З чого почати, щоб в майбутньому стати аудитором?
Перш за все, потрібно розуміти, що таке аудиторська діяльність, та з чого вона складається. Аудиторська діяльність відображається в підприємстві, що забезпечує аудит, тобто аудиторські перевірки, та інші послуги, що пов’язані з цією діяльністю. Кожному відомо, що аудитор - це досить цікава та добре оплачувана спеціальність. Але отримати кваліфікаційний атестат не так вже й просто. Перш за все, існують досить жорсткі вимоги до кожного претендента на дану посаду. По-друге, щоб стати хорошим аудитором знань в бухгалтерії не достатньо, потрібно також розумітися в податковому та цивільному законодавстві. Робота аудитора має певні специфічні особливості. Так, наприклад, робота пов’язана з аудитом має сезонний характер. Особливо велике навантаження роботою люди даної професії відчувають в квітні та листопаді. Аудитор займається перевіркою та звітністю. Ця робота пов’язана з документацією. Досить часто аудитор мусить закінчувати усі звіти пізно ввечері, або, навіть, вночі. Тому, обираючи цей напрямок діяльності, потрібно враховувати усі ці особливості.
Що ж потрібно для того, аби займатися аудиторською діяльністю? Якщо враховувати законодавство України, то аудитором може вважатися фізична особа, що пройшла атестацію та отримала сертифікат, що підтверджує дозвіл на аудиторську діяльність на території України. До речі, тепер аудитором на території України може бути не лише українець, а й іноземна особа. Єдиним обмеженням є не допуск до аудиторської діяльності осіб, що мали судимість. Хоча, в Україні закон про судимість можна назвати формальністю, судячи по наявності раніше судимих осіб у Верховній Раді, та на інших високих державних посадах. Пройти атестацію та отримати дозвіл займатися аудиторською діяльністю можна за певних умов:
- Наявність вищої юридичної (або економічної) освіти, що визнається на території України.
- Відповідні знання та досвіду роботи у сфері фінансів, аудиту та права.
- Досвід роботи (не менше трьох років) на посаді ревізора, юриста, бухгалтера, економіста, помічника аудитора або асистента аудитора.
Аби отримати сертифікат, претендент мусить пройти спеціальний письмовий іспит, що визначає наявність необхідних знань. Іспит затверджується АПУ, та проводиться кожні п’ять років після моменту отримання сертифікату на аудиторську діяльність. Щоб прийняти участь у фаховому іспиті, кандидат мусить подати такий перелік документів:
- заявка на участь у іспиті;
- копія диплома, засвідчена нотаріусом;
- копія трудової книжки, засвідчена нотаріусом;
- квитанція, або документ про оплату проведення сертифікації;
- копія паспортних даних.
У Європейських країнах вимоги для отримання дозволу на аудиторську діяльність досить жорсткі. За кордоном ця професія більш поширена та високооплачувана. Для нашого ринку дана спеціальність відносно нова та не так поширена. Але, з часом, попит на послуги аудиторів все більше зростає. До аудитора висувають вимоги, що поділяються на дві групи: формальні та неформальні.
Формальні вимоги – це, перш за все, перевірка на наявність відповідної освіти, досвіду роботи та кваліфікації.
Неформальні – наявність певних якостей характеру, темпераменту, що необхідні для даного виду роботи.
Одна з найголовніших формальних вимог – це наявність необхідної економічної, або юридичної освіти. Не менш важливим елементом є наявність необхідного стажу роботи (не менше трьох років без перерви та зміни робочого місця). Дві попередні вимоги необхідні для того, аби пройти іспит та отримати відповідний сертифікат на дозвіл, щоб займатися аудиторською діяльністю. Також, потрібно пам’ятати, що аудитор може займатися аудиторською діяльністю самостійно як підприємець, так і працювати на фірму. При чому, аби буди аудитором, який буде працювати сам на себе, потрібно зареєструватися у відповідному реєстрі аудиторських фірм та аудиторів. Аудитор, як підприємець не може займатися іншою підприємницькою діяльністю окрім аудиторських послуг. Але, разом з тим, аудитор може бути акціонером та отримувати прибуток у вигляді дивідендів.
Аудитор - професія досить складна та напружена, вимагає певних навичок та вмінь. Тому, перш ніж обирати для себе цей напрямок діяльності, ви маєте відповісти собі на три питання:
- Чи готовий я напружено працювати з документами у сидячому режимі протягом багатьох годин?
- Чи достатньо я відповідальна людина, щоб серйозно ставитися до своїх обов’язків?
- Чи подобається мені працювати з числами та правовими нормами?
Якщо всі відповіді позитивні, можете слідувати нижчеподаному плану «Як в майбутньому стати аудитором?»:
- Вступити до вузу на економічну або правову спеціальність.
- Отримати досвід роботи (бажано помічник або асистент аудитора), не менше трьох років.
- Здобути необхідні знання та навички.
- Пройти необхідний іспит та отримати відповідний сертифікат на дозвіл займатися аудиторською діяльністю.
- Обрати свій напрямок роботи (працювати самостійно, чи бути в команді певної фірми).
- Зареєструватися в реєстрі аудиторських фірм та аудиторів.
- Розпочати свою кар’єру аудитора.
Успіхів вам у починаннях!
Костюк Софія
Другие материалы по теме:
ревізор, фізична особа, підприємець, спеціальність, економіст, претендент, помічник, сертифікат, за кордоном, перевірка, законодавство, перевірки, аудитор, досвід роботи, вимоги, реєстр, професія, діяльність, наявність, послуги, особливості, працювати, робота, знання, отримати, бухгалтера, роботи, документ
Статьи из раздела: Карьерный рост
Другие статьи по теме:
Робота в Європі будівельником: широкі горизонти для українців
Чому важливо купити робот-пилосос, якщо у вас є домашні улюбленці
Підготовка суднових механіків до обслуговування високовольтного обладнання на судах
Нас находят: https://stimul kiev ua/articles htm?a=z-chogo-pochati-shchob-v-maybutnomu-stati-auditorom, як стати аудитором, отримати сертифікат аудитора, що потрібно щоб стати аудитором в україні, як стати аудитором (основні вимоги), как стать аудитором в украине 2020, сертифікат аудитора 2020, як отримати сертифікат аудитора, сертифікат аудитора 2019, як стати внутрішнім аудитором
Мы на Facebook