Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыформування

Материалы слушателям курсов: "Формування"

1С:Предприятие 8.2 / Управление производственным предприятием для Украины

Бухгалтеру

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри

1С:Предприятие 8.2 / Управление производственным предприятием для Украины / Вопросы по программе

Налоговые реквизиты контрагента - на основании чего формируются и как проверить?

В соответствии с п. 1.6 Положения о Регистрации плательщиков налога на добавленную стоимость, утвержденного приказом Министерства финансов от 14.11.2014 г. № 1130:
 

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Оприбуткування основних засобів: застосовуємо меморіальний ордер правильно

Бюджетні установи з метою забезпечення єдності бухгалтерського обліку мають використовувати меморіальні ордери відповідно до Інструкції про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання, затвердженої наказом Державного казначейства України від 27.07.2000 № 68 (далі — Інструкція № 68).Який меморіальний ордер потрібно застосовувати для оприбуткування основних засобів та списання копійок?
 

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Добровільне об’єднання територіальних громад: визначаємо переваги

Пригадаємо спочатку, як формувалося законодавче підгрунтя для об’єднання територіальних громад. Уряд своїм розпорядженням від 01.04.2014 № 333-р схвалив Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (далі — Концепція). Реалізація Концепції передбачає створення законодавчої бази діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на новій територіальній основі з визначенням повноважень та їх ресурсного забезпечення.Наразі в регіонах ведеться робота щодо добровільного об’єднання територіальних громад. Які переваги матимуть територіальні громади у разі їх об’єднання?
 

Бюджетні запити — 2016: які форми бюджетних запитів застосовувати

Так, застосовувати потрібно саме нові форми. І ось чому.Чи повинна міська рада під час складання бюджетних запитів на 2016 рік та прогнозів на два наступних роки використовувати нові типові форми бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів? Адже вона програмно-цільового методу у бюджетному процесі поки що не застосовує.
 

Бухгалтеру / Власні надходження

Власні надходження бюджетних установ: плануємо правильно

Так, потрібно. Пояснимо чому.Бюджетна установа надає платні послуги та, відповідно, отримує надходження до спеціального фонду. Окрім цього, установа отримує благодійні внески. Чи потрібно під час складання проекту кошторису включати до розрахунків суму доходів спеціального фонду за кожним джерелом доходів?
 

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Річний план закупівель на 2013 рік складено за старими КЕКВ: чи вносити зміни за закупівлями, розпочатими наприкінці 2012 року

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) закупівлі проводять відповідно до річного плану. Інструкцією щодо заповнення форми річного плану закупівель, затвердженою наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 922, передбачено обов’язковість заповнення колонки 2 річного плану закупівель в разі здійснення їх за рахунок бюджетних коштів. У колонці 2 зазначають код економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ), затвердженої наказом Міністерства фінансів України Про бюджетну класифікацію від 14.01.2011 № 11 (далі — Наказ № 11), для розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.Річний план закупівель на 2013 рік затверджений на початку грудня 2012 року за старим КЕКВ. Як бути з КЕКВ, якщо процедура розпочата у грудні 2012 року, а закінчується наприкінці січня 2013 року? Чи потрібно вносити зміни до річного плану в частині зміни КЕКВ зі старих на нові?
 

Чи можна в договорі про закупівлю робіт з капітального ремонту встановити динамічну договірну ціну

Відповідно до пункту 3.3.1 Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 № 174, договірна ціна — це кошторис вартості підрядних робіт, за яку підрядна організація, визначена виконавцем робіт, згодна виконати об’єкт замовлення.Бюджетна установа планує закупівлю робіт з капітального ремонту. Чи є порушенням Закону про закупівлі встановлення динамічної договірної ціни в договорі на закупівлю таких робіт?
 

Бухгалтеру / Звітність

Середньооблікова кількість штатних працівників у звіті з ЄСВ: як заповнити правильно

Відповiдно дo пп. 14.1.227 Податкового кодекcу України середньооблікова кількість працівників — кількість працівників у юридичних осіб, визначена за методикою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері статистики, з урахуванням усіх найманих працівників і осіб, що працюють за цивільно-правовими договорами та за сумісництвом більш як один календарний місяць, а також найманих працівників представництв, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів в еквіваленті повної зайнятості, крім найманих працівників, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами та у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку.Заповнюємо звіт з ЄСВ. Як визначається середньооблікова кількість штатних працівників зa звітний період для заповнення заголовнoї частини таблиці 1 звіту з ЄСВ?
 

Відображаємо у звітності нарахування ЄСВ на суми декретних

Нагадаємо, що Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 (далі — Порядок звітування), набрав чинності 30.04.2015. Додатком 4 до Порядку звітування визначено нову форму Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма № Д4; далі — Звіт з ЄСВ).Працівниці у червні 2015 року нараховано допомогу у зв’язку з вагітністю і пологами (декретні) в загальній сумі 6850,00 грн. (126 календарних днів). У розрізі місяців сума декретних у першому місяці (червні) та у останньому місяці нарахування (жовтні) менше 1218,00 грн. Як правильно у Звіті з ЄСВ відобразити ЄСВ, нарахований на суми декретних, та донарахування ЄСВ до розміру мінімального соціального внеску? Яку ставку ЄСВ застосовувати та до якого доходу?
 

Відображаємо у звітності звільнення працівниці після відпустки для догляду за дитиною

Форма Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (№ Д4; далі — Звіт з ЄСВ) визначена у додатку 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.2015 № 435.Відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку працівниці бюджетної установи добігла кінця 15.07.2015. Одразу ж, 16.07.2015, працівниця звільнилася з роботи (основне місце роботи). Як відобразити таку інформацію в таблиці 5 Звіту з ЄСВ?
 

Працівники перебувають у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами і для догляду за дитиною: кого враховувати у звіті з ЄСВ

Так, потрібно. І ось чому.Кілька працівників установи перебувають у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами і для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. На їхні місця роботи працевлаштовані інші особи. Чи потрібно враховувати таких працівників під час заповнення реквізиту Штатна чисельність працівників таблиці 1 звіту з ЄСВ?
 

Персоніфікуємо підвищення посадових окладів бюджетникам у Звіті з ЄСВ

Зважаючи на пункти 4.1, 4.9 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 № 22-2 (далі — Порядок № 22-2), донараховані згідно із Постановою № 197 суми заробітної плати за січень — квітень 2013 року та ЄСВ відображаються страхувальником у таблиці 6 Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України (далі — Звіт з ЄСВ) додатка 4 до Порядку № 22-2:Як відобразити у таблиці 6 Звіту з ЄСВ перерахунок заробітної плати за січень — квітень 2013 року, який зроблено згідно з постановою КМУ від 27.03.2013 № 197 у травні 2013 року?
 

Відповідальність за помилки у звіті з ЄСВ

Заходи впливу до установ-порушників визначені у статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон про ЄСВ), а до посадових осіб таких установ — у статті 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП).Складаючи звіт з ЄСВ за травень 2015 року, сільська рада може застосувати понижуючий коефіцієнт (у розмірі 0,853) відповідно до установлених законодавством умов його застосування. Утім, випадково бухгалтер виявив, що в окремих місяцях 2014 року звіти з ЄСВ подавали з помилками. І ці помилки у наступні періоди не були виправлені. Хто — сільська рада чи посадова особа — відповідатиме за подання у 2014 році звітів з ЄСВ з помилками? Чи обов’язково застосовувати понижуючий коефіцієнт до ставки ЄСВ при складанні звіту з ЄСВ за травень 2015 року?
 

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Готуємося до нового бюджетного року та складаємо мережу розпорядників

Частина третя статті 10 Бюджетного кодексу України (БК) установлює, що головні розпорядники бюджетних коштів визначають мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів з урахуванням вимог щодо формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів і одержувачів бюджетних коштів та даних такого реєстру.Чи повинна бюджетна установа — головний розпорядник коштів місцевого бюджету перед завершенням бюджетного року оновлювати мережу розпорядників бюджетних коштів?
 

Запровадження програмно-цільового методу на місцевому рівні: з 2015 року за рішенням місцевої ради

Основні підходи до запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2010 № 805 (далі — Основні підходи). Згідно з розділом ІІІ Основних підходів програмно-цільовий метод (далі — ПЦМ) на рівні місцевих бюджетів запроваджуватиметься у три етапи, зокрема на ІІІ етапі (2014 рік) — запровадження складання та виконання місцевих бюджетів за ПЦМ.Видаткова частина сільського бюджету на 2015 рік попередньо запланована за шістьма КФК. Як наразі формувати розрахунки за відповідними КФК на 2015 рік, адже запроваджується ПЦМ на місцевому рівні та оновлена класифікація видатків?
 

Чи може прострочена кредиторська заборгованість стати на заваді здійсненню видатків

Ні, не відносяться. І от чому.У бюджетній установі утворилася прострочена кредиторська заборгованість за теплопостачання (понад один місяць) через недостатнє фінансування із місцевого бюджету за спожиті енергоносії. У зв’язку з цим УДКСУ призупинило операції з грошовими коштами на реєстраційному рахунку за загальним фондом, крім захищених КЕКВ, а за спецфондом — за усіма КЕКВ. Чи відносяться до захищених видатків видатки спеціального фонду?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Капітальний ремонт комп’ютера: чи складати кошторис витрат

Так, потрібно, і от чому.Бюджетна установа планує провести капітальний ремонт комп’ютера та придбати для цього запчастини за кодом економічної класифікації видатків 3132. Чи потрібно для проведення такого ремонту складати кошторис витрат?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Викладацька діяльність державного службовця: чи можливо

Частиною першою статті 16 Закону України Про державну службу від 16.12.1993 № 3723-XII визначено, що на державних службовців поширюються обмеження, передбачені Законом України Про засади запобігання і протидії корупції від 07.04.2011 № 3206-VI (далі — Закон № 3206).Державний службовець здійснює викладацьку діяльність в робочий час. Чи відноситься викладацька діяльність державного службовця до корупційних правопорушень та чи потрібно мати дозвіл керівника на таку діяльність?
 

Чи потрібно погоджувати з фінансовим управлінням рішення про зміни в структурі апарату міської ради

Затверджувати за пропозицією сільського, селищного, міського голови структуру виконавчих органів ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів відповідно до Типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання є виключною компетенцією сільських, селищних та міських рад. Тож питання зміни структури апарату міської ради вирішується винятково на пленарних засіданнях міської ради (пп. 5 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР; далі — Закон № 280).Рішенням сесії міської ради вносяться зміни до структури апарату міської ради, а саме: до фінансово-економічного відділу вводять посади 4-х спеціалістів (бухгалтерів) для здійснення бухгалтерського обліку у міських комунальних дошкільних навчальних закладах. Фінансове управління райдержадміністрації відмовляється вносити зміни до структури апарату та зміни до кошторису. Чи вправі вони відмовити, якщо є ухвалене рішення сесії міської ради?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Інформуємо орган ДФС про прийняття на роботу нового працівника

Відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України працівника не може бути допущено до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.Працівниці з 26.01.2015 надано відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. На її місце прийнято нового працівника за строковим трудовим договором. В якій формі потрібно інформувати орган ДФС про таке прийняття?
 

Штатний розпис міжшкільних навчально-виробничих майстерень

На жаль, на сьогодні типових штатних нормативів для міжшкільних навчально-виробничих майстерень не затверджено.Яким нормативним документом треба користуватися під час формування штатного розпису міжшкільних навчально-виробничих майстерень із трудового навчання та виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів?
 

Проходження медичних оглядів бюджетниками: як оплачувати

Гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, передбачені статтею 123 Кодексу законів про працю України (КЗпП). За час перебування в медичному закладі на обстеженні за працівниками, зобов’язаними проходити таке обстеження, зберігається середній заробіток за місцем роботи.Працівники бюджетної установи повинні періодично проходити медичні огляди. Як оплачувати час перебування в медичному закладі на медогляді таких працівників?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Проходження медичних оглядів бюджетниками: як оплачувати

Гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, передбачені статтею 123 Кодексу законів про працю України (КЗпП). За час перебування в медичному закладі на обстеженні за працівниками, зобов’язаними проходити таке обстеження, зберігається середній заробіток за місцем роботи.Працівники бюджетної установи повинні періодично проходити медичні огляди. Як оплачувати час перебування в медичному закладі на медогляді таких працівників?
 

Чи можлива виплата матеріальної допомоги деяким працівникам ЗОЗ у кінці року

Працівники бюджетних установ з числа адміністративно-господарського та молодшого медичного персоналу можуть отримувати матеріальну допомогу, в т. ч. на оздоровлення, відповідно до підпункту б пункту 4 постанови КМУ Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 30.08.2002 № 1298. Право надавати таку допомогу має керівник установи в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисі. Розмір вказаної допомоги не може перевищувати посадового окладу кожного конкретного працівника, за винятком суми матеріальної допомоги на поховання. У колективному договорі матеріальна допомога залежно від її виду може бути відображена в розділі Оплата праці або Соціально-трудові пільги, гарантії і компенсації, в якому також може зазначатися її розмір.Чи має право бюджетна установа (лікарня) на виплату допомоги молодшому медичному та адміністративно-господарському персоналу в кінці року за наявності коштів в межах фонду оплати праці? Як правильно розрахувати розмір допомоги за умови підвищення посадових окладів?
 

Право прибиральника, гардеробника, кастелянки та техніка пологового будинку на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці

Додаткові відпустки прибиральнику службових приміщень, гардеробнику, кастелянці та техніку І категорії, які працюють у пологовому будинку, встановлені колективним договором на підставі Списку виробництв, робіт, професій і посад, затвердженого постановою КМУ від 17.11.1997 № 1290, та результатів атестації робочих місць за умовами праці. Чи правомірно надання щорічних додаткових відпусток за особ­ливий характер праці зазначеним працівникам?
 

Виплачуємо допомогу на оздоровлення медичним і фармацевтичним працівникам державних та комунальних закладів (установ)

Відповідно до пункту 2 постанови КМУ Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 11.05.2011 № 524 (далі — Постанова № 524) з 1 січня 2012 року медичним і фармацевтичним працівникам державних та комунальних закладів (установ) виплачується допомога на оздоровлення у розмірі посадового окладу під час надання основної щорічної відпустки.Скільки разів на рік працівники туберкульозних відділень та протитуберкульозних закладів охорони здоров’я мають право отримати матеріальну допомогу та допомогу на оздоровлення?
 

Інформуємо орган ДФС про прийняття на роботу нового працівника

Відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України працівника не може бути допущено до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.Працівниці з 26.01.2015 надано відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. На її місце прийнято нового працівника за строковим трудовим договором. В якій формі потрібно інформувати орган ДФС про таке прийняття?
 

Бухгалтеру / Податки і збори

Чи сплачують бюджетні установи земельний податок при здачі в оренду приміщень

Ні, не повинні. Пояснимо чому.Бюджетна установа має на балансі 4-поверхову будівлю і земельну ділянку. Відповідно до рішення органу вищого рівня два поверхи будівлі було надано в оренду іншій бюджетній установі. Чи повинні ці установи сплачувати земельний податок?
 

Компенсація за невикористану відпустку звільненому працівнику: нараховуємо ЄСВ

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — ЄСВ) нараховується на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у т. ч. у натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України Про оплату праці від 24.03.1995 № 108/95-ВР.Працівник звільнився з установи 25.03.2015. У цей самий день йому були нараховані та виплачені заробітна плата за відпрацьований час та компенсація за невикористану відпустку. Чи нараховується ЄСВ на суму компенсації за невикористану відпустку? Як відобразити таку суму у таблиці 6 Звіту з ЄСВ?
 

Паперова податкова накладна? Уже не діє!

Ні, не будуть.Чи будуть дійсні податкові накладні, виписані у січні в паперовому вигляді?
 

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

 

Страницы: 1   2  


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook