Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалы1С:Предприятие 8.2BAS БухгалтерияОбщее

1С:Предприятие 8.2 /
BAS Бухгалтерия /
Общее

Особливості обліку основних засобів в електронній бухгалтерії: процеси вибуття, інвентаризації, переміщення та відображення операцій у звітності

Визначення продажу основних засобів згідно Податкового кодексу

Продаж основних засобів: організація та документування

Оформлення документації при передачі (продажу)

Інвентаризація основних засобів: електронний документообіг

Автоматичне закриття місяця та нарахування амортизації

Контроль руху основних засобів через звітність

Типові кореспонденції рахунків по обліку основних засобів

 

Визначення продажу основних засобів згідно Податкового кодексу

Згідно Податкового кодексу України, до продажу осн овних засобів відносяться будь-які операції, які супроводжуються переходом права власності на відповідні активи на підставі купівлі-продажу, міни, поставки чи інших договорів. За ці операції може відбуватись оплата чи компенсація , незалежно від термінів її надання, сюди ж належать і безоплатні передачі. Не визнаються продажем операції по договорам , які не передбачают ь передачу права власності, наприклад, комісія, консигнація, договір зберігання, доручення, оперативни й лізинг, тощо.

Продаж основних засобів: організація та документування

Оформлення операції у один або два етапи

Продаж основного засобу можна о форми ти по-різному, залежно від інтервалу часу між прийняттям рішення і фактичним продажем:

Створення документа «Підготовка до передачі ОЗ»

Даний документ створюється через однойменний журнал у пункті меню «ОЗ і НМА».

Процес підготовки до передачі основного засобу

Для включення основного засобу до документа потрібно обрати його зі списку у довіднику «Основні засоби». По кожному об'єкту зазначається поточна балансова вартість, сума накопиченої амортизації на початок місяця, та сума амортизації за поточний місяць.

Для спрощення наповнення таблиці слід використовувати кнопку «Підбір», а для автоматичного розрахунку інформації — «Заповнити».

Електронний документ Підготовка до передачі ОЗ

Результат проведення документа по обліку

Під час проведення документа формуються бухгалтерс ькі та податкові проводки , зокрема:

Формування кореспонденцій рахунків

Оформлення документації при передачі (продажу)

Документ «Передача ОЗ» створюють або на підставі «Підготовки до передачі ОЗ», або як окремий документ із посиланням на підготовчий документ.

Електронний документ Передача ОЗ

Заповнення реквізитів та вартості

У документі зазначаються:

На вкладці «Основні засоби» для об'єкта автоматично підтягується інвентарний номер. Кнопкою «Заповнити» вартісні дані розраховуються окремо для кожного виду обліку (балансова вартість, нарахована амортизація, залишкова вартість , амортизація за місяць).

Вартість продажу заноситься у графу «Сума без ПДВ»; вона може дорівнювати, бути більшою або меншою за балансову.

Кореспонденції рахунків за документом Передача ОЗ

У процесі проведення документа проводки щодо доходів (рахунки 7 класу) і витрат (рахунки 9 класу) відображаються лише у бухгалтерсько му обліку.

ПДВ-обов'язок оформлюється через «Податкову накладну», створену на підставі «Передачі ОЗ».

Інвентаризація основних засобів: електронний документообіг

Загальний порядок інвентаризації

Інвентаризація основних засобів — це регулярна контрольна процедура, що дозволяє перевірити наявність і стан активів на певну дату. Для цього використовується документ «Інвентаризація ОЗ» в розділі «ОЗ і НМА».

Процес створення Інвентаризації ОЗ

Заголовок документа включає номер (автоматично), дату, найменування організації, підрозділ (можна залишити порожнім для всієї організації).

Електронний документ Інвентаризація ОЗ

На вкладці «Основні засоби» автоматично відображаються дані про об'єкти на момент інвентаризації, за відповідальною особою і рахунком обліку. В таблиці показано найменування, інвентарний номер і вартість.

Деталізація інформації про ОЗ

Відображення відхилень у інвентаризації

Неактивна відмітка Фактична наявність

Виявлення неврахованого об'єкта

Заповнення додаткових даних та складу комісії

На вкладці «Додатково» потрібно вказати підставу, дати початку та закінчення інвентаризації і причину. Якщо комісія вже створена — обери склад з довідника, інакше сформуй вручну.

Заповнення додаткової інформації

Уточнення складу комісії

Документ «Інвентаризація ОЗ» не формує проводок, а лише фіксує первинну інформацію.

Оприбуткування надлишків та оформлення введення в експлуатацію

У разі виявлення надлишкових об'єктів, вони оприбутковуються через документ «Введення в експлуатацію ОЗ», створюваний на підставі інвентаризації.

Процес оприбуткування надлишків

Обов'язкові поля: номер, дата, вид операції (наприклад, «За результатами інвентаризації»), подія ОЗ, організація . Документ містить закладки з розбивкою: основні засоби (рахунок доходів, підрозділ, вартість, стаття доходів, назва та інвентарний номер), облікові дані, додатково, комісія.

Документ Введення в експлуатацію ОЗ

Деталізація закладок документа

Сформовані кореспонденції рахунків за документом Введення в експлуатацію

Дії при виявленні нестач та переміщенні ОЗ

Якщо при інвентаризації виявлена нестача — оформлюється документ «Списання ОЗ» на підставі інвентаризації.

Процес створення документа Списання ОЗ

В таблиці документа автоматично заповнюються інвентарний номер і найменування об'єкта. Кнопкою «Заповнити» дані наповнюють повністю. На вкладці "Додатково" вказується рахунок і стаття неопераційних витрат, а в «Комісія» — відповідальних осіб.

Деталізація списання ОЗ

Деталізація рахунку та статті неопераційних витрат

Деталізація складу комісії

Сформовані кореспонденції рахунків за документом Списання ОЗ

Якщо потрібно перемістити основний засіб — використовують "Переміщення ОЗ" з автоматичним внесенням змін щодо матеріально відповідальної особи та підрозділу для всіх зазначених об'єктів:

Створення документа Переміщення ОЗ

Документ не формує проводок, а лише реєструє нові значення для підрозділів та відповідальних осіб.

Електронний документ Переміщення ОЗ

Автоматичне закриття місяця та нарахування амортизації

Наприкінці місяця створюється документ «Закриття місяця» з меню «ОЗ і НМА» – «Амортизація ОЗ». У документі встановлюється дата і позначками відмічаються операції, зокрема амортизація.

Електронний документ Закриття місяця

Сформовані кореспонденції рахунків за Закриттям місяця

Контроль руху основних засобів через звітність

Щоб перевірити правильність операцій із основними засобами, формують оборотно-сальдову відомість по рахунку. У звіті деталізують об'єкти по субрахунках, аналітиці, періодах (місяць, рік та ін.), відображається розгорнуте сальдо по всіх рівнях.

Звіт Оборотно-сальдова відомість по рахунку 10

Для контролю за рахунками можна використати звіт «Картка рахунку» по вибраному субрахунку за певний період. В параметрах задають аналітику та види відображеннябухгалтерський , податковий облік, тимчасові різниці, тощо.

Звіт Картка рахунку 10

Щоб отримати деталізовану аналітичну інформацію — сформуйте звіт «Аналіз рахунку», обравши відповідний період і включивши "Розгорнуте сальдо".

Звіт Аналіз рахунку 10

Типові кореспонденції рахунків по обліку основних засобів

Типові кореспонденції рахунків по обліку основних засобів
№ з/пЗміст господарських операційНазва електронного документаНазва паперового документаДебетКредит
1Відображення вартості безоплатно отриманих основних засобівОперації, введені вручнуБухгалтерська довідка10424
2Оприбуткування раніше не врахованих на балансі основних засобівВведення в експлуатацію ОЗАкт приймання-передачі (внутрішнього переміщення)10746
3Зарахування об'єктів капітальних інвестицій після введення в експлуатаціюВведення в експлуатацію ОЗАкт приймання-передачі (внутрішнього переміщення)1015
4Зарахування витрат на транспортування та монтаж до складу первісної вартості безоплатно отриманих основних засобівВведення в експлуатацію ОЗАкт приймання-передачі (внутрішнього переміщення)1015
5Нараховано амортизацію основних засобів на об'єкти виробничого призначенняЗакриття місяцяВідомість амортизації ОЗ23131
6Оприбутковано безоплатно одержаний об'єкт нематеріальних активівОперації, введені вручнуБухгалтерська довідка12424
7Нараховано амортизацію на об'єкти адміністративного призначенняЗакриття місяцяВідомість амортизації ОЗ91131
8Нараховано амортизацію на об'єкти загальногосподарського призначенняЗакриття місяцяВідомість амортизації ОЗ92131
9Зараховано затрати на поліпшення основних засобівМодернізація та ремонт ОЗАкт приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об'єктів1015
10Результати дооцінки первісної вартості основних засобівПереоцінка ОЗ-10411
10Результати дооцінки зносуПереоцінка ОЗ-411131
11Результати уцінки зносуПереоцінка ОЗ-13110
11Результати уцінки залишкової вартостіПереоцінка ОЗ-97510
12Включено основний засіб до групи вибуття (сума зносу)Передача ОЗВидаткова накладна1310
Сума перевищення залишкової вартості над справедливоюПередача ОЗВидаткова накладна94910
Залишкова вартість об'єктаПередача ОЗВидаткова накладна28610
Списання залишкової вартості реалізованих ОЗПередача ОЗВидаткова накладна97210
13Відображення результатів демонтажу основних засобів: оплата праціНарахування зарплати; Зарплата до виплатиВідомість на виплату грошей97666
Послуги підрядника, інших організаційНадходження товарів і послуг-976685

Другие материалы по теме:
інвентарний номер, кореспонденція рахунків, об'єкт, оборотно-сальдову відомість по рахунку, проведення документа, автоматизація обліку, до передачі, закриття місяця, нарахування амортизації, переміщення, податковий облік, інвентаризаційна комісія, амортизація, аналітика, введення в експлуатацію, документообіг, електронна бухгалтерія, електронний документ, вручну, звіти, автоматично, вибуття, інвентаризація, накладна, продажу, списання, організація, дані, основні засоби, найменування, наявність, бухгалтерський облік, операції, передача, призначення, на підставі, вартість, місяць, продаж, рахунок, документа, документ

 

Материалы из раздела: 1С:Предприятие 8.2 / BAS Бухгалтерия / Общее

 

Другие материалы по теме:

Електронний облік необоротних активів у системі «BAS: Бухгалтерія»

Облік доходів, витрат та фінансових результатів: порядок і автоматизація у сучасній електронній бухгалтерії

Електронний облік грошових коштів у сучасному підприємстві

Облік виробництва та реалізації продукції в автоматизованих системах: підхід для малого і середнього бізнесу

Розвиток електронної бухгалтерії: інновації, цифровізація та сучасна практика обліку


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook