1С:Предприятие 8.2 /
BAS Бухгалтерия /
Общее
Огляд сучасних програмних рішень для автоматизації бухгалтерського обліку в Україні
Сучасні підсистеми управління обліком підприємства
Огляд популярних програмних продуктів для автоматизації обліку
Сучасні підсистеми управління обліком підприємства
Бухгалтерський та податковий облік
Підсистема «Бухгалтерський та податковий облік» складається з групи модулів для автоматизації всіх аспектів бухгалтерс ького документообігу. Вона дозволяє створювати первинні документи, журнали, довідки, меморіальні ордери, а також готувати регламентовану звітність. Передбачено введення залишків по рахунках, редагування господарських операцій, аналітичний розбір даних за рахунками, проведення автоматичного контролю за грошовими коштами (в нац. та іноземній валюті), закриття періодів тощо.
Підсистема має такі компоненти:
- довідники — для заповнення документів;
- константи — для налаштування роботи програми;
- журнали — створення потрібних документів;
- комісії — форму вання інвентаризаційних комісій;
- калькуляція — для розрахунків собівартості;
- проводки — автоматичне формування кореспонденції рахунків;
- параметри — налаштування ключових властивостей системи.
Управління фінансовими розрахунками
Підсистема «Керування фінансовими розрахунками» призначена для бухгалтерського обліку операцій з грошовими коштами, включно з іноземною валютою, а також для розрахунків з підзвітними особами, за договорами і з іншими контрагентами.
Облік основних засобів
«Облік основних засобів» відповідає за облік надходження, руху, списання, амортизації, інвентаризації та переоцінки основних засобів.
Логістика
Підсистема «Логістика» забезпечує облік операцій, пов'язаних з логістичними процесами на підприємстві.
Облік договорів
«Облік ведення договорів» дає змогу зберігати всі дані по договорах (у різній формі), рахувати штрафи, формувати рахунки за договорами та вести контроль виконання.
Облік персоналу
Модулі підсистеми «Облік персоналу» охоплюють кадровий облік, нарахування за робітної плати, доплат, відпускних, лікарняних, індексацію, всі документи по зарплаті, розрахунок ЄСВ тощо.
Управління студентами
«Управління студентами» автоматизує документообіг особових справ студентів, облік стипендій, оплату за навчання й проживання.
Облік автотранспорту
«Облік автотранспорту» передбачає облік роботи водіїв, використання паливномастильних матеріалів, ремонтів і створення всіх потрібних бухгалтерських документів по автотранспорту.
Документообіг та управління процесами
Підсистема «Документообіг та управляння процесами» автоматизує створення шаблонів, електронний обіг документів, визначає маршрут їх руху та зберігає всю документацію в електронному архіві. Можна планувати робочі процеси, роздавати завдання працівникам, погоджувати і затверджувати документи.
Фінансове планування й аналіз
«Фінансове планування й аналіз» включає планування й аналіз обігових коштів, формування бюджету, аналіз грошових потоків, дебіторської та кредиторської заборгованості. Інструментарій дозволяє налаштовувати права доступу, формати таблиць для аналізу та прогнозувати рух коштів.
Управління виробництвом
Підсистема «Управління виробництвом» дозволяє створювати плани виробництва по підрозділах, вести облік виконаних робіт, формувати лімітно-забірні картки, акти списання, виробничі звіти та заявки на постачання. Є можливість спрощеного обліку та добового планування.
Відносини з клієнтами
«Відносини з клієнтами» забезпечує реєстрацію всіх розрахунків з постачальниками, клієнтами, координацію відносин та ведення проектної аналітики підприємства.
Облік комунальних послуг
«Облік комунальних послуг» дозволяє контролювати будинки, квартири, мешканців, лічильники, облік оплат від споживачів та генерацію звітності. Для обліку є багато модулів: керування особовими рахунками, груповий облік лічильників, імпорт даних, генерація квитанцій, ведення документів по оплатах мешканців і т.д.
Огляд популярних програмних продуктів для автоматизації обліку
M.E.Doc — електронна звітність та документообіг
M.E.Doc — це сучасна система для оперативної подачі звітності до контролюючих органів та обміну електронними документами з контрагентами. В продукті є окремі модулі для різних видів користувачів:
- M.E.Doc. Держава — податкова звітність (юридичні особи, бюджетні установи, ФОП); можливість реєстрації податкових накладних, створення декларацій, експорт звітності;
- M.E.Doc. Бізнес — швидкий електронний документообіг між компаніями;
- M.E.Doc. Зарплата — облік співробітників, нарахування з/п, формування усіх відповідних відомостей та звітів;
- M.E.Doc. Облік акцизного податку — створення та обмін акцизними документами;
- M.E.Doc. Корпорація — консолідація звітів і зберігання документів в єдиному архіві, контроль документів;
- M.E.Doc. Інтеграція — передача первинної документації, автоматичне перенесення звітів, імпорт у систему податкових накладних;
- Е-ТТН — оформлення і підпис електронних ТТН, архівація і обмін документами;
- Захищені носії — забезпечення охорони електронного підпису;
- Cashalot — реєстрація електронних чеків через програмний РРО;
- МСФЗ (iXBRL) — створення фінансової звітності за міжнародними стандартами.
Дебет Плюс — облік для бюджетних і комунальних підприємств
«Дебет Плюс» — це кросплатформовий програмний продукт для ведення обліку в установах, які фінансуються з бюджету (державних, комунальних, некомерційних та ін.). Програма має розвинуту галузеву специфіку та можливість гнучкого налаштування.
На зображенні представлені основні конфігурації програми «Дебет Плюс»:
КОНФІГУРАЦІЇ ПРОГРАМИ «ДЕБЕТ ПЛЮС» | |
---|---|
Комплексний облік для бюджетних установ України | |
Конфігурація для комунальних некомерційних підприємств | |
Сільське господарство | |
Виробництво і переробка | |
Хлібозавод, пекарня | |
Елеватор, КХП, ХПП | |
Водоканал, ЖЕК, ОСББ | |
Міськгаз (для підприємств газопостачання) | |
Обленерго (для підприємств електроенергетики) |
Функціональні можливості Дебет Плюс для бюджетних установ
Функціональні можливості | Характеристика |
---|---|
Облік касових операцій | Автоматизація обліку касових операцій: від складання первинних документів до формування синтетичних реєстрів. |
Облік банк івських операцій | Автоматичне створення платіжних доручень, транспортних файлів для Казначейства, договорів; можливість імпортувати виписки з «Клієнт-банк». |
Облік бюджетних зобов'язань | Фінансове планування, створення кошторисів, формування фінансової та бюджетної звітності в автоматичному режимі. |
Облік заробітної плати | Автоматизація кадрового обліку, нарахування з/п, відпусток, лікарняних, розрахунок утримань та нарахувань, оперативний аналіз заборгованості. |
Облік запасів і матеріальних цінностей | Облік залишків із деталізацією по відповідальних особах, джерелах фінансування та підрозділах. |
Облік продуктів харчування | Автоматизований облік надходження, використання, списання харчових продуктів з відображенням у документації та реєстрах. |
Облік основних засобів | Облік надходження, введення в експлуатацію , переміщення і списання основних засобів, формування карток, автоматичне нарахування амортизації. |
Бюджетні зобов'язання | Автоматизоване формування та експорт кошторису, фінансової та бюджетної звітності. |
Облік операцій з оренди майна | Автоматичний розрахунок орендної плати та формування звітів по договорах оренди. |
Інші господарські операції | Облік медичних матеріалів, відшкодування витрат, банківської плати тощо. |
Спеціалізовані можливості для підприємств різного профілю
- Комунальні некомерційні підприємства — облік праці, основних засобів, матеріалів, медичних засобів, автотранспорту;
- Сільське господарство — облік по рослинництву, тваринництву, автотракторному парку, розрахунки за паї тощо;
- Промисловість і переробка — розрахунок собівартості продукції, супровід виробництва, податковий облік;
- Хлібопекарські підприємства — прийом замовлень, облік готової продукції, сировини, зарплати;
- Елеватори та КХП — приймання, зберігання, реалізація сировини та готової продукції;
- Водоканали, ЖЕКи, ОСББ — облік наданих послуг та розрахунків зі споживачами;
- Міськгаз — розрахунки з постачальниками та споживачами газу;
- Обленерго — розрахунки з постачальниками та споживачами електроенергії.
Облік SaaS — хмарна бухгалтерська система
Облік SaaS — це хмарна система для автоматизованого ведення обліку підприємств різного типу. Програма має зручний інтерфейс, працює цілодобово, адаптується до особливостей як малого/середнього бізнесу, так і корпоративного використання. Також система використовується для освітніх закладів завдяки створенню віртуальних кабінетів і організації навчального процесу.
Конфігурації Облік SaaS
- Стандартна — для класичного обліку згідно з Планом рахунків, із підтримкою електронної звітності та цифрового підпису;
- Корпоративна — розширений аналітичний облік , створення звітності, підтримка бізнес-процесів;
- Галузеві рішення:
- ЖКГ та ОСББ — врахування специфіки житлово-комунального господарства (боржники, пільги, субсидії);
- Бюджетні установи — облік за державних стандартами, розробка спеціалізованих форм первинних документів;
- Комерційна нерухомість — для керуючих фірм і власників нерухомості.
MASTER: Бухгалтерія
MASTER: Бухгалтерія може працювати як через десктоп-версію, так і через хмарну платформу. Основна сфера застосування — малі/середні підприємства, комунальний сектор. Програма містить всі необхідні довідники та гнучко налаштовується під потреби бізнесу.
Основні напрями обліку:
- Грошові кошти (каса, банк), синхронізовані з «Клієнт-Банк»;
- Розрахунки з постачальниками, підрядниками, контрагентами;
- Облік матеріально-технічних цінностей, з детальною складською аналітикою;
- Облік основних засобів (введення, амортизація, ремонт, списання);
- Облік інших необоротних активів;
- Виробництво (детальний розподіл витрат, транспортно-заготівельні витрати);
- Закриття рахунків;
- Формування стандартної та фінансової звітності.
Додаткові модулі:
- MASTER: Облік автотранспорту — облік ПММ, запчастин, роботи водіїв, послуг за сторонніми заявками;
- Модуль «Бюджетування» — планування витрат, прогнозування балансу, аналіз фінансових результат ів;
- MASTER: Конектор з фіскальним реєстратором — приймання готівки через касовий апарат, формування касових документів, Х-звіти;
- MASTER:Updater — регулярне оновлення програми.
Для детальніших характеристик інших бухгалтерських програм, слід звертатися на офіційні сайти розробників.