Меню


Курсы СтимулСправочникСтатьиБухгалтеру

Проблеми бухгалтерів при електронному адмініструванні ПДВ

Проблеми бухгалтерів при електронному адмініструванні ПДВ

З 1 січня 2015 року в Україні вводиться електронне адміністрування податку на додану вартість. Що ж з цього позитивного, чи негативного отримають бухгалтери всіх організацій України?

Консультанти з питань оподаткування та слухачі-бухгалтери говорять про те, що введення електронного адміністрування ПДВ позначиться негативно - причому не тільки на окремих підприємствах, але і на економіці в цілому.

Реформа ПДВ - рахунків радикально змінює спосіб не тільки адміністрування податку, але і розрахунку тієї суми, яку необхідно сплатити. А точніше - переносяться терміни, тобто платникам ПДВ доведеться платити цю суму значно раніше, ніж це робиться зараз. Зараз податок сплачується за підсумками звітного періоду, що передбачає 20 днів на здачу декларації, 10 днів - на перерахування податку.

В майбутньому формально так і залишається, але фактично щодня певна сума буде зараховуватися на електронний рахунок і заморожуватися. Взагалі сама система ПДВ - рахунків - непогана ідея, але в умовах жорстокої кризи економіки, яка в наступному році буде ще сильніша, - це кінець для економіки, вона розвалиться повністю.

За деякою інформацією, прийнято рішення про перенесення введення ПДВ - рахунків на 1 квітня (із запланованої дати 1 січня 2015 року). Тим не менше, сама проблема не знімається. Запровадження електронних рахунків буде відривати 20% оборотних коштів у підприємства, що в умовах кризи неприпустимо. Навіть з'явилася така приказка, - «економіку України, після введення електронних рахунків, можна буде після реанімації в морг відправляти».

З тим, що зміна системи небезпечна для нашої економіки я згодна. Дуже великі обігові кошти будуть відволікатися з економіки. Економіка починає зростати, якщо звернення грошових коштів збільшується, а в даному випадку буде гальмуючий ефект. Цю ж проблему сильно виділяють бухгалтера. Вони розповідають про те, що в нових умовах підприємствам все складніше буде працювати.

«Постійно змінюється законодавство, змінюються правила», - сказала бухгалтер Марія Семенченко, - Ні я, ні мій директор ще не уявляємо, як будемо працювати з ПДВ - рахунками». Багато фахівців докладають масу зусиль, щоб скасувати введення ПДВ - рахунків: проводять форуми, конференції, спілкуються з органами влади, з радниками і консультантами прем'єр-міністра і народних депутатів.

Завдяки цьому, вдалося відстрочити зміни. Громадськості також не варто залишатися осторонь. Кожен має діяти на своєму рівні, і розповісти депутатам районних, обласних, міських рад про сформовану ситуацію. Пояснювати своєму керівництву, директорам. Особливо про це повинні говорити бухгалтери та фінансисти, а керівні органи - передавати вище.

Нововведення принесла і війна. Бухгалтери розказують про те, як документально супроводжувати військовий збір, які наслідки він може мати, як нараховується заробітна плата мобілізованих працівників. А також, як мобілізується автотранспорт в умовах війни, і які податково-бухгалтерські наслідки це може мати.

Взагалі, військова бухгалтерія породжує все нові проблеми. Є закон, він вимагає сплати військового збору, ніхто не чинить опір його сплачувати. Так зробіть же законодавчу базу такою, щоб вона була зрозуміла всім. Щоб кожен бухгалтер, відкривши закон, розумів, з чого він повинен сплачувати цей військовий збір. Але цього ніхто не пояснив.

В українському законодавстві з'явилося нове поняття – «волонтери». Виникають питання, як документально оформляти допомогу, які особливості податкового обліку прибутку у благодійників. Бізнес зараз у важкому становищі і це позначається на роботі бухгалтерів. Податковий інспектор на місцях керується виключно необхідністю виконувати фінансові плани, незалежно від того, що підприємство заганяється в глухий кут. Повернути переплачені податки дуже важко, навіть коли є переплата, а податківці просять платити ще авансом.

Питання з адмініструванням ПДВ, який найбільше турбував експертів і бухгалтерів, можливо, вирішиться несподівано. 2 грудня був зареєстрований законопроект щодо внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування електронного адміністрування ПДВ. Проект передбачає скасування з 1 січня 2015 року запровадження системи електронного адміністрування ПДВ.

Автори законопроекту, який, можливо, позбавить підприємців від багатьох проблем, виділили технічні недоліки системи електронного адміністрування. Воно вимагає значних трудових і технічних ресурсів; збільшить навантаження в роботі електронних системи через кількість податкових накладних; буде сильно залежати від роботи Інтернету - збої можуть призвести до несвоєчасної сплати податку, а значить штрафу. Судячи з того, що законопроект поданий представниками найвпливовіших політичних партій, він цілком може бути проголосований і тоді, будемо сподіватися, найгірші побоювання бухгалтерів не виправдаються.

Кривець Анжела


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook