Меню


Курсы СтимулСправочникСтатьиРуководителю

Як написати бізнес-план?

Як написати бізнес-план?

Титульний лист та зміст

Введення

Можливості ринку

Огляд ринку

Команда

Бізнес-модель

Фінансові показники та прогнози

Ризики

Джерела коштів та їх використання

Програми

 

Визначившись чим ви хочете зайнятись, вподобавши ідею і сферу діяльності, в якій хотіли б здійснювати комерційну діяльність, необхідно взятись за складання бізнес-плану. Грамотно зіставлений бізнес-план характеризується виконанням трьох завдань:

«Бізнес-план – це свого роду репетиція, шанс усвідомити можливі проблеми, не втративши при цьому грошей», – говорить Майк Макківер, автор книги «Як написати бізнес-план». Для того щоб створити бізнес-план необхідно затратити багато часу, коштів та чималого розуміння в багатьох аспектах. Хоча існує і другий шлях створення бізнес-плану, його можна замовити. Підприємці отримують документи на 30-40 сторінок від консультантів, які не можуть розкрити навіть основні питання, такі як: звідки береться прибуток, та чим займається підприємство.

«Якщо після прочитання кількох перших рядків суть бізнес-плану залишається неясною, це поганий знак», – говорить Джим Каспарі, генеральний директор компанії The Venture alliance. «Ви повинні в декількох реченнях пояснити, якими конкурентними перевагами в своїй сфері має цей проект, тому що мені необхідно знати, як саме ви збираєтеся добитися успіху. Більшість бізнес-планів цього не робить», – продовжує Каспарі.

В розкритому та ефективному бізнес-плані має обов`язково бути вказано, яка сума коштів на початку, в чому відображається цінність проекту, чому покупці нададуть перевагу цьому товару або послузі, які ризики та як з ними боротись, хто члени команди, хто партнери, хто конкуренти, які можливості для зростання. Для тих підприємців які розпочинають діяльність з обмеженою кількістю ресурсів, важливими є звіти про рух грошових коштів, у яких відображається кредиторська та дебіторська заборгованість за кожний квартал.«Люди неправильно розуміють рух грошових коштів, – говорить Тім Беррі, президент компанії Palo alto Software. - Вони думають, що якщо підприємство прибуткове, то до них будуть приходити гроші. Але більшість компаній гине, залишаючись прибутковими, тому що прибуток – це ще не готівка».

«Бізнес-план – це лише початок процесу, – попереджає Беррі. – Планувати діяльність підприємства все одно що вести судно в море: потрібно постійно коригувати курс. Сам по собі план не має великої цінності. Важливо повертатися до нього і дивитися, де ви були неправі і чого вам це коштувало». Перед тим як скласти бізнес-план потрібно вивчити нормативні документи, методичні розробки та рекомендації. Включення певного розділу у бізнес-план залежить від досвіду і рекомендацій фахівця, і вирішується індивідуально по відношенню до кожного.

Титульний лист та зміст

Потрібно почати з основного: назва компанії, адреса, номер телефону, контактна інформація про всіх засновників, а також план всього документа. Максимальний обсяг документа зі всіма додатками не повинен перевищувати 30-40 сторінок.

Введення

На двох сторінках потрібно перерахувати найважливіше по даному проекту. Спочатку потрібно вказати в чому важливість проекту, чим займається компанія, чому покупці будуть віддавати перевагу по відношенню з іншими подавцями цієї продукції чи послуг, який прибуток буде мати кампанія. Якщо ви збираєтесь послати бізнес-план інвесторам, то повинні вказати суму капіталу, який буде вам потрібний для старту, та як ви ним будете розпоряджатись.

Можливості ринку

В цій частині потрібно пояснити чому ви саме вибрали цих споживачів на ринку для продажу своєї продукції чи послуг, і чому вони вас так приваблюють. Також, потрібно відповісти на кілька основних питань. Яка величина ринку? Як швидко він росте? Які ризики для цього ринку? Як ви збираєтесь з ними справлятись?

Значну частину інформації для цього можна знайти у офіційній статистиці, галузевих сайтах і ЗМІ, у звітах аналітиків. Обов`язково потрібно вказувати джерела інформації, для того щоб її підтвердити або оновити.

Огляд ринку

Потрібно відразу зрозуміти що ваше підприємство не є першим, тверезо оцінюйте ситуацію та своїх конкурентів, тому що в бізнесі немає місця для емоцій. Хто вини? Яку частку ринку займають? Що продають? Які перешкоди з боку конкурентів можуть виникнути при вашому виході на даний ринок? Чому покупці повинні віддати перевагу вашому товару, не їхньому? Також потрібно не забувати про потенційних конкурентів, які мають аналогічні потужності, хоч і працюють інших сегментах ринку, але можуть пізніше скласти вам конкуренцію.

Команда

Виконання даної ідеї так само важливе, як і її створення. Тому, інвестори цікавляться хто з вами в команді по втіленню ідеї в реальність. Потрібно представити резюме всіх засновників, партнерів та керівників: які вони мають навички, таланти та досягнення.

Бізнес-модель

Цей розділ повинен включати опис усіх джерел доходу і структуру витрат компанії. Так би мовити цей розділ являє собою виробничий план, яким буде користуватися фірма в майбутньому. Тому обов’язково потрібно вказати головних постачальників та покупців, а також можливі доходи та витрати.

Фінансові показники та прогнози

Якщо ваше підприємство уже працює, необхідно прикріпити балансовий звіт, звіт про рух грошових коштів та звіт про прибутки та збитки. Також необхідно скласти прогноз на три роки по всім трьом показникам. Потім надати аналіз з даними, які вкажуть коли окупляться інвестиції.

Ризики

Прорахуйте можливі сценарії розвитку вашого підприємства, та переконайтесь що у вас вистачить засобів для їхнього подолання не зважаючи на масштаби проблем. «Хто чека на проблему підготовлений, той має всі шанси її перемогти»

Джерела коштів та їх використання

Якщо ви плануєте отримати стартовий капітал від інвесторів, то повинні бути готові, що вони хотітимуть дізнатись, як ви збираєтесь ним розпорядитися. Ця частина бізнес-плану створюється для того, щоб вказати очікувану суму витрат на запуск підприємства.

Програми

Добре створений бізнес-план описує лише незначну частину підприємства, тому в даний розділі потрібно прикріпити всі необхідні документи. Сюди можуть входити огляд ринку, схеми, план просування, резюме, відомості про кредитоспроможність, гарантійні листи від майбутніх клієнтів, свідоцтва про реєстрацію патенту і товарного знака, свідоцтво про реєстрацію фірми.


Нас находят: як написати бізнес план, написання бізнес плану для центру зайнятості, як написати бізнес-план, як скласти бізнес план для центру зайнятості, https://stimul kiev ua/articles htm?a=yak_napisati_biznes-plan, бiзнес план на семiнар бiржа, spytc gkfy, як написать бізнес план, як скласти бізнес план на біржі, як скласти бізнес план


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook