Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыБухгалтеруКазначейське обслуговування

Бухгалтеру /
Казначейське обслуговування

Оглавление

Кредиторська заборгованість закладів культури та освіти, що утворилася станом на 01.01.2015: чиїм коштом погашати

Окремі заклади освіти та культури до змін, внесених до Бюджетного кодексу України наприкінці 2014 року, фінансувалися з сільського бюджету. За рахунок коштів якого бюджету — районного чи сільського — наразі слід погашати кредиторську заборгованість, що склалася станом на 01.01.2015 в таких закладах?

 

Окремі заклади освіти та культури до змін, внесених до Бюджетного кодексу України наприкінці 2014 року, фінансувалися з сільського бюджету. За рахунок коштів якого бюджету — районного чи сільського — наразі слід погашати кредиторську заборгованість, що склалася станом на 01.01.2015 в таких закладах?

Механізм погашення кредиторської заборгованості, що склалася станом на 01.01.2015 у закладах освіти та культури, які у 2014 році фінансувалися з сільського бюджету, залежить від того, у якому бюджеті на 2015 рік заплановані видатки на їх утримання — у районному чи сільському. Адже пунктом 20 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України (БК) передбачена можливість фінансування у 2015 році таких закладів з сільського бюджету.

Якщо у 2015 році видатки на утримання закладів освіти та культури, визначені пунктом 20 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» БК, проводяться з районного бюджету і трансферти з цього бюджету сільському бюджету не надають, то погасити кредиторську заборгованість , що склалася станом на 01.01.2015 в зазначених закладах, безпосередньо з сільського бюджету не можна. Таку заборгованість потрібно перереєструвати за новими рахунками, відкритими на ім’я цих закладів, як таких, що утримуються за рахунок коштів районного бюджету.

Скажімо, головним розпорядником коштів районного бюджету є відділ освіти райдержадміністрації, який і веде облік виконання кошторису на утримання сільського закладу освіти. Саме він і перереєструє кредиторську заборгованість , що склалася станом на 01.01.2015, як зобов’язання такого закладу освіти, які були зареєстровані у минулому році. Це передбачено пунктом 2.14 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309. А також — він надішле до сільської ради лист-звернення щодо обсягу перереєстрованої кредиторської заборгованості, що склалася станом на 01.01.2015, з проханням виділити кошти на її погашення.

Після цього сільська рада прийме рішення про передачу коштів районному бюджету у вигляді субвенції на погашення відповідної кредиторської заборгованості.

Тобто погашення заборгованості минулих років за закладами освіти та культури, що у 2014 році фінансувалися з сільського бюджету, проводитимуть з районного бюджету згідно з кошторисами таких закладів. А джерелом покриття цих витрат є надходження до районного бюджету у вигляді субвенції, наданої сільським бюджетом.

Натомість, якщо районна рада прийняла рішення про передачу у вигляді міжбюджетного трансферту коштів на фінансування у 2015 році зазначених закладів освіти та культури сільському бюджету, то сільська рада може додатково спрямувати власні кошти на фінансування таких закладів.

Доцільно нагадати, що сільська рада має право самостійно визначати напрями використання власних надходжень (п. 3 ч. 1 ст. 7 БК), у т. ч. і на погашення заборгованості, що виникла у попередніх бюджетних періодах. Бюджетні призначення загального фонду на видатки з утримання зазначених закладів освіти та культури в поточному році, у т. ч. на погашення кредиторської заборгованості, затверджують однією сумою у додатку 3 до рішення про сільський бюджет.

Тобто видатки з погашення заборгованості, що склалася станом на 01.01.2015, проводитимуть з сільського бюджету за кошторисом відповідного закладу.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Нагадаємо, що для проведення видатків на утримання закладу освіти чи культури складається один кошторис. Він є основним документом, у якому зазначають джерела фінансування видатків (доходи — субвенція з районного бюджету та власні надходження сільського бюджету) та обсяг видатків (за кодами економічної класифікації видатків), визначений рішенням про бюджет.


Подписка на новости RSS         Мы в Google+    

Мы на Facebook