Бухгалтеру /
Оплата праці та кадри /
Державна служба
Чи вносити до колективного договору норми трудового законодавства
Чи обов’язково бюджетна установа має вносити до колективного договору норми трудового законодавства, адже вони є в законодавстві?
Так, обов’язково. Пояснимо чому.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 № 3356-XII (далі — Закон про колективні договори) та статті 11 Кодексу законів про працю України (КЗпП) колективний договір укладається в установах і організаціях незалежно від форм власності і господарювання, які використовують найману працю і мають право юридичної особи.
Варто зазначити, що колективний договір укладається між установою з однієї сторони та одним або кількома профспілковими органами, а у разі відсутності таких органів — представниками працівників, обраними і уповноваженими трудовим колективом, з іншої сторони (ч. 1 ст. 3 Закону про колективні договори).
Зміст колективного договору визначається його сторонами в межах їх компетенції. Оскільки конкретні розміри тарифних ставок, посадових окладів бюджетних установ встановлюються централізовано, вони не можуть бути предметом переговорів. А от усі інші питання щодо трудових і соціально-економічних відносин у межах компетенції сторін і фінансових можливостей установ є предметом переговорів під час укладання колективного договору.
Так, установи отримали право обирати та встановлювати розміри надбавок, доплат, систему винагород, премій та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, відповідно до статті 15 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР (далі — Закон про оплату праці) та статті 143 КЗпП.
Отже, колективний договір є нормативним актом, який регулює виробничі, трудові та соціально-економічні відносини в установі. До колективного договору обов’язково мають включатися норми трудового законодавства , якщо в законодавчих актах передбачено їх закріплення в колективному договорі.
Зауважимо також, що відповідно до частини третьої статті 5 Закону про колективні договори забороняється включати до колективного договору умови, що погіршують порівняно з чинним законодавством становище працівників.
Другие материалы по теме:
угоди, договори, 95, договорі, договір, інші, 24, акт, установа, умови, закон, процедури, установи, час, статті, далі
Материалы из раздела: Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба
Другие материалы по теме:
Обгрунтовуємо гарантії з оплати праці у колективному договорі
Обгрунтовуємо гарантії з оплати праці у колективному договорі
Зменшення добових на відрядження: чи можливо
Нараховуємо розрахункові демобілізованому працівнику
Посадові оклади працівникам з 01.12.2013 залишаються на рівні січня 2013 року
Мы на Facebook