Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыперевірки

Материалы слушателям курсов: "Перевірки"

Бухгалтеру

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри

Бухгалтеру / Інвентаризація

Обираємо голову інвентаризаційної комісії

Відповідно до абзацу першого пункту 1 розділу ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення про інвентаризацію), для проведення інвентаризації, зокрема в міській раді, розпорядчим документом керівника (тобто міського голови) створюється інвентаризаційна комісія з представників:У виконавчому комітеті міської ради міський голова має двох заступників, окрім них, є керівник апарату та секретар ради. Нещодавно виникла потреба в проведенні інвентаризації. Хто повинен очолювати інвентаризаційну комісію? Чи може головний бухгалтер бути головою інвентаризаційної комісії?
 

Бухгалтеру / Відрядження

Чи враховувати оплату часу відрядження та лікарняні в розрахунок середньомісячної зарплати, у межах якої працівник відшкодовує шкоду

Стаття 132 Кодексу законів про працю України встановлює, що за шкоду, заподіяну установі, організації при виконанні трудових обов’язків, працівники, з вини яких заподіяно шкоду, несуть матеріальну відповідальність у розмірі прямої дійсної шкоди, але не більше свого середнього місячного заробітку. Такий середній місячний заробіток визначають керуючись Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.1995 № 100 (далі — Порядок № 100). Саме до Порядку № 100 у випадку розрахунку матеріальної відповідальності в межах середнього заробітку відсилає Верховний Суд України в пункті 4 постанови Про судову практику в справах про відшкодування шкоди, заподіяної підприємствам, установам, організаціям їх працівниками від 29.12.1992 № 14.За результатами перевірки Держфінінспекцією керівник установи видав наказ про відшкодування шкоди, заподіяної зайвими виплатами надбавок, за рахунок винної особи в розмірі не більше її середньомісячного заробітку (беремо виплати за два попередні місяці). За ці два місяці працівнику, окрім зарплати за відпрацьований час, нараховано середній заробіток за час відрядження та виплачено допомогу по тимчасовій непрацездатності. Чи враховувати такі виплати до розрахунку середньомісячної зарплати?
 

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Знімаємо з реєстрації кредиторську заборгованість за результатами перевірки

Так, потрібно. Пояснимо чому.Під час перевірки фінансові інспектори виявили завищення кредиторської заборгованості за необоротні активи, придбані в 2013 році за кошти загального фонду в сумі 6000 грн. (у т. ч. ПДВ —1000 грн.). Установі направлено вимоги щодо зняття з обліку та реєстрації в органах Казначейства суми даної кредиторської заборгованості. Чи потрібно зменшувати фінансовий результат за 2013 рік?
 

Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

Надаємо школі-інтернату ліцензію на роботу медичного та стоматологічного кабінетів

Відповідно до статті 9 Закону України Про ліцензування певних видів господарської діяльності від 01.06.2000 № 1775-III господарська діяльність з медичної практики підлягає ліцензуванню.Під час перевірки в школі-інтернаті встановлено факт роботи медичного та стоматологічного кабінету без ліцензії. Згідно з випискою з ЄДРПОУ вид економічної діяльності школи-інтернату провадиться за КВЕД 85.31 Загальна середня освіта. Чи потрібно школі-інтернату отримувати ліцензію на роботу медичного та стоматологічного кабінетів? Якщо так, то де таку ліцензію узяти
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Придбаваємо комп’ютерну техніку та її комплектуючі

Заходи щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету (додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65; далі — Заходи з економії), набрали чинності з 12.03.2014. Пункт 1 Заходів з економії з 12.03.2014 припинив придбання окремих матцінностей, зокрема, меблів, мобільних телефонів, ноутбуків, побутової техніки.Установою списано кілька комплектів комп’ютерної техніки через непридатність для подальшого використання. Натомість придбати нову техніку — неможливо. Адже Казначейство не проводить платежі, посилаючись на заборону Постановою № 65 придбавати побутову техніку. Чи правильно це?
 

Інвентаризація основних фондів під час ревізії: чи включати до складу комісії ревізора

Так, пункт 4 статті 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 № 2939-XII надає право органу державного фінансового контролю вимагати від керівників підконтрольних установ проведення інвентаризацій основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів і розрахунків. У разі ж відмови у проведенні таких інвентаризацій — звернутися до суду щодо спонукання установ до проведення інвентаризацій, а до ухвалення відповідного рішення судом — у присутності понятих та представників установ, щодо яких проводиться ревізія, опечатувати каси, касові приміщення, склади та архіви на термін не більше 24 год. з моменту такого опечатування, зазначеного в протоколі.Фінінспектори під час ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетної установи вимагають провести інвентаризацію її основних фондів. Чи має установа включати до складу інвентаризаційної комісії фінінспекторів?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Як впливає встановлення надбавки після виходу з декретної відпустки на визначення базового місяця

Ні, неправомірно. І от чому.Особа працює бухгалтером з березня 2003 року. У квітні 2004 року їй установили надбавку за складність, напруженість в роботі у розмірі 50%. З травня 2006 року по 19.02.2011 вона перебувала у декретній відпустці спочатку по догляду за одною дитиною, а потім — за другою.
З 21.02.2011 вона стала до роботи, з 14.04.2011 їй установили таку саму надбавку (50%). Базовий місяць для індексації зарплати — жовтень 2008 року. За результатами перевірки контролери постановили зняти індексацію, мотивувавши це тим, що змінився базовий місяць після виходу з декретної відпустки і встановлення надбавки, хоча ця надбавка не є постійною виплатою. Чи правомірно це? І який базовий місяць для індексації у такої особи?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Інші питання

До працівника застосовано дисциплінарне стягнення: як бути з преміюванням

Відповідно до статті 147 Кодексу законів про працю України (КЗпП) за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення, як догана та звільнення. Та й стаття 149 КЗпП, що визначає порядок застосування дисциплінарних стягнень, установлює, що за кожне порушення трудової дисципліни може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення.Керівник установи наклав на працівника два дисциплінарних стягнення за порушення трудової дисципліни та позбавив премії за один і той самий проступок. Чи правомірні дії керівника?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Первинні документи

Надаємо персональні дані для складання адмінпротоколу

Так. І ось чому.Орган Держфінінспекції провів в установі ревізію фінансово-господарської діяльності. Виявлені під час перевірки порушення передбачають адміністративну відповідальність за статтею 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Для складання адмінпротоколу фінінспектори просять надати їм дані про дату, місце народження та проживання, ідентифікаційний номер тих працівників, на яких буде складено адмінпротокол. Чи мають право фінінспектори робити відповідний запит, а установа надавати їм персональні дані працівників?
 

Бухгалтеру / Оренда

Установлення розміру орендної плати

Ні, і ось чому.До складу міської стоматполіклініки входить відділення ортопедичної стоматології, що надає послуги з протезування зубів та утримується за рахунок спецфонду. Стоматполіклініка та її відділення мають одного головного лікаря та одну печатку. Попри те, що бюджетні установи за оренду приміщення сплачують 1 грн., міська рада встановила місячну плату за оренду приміщення відділенням ортопедичної стоматології у сумі 1800 грн. з урахуванням індексації. Чи правомірно це?
 

Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Прокурорська перевірка дотримання трудового законодавства: чи можливо

Ні, і ось чому.До бюджетної установи прийшли працівники прокуратури для проведення прокурорської перевірки і витребовують відомості про заробітну плату. Чи законні їх вимоги?
 

Під час ревізії фінінспектори збільшили період, що підлягає перевірці: чи можливо

Так, і ось чому.У закладі охорони здоров’я фінінспектори проводили ревізію фінансово-господарської діяльності. Першого дня вони надали керівнику закладу програму ревізії, у якій як період, що підлягає перевірці, вказано 2014 рік та І півріччя 2015 року. Проте через кілька днів програму ревізії дещо змінили: до періоду перевірки додали ще й 2013 рік. Чи повинен заклад надавати фінінспекторам документи за 2013 рік?
 

Чи мають право фінінспектори перевіряти документи за період, не визначений у програмі ревізії

Так, їхні вимоги — правомірні. І ось чому.В установі проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2013 по 30.06.2014. Під час її проведення фінансові інспектори вимагали надання для ревізії документів за 2012 рік. Чи правомірними були їхні вимоги?
 

Ремонт приміщення: контролюємо цільове використання коштів

Так, правомірні. Пояснимо чому.Бюджетна установа підрядним способом відремонтувала власне приміщення. Утім, під час ревізії фінансово-господарської діяльності установи фінінспектори встановили, що до акта приймання виконаних будівельних робіт включена вартість матеріалів, що не обліковувалися у підрядника. Фінінспектори в акті ревізії визнали це завищенням вартості виконаних робіт та склали протокол про адміністративне правопорушення на керівника установи. Чи правомірні їхні дії?
 

Повідомлення про перевірку до установи не надіслано: чи можуть фінінспектори проводити перевірку

Так, правомірні. І ось чому.Працівники органів Держфінінспекції надали бухгалтеру бюджетної установи направлення на перевірку, її програму та посвідчення. У програмі вказана мета перевірки — кредиторська заборгованість станом на 01.03.2014. Чи правомірні дії фінінспекторів, адже повідомлення про початок перевірки вони до установи не надсилали?
 

Доплата заступнику директора з медичної частини за роботу за спеціальністю: нараховуємо правильно

Так. І ось чому.Заступнику директора з медичної частини геріатричного пансіонату установлена доплата за роботу терапевтом у межах робочого часу у цьому пансіонаті. Доплату в розмірі 25% розраховували не тільки від посадового окладу терапевта, а й з урахуванням надбавки за вислугу років за цією посадою. Під час проведення ревізії фінансово-господарської діяльності геріатричного пансіонату фінінспектори визнали порушенням нарахування такої доплати з урахуванням надбавки за вислугу років. Чи правомірні дії фінінспекторів?
 

Чи можуть фінінспектори розпочати проведення зустрічної звірки в установі без попереднього повідомлення

Не може. Пояснимо чому.Працівники органів Держфінінспекції, не повідомивши про початок зустрічної звірки заздалегідь, прибули до установи і надали керівнику направлення на проведення зустрічної звірки. Чи може керівник установи не допустити фінінспекторів до проведення зустрічної звірки?
 

Бухгалтеру / Податки і збори

У кількох звітах за формою № 1ДФ виявили помилки: який розмір штрафу слід застосовувати

Положення пункту 119.2 Податкового кодексу України передбачають, що неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 грн.В установі проводиться планова перевірка фінансово-господарської діяльності. Перевіряльник виявив помилки при заповненні двох звітів за формою № 1ДФ. Який штраф буде застосовано: щодо кожного звіту окремо чи 510 грн. незалежно від кількості звітів, в яких виявлено помилки?
 

Обчислюємо суму водозбору за відсутності дозволу

За відсутності у водокористувача дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води збір справляється за весь обсяг використаної води, що підлягає оплаті як за понадлімітне використання згідно із пунктом 327.3 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (ПК).Установа не має дозволу на спеціальне водокористування. Як обчислити суму збору за спеціальне використання води у такому разі?
 

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Путівку на санаторно-курортне лікування надано без медичної довідки: яких наслідків очікувати

Так, і ось чому.Комісія видала працівниці путівку на санаторно-курортне лікування без медичної довідки. Під час перевірки органів ФСС з ТВП перевіряльники трактували це, як порушення. Чи правомірні дії перевіряльників?
 

Подписка на новости RSS

Мы на Facebook