Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыБухгалтеруОплата праці та кадриДержавна служба

Бухгалтеру /
Оплата праці та кадри /
Державна служба

Чи правомірна виплата трьох матеріальних допомог державному службовцю

Особа працює державним соціальним інспектором на державній службі. У 2013 році під час щорічної відпустки вона отримала допомогу на оздоровлення в розмірі середньомісячної зарплати та матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань у розмірі посадового окладу. В листопаді 2013 року особі відповідно до колективного договору надали ще одну матеріальну допомогу в розмірі середньомісячної зарплати на підставі заяви та довідки з лікарні. Працівники фінансової інспекції матеріальну допомогу, виплачену у листопаді за колективним договором, визнали незаконною і вимагають її повернути. Чи правомірна така вимога?

 

Особа працює державним соціальним інспектором на державній службі. У 2013 році під час щорічної відпустки вона отримала допомогу на оздоровлення в розмірі середньомісячної зарплати та матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань у розмірі посадового окладу. В листопаді 2013 року особі відповідно до колективного договору надали ще одну матеріальну допомогу в розмірі середньомісячної зарплати на підставі заяви та довідки з лікарні. Працівники фінансової інспекції матеріальну допомогу, виплачену у листопаді за колективним договором, визнали незаконною і вимагають її повернути. Чи правомірна така вимога?

Так, правомірна. Пояснимо чому.

Відповідно до додатка 25 до постанови Кабінету Міністрів України «Про віднесення деяких посад працівників органів державної влади, інших державних органів, установ до відповідних категорій посад державних службовців та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» від 14.08.2013 № 703 державного соціального інспектора віднесено до державних службовців.

Умови оплати праці державних службовців визначено постановою Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 № 268 (далі — Постанова № 268).

Відповідно до підпункту 3 пункту 2 Постанови № 268 керівники відповідних органів виконавчої влади у межах затвердженого фонду оплати праці мають право надавати працівникамматеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та допомогу для оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі, що не перевищує середньомісячної заробітної плати працівника .

Тобто державним службовцям протягом року може надаватися допомога двох видів, а саме: допомога на оздоровлення при наданні щорічної відпустки та матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань.

Що стосується умов про надання матеріальної допомоги, зазначених у колективному договорі, то частиною другою статті 8 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР (далі — Закон про оплату праці) повноваження щодо державного регулювання умов і розмірів оплати праці працівників установ і організацій , що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Керуючись нормою цієї статі, заклади, установи і організації, що фінансуються з бюджету, повинні передбачати в колективних договорах положення щодо оплати праці працівників, зокрема надання матеріальної допомоги, в розмірах, установлених нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України.

Крім того, нагадаємо, що чинне законодавство надає установам право самим вибирати та встановлювати розміри надбавок, доплат, систему винагород, премій та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат у колективному договорі за умови дотримання норм і гарантій, передбачених законодавством (ст. 15 Закону про оплату праці та ст. 143 Кодексу законів про працю).


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook