Корпоративне навчання
Інтерактивність в дистанційному навчанні
Ефект від корпоративного навчання
У всьому світі корпоративне навчання користується великим попитом, серед компаній, фірм, організацій, що бажають досягти відчутних позитивних результатів у своїй роботі.
Під корпоративним навчанням розуміють підвищення освіти й одержання нових навичок та вмінь співробітниками однієї компанії. Метою корпоративного навчання є підвищення ефективності роботи кожного співробітника окремо і всієї компанії в цілому. Керівництво компанії встановлює цілі та вирішує завдання, учасників процесу навчання, його вигляд і спосіб проведення.
Все більше бізнес-структур переймаються важливістю ведення корпоративного навчання. За матеріалами досліджень західних фахівців при збільшенні витрат на корпоративне об'єднання всього на 10% загальна ефективність роботи компанії виростає на 9%.
Види корпоративного навчання
Існує безліч різних видів корпоративного навчання: семінари, лекції, тренінги, ділові ігри. Для кожної поставленої задачі тренер знаходить оптимальний спосіб навчання або використовує їх комбінацію.
По регулярності проведення навчання його можна розділити на навчання систематичне і одноразове - для вирішення конкретних завдань.
Систематичне навчання проходять працівники, умови праці яких постійно змінюються, яким потрібно постійно адаптуватися до мінливої ситуації, не втрачаючи ефективності. До таких професій можна віднести бухгалтерів (через часті зміни в законодавстві), операторів будь-якого програмного забезпечення (вони регулярно оволодівають новими версіями програм) та інших.
Потреба в навчанні для вирішення конкретного завдання може виникнути у відділах при появі нового товару. Іноді проводяться разові тренінги для згуртування колективу (так званий тім-білдінг), по оптимізації робочого часу і так далі.
Для проведення корпоративного навчання може бути запрошений зовнішній тренер або тренінгова компанія, які отримують конкретне завдання і вибудовують процес навчання відповідно з поставленим завданням. Часто для корпоративного навчання використовується внутрішній (штатний) тренер. Іноді він суміщає обов'язки менеджера по персоналу. Таким чином, компанії економлять на запрошенні іменитих тренерів, які вимагають чималі гонорари за свою працю. Але у такого способу навчання є і негативні сторони: щоденна залученість внутрішнього тренера в проблеми підприємства не дозволяє йому поглянути на поставлену задачу «зверху» і побачити нові шляхи її вирішення. А також ставлення персоналу до штатного тренеру як до «свого» людині може перешкодити повноцінному сприйняттю матеріалу.
За місцем проведення навчальні заходи можуть бути виїзними або проводитися в офісі компанії. Тут також є свої плюси і мінуси. Виїзне захід запам'ятовується всім працівникам як велике корпоративне подія, що покращує їх ставлення до компанії, її керівництву і роботі в цілому. Зміна обстановки допомагає людям поглянути по-новому на старі проблеми. Навчання на своїй території не загрожує дорожніми витратами, однак може відволікати працівників компанії щоденними рутинними питаннями від вирішення поставленого на тренінгу завдання.
Дистанційне навчання
При досить широкому розвитку мультимедійних технологій і загальної доступності Інтернету популярність набирають дистанційні способи навчання. Цей метод підходить для компаній з однотипними навчальними курсами (наприклад, усіх, хто прийшов агентів з продажу слід навчити товарній лінійці). Цей курс можна записати у відео-файл і прокручувати для кожного працівника або групи.
Дистанційне навчання може вестися на спеціальних повчальних порталах. Учасники процесу скачують з сайту необхідні навчальні матеріали, самостійно знайомляться з ними, спілкуються з особистим викладачем шляхом листування (наприклад, по електронній пошті), в процесі навчання здають тести, а в кінці - іспит.
Інтерактивність в дистанційному навчанні
Підвищити інтерактивність можна шляхом запуску навчального процесу на майданчиках вебінарів. Вони дозволяють проводити онлайн-тренінги онлайн-призентації нових товарів або послуг з великою групою співробітників, одночасно підносячи всім однакову інформацію. Дія відбувається як у звичайній аудиторії, тут теж присутні ведучий і слухачі. При цьому кожен знаходиться біля екрану власного комп'ютера. Слухачі можуть задавати питання ведучому в ході вебінару - в текстовому чаті або в мікрофон - і отримувати на них відповіді. Ведучий може проводити опитування слухачів, контролюючи засвоєння матеріалу, демонструвати через Інтернет слайди, фотографії, відеоролики і т.д. В кінці освітнього курсу також проводиться тестування чи екзаменації.
Платформи для проведення освітніх заходів можуть бути написані на основі ліцензійного програмного забезпечення, або використовувати ПЗ з відкритим кодом для створення авторських продуктів. У другому випадку розробники платформ можуть демпінгувати через відносно невеликий вартості створення і удосконалення майданчика.
Ефект від корпоративного навчання
- підвищення показників діяльності організації;
- підвищення гнучкості в роботі, за рахунок розширення навичок працівників;
- залучення висококваліфікованих працівників, так як навчання підвищує їх компетентність, дозволяє підвищити соціальний статус, матеріальне становище, дає перспективи кар'єрного зростання;
- підвищення прихильності працівників, усвідомлення ними місії та цілей організації;
- полегшує управління змінами, так як дає працівникам нові знання та навички, необхідні в нових умовах;
- сприяє розвитку в організації позитивної культури.
Оцінка ефективності навчання
При будь-якому способі корпоративного навчання в кінці відстежується його ефективність. Це може виконувати тренер, який проводив навчальний процес, інша особа з тренінгової компанії або самі працівники підприємства. Проводяться опитування серед учасників, порівнюються їх робочі показники, а також показники відділу до і після проведення навчального заходу.
Коли корпоративне навчання організовано на основі комплексних СДО (систем дистанційного навчання), оцінка якості освіти проводиться і фіксується у віртуальних профілях кожного працівника. У них зберігається вся інформація про пройдені курси, отриманих оцінках і атестаціях співробітника.
Другие материалы по теме:
записати, зверху, по персоналу, корпоративное обучение, файл, співробітник, бізнес, курси, рахунок, управління, менеджер, курс, обучение
Статьи из раздела: Слушателю курсов
Другие статьи по теме:
Какие ключевые темы должен охватывать курс по товарному бизнесу
Что входит в базовый курс бровиста
Украинский язык как разговорный мост между странами
Оператор 1С. В чому полягає суть його роботи?
Как выбрать digital marketing курсы онлайн: Руководство для начинающих
Нас находят: корпоративне навчання, https://stimul kiev ua/articles htm?a=korporativne_navchannya, які компанії проводять виїздні корпоративні навчання, яке навчання є корпоративним, рекомендацii для пiдвищення прихильностi працiвникiв, Проведення корпоративного навчання:, оцінка ефективності внутрішнього навчання, оптимізація корпоративного навчання, корпоративне навчання це, корпоративне навчання на пидприэмстви диплом
Мы на Facebook