобов’я­заннями, взятими за договором цивільно-правового характеру (далі — договір ЦПХ), видатки слід здійснити за КЕКВ 2111 Заробітна плата. Адже згідно із підпунктом 4 підпункту 2.1.1.1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 (далі — Інструкція № 333), винагороди та інші виплати, нараховані працівникам, які не перебувають у штаті установи (організації), відповідно до умов цивільно-правового договору (за винятком суб’єктів господарювання) здійснюють за КЕКВ 2111 Заробітна плата.Бюджетна установа залучила фізичних осіб (не підприємців) для проведення поточного ремонту приміщень. З виконавцями були укладені угоди цивільно-правового характеру, а після виконання робіт складений акт за формою КБ-2в. Кошти на оплату праці з виконання поточного ремонту планувались не за КЕКВ 2111 Заробітна плата, а за КЕКВ 2240 Оплата послуг (крім комунальних). За якими КЕКВ провести видатки за виконані роботи з поточного ремонту?
 

Виготовлення і монтаж металевих огорож та воріт: за яким КЕКВ оплачувати та як оприбутковувати

Замовлення на виготовлення і монтаж металевої огорожі та воріт передбачає створення об’єкта основних засобів. Адже згідно з пунктом 1.2 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611 (далі — Положення з обліку необоротних активів), об’єктом основних засобів є, зокрема, конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій. До того ж пункт 3.4 Положення з обліку необоротних активів передбачає, що огорожі та інші надвірні споруди, що обслуговують будівлю (сарай, паркан, колодязь), становлять разом із нею один інвентарний об’єкт. Якщо ці будівлі та споруди обслуговують два і більше приміщень, вони вважаються самостійними інвентарними об’єктами.Бюджетна установа замовила виготовлення і монтаж металевої огорожі та воріт у сторонньої організації. Вартість металевої огорожі та воріт становить 98 000 грн. За яким КЕКВ оплачувати виготовлення та монтаж таких конструкцій та на який субрахунок обліку їх оприбуткувати?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Чи встановлювати класність водіям автотранспортних засобі

Випуск 69 Автомобільний транспорт Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників затверджений наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 14.02.2006 № 136. З огляду на внесені до нього наказом Міністерства інфраструктури України від 06.07.2012 № 374 зміни, оновлена кваліфікаційна характеристика професії Водій автотранспортних засобів передбачає такі категорії транспортних засобів:Після внесення змін до Випуску 69 Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників у кваліфікаційних характеристиках водіїв більше немає норми щодо встановлення класності. Наскільки правомірно наразі встановлювати класність водіям?
 

Працівник відмовляється засвідчувати підписом ознайомлення з наказом про звільнення: що робити

Наказ про звільнення з ініціативи установи може містити як дві окремі примітки (про ознайомлення та отримання копії наказу), так і одну: З наказом ознайомлений, копію наказу отримав. Однак іноді трапляються випадки, коли працівник з якихось особистих міркувань не бажає ставити свій підпис про ознайомлення з наказом або про отримання його копії.Установа вчасно попередила працівника про заплановане звільнення у зв’язку зі скороченням та видала наказ про звільнення. Однак ставити підпис про ознайомлення з наказом працівник не бажає. Що робити?
 

Чи вносити до колективного договору норми трудового законодавства

Так, обов’язково. Пояснимо чому.Чи обов’язково бюджетна установа має вносити до колективного договору норми трудового законодавства, адже вони є в законодавстві?
 

Чи виплачують надбавку за вислугу років службовцю органу місцевого самоврядування, який працює за строковим трудовим договором

Трудовий договір — це угода між працівником і керівником установи або організації, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цим договором. Обов’язком працівника за трудовим договором є виконання правил внутрішнього трудового розпорядку. Водночас керівник установи або організації зобов’язаний виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором та угодою сторін (ч. 1 ст. 21 КЗпП).Особа отримує пенсію і влаштувалася працювати за строковим трудовим договором до органу місцевого самоврядування на час відпустки основного працівника. Стаж роботи цієї особи в органах місцевого самоврядування становить 15 років і підтверджується записами у трудовій книжці. Чи виплачується щомісячна надбавка за вислугу років працівнику, якого прийнято службовцем до органу місцевого самоврядування за строковим трудовим договором?
 

Надання матеріальної допомоги заступнику керівника установи

Так, і ось чому.Бухгалтер нарахував та виплатив заступнику керівника бюджетної установи матеріальну допомогу. Звісно, діяв він відповідно до наказу керівника. Утім, за результатами ревізії установи фінінспектори визнали таку виплату незаконною через відсутність рішення органу вищого рівня та надіслали вимоги щодо відшкодування такої виплати. Чи є порушенням виплата заступнику керівника матеріальної допомоги, щодо якої рішення органу вищого рівня немає?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Оплачуємо працю звукорежисеру позашкільного навчального закладу

Згідно з пунктом 2 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102 (далі — Інструкція № 102), умови оплати праці керівників, спеціалістів, службовців та робітників структурних підрозділів та окремих працівників освіти, для яких вони не передбачені Інструкцією № 102, встановлюються відповідно до умов оплати праці аналогічних категорій працівників відповідних галузей народного господарства і виробництва.Якими нормативними документами користуватися при встановленні тарифного розряду звукорежисеру у позашкільному навчальному закладі?
 

Працівник відмовляється засвідчувати підписом ознайомлення з наказом про звільнення: що робити

Наказ про звільнення з ініціативи установи може містити як дві окремі примітки (про ознайомлення та отримання копії наказу), так і одну: З наказом ознайомлений, копію наказу отримав. Однак іноді трапляються випадки, коли працівник з якихось особистих міркувань не бажає ставити свій підпис про ознайомлення з наказом або про отримання його копії.Установа вчасно попередила працівника про заплановане звільнення у зв’язку зі скороченням та видала наказ про звільнення. Однак ставити підпис про ознайомлення з наказом працівник не бажає. Що робити?
 

Надання матеріальної допомоги заступнику керівника установи

Так, і ось чому.Бухгалтер нарахував та виплатив заступнику керівника бюджетної установи матеріальну допомогу. Звісно, діяв він відповідно до наказу керівника. Утім, за результатами ревізії установи фінінспектори визнали таку виплату незаконною через відсутність рішення органу вищого рівня та надіслали вимоги щодо відшкодування такої виплати. Чи є порушенням виплата заступнику керівника матеріальної допомоги, щодо якої рішення органу вищого рівня немає?
 

Чи вносити до колективного договору норми трудового законодавства

Так, обов’язково. Пояснимо чому.Чи обов’язково бюджетна установа має вносити до колективного договору норми трудового законодавства, адже вони є в законодавстві?
 

Посадові оклади працівникам з 01.12.2013 залишаються на рівні січня 2013 року

Згідно зі статтею 8 Закону України Про Державний бюджет України на 2013 рік від 06.12.2012 № 5515-VI розмір мінімальної заробітної плати з 01.12.2013 становить 1218 грн. У зв’язку із цим підвищенням Міністерством соціальної політики України розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, який передбачає збільшення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду з 01.12.2013 до 923 грн.Бюджетні установи повинні затвердити нові штатні розписи з 01.12.2013, оскільки розмір мінімальної заробітної плати з 01.12.2013 зростає. Як правильно встановити посадовий оклад працівникам з 01.12.2013?
 

Із початку навчального року в експлуатацію вводиться ДНЗ: коли призначати персонал

З метою підготовки дошкільного навчального закладу (ДНЗ) до початку роботи, своєчасного завезення і установки передбаченого обладнання, твердого та м’якого інвентарю, програмно-методичного забезпечення тощо не пізніше ніж за два місяці до введення його в експлуатацію призначають завідувача ДНЗ, заступника завідувача господарства, робітника з комплексного обслуговування й ремонту будинків та за потреби інших працівників з числа матеріально-відповідальних осіб.З першого вересня вводиться в експлуатацію 12-груповий дошкільний навчальний заклад. З якого часу можна призначати штатний персонал у цей заклад?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Бухгалтеру / Оренда

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оренда

Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Перейти к разделу Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Проверки контролирующими органами

Перейти к разделу Бухгалтеру / Проверки контролирующими органами

Бухгалтеру / Регламентированные отчеты

Перейти к разделу Бухгалтеру / Регламентированные отчеты

Бухгалтеру / Розрахунки з контрагентами

Перейти к разделу Бухгалтеру / Розрахунки з контрагентами

Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

 

Страницы: 1   2   3  

Просмотреть еще статьи на тему "Акт".


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook