Меню


Курсы Стимул Справочник Полезные материалы Бухгалтеру Оплата праці та кадри Охорона здоров’я

Бухгалтеру /
Оплата праці та кадри /
Охорона здоров’я

Надання матеріальної допомоги заступнику керівника установи

Бухгалтер нарахував та виплатив заступнику керівника бюджетної установи матеріальну допомогу. Звісно, діяв він відповідно до наказу керівника. Утім, за результатами ревізії установи фінінспектори визнали таку виплату незаконною через відсутність рішення органу вищого рівня та надіслали вимоги щодо відшкодування такої виплати. Чи є порушенням виплата заступнику керівника матеріальної допомоги, щодо якої рішення органу вищого рівня немає?

 

Бухгалтер нарахував та виплатив заступнику керівника бюджетної установи матеріальну допомогу. Звісно, діяв він відповідно до наказу керівника. Утім, за результатами ревізії установи фінінспектори визнали таку виплату незаконною через відсутність рішення органу вищого рівня та надіслали вимоги щодо відшкодування такої виплати. Чи є порушенням виплата заступнику керівника матеріальної допомоги, щодо якої рішення органу вищого рівня немає?

Так, і ось чому.

З метою упорядкування оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (далі — Постанова № 1298).

Відповідно до абзацу п’ятого пункту 4 Постанови № 1298 преміювання керівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, їх заступників, встановлення їм надбавок та доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюється за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці.

Зауважимо: виплати заступникам керівника установи матеріальної допомоги і премій, встановлення їм надбавок та доплат до посадових окладів особливо ­прискіпливо перевіряють фінінспектори під час ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетних установ. Адже такі виплати за відсутності рішення органу вищого рівня є незаконними і підлягають відшкодуванню до відповідного бюджету.

Як установлено абзацом першим пункту 46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою КМУ від 20.04.2006 № 550, якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючий орган у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень до нього — не пізніше ніж 3 робочих днів після надіслання висновків на такі заперечення надсилає об’єкту контролю письмову вимогу щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства бюджетна установа у строк, визначений вимогою про їх усунення, має інформувати відповідний контролюючий орган з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook