Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыдії

Материалы слушателям курсов: "Дії"

Бухгалтеру

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри

Бухгалтеру / Відрядження

Придбано господарські матеріали за кошти працівника: як звітувати та відшкодувати витрати

Форма звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт (далі — Звіт), затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 24.12.2013 № 845. Враховуючи, що установа працівнику під звіт коштів (готівки) не видавала, норми Податкового кодексу України, у частині використання коштів та термінів складання Звіту не застосовуються.Працівник установи за свої власні кошти придбав господарські матеріали. Який строк подання звіту про використання власних коштів? Протягом якого строку установа повинна відшкодувати такі витрати?
 

Бухгалтеру / Власні надходження

Відображаємо нарахування плати за харчування дітей в обліку ДНЗ

Так, правомірні. Пояснимо чому.У дошкільному навчальному закладі встановлено плату за харчування дітей. Проте батьки іноді несвоєчасно оплачували харчування дітей. Тож бухгалтер нарахування такої плати відображав у обліку та фінансовій звітності не щомісяця, а після надходження коштів на рахунок. Фін­інспектори під час ревізії визнали такі дії бухгалтера порушенням і склали протокол про адміністративне правопорушення. Чи правомірні дії фін­інспекторів?
 

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Чи може критерій оцінки термін виконання наукових досліджень мати 50% питомої ваги

Відповідно до частини п’ятої статті 28 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) замовник визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено згідно із Законом про закупівлі (у кількості не менше двох), на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів.Замовник при закупівлі наукових досліджень установив одним із критеріїв оцінки термін виконання цих досліджень та присвоїв цьому критерію 50% питомої ваги, через що переміг учасник з не найнижчою ціною. Інший учасник надіслав скаргу, аргументуючи цю ситуацію порушенням принципу економії в держзакупівлях. Чи були дії замовника правомірними та чи повинен замовник вживати заходів для задоволення скарги?
 

Учасник-переможець відмовився укладати договір: чи проводити повторну оцінку конкурсних пропозицій

Відповідно до абзацу третього частини другої статті 31 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) замовник укладає договір про закупівлю з учасником, пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано, не пізніше ніж через 30 днів з дня акцепту пропозиції відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції.Якщо учасник-переможець відмовляється укладати договір, то як замовник може визначити переможцем наступного учасника, який був допущений до оцінки?
 

Чи можна переукласти договір про закупівлю, якщо учасник-переможець відмовляється постачати товар у зв’язку зі зміною його ціни

Відповідно до абзацу десятого частини другої статті 22 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) документація конкурсних торгів повинна містити строк, протягом якого пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів.У пропозиції конкурсних торгів учасника-переможця зазначено, що вона дійсна протягом 120 календарних днів. Замовником укладено договір з цим учасником, але через коливання ціна на відповідний предмет закупівлі на ринку учасник відмовляється постачати товар за старою ціною. Враховуючи, що строк дії пропозиції конкурсних торгів ще не минув, чи може замовник переукласти договір?
 

Вимагаємо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів

Так, такі дії правомірні.Бюджетна установа при проведенні процедури закупівель вимагає для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів копії актів виконаних робіт. Чи правомірні такі дії?
 

Бюджетна установа з початку 2013 розпочала процедури закупівлі за ДК 016:2010 — чи буде це порушенням

Враховуючи лист-роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 06.02.2013 № 3302-05/4104-12, якщо процедура закупівлі розпочата замовником у період з 31.12.2012 по 28.01.2013 включно за предметом закупівлі, визначеним на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 або ДК 016:2010, подальше здійснення закупівлі за таким предметом відповідає меті Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI та не суперечить принципам здійснення закупівель. Тобто Уповноважений орган не вбачає порушень в діях замовника, який склав річний план закупівель на 2013 рік і розпочав процедури закупівель за Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010.Чи буде порушенням законодавства у сфері державних закупівель, якщо бюджетна установа, починаючи з 01.01.2013, склала річний план закупівель на 2013 рік і почала процедури закупівель за ДК 016:2010, тобто до дати внесення змін до Порядку № 921?
 

Здійснюємо закупівлю за державні кошти на початку бюджетного року

Наприкінці року, коли в установах активно розпочинають планування закупівель за державні кошти на наступний рік, виникає безліч запитань. Найчастіше вони стосуються законодавчих вимог, які потрібно враховувати під час продовження у майбутньому році дії договорів поточного року.Бюджетна установа планує здійснити процедуру закупівлі на початку бюджетного року. Чи може вона провести процедуру закупівлі на початку 2014 року за договором, укладеним в 2013 році?
 

Вносимо зміни в документацію конкурсних торгів

Законом України Про внесення зміни до статті 16 Закону України Про здійснення державних закупівель від 04.04.2013 № 182-VII (далі — Закон № 182) у абзаці другому частини другої статті 16 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) було доповнено один із кваліфікаційних критеріїв вимогою щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, у т. ч. власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.Замовник у квітні 2013 року розпочав закупівлю послуг за процедурою відкритих торгів, включивши до документації конкурсних торгів кваліфікаційну вимогу до учасників про підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази лише у вигляді довідки довільної форми про перелік наявного обладнання. Однак у травні 2013 року набрали чинності чергові зміни до Закону про закупівлі. Чи потрібно вносити зміни у документацію конкурсних торгів?
 

Бухгалтеру / Звітність

Відповідальність за неподання звітності з ПДФО

Згідно з пунктом 119.2 Податкового кодексу України (ПК) неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 грн.Яка відповідальність передбачена за неподання, подання не у повному обсязі або з помилками звітності про суми доходів, нарахованих на користь платників податків, та суми утриманого з них ПДФО?
 

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Знімаємо з обліку бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання

Стаття 48 Бюджетного кодексу України (БК) установлює, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах:Які бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання перед завершенням бюджетного року має зняти з обліку розпорядник бюджетних коштів?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Проводимо інвентаризацію залучених під час мобілізації транспортних засобів

Під час інвентаризації основних засобів бюджетні установи керуються нормами Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.1998 № 90 (далі — Інструкція № 90).Транспортний засіб, що перебуває на балансі установи, передано за актом приймання-передачі для виконання військово-транспортного обов’язку під час мобілізації. Як установі проінвентаризувати такий транспортний засіб?
 

Чи потрібно оприбутковувати пам’ятники під час проведення інвентаризації

Так, правомірні. Пояснимо чому.Під час проведення ревізії фінансово-господарської діяльності сільради фінінспекторами було ініційовано інвентаризацію матеріальних цінностей. У результаті проведеної інвентаризації було встановлено неоприбуткування за даними обліку пам’ятника, що знаходився на території сільради. Тож фінінспектори зазначили цей факт як порушення і склали протокол про адміністративне правопорушення на керівника установи. Чи правомірні дії фінінспекторів?
 

Матеріально відповідальна особа перебуває на лікарняному: чи можна провести інвентаризацію матеріальних цінностей

Так, але за певних умов.Працівниця захворіла і відкрила лікарняний. Період тривалості лікарняного співпадає із терміном проведення інвентаризації матеріальних цінностей, що прийняті на відповідальне зберігання цією особою. Чи можна провести інвентаризацію за відсутності матеріально відповідальної особи?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Інші питання

До працівника застосовано дисциплінарне стягнення: як бути з преміюванням

Відповідно до статті 147 Кодексу законів про працю України (КЗпП) за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення, як догана та звільнення. Та й стаття 149 КЗпП, що визначає порядок застосування дисциплінарних стягнень, установлює, що за кожне порушення трудової дисципліни може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення.Керівник установи наклав на працівника два дисциплінарних стягнення за порушення трудової дисципліни та позбавив премії за один і той самий проступок. Чи правомірні дії керівника?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Чи можна перевести на іншу посаду жінку, яка перебуває у відпустці для догляду за дитиною, якщо її посада підлягає скороченню

Звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років — частина шоста статті 179 КЗпП), одиноких матерів за наявності дитини віком до 14 років або дитини-інваліда з ініціативи установи не допускається, крім випадків повної ліквідації установи, коли передбачено звільнення з обов’язковим працевлаштуванням (ч. 3 ст. 184 КЗпП).В установі працюють жінки, які мають дітей віком до трьох років, одинокі матері, вагітні. Які дії слід вчинити установі щодо працевлаштування цієї категорії осіб, якщо посади, які вони обіймають, підлягають скороченню?
 

Звільнення держслужбовця: факту отримання неправомірної вигоди немає

Згідно зі статтею 32 Кодексу законів про працю України (КЗпП) переведення працівника в іншу установу допускається лише за згодою працівника. На практиці таке переведення інакше класифікується — як звільнення працівника у зв’язку з переведенням, за його згодою, в іншу установу (п. 5 ст. 36 КЗпП). Обов’язковою умовою для переведення працівника в іншу установу також є згода керівника установи, до якої бажає перевестися працівник. Тому керівник установи, до якої переводиться працівник, надсилає керівнику установи, з якої звільняється працівник, лист-клопотання про звільнення.Особа, яка на сьогодні обіймає посаду фінінспектора одного з територіальних органів Держфінінспекції, має намір звільнитися у зв’язку із переведенням в іншу установу. Керівництво ДФІ відмовляє у звільненні, мотивуючи таким: особам, уповноваженим на виконання функцій держави, згідно із статтею 10 Закону України Про засади запобігання та протидії корупції забороняється укладати трудові договори (контракти) з установами, якщо ці особи здійснювали повноваження з контролю, нагляду або підготовки чи прийняття відповідних рішень щодо діяльності цих установ. Чи правомірні дії керівництва ДФІ, якщо така особа протягом останніх 12 місяців на перевірку цієї установи не направлялася?
 

Визначаємо право держслужбовців на участь у громадських об’єднаннях

Так, може. І ось чому.Чи може державний службовець буди громадським діячем, членом громадської організації та брати активну участь у громадському житті суспільства?
 

Декларуємо фінансові витрати за 2013 рік у антикорупційній декларації

Форма декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (далі — антикорупційна декларація) затверджена Законом України Про засади запобігання і протидії корупції від 07.04.2011 № 3206-VI.Сума разової витрати державного службовця у 2013 році для заповнення позицій 46, 48, 50, 56 та 59 антикорупційної декларації перевищує 100 тис. грн. Чи потрібно держслужбовцю заповнювати ці позиції з урахуванням внесених змін до законодавства?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Виплачуємо вчителю компенсацію за невикористані дні щорічної основної відпустки

Відповідно до статті 23 Кодексу законів про працю України (КЗпП) строковий трудовий договір — це трудовий договір, що укладається на визначений строк, встановлений за погодженням сторін, або на час виконання певної роботи. У випадку з вчителем навчального закладу укладається строковий трудовий договір на період навчального року.Особу прийнято за строковим трудовим договором строком з 1 вересня 2013 року по 30 травня 2014 року на посаду вчителя. Чи має вона право на відпустку та на відпускні виплати?
 

Чи зараховується до педстажу час перебування у відпустці

Так, зараховується. Пояснимо, чому.Спеціаліст районного відділу освіти проводив викладацьку роботу в школі обсягом 240 годин з погодинною оплатою праці. Чи зараховується до педагогічного стажу для виплати надбавки за вислугу років час перебування його у щорічній основній відпустці, отриманій за посадою вчителя?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Доплата заступнику директора з медичної частини за роботу за спеціальністю: нараховуємо правильно

Так. І ось чому.Заступнику директора з медичної частини геріатричного пансіонату установлена доплата за роботу терапевтом у межах робочого часу у цьому пансіонаті. Доплату в розмірі 25% розраховували не тільки від посадового окладу терапевта, а й з урахуванням надбавки за вислугу років за цією посадою. Під час проведення ревізії фінансово-господарської діяльності геріатричного пансіонату фінінспектори визнали порушенням нарахування такої доплати з урахуванням надбавки за вислугу років. Чи правомірні дії фінінспекторів?
 

Як оплачувати працю у реорганізованих станціях швидкої допомоги

Так, дійсно при проведенні реформи у системі екстреної медичної допомоги станції швидкої медичної допомоги були реорганізовані та введені до складу центрів екстреної медичної допомоги, як їх структурні підрозділи. У зв’язку з цим переважно у керівників цих закладів знизився рівень оплати праці.Станцію швидкої медичної допомоги було реорганізовано у структурний підрозділ центру екстреної медичної допомоги. У зв’язку з цим у завідуючого відділення екстреної медичної допомоги зменшилася заробітна плата. Чи можна йому доплатити до рівня зарплати, що була у нього раніше? Чи потрібно розробити у закладі окремий порядок встановлення надбавок за особливі умови праці?
 

Надбавки медпрацівникам системи екстреної медичної допомоги виплатять з 1 жовтня 2013 року

Так, будуть.Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф запитує, чи будуть здійснювати виплати, передбачені Законом України Про екстрену медичну допомогу?
 

Особливості звільнення з роботи за строковим договором

Частиною шостою статті 43 Конституції України громадянам гарантується захист від незаконного звільнення. Тобто працівника можна звільнити з роботи лише з підстав і в порядку, передбачених законодавством про працю.Працівника прийняли на роботу на 10 місяців за строковим трудовим договором. Наразі він виховує малолітніх дітей без матері, оскільки вона тривалий період перебуває на лікуванні у медичному закладі. Як правильно звільнити з роботи такого працівника після закінчення дії строкового трудового договору?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Первинні документи

Установа втратила бухгалтерські документи: виправляємо ситуацію

Відповідно до пункту 6.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 (далі — Положення № 88), первинні документи та облікові регістри, що пройшли обробку, бухгалтерські звіти і баланси до передачі їх до архіву установи мають зберігатися в бухгалтерії у спеціальних приміщеннях або зачинених шафах під відповідальністю осіб, уповноважених головним бухгалтером.Наприкінці місяця бухгалтер бюджетної установи виявив, що окремі бухгалтерські документи — втрачені. Хто має забезпечувати збереження бухгалтерських документів та які дії слід вчинити у разі їх втрати?
 

Бухгалтеру / Оренда

Проводимо розрахунки за спожиті орендарем комунальні послуги

Насамперед зазначимо: з 01.03.2013 СНіП 2.04.01-85 Внутрішній водопровід та каналізація будівель в частині вимог щодо водопроводу та каналізації на території України не застосовується (п. 2 наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Про затвердження ДБН В.2.5-64:2012 Внутрішній водопровід та каналізація. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво від 31.10.2012 № 553). А тепер розглянемо, як мають діяти орендар та орендодавець у цій ситуації.Територіальне стоматологічне об’єднання орендує у ЦРЛ 5 стоматкабінетів. Раніше плату за споживання холодної води визначали за розрахунком 15 літрів води на 1 хворого за зміну (відповідно до норми витрат холодної води, установленої СНіП 2.04.01-85). Щоб оплачувати лише фактично спожиту воду, територіальне стоматологічне об’єднання встановило лічильники обліку холодної води, за показниками яких наразі і оплачує спожиту холодну воду. Проте адміністрація ЦРЛ не погоджується з оплатою холодної води лише за показниками лічильників, а, як і раніше, посилається на норми витрат холодної води. Чи правомірні такі дії ЦРЛ?
 

Відображаємо нарахування орендної плати в обліку

Так, це порушення. Пояснимо чому.Бюджетна установа надає в оренду частину приміщення, а орендар щомісяця відповідно до виставлених нею рахунків сплачує відшкодування спожитих комунальних послуг. У ході ревізії фінінспектори виявили, що установа сплачувала кошти надавачу комунальних послуг за загальним фондом кошторису, а відшкодовані кошти орендарем зараховувала до спеціального фонду як власні надходження. Чи вважається це порушенням?
 

Відображаємо нарахування орендної плати в бухгалтерському обліку

Так, правомірні. Пояснимо чому.Бюджетна установа надає в оренду частину приміщення. Утім, у зв’язку з несвоєчасним отриманням від орендаря орендної плати відображає в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності її нарахування не щомісяця, як передбачено договором, а після надходження коштів на свій рахунок. За результатами ревізії фінансово-господарської діяльності установи фінінспектори визначили це як порушення і склали протокол про адміністративне правопорушення на головного бухгалтера. Чи правомірні дії фінінспекторів?
 

Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Під час ревізії фінінспектори збільшили період, що підлягає перевірці: чи можливо

Так, і ось чому.У закладі охорони здоров’я фінінспектори проводили ревізію фінансово-господарської діяльності. Першого дня вони надали керівнику закладу програму ревізії, у якій як період, що підлягає перевірці, вказано 2014 рік та І півріччя 2015 року. Проте через кілька днів програму ревізії дещо змінили: до періоду перевірки додали ще й 2013 рік. Чи повинен заклад надавати фінінспекторам документи за 2013 рік?
 

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Розрахунки з контрагентами

Перейти к разделу Бухгалтеру / Розрахунки з контрагентами

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

 

Страницы: 1   2  

Просмотреть еще статьи на тему "Дії".


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook