Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыБухгалтеруОплата праці та кадриІндексація

Бухгалтеру /
Оплата праці та кадри /
Індексація

Утримуємо суму зайво нарахованої індексації

Бухгалтер бюджетної установи у 2014 році помилково нарахував працівнику індексацію заробітної плати у більшому розмірі. Чи можна утримати у 2015 році суму зайво нарахованої індексації та які це матиме наслідки під час ревізії?

 

Бухгалтер бюджетної установи у 2014 році помилково нарахував працівнику індексацію заробітної плати у більшому розмірі. Чи можна утримати у 2015 році суму зайво нарахованої індексації та які це матиме наслідки під час ревізії?

Відповідно до статті 1 Закону України « Про індексацію грошових доходів населення » від 03.07.1991 № 1282-XII індексація грошових доходів населення — встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.

Індексації підлягають грошові доходи громадян, отримані в гривнях на території України, які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці найманих працівників установ, організацій у грошовому виразі, яка включає оплату праці за виконану роботу згідно з тарифними ставками (окладами) і відрядними розцінками, доплати, надбавки, премії, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені законодавством , а також інші компенсаційні виплати, що мають постійний характер.

Якщо бухгалтер допустився помилки при нарахуванні індексації заробітної плати за минулий рік, а саме нарахував працівнику індексацію заробітної плати в більшому розмірі, він може виправити її в поточному році.

Для цього потрібно скласти бухгалтерську довідку, в якій зазначити:

Утриману із заробітної плати працівника суму індексації після закінчення бюджетного періоду слід перерахувати до бюджету, оскільки:

До того ж у кінці кожного бюджетного періоду всі доходи, отримані установою на виконання кошторису, а також усі фактичні видатки і витрати, проведені у звітному році, списують на результат виконання кошторису.

За таких умов у разі проведення ревізії фінансово-господарської діяльності установи фінінспектори хоча й матимуть змогу відобразити факт допущення порушення, проте змушені будуть зазначити інформацію про його усунення посадовими особами установи.

А отже, підстав для застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, що передбачені статтею 117 БК, та притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб фінінспектори не матимуть. Оскільки відповідно до пункту 3 статті 118 БК застосування заходів впливу за раніше виявлені і усунені порушення бюджетного законодавства не допускається.

Окрім цього, стягнення за адміністративне правопорушення, а саме порушення бюджетного законодавства, відповідальність за яке передбачена статтею 16412 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КУпАП), може бути накладене не пізніше як через три місяці з дня вчинення правопорушення (п. 2 ст. 38 КУпАП).


Подписка на новости RSS         Мы в Google+    

Мы на Facebook