Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыБухгалтеруОплата праці та кадриОсвіта

Бухгалтеру /
Оплата праці та кадри /
Освіта

Чи може головний бухгалтер працювати на умовах неповного робочого часу

Жінка, що перебуває у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, хоче продовжувати працювати на своїй посаді — головного бухгалтера установи — на умовах неповного робочого часу. Чи може головний бухгалтер працювати на таких умовах і чи визначена законодавством мінімальна тривалість робочого часу за таких умов?

 

Жінка, що перебуває у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, хоче продовжувати працювати на своїй посаді — головного бухгалтера установи — на умовах неповного робочого часу. Чи може головний бухгалтер працювати на таких умовах і чи визначена законодавством мінімальна тривалість робочого часу за таких умов?

Так, може. Пояснимо чому.

Право жінки на відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку передбачено частиною восьмою статті 179 Кодексу законів про працю України (КЗпП) та статтею 18 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР (далі — Закон про відпустки).

Перебуваючи у відпустці для догляду за дитиною, жінка за бажанням може працювати на умовах неповного робочого часу або вдома (ч. 4 ст. 18 Закону про відпустки). Зважаючи на те, що не потрібно буде шукати виконуючого обов’язки тимчасово відсутнього головного бухгалтера , керівник установи може погодитися на її роботу на таких умовах.


1Про особливості роботи в умовах неповного робочого часу читайте у публікації Т. Сташків «Скорочена тривалість робочого часу і неповний робочий час: у чому різниця» тижневика «Головбух:Бюджет» № 25/2013 на с. 14 (прим. ред.).

Неповний робочий день або неповний робочий тиждень відповідно до статті 56 КЗпП може встановлюватися за угодою між працівником і керівником установи як при прийнятті на роботу, так і згодом. Оплачують працю головного бухгалтера в такій ситуації пропорційно відпрацьованому часу.

Водночас зауважимо, що робота на умовах неповного робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників.

Неповний робочий час може встановлюватися шляхом зменшення кількості годин роботи протягом дня, зменшення кількості робочих днів протягом тижня або одночасного зменшення кількості робочих днів протягом тижня і кількості годин роботи протягом дня.

Законодавствомне визначено мінімальної тривалості робочого часу працівника, котрий працює на умовах неповного робочого часу. Сторони трудового договору можуть домовитися про відпрацювання працівником як семигодинного робочого дня, приміром з понеділка по п’ятницю, так і про роботу однієї години на день один раз на тиждень.


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook