Чи повинен бухгалтер брати участь в інвентаризації?
Так. Бухгалтер повинен брати участь в інвентаризації. Адже матеріально-відповідальні особи повинні брати участь у проведенні ревізій, інвентаризації та інших перевірок стану та збереження ввіреного їм майна. Також, існує закон України «Про бухгалтерський облік» в якому сказано, що підприємство повинно проводити інвентаризацію інвентаризаційною комісією для того, щоб перевірити і документально підтвердити стан, оцінку і наявність активів. Підприємство створює інвентаризаційну комісію, і в цю комісію безпосередньо входить бухгалтер та керівники підрозділу. Також, на підприємствах створюється ще одна незалежна комісія, яка складається з інженера, техніка, механіка, технолога, бухгалтера, виконавця робіт, економіста, товарознавця та інших досвідчених спеціалістів, які добре знають об’єкт інвентаризації, ціни на первинний облік.
Інвентаризаційна комісія - це не є орган, який приймає якісь рішення. Але інвентаризація проводиться у повному складі в присутності відповідальної особи. Тому, якщо член комісії не може бути присутнім під час інвентаризації (з певних причин або обставин), то його повинні замінити, і комісія повинна внести зміни до складу.
Крім того, відповідальність за повноту і точність введення даних по залишкам, цінним паперам, заборгованості, матеріальним цінностям несе інвентаризаційна комісія.
Як вище було сказано мною, участь у роботі комісії бере бухгалтер і керівник, який може очолювати її.
Відповідальність за неправдиві, спірні рішення, та фінансову звітність нестимуть члени комісії (в залежності від рівня завданої шкоди та інших показників). Зокрема, на даних звітності ґрунтується податкова, результати проведеної інвентаризації також мають вплив на податковий облік. Підписавши інвентаризаційну відомість, ми повинні бути впевнені, що представлені дані вірні, адже вони використовуються не тільки в бухгалтерському обліку, а й в фінансовій та податковій звітності.
Сучасна бухгалтерська звітність базується, в першу чергу, на такому основоположному допущенні, як надійність. Надійна фінансова інформація про матеріальні цінності організації та її зобов'язання виключає наявність суттєвих помилок та спотворень. В основі інвентаризації лежить правильне надання інформації, нейтральність та повнота рішення.
Прозорість фінансової звітності може бути досягнута за допомогою повного розкриття наданої корисної інформації про матеріальні цінності організації та її зобов'язання. Ці дані необхідні широкому спектру користувачів для прийняття економічних рішень.
Нові підходи до формування фінансової звітності викликають необхідність пошуку нових форм контролю за майном організації, в яке вкладено, в більшості випадків, особисті кошти підприємців, або позикові кошти.
Чернюк Максим
Другие материалы по теме:
відповідальні особи, комісія, матеріальні цінності, про бухгалтерський облік, бухгалтерська звітність, залишки, підрозділу, фінансова звітність, інвентаризація, економіст, матеріальні, надійність, збереження, кошти, формування, перевірити, звітність, дані, інформація, підприємство, облік, організації, наявність, бухгалтерський, відповідальність, бухгалтерський облік, бухгалтера, бухгалтер
Статьи из раздела: Бухгалтеру
Другие статьи по теме:
Які відмінності в роботі головного бухгалтера та фінансового директора?
Обов'язки бухгалтера – в деталях
Що таке бухгалтерія та бухгалтерський облік, баланс і звітність?
Нас находят: https://stimul kiev ua/articles htm?a=chi-povinen-bukhgalter-brati-uchast-v-inventarizatsii
Мы на Facebook