Бухгалтеру /
Державні закупівлі
Здійснюємо закупівлю за державні кошти на початку бюджетного року
Бюджетна установа планує здійснити процедуру закупівлі на початку бюджетного року. Чи може вона провести процедуру закупівлі на початку 2014 року за договором, укладеним в 2013 році?
Наприкінці року, коли в установах активно розпочинають планування закупівель за державні кошти на наступний рік, виникає безліч запитань. Найчастіше вони стосуються законодавчих вимог, які потрібно враховувати під час продовження у майбутньому році дії договорів поточного року.
Звернемося у пошуку відповідей на них до положень законодавства .
Так, відповідно до частини шостої статті 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 № 2289-VІ (далі — Закон про закупівлі) дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.
Правове підгрунтя терміна «видатки» знайдемо у бюджетному законодавстві, зокрема у Бюджетному кодексі України (БК). Так, відповідно до пункту 13 частини першої статті 2 БК видатки бюджету — це кошти, спрямовані на здійснення програм та заходів, передбачених відповідним бюджетом.
Розглянемо, на які договори поширюється ця норма та які дії повинні бути виконані замовником у разі її застосування.
Насамперед під час використання вказаної норми замовникам необхідно враховувати, що:
- по-перше, норма частини шостої статті 40 Закону про закупівлі поширюється на договори про закупівлю, укладені з дотриманням вимог Закону про закупівлі;
- по-друге, частину шосту статті 40 Закону про закупівлі можуть застосовувати в своїй діяльності всі розпорядники державних коштів, які здійснюють закупівлю в установленому Законом про закупівлі порядку;
- по-третє, ураховуючи вимоги частини першої статті 631 Цивільного кодексу України (за якими строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору), продовження дії договору про закупівлю можливе у разі, коли строк його дії не закінчився у встановленому чинним законодавством порядку;
- по-четверте, 20% обчислюється від остаточної (кінцевої) вартості укладеного договору про закупівлю з урахуванням змін, внесених до нього (у разі наявності).
Отже, норма частини шостої статі 40 Закону про закупівлі застосовується замовником саме у разі необхідності проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, який достатній для забезпечення потреби замовника на час проведення такої процедури закупівлі та не може перевищувати 20% визначеної у договорі суми.
При цьому обмеження статті 40 Закону про закупівлі щодо наявності затверджених в установленому порядку видатків стосуються розпорядників та/або одержувачів бюджетних коштів, які враховуються ними під час укладання відповідних додаткових угод (на 20%) у частині умов щодо виникнення платіжних зобов’язань замовника.
Другие материалы по теме:
угруповання, надання послуг, за договором, класифікатор, договори, замовник, поставки, закупівлі, дії, предмет, договорі, послуги, відрядження, організації, послуг, провести, установа, процедури, час, статті, далі, вид
Материалы из раздела: Бухгалтеру / Державні закупівлі
Другие материалы по теме:
Визначаємо очікувану вартість довгобуду для здійснення державних закупівель
Чи проводити тендер, якщо вартість будівельних робіт на двох окремих будівлях перевищує 1 млн. грн.
Чи проводити конкурсні торги на додатково отримані для закупівлі послуг кошти
Чи можна у листопаді на тримісячний строк проавансувати роботи з реконструкції будівлі
Чи може установа провести закупівлю продуктів харчування на зекономлені кошти
Мы на Facebook