Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыБухгалтеруОплата праці та кадриДержавна служба

Бухгалтеру /
Оплата праці та кадри /
Державна служба

Чи потрібно погоджувати з фінансовим управлінням рішення про зміни в структурі апарату міської ради

Рішенням сесії міської ради вносяться зміни до структури апарату міської ради, а саме: до фінансово-економічного відділу вводять посади 4-х спеціалістів (бухгалтерів) для здійснення бухгалтерського обліку у міських комунальних дошкільних навчальних закладах. Фінансове управління райдержадміністрації відмовляється вносити зміни до структури апарату та зміни до кошторису. Чи вправі вони відмовити, якщо є ухвалене рішення сесії міської ради?

 

Рішенням сесії міської ради вносяться зміни до структури апарату міської ради, а саме: до фінансово-економічного відділу вводять посади 4-х спеціалістів (бухгалтерів) для здійснення бухгалтерського обліку у міських комунальних дошкільних навчальних закладах. Фінансове управління райдержадміністрації відмовляється вносити зміни до структури апарату та зміни до кошторису. Чи вправі вони відмовити, якщо є ухвалене рішення сесії міської ради?

Затверджувати за пропозицією сільського, селищного, міського голови структуру виконавчих органів ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів відповідно до Типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання є виключною компетенцією сільських, селищних та міських рад. Тож питання зміни структури апарату міської ради вирішується винятково на пленарних засіданнях міської ради (пп. 5 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР; далі — Закон № 280).

Варто врахувати, що перед тим, як винести на розгляд сесії міської ради рішення про зміни в структурі апарату цієї міської ради відповідно до пункту 28 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 № 228 (далі — Порядок № 228), розпорядники бюджетних коштів приводять свої витрати у відповідність з бюджетними асигнуваннями та іншими показниками, що доведені лімітними довідками про бюджетні асигнування. Для цього чисельність працівників установи, що пропонується до затвердження за штатним розписом, повинна бути приведена у відповідність із визначеним фондом оплати праці, а інші витрати — у відповідність з іншими встановленими асигнуваннями так, щоб забезпечити виконання завдань, покладених на установу.

Підпунктом 71 пункту 33 Порядку № 228 визначено, що штатні розписи бюджетних установ, що утримуються за рахунок бюджетів сіл, селищ, міст (у т. ч. міст районного значення) затверджуються міськими, сільськими, селищними головами або керівниками відповідних структурних підрозділів виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад, до сфери управління яких віднесено бюджетну установу .

Відповідно до частини 5 статті 61 Закону № 280 втручання державних органів у процес складання, затвердження і виконання місцевих бюджетів не допускається, за винятком випадків, передбачених цим та іншими законами. Самостійність місцевих бюджетів гарантується власними доходами та закріпленими законом загальнодержавними доходами, а також правом самостійно визначати напрями використання коштів місцевих бюджетів відповідно до закону.

Отже, фінансове управління районної державної адміністрації не вправі втручатися в процес затвердження структури апарату міськради, а також у процес формування витрат на його утримання.

Зауважимо, що районні державні адміністрації наділені повноваженнями здійснювати контроль за відповідністю бюджетному законодавству показників затверджених бюджетів, розпису бюджету, кошторисів бюджетних установ та інших документів, які використовуються у бюджетному процесі щодо міських (міст районного значення), селищних та сільських бюджетів (ст. 115 Бюджетного кодексу України).


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook