Особливості надання бухгалтерських та кадрових послуг у період війни
Бухгалтерський облік під час війни
Організація роботи відділу кадрів
Війна внесла корективи в усі сфери нашого життя, й українське законодавство не стало винятком. Законодавчі зміни не лише виявились загадковими для багатьох громадян, які продовжують працювати на бюджетних підприємствах і в установах чи приватних компаніях. Вони також викликали багато запитань у бухгалтерів і роботодавців. З такими складними ситуаціями й воєнним станом усі зіштовхнулись уперше. Розглянемо детальніше, як сьогодні надаються бухгалтерські та кадрові послуги у Харкові на https://www.kcci.kharkov.ua/ru/buhgalterskie-uslugi.html, а також головні зміни щодо обліку під час війни.
Бухгалтерський облік під час війни
Якщо підприємство продовжує працювати (незалежно від того, воно залишилось на територіях, де були воєнні дії і які залишились підконтрольні Україні, чи зробило релокацію в інші регіони), в бухгалтерському обліку потрібно відображати всі господарські операції за принципами безперервності та послідовності. Якщо є можливість, офісні працівники (зокрема, бухгалтерський відділ) можуть працювати на дистанційці, адже головне — вчасно виконувати свою роботу. Бухоблік та вчасне подання звітності дають можливість контролювати активи й зобов’язання компанії в реальному часі.
Організація роботи відділу кадрів
Змінилось і кадрове діловодство, особливості якого регулюються статтями та положеннями Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (№ 2136-ІХ від 15 березня 2022 року). Роботу відповідних відділів необхідно налаштувати так, аби не порушити права трудового колективу (хоча недобросовісні роботодавці користуються можливістю, відправляючи підлеглих у неоплачувані відпустки або ж затримуючи виплату зарплати).
Найважливіший пункт стосується обов’язкового ведення кадрового обліку навіть під час воєнного стану. Але є один аспект — перелік обов’язкової кадрової документації та безпосередній порядок роботи кадрового відділу залежить від рішення роботодавця конкретної компанії. Так, у коментарях Міністерства економіки зазначено, що організація кадрового діловодства й архівного зберігання кадрової документації покладається на розсуд роботодавця. Тобто необхідно дотримуватись чинних правил, але за потреби можна відступати від них та діяти з огляду на ситуацію.
Варто продовжувати оформлення та зберігання таких документів, як:
- табель обліку робочого часу;
- накази, пов’язані з персоналом;
- штатний розклад;
- особові картки П2;
- облік витрат на оплату праці.
Сьогодні неможливо виключити ймовірність ракетних прильотів, тому всі документи рекомендується не лише зберігати в роздрукованому вигляді, а й робити скани, використовуючи для зберігання хмарні сховища (наприклад, Google Drive). В умовах воєнного стану фізичні носії перестали бути гарантією збереження даних.
Другие материалы по теме:
облік витрат, господарські операції, в реальному часі, реальному часі, відпустки, законодавство, організація, збереження, бухгалтерські, працівники, оформлення, зміни, підприємство, документи, облік, бухгалтерський, бухгалтерський облік, особливості, працювати, наприклад, роботи, час, документ
Статьи из раздела: Руководителю
Другие статьи по теме:
Обов'язки бухгалтера – в деталях
ASUS ScreenPad: інноваційна технологія додаткового сенсорного екрану в ноутбуках ASUS
Мы на Facebook