Меню


Курсы СтимулСправочникСтатьиРуководителю

З Києва до Варшави можна буде дістатися за 4 години

З Києва до Варшави можна буде дістатися за 4 години

Київ-Львів-Варшава-Берлін

Колії - теж за європейськими стандартами

План відновлення України: чого ще очікувати

 

Міністерство інфраструктури представило проект будівництва швидкісної колії між столицями України та Польщі. Він увійшов до Плану відновлення України, представленого в понеділок у Лугано, Швейцарія.

Це значно спростить для українців поїздки до країн Європейського союзу. На сьогодні дорога з Києва до Варшави залізницею займає більше 17 годин. Автобусне сполучення ще повільніше. Тому побудова нової швидкісної колії зробить поїздки до наших західних сусідів принципово простішими. А гроші на подорож можна отримати через кращі ігрові автомати.

Київ-Львів-Варшава-Берлін

Обговорення проекту швидкісної залізниці точиться ще з 2019-го року. Саме тоді Міністерство інфраструктури запланувало побудову швидкісного маршруту, який мав би поєднати українські міста з європейськими столицями - Київ-Львів-Варшава-Берлін. Презентація проекту була запланована напередодні повномасштабного російського вторгнення.

За попередніми оцінками, що перший етап проекту - маршрут з Києва до Варшави - буде коштувати близько 1,2 млн доларів. Вся поїздка займатиме у пасажирів не більш ніж 4 години. Прості розрахунки показують, що орієнтовна швидкість потягу при цьому має становити 200 кілометрів на годину.

Операційний директор Укрзалізниці Олександр Єрьомін також зазначав, що скоросним шляхом будуть поєднані не лише Київ та варшава. Розглядається будівництво подібної колії за маршрутами Київ-Львів, Львів-Одеса, Львів-Кривий Ріг.

Колії - теж за європейськими стандартами

Ще в травні прем'єр-міністр України Денис Шмигаль анонсував будівництво нової швидкісної колії за європейськими стандартами. ЇЇ ще називають “вузькою”.

Справа в тому, що зараз залізниця України послуговується коліями за старим радянським стандартом. В них ширина становить 1 520 мм. Крім України, колії такої ж ширини залишилися “у спадок” від СССР Литві, Латвії та Естонії.

Натомість, майже всі європейські країни використовують колії з шириною в 1 435 мм. Саме тому після перетину кордону з Польщею українські потяги мусять змінювати колісні пари. З побудовою нової швидкісної гілки, ця проблема також відійде до минулого.

План відновлення України: чого ще очікувати

Новинки від Укрзалізниці - не єдина цікава тема, яка прозвучала в Швейцарії. Всього заходи за цим планом оцінюють у сімсот п'ятдесят мільйонів доларів. Цитуючи українського прем'єр-міністра, відбудова країни за цим планом розрахована на десятиліття.

Проект розбудови України складається з 15 окремих розділів. Вони коштують (у мільярдах доларів):

  1. Відновлення та модернізація житла та інфраструктури регіонів - до 250.
  2. Розширення та інтеграція логістики з ЄС - до 160.
  3. Енергетична незалежність та зелений курс - до 130.
  4. Забезпечення макрофінансової стабільності - до 80.
  5. Забезпечення конкурентного доступу до капіталу - 75.
  6. Зміцнення оборонного сектору та безпеки - 50.
  7. Розвиток секторів економіки з доданою вартістю - 50.
  8. Відновлення та модернізація соціальної інфраструктури - 35.
  9. Розвиток культурної та спортивної сфер - 20.
  10. Відбудова чистого та захищеного середовища - 20.
  11. Забезпечення ефективної соціальної політики - 7.
  12. Поліпшення бізнес-середовища - 5.
  13. Розвиток освітньої системи - 5.
  14. Модернізація системи охорони здоров’я - 5.
  15. Прагнення до інтеграції в ЄС - до 1.

Передбачається, що проект буде реалізовано у два етапи. Перший з них охопить більшу частину запланованого і буде проходити з 2023 по 2025 роки. Другий - з 2026 до 2032 роки. Планується, що за результатами реалізації плану Україна увійде до ТОП-25 країн світу та зможе продемонструвати так зване “економічне диво”.


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook