Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыутримання

Материалы слушателям курсов: "Утримання"

Бухгалтеру

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Обліковуємо витрати з переустановлення кондиціонера

У разі переустановлення кондиціонера (його перенесення з одного приміщення до іншого) витрати з його демонтажу та монтажу є поточними витратами. Пояснимо чому.Як правильно обліковувати витрати з переустановлення кондиціонера в іншому приміщенні?
 

Обліковуємо правильно операції із заміни вікон

Ані оприбутковувати встановлені вікна, ані збільшувати первісну вартість будівлі не потрібно. Пояснимо чому.У будівлі, що перебуває на балансі бюджетної установи, були замінені вік­на. Як відобразити їх в обліку: оприбуткувати чи віднести суму витрат, понесених у зв’язку із заміною вікон, на збільшення первісної вартості будівлі?
 

Поточні та капітальні видатки ДНЗ коштом сільського бюджету

У 2015 році дошкільний навчальний заклад (ДНЗ) фінансується за рахунок субвенції з районного бюджету сільському бюджету. Кошторис на 2015 рік в обсязі цієї субвенції затверджує сільська рада.На утриманні сільської ради перебуває, зокрема, дошкільний навчальний заклад. Перед початком зимового періоду за рішенням сесії сільської ради з сільського бюджету виділено кошти на:
 

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Cубвенція районному бюджету із сільського для індексації зарплати працівників сільського медзакладу

Ні, і ось чому.Голова районної ради відмовляється підписувати договір про умови надання субвенції, виділеної з сільського бюджету районному на виплату індексації заробітної плати працівникам медзакладу, розташованого на території сільради. Свою відмову він аргументує тим, що рішення сільської ради суперечить частині другій статті 85 Бюджетного кодексу України, яка забороняє фінансування бюджетної установи одночасно з різних бюджетів. Чи правомірною є відмова голови районної ради?
 

Група обліку і звітності сільської ради: фінансувати чи реорганізувати

Частиною п’ятою статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі — Закон про самоврядування) передбачено, що чисельність працівників органів місцевого самоврядування встановлюється відповідною радою у межах загальної чисельності, визначеної типовими штатами, затвердженими Кабінетом Міністрів України. Утім, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 № 10-рп/2008 визнані неконституційними положення Закону про самоврядування щодо встановлення чисельності працівників органів місцевого самоврядування відповідно до типових штатів. Тому затверджені на виконання статті 10 Закону про самоврядування Типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів (додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування від 03.12.1997 № 1349) з 01.01.2015 втратили чинність.У сільській раді ще за царя Гороха була створена група обліку і звітності. Фінансували її за рахунок бюджетних призначень, затверджених для дитячого садка. Цьогоріч дитсадок утримують коштом субвенцій з районного бюджету. Чи можна й надалі фінансувати групу обліку і звітності за рахунок субвенцій? Чи все ж таки цю групу потрібно розформувати?
 

Утримання дошкільного навчального закладу коштом сільського бюджету

Насамперед слід зауважити, що обсяг субвенції з районного бюджету сільському для проведення видатків на фінансування дошкільного навчального закладу не може бути меншим відповідних затверджених видатків сільського бюджету на 2014 рік. Якщо обсяг цієї субвенції є меншим — то це є порушенням вимог абзацу п’ятого пункту 20 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (БК), а тому сільська рада зобов’язана звернутись до відповідної районної ради щодо збільшення обсягу зазначеної субвенції.Для фінансування дошкільного навчального закладу сільській раді надається субвенція з районного бюджету, але її не вистачає для забезпечення в повному обсязі оплати праці та енергоносіїв. Чи має право сільська рада фінансувати дошкільний навчальний заклад з вільного залишку, що склався на 01.01.2015, або за рахунок перевиконання сільського бюджету?
 

Визначаємо код класифікації доходів бюджету для благодійної допомоги

Відповідно до частини четвертої статті 13 Бюджетного кодексу України (БК) у складі інших джерел власних надходжень бюджетних установ (другої групи власних надходжень) виділяють, зокрема, підгрупи:Установа отримала від приватного підприємства грошову допомогу в сумі 30 000,00 грн. на ремонт приміщення, а також допомогу у натуральній формі — 10 банок фарби масляної (без зазначення цілей їх використання). За яким кодом бюджетної класифікації відображати ці надходження — 25020100 чи 25020200?
 

Бухгалтеру / Відрядження

Керівник вишу планує відрядження за кордон: погоджувати чи ні

Відповідно до пункту 23 Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65, службові відрядження працівників утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету (крім державних службовців та військовослужбовців), за кордон повинні здійснюватися за погодженням з Першим віце-прем’єр-міністром України, Віце-прем’єр-міністром України згідно з розподілом функціональних повноважень.Керівник вишу І–IV рівнів акредитації планує у липні 2014 року від­рядження за кордон за рахунок коштів спеціального фонду кошторису. Чи потрібно погоджувати це відрядження з органом вищого рівня?
 

Бухгалтеру / Звітність

Відповідальність за помилки у звіті з ЄСВ

Заходи впливу до установ-порушників визначені у статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон про ЄСВ), а до посадових осіб таких установ — у статті 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП).Складаючи звіт з ЄСВ за травень 2015 року, сільська рада може застосувати понижуючий коефіцієнт (у розмірі 0,853) відповідно до установлених законодавством умов його застосування. Утім, випадково бухгалтер виявив, що в окремих місяцях 2014 року звіти з ЄСВ подавали з помилками. І ці помилки у наступні періоди не були виправлені. Хто — сільська рада чи посадова особа — відповідатиме за подання у 2014 році звітів з ЄСВ з помилками? Чи обов’язково застосовувати понижуючий коефіцієнт до ставки ЄСВ при складанні звіту з ЄСВ за травень 2015 року?
 

Звітуємо про нарахування та сплату військового збору

Відповідно до підпункту 1.6 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (ПК) платники військового збору зобов’язані забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 ПК.Як потрібно звітувати про нарахування, утримання та сплату військового збору?
 

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Право першого підпису особи, яка працює на громадських засадах

Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) — юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна (ст. 1 Закону України Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29.11.2001 № 2866-III).ОСББ бере участь у муніципальній програмі та отримує бюджетні кошти. Чи має право першого підпису на платіжних документах для проведення операцій з бюджетними коштами керівник ОСББ, який працює на громадських засадах?
 

Кредиторська заборгованість закладів культури та освіти, що утворилася станом на 01.01.2015: чиїм коштом погашати

Механізм погашення кредиторської заборгованості, що склалася станом на 01.01.2015 у закладах освіти та культури, які у 2014 році фінансувалися з сільського бюджету, залежить від того, у якому бюджеті на 2015 рік заплановані видатки на їх утримання — у районному чи сільському. Адже пунктом 20 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (БК) передбачена можливість фінансування у 2015 році таких закладів з сільського бюджету.Окремі заклади освіти та культури до змін, внесених до Бюджетного кодексу України наприкінці 2014 року, фінансувалися з сільського бюджету. За рахунок коштів якого бюджету — районного чи сільського — наразі слід погашати кредиторську заборгованість, що склалася станом на 01.01.2015 в таких закладах?
 

Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

Благоустрій території міськради: за яким КФК проводити видатки

Відповідно до частини першої статті 24 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 06.08.2005 № 2807-IV (далі — Закон про благоустрій) установи та організації забезпечують благоустрій земельних ділянок, наданих їм на праві власності чи праві користування. Вони зобов’язані утримувати в належному стані об’єкти благоустрою (їх частини), що перебувають у їх власності або користуванні, а також визначену правилами благоустрою території населеного пункту прилеглу до цих об’єктів територію (п. 1 ч. 2 ст. 18 Закону про благоустрій). Одним із елементів об’єктів благоустрою є зелені насадження.Міській раді належить земельна ділянка біля адміністративної будівлі, де розташована безпосередньо міськрада (прибудинкова територія). Улітку проводимо покіс трави на такій ділянці. Утримуємося за рахунок КФК 010116. Чи можна за цим КФК планувати витрати з благоустрою такої території (покіс трави), або все ж такі видатки необхідно здійснювати за КФК 100203?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

До якого виду робіт віднести ремонт фасаду будівлі: поточного чи капітального

Аби правильно віднести певний вид робіт до поточного чи капітального ремонту будівлі, користуються Примірним переліком послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженим наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 № 150 (далі — Перелік № 150). Роботи з відновлення зовнішньої штукатурки з подальшим фарбуванням фасадів будівель віднесено до капітального ремонту (пп. 2.3.1 розділу 2 Переліку № 150).У сільській раді плануємо провести ремонт, а саме: штукатурка стін та накидання шуби і фарбування шуби. Що це буде — поточний чи капітальний ремонт?
 

Обмежуємо придбання меблів бюджетними установами 2013 року

Ні, не може. І от чому.Регіональне управління водних ресурсів має на балансі морально та фізично застарілі меблі (лабораторні стільці). Чи може ця установа передбачити бюджетні кошти на оновлення таких меблів у 2013 році?
 

Витрати з капітального ремонту основних засобів: як обліковувати

Витрати на ремонт (і поточний, і капітальний) вважають витратами на утримання об’єкта основних засобів, які здійснюються для відновлення або підтримання бюджетною установою його майбутніх економічних вигід або потенціалу корисності на первісно оціненому рівні продуктивності об’єкта основних засобів. Такі витрати визнають витратами звітного періоду, в якому вони були понесені (п. 2 розд. ІІІ Національного положеня (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 Основні засоби, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 № 1202; далі — НП(с)БОДС 121).Чи можна віднести витрати з капітального ремонту на фактичні видатки?
 

Придбаваємо комп’ютерну техніку та її комплектуючі

Заходи щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету (додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65; далі — Заходи з економії), набрали чинності з 12.03.2014. Пункт 1 Заходів з економії з 12.03.2014 припинив придбання окремих матцінностей, зокрема, меблів, мобільних телефонів, ноутбуків, побутової техніки.Установою списано кілька комплектів комп’ютерної техніки через непридатність для подальшого використання. Натомість придбати нову техніку — неможливо. Адже Казначейство не проводить платежі, посилаючись на заборону Постановою № 65 придбавати побутову техніку. Чи правильно це?
 

Відшкодування орендарем вартості витрат на утримання приміщення: чи оподатковувати ПДВ

Ні, і ось чому.Установа — платник ПДВ здає в оренду частину приміщення. Від орендаря, крім орендної плати, вона отримує кошти у вигляді відшкодування вартості витрат на утримання частини орендованого приміщення, у т. ч. комунальних послуг та енергоносіїв. Чи потрібно суму такого відшкодування оподатковувати ПДВ?
 

Проведено капітальний ремонт системи опалення та демонтаж труб: кому належить металобрухт

Перш ніж відповісти на запитання, визначимося з видом робіт, тобто з тим, був це поточний чи капітальний ремонт. Для цього відкриємо Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 № 150 (далі — Перелік). Згідно з пунктом 2.11 розділу 2 Переліку вказані роботи підпадають під визначення капітального ремонту.У дитсадку взимку відремонтували систему опалення. Замінили радіатори, деякі труби повирізали й теж замінили на нові. Після ремонту залишились старі радіатори та труби. Через якийсь час до дитсадка звернувся підрядник, аби старі радіатори та труби забрати на металобрухт. Мотивує він це тим, що в кошторисі закладено повернення металобрухту в обмін за матеріал, який він використав. Як бути в цій ситуації?
 

Відшкодовуємо витрати на утримання орендованого майна

Так, правомірні1. Пояснимо чому.Сільська рада надає в оренду приміщення у будівлі сільського клубу відділу культури для розміщення бібліотеки. За результатами ревізії діяльності сільської ради працівники фінансової інспекції вимагають, окрім сплати орендної плати відділом культури, відшкодувати сільській раді кошти за спожиті бібліотекою комунальні послуги. Чи правомірні вимоги працівників фінансової інспекції?
 

Як оприбуткувати матцінності, отримані як благодійна допомога

Відповідно до частини четвертої статті 13 Бюджетного Кодексу України благодійні внески, гранти та дарунки належать до першої підгрупи другої групи власних надходжень. Як правило, розпорядники бюджетних коштів не планують у кошторисі надходження благодійних внесків.Бюджетна установа (інтернат) отримав благодійну допомогу на суму 84 000 грн. (35 спецзасобів для пересування інвалідів ціною 2400 грн. за од.). Як правильно оприбуткувати такі засоби?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Інші питання

Відрахування із заробітної плати працівника незаконно виплачених сум

Ні, не можна. Пояснимо чому.Кухарю дошкільного навчального закладу (ДНЗ) виплачували доплату за роботу у важких і шкідливих умовах праці без проведення атестації робочого місця. Утім, під час ревізії фінансово-господарської діяльності ДНЗ фінінспектори визнали нарахування такої доплати незаконним внаслідок неправильного застосування нормативно-правових актів. А за результатами ревізії до установи направили вимоги про відшкодування незаконно витрачених бюджетних коштів. Чи можна відрахувати із заробітної плати працівника незаконно виплачені суми без його згоди?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Викладацька діяльність державного службовця: чи можливо

Частиною першою статті 16 Закону України Про державну службу від 16.12.1993 № 3723-XII визначено, що на державних службовців поширюються обмеження, передбачені Законом України Про засади запобігання і протидії корупції від 07.04.2011 № 3206-VI (далі — Закон № 3206).Державний службовець здійснює викладацьку діяльність в робочий час. Чи відноситься викладацька діяльність державного службовця до корупційних правопорушень та чи потрібно мати дозвіл керівника на таку діяльність?
 

Як правильно розрахувати денний заробіток

Середньоденний заробіток визначають з урахуванням положень абзацу першого пункту 8 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 (далі — Порядок № 100), — шляхом ділення нарахованої заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі дні на число відпрацьованих робочих днів. Згідно з пунктом 3 Порядку № 100 при обчисленні середньої заробітної плати за два місяці враховують основну заробітну плату, доплати і надбавки, премії, які мають постійний характер, індексацію тощо.Працівники установи перерахують частину заробітку для матеріально-технічного забезпечення Збройних Сил України — таке рішення було прийнято на робочій нараді 03.04.2014 у зв’язку із ситуацією, що склалась в Україні. Як правильно розрахувати денний заробіток і чим він відрізняється від середньоденного?
 

Чи потрібно погоджувати з фінансовим управлінням рішення про зміни в структурі апарату міської ради

Затверджувати за пропозицією сільського, селищного, міського голови структуру виконавчих органів ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів відповідно до Типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання є виключною компетенцією сільських, селищних та міських рад. Тож питання зміни структури апарату міської ради вирішується винятково на пленарних засіданнях міської ради (пп. 5 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР; далі — Закон № 280).Рішенням сесії міської ради вносяться зміни до структури апарату міської ради, а саме: до фінансово-економічного відділу вводять посади 4-х спеціалістів (бухгалтерів) для здійснення бухгалтерського обліку у міських комунальних дошкільних навчальних закладах. Фінансове управління райдержадміністрації відмовляється вносити зміни до структури апарату та зміни до кошторису. Чи вправі вони відмовити, якщо є ухвалене рішення сесії міської ради?
 

Заповнюємо вакантні посади за умов скорочення чисельності працівників

На посаду державного органу, що звільнилася, можна прийняти іншого працівника, проте слід дотримати певних умов.Працівник державного органу звільнився після 12 березня 2014 року. З огляду на вимоги постанови КМУ від 01.03.2014 № 65, як діяти державному органу:
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Як правильно розрахувати денний заробіток

Середньоденний заробіток визначають з урахуванням положень абзацу першого пункту 8 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 (далі — Порядок № 100), — шляхом ділення нарахованої заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі дні на число відпрацьованих робочих днів. Згідно з пунктом 3 Порядку № 100 при обчисленні середньої заробітної плати за два місяці враховують основну заробітну плату, доплати і надбавки, премії, які мають постійний характер, індексацію тощо.Працівники установи перерахують частину заробітку для матеріально-технічного забезпечення Збройних Сил України — таке рішення було прийнято на робочій нараді 03.04.2014 у зв’язку із ситуацією, що склалась в Україні. Як правильно розрахувати денний заробіток і чим він відрізняється від середньоденного?
 

Наповнюваність груп у ДНЗ: чи є зміни

Реформа міжбюджетних відносин внесла корективи до визначення видатків на дошкільну освіту. Функції з утримання дошкільних навчальних закладів (далі — ДНЗ) передано з рівня бюджетів сіл, селищ і міст на районний рівень. Унесено зміни й до Закону України Про дошкільну освіту від 11.07.2001 № 2628-III (далі — Закон № 2628) у частині реорганізації та ліквідації ДНЗ, розмірів плати за харчування дітей у комунальних і державних ДНЗ.Який порядок комплектування груп у дошкільному навчальному закладі та якою має бути їх наповнюваність у цьому році?
 

Компенсація за невикористану щорічну відпустку держслужбовцю, який працює в ЗНЗ учителем з погодинною оплатою

Насамперед упередимо будь-які вагання читачів щодо того, чи має право державний службовець займатися викладацькою роботою. Для цього звернімося до статті 25 Закону України Про запобігання корупції від 14.10.2014 № 1700-VII, що встановлює обмеження, зокрема, для державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності. Попри заборону цією статтею державним службовцям займатися іншою діяльністю, у ній містяться винятки. З-поміж яких ми знаходимо викладацьку, наукову і творчу діяльність, медичну практику, інструкторську та суддівську практику із спорту.Радник голови райради був прийнятий до загальноосвітнього навчального закладу на посаду вчителя з педагогічним навантаженням 4 години на тиждень на строк до 29.05.2015. Чи має він право на компенсацію за невикористану щорічну основну відпустку?
 

У розрахунковому періоді переплатили премію: нараховуємо правильно інші виплати

Помилки в облікових регістрах за минулий звітний період виправляють способом сторно шляхом складення бухгалтерської довідки відповідно до пункту 4.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88.У червні 2015 року держслужбовцю виплатили премію у розмірі 50% від посадового окладу (609,00 грн.). Наступного місяця бухгалтер виявив помилку в нарахуванні премії (за наказом розмір премії становить 20%) і виправив її способом сторно. У липні 2015 року держслужбовцю надана щорічна відпустка і виплачена матеріальна допомога для оздоровлення, а в серпні він отримав допомогу для вирішення соціально-побутових питань. Як потрібно було нараховувати відпускні та суми матеріальної допомоги?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Бухгалтеру / Оренда

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оренда

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

 

Страницы: 1   2  


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook