Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыдокумент

Материалы слушателям курсов: "Документ": Бухгалтеру / Оплата праці та кадри

Оглавление: документ

 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Визначаємо суму індексації при виході із декретної відпустки

Відповідно до пункту 2 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 № 1078 (далі — Порядок № 1078), індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані в гривнях на території України, які не мають разового характеру. Зокрема, оплата праці, яка включає оплату праці за виконану роботу згідно з тарифними ставками (окладами), доплати, надбавки, премії, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені законодавством.У працівниці останнє підвищення заробітної плати відбулося у лютому 2008 року. Працівниця перебувала у декретній відпустці з липня 2010 року. У травні 2013 року вона приступає до роботи. Як їй встановити фіксовану суму індексації? Як при визначенні фіксованої суми індексації вчинити з надбавкою, адже на час виходу у декретну відпустку працівниця мала надбавку за високі досягнення у праці у розмірі 30%, а у 2012 році працівникам установи надбавки встановлені у розмірі 20% (на працівницю у 2012 році наказу на встановлення надбавки не було)?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Для кого володіння державною мовою є обов’язковим

Відповідно до статті 1 Закону України Про засади державної мовної політики 03.07.2012 № 5029-VI (далі — Закон № 5029) державна мова — закріплена законодавством мова, вживання якої обов’язкове в органах державного управління та діловодства, установах та організаціях, у державних закладах освіти, науки, культури, у сферах зв’язку та інформатики тощо.В Україні є певна категорія осіб, які повинні володіти державною мовою. Чи повинні народні депутати України, члени Уряду та державні службовці володіти державною мовою обов’язково?
 

Скорочення посади працівника, призваного на військову службу у зв’язку з мобілізацією

Працівникам, які призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, гарантується збереження місця роботи, посади і середнього заробітку відповідно до статті 119 Кодексу законів про працю України (КЗпП). Тому звільнити працівника, призваного на військову службу у зв’язку з мобілізацією, за пунктом 1 частини першої статті 40 КЗпП можна тільки після його демобілізації, коли працівник стане до роботи.Працівник був попереджений про звільнення у зв’язку зі скороченням посади. Строк попередження закінчувався 30.04.2014. Однак 28.04.2014 працівник був призваний на військову службу у зв’язку з мобілізацією. Чи можна скоротити працівника під час служби? Якщо ні, то чи потрібно після демобілізації працівника повторно повідомляти його про скорочення і знову чекати 2 місяці, чи можна звільнити його на підставі вже врученого повідомлення?
 

Змінюємо розміри посадових окладів з жовтня 2014 року

Постановою Кабінету Міністрів України Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 25.03.2014 № 110 (далі — Постанова № 110) внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 30.08.2002 № 1298 (далі — Постанова № 1298).Мінімальна заробітна плата на 2014 рік встановлена у розмірі 1218 грн. Чи потрібно збільшувати посадові оклади працівникам бюджетної установи з 01.10.2014?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Стаж педагогічної роботи в ПТНЗ: чи включати роботу на підприємстві

Так, можна, але за певних умов.У професійно-технічному навчальному закладі посаду майстра виробничого навчання (5 років) обіймає особа, яка працювала на будівництві штукатуром 5-го розряду (3 роки). Чи можна до стажу педагогічної роботи для виплати надбавки за вислугу років такій особі включити час роботи на будівництві?
 

Оплачуємо працю звукорежисеру позашкільного навчального закладу

Згідно з пунктом 2 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102 (далі — Інструкція № 102), умови оплати праці керівників, спеціалістів, службовців та робітників структурних підрозділів та окремих працівників освіти, для яких вони не передбачені Інструкцією № 102, встановлюються відповідно до умов оплати праці аналогічних категорій працівників відповідних галузей народного господарства і виробництва.Якими нормативними документами користуватися при встановленні тарифного розряду звукорежисеру у позашкільному навчальному закладі?
 

Встановлюємо доплату за прибирання туалетів незалежно від використання в роботі дезінфікувальних засобів

Умови оплати праці працівників дошкільних навчальних закладів, зокрема, встановлення надбавок і доплат, регламентуються наказом Міністерства освіти і науки України Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ від 26.09.2005 № 557 (далі — Наказ № 557), а також Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженою наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102 (далі — Інструкція № 102).Чи виплачують прибиральникам дошкільних навчальних закладів доплату у розмірі 10% посадового окладу за використання в роботі дезінфікувальних засобів та за прибирання туалетів, якщо такі засоби закладом не закуповувалися?
 

Виплачуємо матдопомогу робітникам ДНЗ

Працівники дошкільних навчальних закладів, у т. ч. з числа адміністративно-обслуговуючого та допоміжного персоналу, можуть отримувати матеріальну допомогу, зокрема й на оздоровлення (пп. б п. 4 постанови КМУ Про оплату праці працівників на основі Єдиної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 30.08.2002 № 1298; далі — Постанова № 1298).До бухгалтерії ДНЗ звернувся двірник з проханням виплатити йому матеріальну допомогу. Йому відмовили через брак коштів. Двірник обурився, бо вихователю подібну допомогу надали. На основі якого документа виплачують матдопомогу техперсоналу ДНЗ (двірник, діловод, помічник вихователя тощо)?
 

Як відновити додаток до диплома про вищу освіту

Додаток до диплома про вищу освіту (далі — Додаток) — це документ про освіту державного зразка, що видається випускникам вищих навчальних закладів усіх форм власності і підпорядкування, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра або магістра, а також, за бажанням, випускникам, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста, з метою надання інформації, необхідної для об’єктивної оцінки кваліфікації (ступеня) вищої освіти, здобутої особою, яка отримала диплом про вищу освіту.Працівник загубив додаток до диплома про вищу освіту. Чи можна його відновити? Якщо можна, то як це зробити і чиїм коштом?
 

Зберігаємо присвоєні кваліфікаційні категорії та педагогічні звання на педпосаді

За працівниками, які перервали роботу на педагогічній посаді, зберігаються присвоєні за результатами останньої атестації кваліфікаційні категорії та педагогічні звання. Пояснимо, чому.Педпрацівник викладає юридичні дисципліни у коледжі. Має фах магістра з правознавства. Чи рахується йому стаж роботи за спеціальністю чи просто як за викладацькою роботою? І якщо такий викладач не буде працювати протягом трьох років після закінчення вишу за спеціальністю, то для того, аби знову стати до роботи, йому потрібно буде проходити курси підвищення кваліфікації для підтвердження спеціальності згідно з дипломом?
 

У розрахунковому періоді переплатили премію: нараховуємо правильно інші виплати

Помилки в облікових регістрах за минулий звітний період виправляють способом сторно шляхом складення бухгалтерської довідки відповідно до пункту 4.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88.У червні 2015 року держслужбовцю виплатили премію у розмірі 50% від посадового окладу (609,00 грн.). Наступного місяця бухгалтер виявив помилку в нарахуванні премії (за наказом розмір премії становить 20%) і виправив її способом сторно. У липні 2015 року держслужбовцю надана щорічна відпустка і виплачена матеріальна допомога для оздоровлення, а в серпні він отримав допомогу для вирішення соціально-побутових питань. Як потрібно було нараховувати відпускні та суми матеріальної допомоги?
 

Матеріальна допомога працівникам централізованих бухгалтерій та управлінь технічного нагляду

Оплату праці працівників бюджетної сфери регулює, зокрема, постанова Кабінету Міністрів України Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 30.08.2002 № 1298 (далі — Постанова № 1298).Чи мають право на отримання матеріальної допомоги, у т. ч. на оздоровлення, працівники централізованих бухгалтерій, управлінь (відділів, груп) технічного нагляду за капітальним будівництвом та ремонтом приміщень бюджетних установ і організацій та інших підрозділів, створених при відділах, управліннях освіти?
 

Чи зараховується робота на посаді вчителя-логопеда логопедичного пункту до спеціального стажу

Пенсії за вислугу років відповідно до статті 51 Закону України Про пенсійне забезпечення від 05.11.1991 № 1788-XII встановлюються окремим категоріям громадян, зайнятих на роботах, виконання яких призводить до втрати професійної працездатності або придатності до настання віку, що дає право на пенсію за віком.У 2006 році працівник обіймав посаду вчителя-логопеда логопедичного пункту, створеного при школі. Але у його трудовій книжці за цей період роботи вказана посада вчителя-логопеда відділу освіти. Чи зараховується така робота до спеціального стажу для призначення пенсії за вислугу років?
 

Вводимо додаткові посади у штат ПТНЗ

Штатний розпис професійно-технічного навчального закладу (далі — ПТНЗ) розробляється в межах затвердженого фонду оплати праці з дотриманням вимог Типових штатних нормативів професійно-технічних навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06.12.2010 № 1204 (далі — Наказ № 1204). Цими нормативами визначено максимальну кількість посад (штатних одиниць). Чисельність штатних посад приводиться у відповідність з фондом оплати праці і затверджується відповідними органами управління освітою.У штаті Центру професійно-технічної освіти є секретар навчальної частини і секретар-друкарка. Чи можна для обслуговування архіву додатково ввести в штатний розклад посаду архіваріуса? Чи можливо ввести таку посаду за рахунок вакантної, наприклад, швейцара?
 

Визначаємо кількість штатних одиниць практичного психолога в гімназії

Діяльність практичних психологів навчальних закладів працівників регламентується Положенням про психологічну службу системи освіти України, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 03.05.1999 № 127 (далі — Положення про психологічну службу), та іншими нормативно-правовими документами психологічної служби системи освіти.Скільки штатних одиниць практичного психолога повинно бути у гімназії з кількістю учнів 672, якщо гімназія знаходиться у місті (районного значення)?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Обгрунтовуємо доплату за науковий ступінь працівникам охорони здоров’я

Відповідно до підпункту 3.3.1 наказу Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров’я України Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення від 05.10.2005 № 308/519 працівникам установлюються доплати за науковий ступінь доктора наук у граничному розмірі 25%, кандидата наук у граничному розмірі 15% посадового окладу (ставки заробітної плати).У закладі охорони здоров’я один із працівників має науковий ступінь. Який порядок встановлення працівнику доплати за науковий ступінь, якими документами підтверджується наявність ступеня та чи має право на таку надбавку працівник, який отримав ступінь в іншій державі?
 

Право прибиральника, гардеробника, кастелянки та техніка пологового будинку на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці

Додаткові відпустки прибиральнику службових приміщень, гардеробнику, кастелянці та техніку І категорії, які працюють у пологовому будинку, встановлені колективним договором на підставі Списку виробництв, робіт, професій і посад, затвердженого постановою КМУ від 17.11.1997 № 1290, та результатів атестації робочих місць за умовами праці. Чи правомірно надання щорічних додаткових відпусток за особ­ливий характер праці зазначеним працівникам?
 

Підвищення посадового окладу медичній сестрі за результатами атестації

Проведення атестації медичних сестер врегульовано Положенням про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою (далі — Положення № 742), затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України Про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою від 23.11.2007 № 742.Медичній сестрі за результатами атестації присвоєно вищу кваліфікаційну категорію. Працівниці видали нове посвідчення лише через місяць, і вона одразу ж подала документ до відділу кадрів лікарні. З якої дати слід виплачувати заробітну плату з урахуванням підвищення посадового окладу за наявну кваліфікаційну категорію: з дати отримання відділом кадрів посвідчення, дати прийняття рішення атестаційною комісією чи дати затвердження рішення атестаційної комісії наказом керівника?
 

Матеріальна допомога працівникам централізованих бухгалтерій та управлінь технічного нагляду

Оплату праці працівників бюджетної сфери регулює, зокрема, постанова Кабінету Міністрів України Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 30.08.2002 № 1298 (далі — Постанова № 1298).Чи мають право на отримання матеріальної допомоги, у т. ч. на оздоровлення, працівники централізованих бухгалтерій, управлінь (відділів, груп) технічного нагляду за капітальним будівництвом та ремонтом приміщень бюджетних установ і організацій та інших підрозділів, створених при відділах, управліннях освіти?
 

У розрахунковому періоді переплатили премію: нараховуємо правильно інші виплати

Помилки в облікових регістрах за минулий звітний період виправляють способом сторно шляхом складення бухгалтерської довідки відповідно до пункту 4.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88.У червні 2015 року держслужбовцю виплатили премію у розмірі 50% від посадового окладу (609,00 грн.). Наступного місяця бухгалтер виявив помилку в нарахуванні премії (за наказом розмір премії становить 20%) і виправив її способом сторно. У липні 2015 року держслужбовцю надана щорічна відпустка і виплачена матеріальна допомога для оздоровлення, а в серпні він отримав допомогу для вирішення соціально-побутових питань. Як потрібно було нараховувати відпускні та суми матеріальної допомоги?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Первинні документи

Відновлюємо підтвердні документи для авансового звіту

Чинним законодавством не передбачено видачу дубліката фіскального чеку касового апарату. Натомість ми можемо запропонувати такий алгоритм вирішення ситуації.Працівник придбав товарно-матеріальні цінності для бюджетної установи. Проте підтвердний документ (фіскальний чек касового апарату) ним був втрачений. За допомогою яких документів працівник зможе підтвердити здійснені витрати?
 

Виправляємо помилки в первинних документах та облікових регістрах

Під час ведення бухгалтерського обліку бухгалтер оформляє велику кількість первинних документів, що підтверджують факт проведення господарських операцій. Також він має узагальнити, систематизувати та відобразити в облікових регістрах отриману з первинних документів інформацію.Підсумовуючи проведені протягом року господарські операції перед складанням річного звіту, бухгалтер знайшов помилку. Як правильно відобразити в бухгалтерському обліку виправлення допущеної помилки і уникнути зауважень контролюючих органів?
 

Установа втратила бухгалтерські документи: виправляємо ситуацію

Відповідно до пункту 6.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 (далі — Положення № 88), первинні документи та облікові регістри, що пройшли обробку, бухгалтерські звіти і баланси до передачі їх до архіву установи мають зберігатися в бухгалтерії у спеціальних приміщеннях або зачинених шафах під відповідальністю осіб, уповноважених головним бухгалтером.Наприкінці місяця бухгалтер бюджетної установи виявив, що окремі бухгалтерські документи — втрачені. Хто має забезпечувати збереження бухгалтерських документів та які дії слід вчинити у разі їх втрати?
 

Просмотреть еще статьи на тему "Документ".


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook