Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыБухгалтеруОплата праці та кадриОхорона здоров’я

Бухгалтеру /
Оплата праці та кадри /
Охорона здоров’я

Виплата працівнику матеріальної допомоги в наступному році

Відповідно до наказу керівника закладу охорони здоров’я медичній ­сестрі у грудні 2013 року мала бути надана матеріальна допомога. Проте бухгалтер провів нарахування та виплату такої матеріальної допомоги у січні 2014 року. Кредиторську заборгованість на суму матеріальної допомоги станом на 01.01.2014 в органі Казначейства не зареєстровано. Чи законні такі видатки?

 

Відповідно до наказу керівника закладу охорони здоров’я медичній ­сестрі у грудні 2013 року мала бути надана матеріальна допомога. Проте бухгалтер провів нарахування та виплату такої матеріальної допомоги у січні 2014 року. Кредиторську заборгованість на суму матеріальної допомоги станом на 01.01.2014 в органі Казначейства не зареєстровано. Чи законні такі видатки?

Ні, такі видатки є незаконними. Пояснимо чому.

Як визначено частиною першою статті 3 Бюджетного кодексу України (БК), бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

Розпорядники бюджетних коштів мають право провадити діяльність виключно в межах бюджетних асигнувань, затверджених кошторисами, планами асигнувань загального фонду бюджету, планами надання кредитів із загального фонду бюджету, планами спеціального фонду (абз. 2 п. 43 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2014 № 228; далі — Порядок № 228).

Нагадаємо, що бюджетне асигнування — це повноваження розпорядника бюджетних коштів, надане відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов’язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження.

Тобто, якщо установа нараховувала заробітну плату протягом 2013 року в межах бюджетних асигнувань, затверджених кошторисом, нараховувати матеріальну допомогу в 2014 році за 2013 рік вона не може. Адже бюджетний період закінчився.

Це пояснюється тим, що у кінці кожного бюджетного року усі доходи, отримані установою на виконання кошторису, а також усі фактичні видатки і витрати, проведені у звітному році, списують на результат виконання кошторису1.

1Про те, як визначити фінансовий результат, читайте у публікації Л. Кравченко «Визначаємо фінансовий результат виконання кошторису бюджетної установи» тижневика «Головбух:БЮДЖЕТ» № 48/2013 на с. 8 (прим. ред.).

Виплата матеріальної допомоги в 2014 році за 2013 рік можлива лише за умови, що така допомога була нарахована у 2013 році у межах бюджетних асигнувань, затверджених кошторисом, і на кінець року не була профінансована. Сума такої допомоги має бути зареєстрована в органах Державної казначейської служби України та відображена у формі № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» (додаток 11 до Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 № 44).

Пунктом 2.1 Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309 (далі — Порядок № 309), визначено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів),

Отже, перевіряльники в актах ревізії таку матеріальну допомогу трактуватимуть як незаконно нараховану і виплачену на порушення статті 3 БК та частини п’ятої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV.

Як випливає із пункту 5.1 Порядку № 309, зобов’язання, взяті установою без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених БК та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет ), не вважаються бюджетними зобов’язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов’язань є порушенням бюджетного законодавства . Витрати бюджету на покриття таких зобов’язань не здійснюються.

За взяття таких зобов’язань на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства застосовуються такі заходи впливу, як зупинення операцій з бюджетними коштами та призупинення бюджетних асигнувань (п. 5.2 Порядку № 309).


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook