Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыбюджет

Материалы слушателям курсов: "Бюджет": Бухгалтеру

Оглавление: бюджет

 

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Поточні та капітальні видатки ДНЗ коштом сільського бюджету

У 2015 році дошкільний навчальний заклад (ДНЗ) фінансується за рахунок субвенції з районного бюджету сільському бюджету. Кошторис на 2015 рік в обсязі цієї субвенції затверджує сільська рада.На утриманні сільської ради перебуває, зокрема, дошкільний навчальний заклад. Перед початком зимового періоду за рішенням сесії сільської ради з сільського бюджету виділено кошти на:
 

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Cубвенція районному бюджету із сільського для індексації зарплати працівників сільського медзакладу

Ні, і ось чому.Голова районної ради відмовляється підписувати договір про умови надання субвенції, виділеної з сільського бюджету районному на виплату індексації заробітної плати працівникам медзакладу, розташованого на території сільради. Свою відмову він аргументує тим, що рішення сільської ради суперечить частині другій статті 85 Бюджетного кодексу України, яка забороняє фінансування бюджетної установи одночасно з різних бюджетів. Чи правомірною є відмова голови районної ради?
 

Утримання дошкільного навчального закладу коштом сільського бюджету

Насамперед слід зауважити, що обсяг субвенції з районного бюджету сільському для проведення видатків на фінансування дошкільного навчального закладу не може бути меншим відповідних затверджених видатків сільського бюджету на 2014 рік. Якщо обсяг цієї субвенції є меншим — то це є порушенням вимог абзацу п’ятого пункту 20 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (БК), а тому сільська рада зобов’язана звернутись до відповідної районної ради щодо збільшення обсягу зазначеної субвенції.Для фінансування дошкільного навчального закладу сільській раді надається субвенція з районного бюджету, але її не вистачає для забезпечення в повному обсязі оплати праці та енергоносіїв. Чи має право сільська рада фінансувати дошкільний навчальний заклад з вільного залишку, що склався на 01.01.2015, або за рахунок перевиконання сільського бюджету?
 

Бухгалтеру / Власні надходження

Благодійна допомога органу державної влади: чи можливо

Запитання не просте, і ось чому.Комерційна установа у зв’язку з ліквідацією виявила бажання передати на баланс центральному органу виконавчої влади (територіальний орган Пенсійного фонду України) матеріальні цінності. Чи може ЦОВВ прийняти такі цінності?
 

Передплачуємо періодичні видання за благодійні внески

Так, може. Пояснимо чому.Чи може бюджетна установа передплатити періодичні видання за рахунок коштів, які надійшли як благодійний внесок?
 

Завершення бюджетного періоду: як упорядкувати надходження до спецфонду

Так, і це слід зробити негайно.Установа фінансується за помісячним планом використання бюджетних коштів. Станом на 01.12.2014 власних надходжень надійшло менше, ніж заплановано кошторисом на 2014 рік. Чи потрібно вносити зміни до кош­торису та коригувати планові показники?
 

Застосування РРО при наданні послуг установами природно-заповідного фонду

Відповідно до абзацу другого частини першої статті 3 Закону України Про природно-заповідний фонд України від 16.06.1992 № 2456-XII національні природні парки (далі — НПП) належать до природно-заповідного фонду України.Національний природний парк надає послуги з короткострокового відпочинку (розбиття наметів), а також проживання туристів і відпочивальників. Чи обов’язково під час надання таких послуг застосовувати РРО, чи можна використовувати розрахункові книжки і книги обліку розрахункових операцій?
 

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Визначаємо очікувану вартість довгобуду для здійснення державних закупівель

Згідно з частиною першою статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон) цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень (у будівництві — 300 тисяч гривень), а робіт — 1 мільйон гривень.Сільська рада планує будівництво дороги однієї з вулиць села, вартість якого обійдеться у понад 3 млн. грн. Оскільки сільський бюджет не дозволяє це зробити протягом одного бюджетного року, сільська рада прийняла рішення розбити будівництво дороги на кілька етапів (3–4 роки), а саме: щороку здійснювати будівництво вартістю до 1 млн. грн. Якими нормативами користуватися у такій ситуації та яку очікувану вартість будівництва застосовувати під час проведення процедури державної закупівлі.
 

Як провести закупівлі у I кварталі 2014 року

Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 40 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадку, коли дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.Бюджетною установою затверджено тимчасовий кошторис на I квартал 2014 року. Чи можна розпочати процедуру закупівлі, адже Держбюджет-2014 прийнято із запізненням, а про забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у 2014 році потрібно подбати вже зараз?
 

Бухгалтеру / Звітність

Персоніфікуємо підвищення посадових окладів бюджетникам у Звіті з ЄСВ

Зважаючи на пункти 4.1, 4.9 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 № 22-2 (далі — Порядок № 22-2), донараховані згідно із Постановою № 197 суми заробітної плати за січень — квітень 2013 року та ЄСВ відображаються страхувальником у таблиці 6 Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України (далі — Звіт з ЄСВ) додатка 4 до Порядку № 22-2:Як відобразити у таблиці 6 Звіту з ЄСВ перерахунок заробітної плати за січень — квітень 2013 року, який зроблено згідно з постановою КМУ від 27.03.2013 № 197 у травні 2013 року?
 

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Знімаємо з обліку бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання

Стаття 48 Бюджетного кодексу України (БК) установлює, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах:Які бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання перед завершенням бюджетного року має зняти з обліку розпорядник бюджетних коштів?
 

Кредиторська заборгованість закладів культури та освіти, що утворилася станом на 01.01.2015: чиїм коштом погашати

Механізм погашення кредиторської заборгованості, що склалася станом на 01.01.2015 у закладах освіти та культури, які у 2014 році фінансувалися з сільського бюджету, залежить від того, у якому бюджеті на 2015 рік заплановані видатки на їх утримання — у районному чи сільському. Адже пунктом 20 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (БК) передбачена можливість фінансування у 2015 році таких закладів з сільського бюджету.Окремі заклади освіти та культури до змін, внесених до Бюджетного кодексу України наприкінці 2014 року, фінансувалися з сільського бюджету. За рахунок коштів якого бюджету — районного чи сільського — наразі слід погашати кредиторську заборгованість, що склалася станом на 01.01.2015 в таких закладах?
 

Готуємося до нового бюджетного року та складаємо мережу розпорядників

Частина третя статті 10 Бюджетного кодексу України (БК) установлює, що головні розпорядники бюджетних коштів визначають мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів з урахуванням вимог щодо формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів і одержувачів бюджетних коштів та даних такого реєстру.Чи повинна бюджетна установа — головний розпорядник коштів місцевого бюджету перед завершенням бюджетного року оновлювати мережу розпорядників бюджетних коштів?
 

Запровадження програмно-цільового методу на місцевому рівні: з 2015 року за рішенням місцевої ради

Основні підходи до запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2010 № 805 (далі — Основні підходи). Згідно з розділом ІІІ Основних підходів програмно-цільовий метод (далі — ПЦМ) на рівні місцевих бюджетів запроваджуватиметься у три етапи, зокрема на ІІІ етапі (2014 рік) — запровадження складання та виконання місцевих бюджетів за ПЦМ.Видаткова частина сільського бюджету на 2015 рік попередньо запланована за шістьма КФК. Як наразі формувати розрахунки за відповідними КФК на 2015 рік, адже запроваджується ПЦМ на місцевому рівні та оновлена класифікація видатків?
 

Приймаєте будівельні роботи — обов’язково реєструйте зобов’язання до кінця року

Розпорядники і одержувачі коштів державного та місцевих бюджетів, які перебувають на казначейському обслуговуванні (далі — розпорядники бюджетних коштів), здійснюють реєстрацію зобов’язань в органах Державної казначейської служби України (далі — Казначейство) відповідно до вимог Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309 (далі — Порядок № 309).Бюджетна установа (розпорядник бюджетних коштів) підписала акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. № КБ-2) та довідку про вартість виконаних будівельних робіт (ф. № КБ-3) у грудні 2012 року, але оплату їх не здійснила. Чи зобов’язані органи Казначейства оплатити кредиторську заборгованість за такими документами у наступному бюджетному періоді?
 

Чи може прострочена кредиторська заборгованість стати на заваді здійсненню видатків

Ні, не відносяться. І от чому.У бюджетній установі утворилася прострочена кредиторська заборгованість за теплопостачання (понад один місяць) через недостатнє фінансування із місцевого бюджету за спожиті енергоносії. У зв’язку з цим УДКСУ призупинило операції з грошовими коштами на реєстраційному рахунку за загальним фондом, крім захищених КЕКВ, а за спецфондом — за усіма КЕКВ. Чи відносяться до захищених видатків видатки спеціального фонду?
 

Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

Плануємо видатки на природоохоронні заходи

Природоохоронні заходи фінансуються за рахунок Державного бюджету України, бюджету АР Крим, місцевих бюджетів, коштів підприємств, установ та організацій, фондів охорони навколишнього природного середовища, добровільних внесків та інших коштів (ст. 42 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища від 25.06.1991 № 1264-XII).Наразі екологічний податок відповідно до Бюджетного кодексу України зараховується до надходжень загального фонду місцевого бюджету. А видатки на природоохоронні заходи проводять лише за КТКВК 200000 Охорона навколишнього природного середовища та ядерна безпека. За яким фондом місцевого бюджету запланувати видатки на природо­охоронні заходи? Чи можна за загальним фондом місцевого бюджету передбачати капітальні видатки на природоохоронні заходи?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Списуємо непридатні основні засоби

Механізм списання майна для установ та організацій, а також установ та організацій, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук, визначений Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.2007 № 1314 (далі — Порядок № 1314). Бюджетна установа повинна діяти за такою схемою:На балансі бюджетної установи обліковуються основні засоби (навчальні кінофільми, магнітні диски і стрічки, касети), які є морально та фізично зношеними, непридатними для подальшого використання. Яка схема списання таких основних засобів?
 

Установі передали незавершене капбудівництво: обліковуємо правильно

Відповідно до Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611, облік незавершеного капітального будівництва здійснюється на рахунку бухгалтерського обліку 14 Незавершене капітальне будівництво в розрізі субрахунків. На цьому рахунку накопичуються усі витрати, пов’язані із будівництвом, реконструкцією, модернізацією об’єктів необоротних активів до введення об’єкта в експлуатацію.Бюджетна установа отримала за актом прийому – передачі об’єкт незавершеного будівництва у 2012 році. Подальше будівництво здійснюють за рахунок коштів спеціального фонду. Як обліковують такий об’єкт до і після вводу його в експлуатацію?
 

Військово-транспортний обов’язок: оформляємо передачу транспортного засобу

Для задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на особливий період транспортними засобами і технікою установлюється військово-транспортний обов’язок. Він поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, установи і організації тощо.Інформацію про транспортний засіб, що перебуває на балансі установи, внесено до мобілізаційного плану. Як оформити передачу транспортного засобу у разі його залучення на особливий період?
 

На основні засоби повністю нараховано знос: чи нараховувати амортизацію

Варто зазначити, що прямої відповіді на це запитання нормативні акти з бухобліку, у т. ч. Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку у державному секторі 121 Основні засоби, затверджене наказом Мінфіну від 12.10.2010 № 1202 (далі — НП(с)БОДС 121), не містять. Є лише загальна норма. А саме, згідно з пунктом 1 розділу ІV НП(с)БОДС 121 амортизації підлягає вартість, що амортизується.На балансі установи обліковуються основні засоби, на які нараховано 100%-овий знос. Ці основні засоби установа продовжує використовувати. Чи нараховувати на них амортизацію?
 

Матеріально відповідальна особа перебуває на лікарняному: чи можна провести інвентаризацію матеріальних цінностей

Так, але за певних умов.Працівниця захворіла і відкрила лікарняний. Період тривалості лікарняного співпадає із терміном проведення інвентаризації матеріальних цінностей, що прийняті на відповідальне зберігання цією особою. Чи можна провести інвентаризацію за відсутності матеріально відповідальної особи?
 

Відображаємо в обліку марки і марковані конверти

Ні, не потрібно. І ось чому.У грудні 2013 року бюджетна установа придбала марковані конверти і марки. Бухгалтер почав облікувати їх як бланки суворої звітності на субрахунку 331 Грошові документи в національній валюті. Чи потрібно переносити їх вартість на субрахунок 234 Господарські матеріали і канцелярське приладдя у зв’язку з набранням чинності постановою КМУ від 25.12.2013 № 955?
 

На основні засоби повністю нараховано знос: чи може їх переоцінити комісія

Відповідно до пункту 3 розділу III Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку у державному секторі 121 Основні засоби, затвердженого наказом Міністерства фінансів України (Мінфін) від 12.10.2010 № 1202 (далі — НП(с)БОДС 121), якщо залишкова вартість об’єкта основних засобів суттєво відрізняється від його справедливої вартості на дату балансу, то установа може прийняти рішення про переоцінку цього об’єкта.На балансі установи обліковуються основні засоби. Попри те, що їх залишкова вартість дорівнює нулю, вони продовжують використовуватися. Керівник установи прийняв рішення про переоцінку таких основних засобів. Чи може переоцінку основних засобів провести комісія, створена в установі?
 

Відшкодовуємо витрати на утримання орендованого майна

Так, правомірні1. Пояснимо чому.Сільська рада надає в оренду приміщення у будівлі сільського клубу відділу культури для розміщення бібліотеки. За результатами ревізії діяльності сільської ради працівники фінансової інспекції вимагають, окрім сплати орендної плати відділом культури, відшкодувати сільській раді кошти за спожиті бібліотекою комунальні послуги. Чи правомірні вимоги працівників фінансової інспекції?
 

Чи можна у листопаді на тримісячний строк проавансувати роботи з реконструкції будівлі

Ні, у разі авансування робіт з капітального будівництва у листопаді 2012 року строк такого авансування обмежується терміном до 31 грудня 2012 року. І от чому.Бюджетна установа у листопаді 2012 року отримала бюджетні асигнування на проведення реконструкції будівлі. Чи може установа передбачити у договорі підряду авансування робіт з капітального будівництва на строк, що становить три місяці?
 

Виготовлення і монтаж металевих огорож та воріт: за яким КЕКВ оплачувати та як оприбутковувати

Замовлення на виготовлення і монтаж металевої огорожі та воріт передбачає створення об’єкта основних засобів. Адже згідно з пунктом 1.2 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611 (далі — Положення з обліку необоротних активів), об’єктом основних засобів є, зокрема, конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій. До того ж пункт 3.4 Положення з обліку необоротних активів передбачає, що огорожі та інші надвірні споруди, що обслуговують будівлю (сарай, паркан, колодязь), становлять разом із нею один інвентарний об’єкт. Якщо ці будівлі та споруди обслуговують два і більше приміщень, вони вважаються самостійними інвентарними об’єктами.Бюджетна установа замовила виготовлення і монтаж металевої огорожі та воріт у сторонньої організації. Вартість металевої огорожі та воріт становить 98 000 грн. За яким КЕКВ оплачувати виготовлення та монтаж таких конструкцій та на який субрахунок обліку їх оприбуткувати?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Визначаємо фіксовану суму індексації у разі підвищення зарплати

Місяць підвищення заробітної плати, тобто квітень 2014 року, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації.У працівника базовий місяць — січень 2013 року. Він має фіксовану суму індексації 340 грн. У квітні його посадовий оклад підвищився на 179 грн. Як бути з індексацією*?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Інші питання

Установлюємо надбавку за особливий характер роботи працівникам сфери соцзахисту населення

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання оплати праці працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних у містах рад від 16.09.2015 № 732 (далі — Постанова № 732) працівникам структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних у містах рад, які виконують функції з надання різних видів соціальної допомоги, установлюється щомісячна надбавка за особливий характер роботи в розмірі 50% посадового окладу (далі — надбавка).Працівники управління соцзахисту населення отримали право на надбавку за особливий характер роботи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 732. Утім, вони наразі отримують надбавку за високі досягнення у праці в розмірі до 50%. Чи можливе встановлення двох надбавок? З якої дати встановлювати надбавку за особливий характер?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Виплата премії за минулий рік: чи можлив

Так, і ось чому.Бухгалтер бюджетної установи відповідно до наказу керівника нарахував та виплатив у лютому 2014 року премію працівникам за 4-й квартал 2013 року. Утім, перевіряльники під час ревізії зазначили, що за відсутності на 01.01.2014 зареєстрованої в органі Казначейства заборгованості з виплати премії така виплата є незаконною. Чи правильними є такі висновки?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Проверки контролирующими органами

Перейти к разделу Бухгалтеру / Проверки контролирующими органами

Бухгалтеру / Регламентированные отчеты

Перейти к разделу Бухгалтеру / Регламентированные отчеты

Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальні гарантії

 

Страницы: 1   2  

Просмотреть еще статьи на тему "Бюджет".


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook