Бухгалтеру /
Перевірки і контроль
Прокурорська перевірка дотримання трудового законодавства: чи можливо
До бюджетної установи прийшли працівники прокуратури для проведення прокурорської перевірки і витребовують відомості про заробітну плату. Чи законні їх вимоги?
Ні, і ось чому.
Закон України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 № 1789-XII (далі — Закон № 1789) втратить чинність 25.04.2015.
Відповідно до частини першої статті 8 Закону № 1789 законні вимоги прокурора є обов’язковими для всіх органів, підприємств, установ, організацій , посадових осіб та громадян і виконуються невідкладно або у передбачені законом чи визначені прокурором строки.
Під час прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право, зокрема:
- безперешкодно входити у приміщення органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
- витребовувати від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ рішення, розпорядження, інструкції, накази та інші акти і документи, одержувати інформацію про стан законності і заходи щодо її забезпечення , мати доступ до відповідних інформаційних баз даних державних органів;
- вимагати від керівників та колегіальних органів проведення перевірок, ревізій діяльності установ, організацій;
- отримувати від посадових та службових осіб і громадян усні або письмові пояснення, в т. ч. шляхом виклику відповідної особи до органу прокуратури.
Новий Закон України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII (далі — Закон № 1697) набирає чинності з 25.04.2015, за винятком окремих положень, які чинні вже з 26.10.2014.
Законом № 1697 внесено низку змін до нормативних актів про працю. Зокрема, виключено норми про те, що вищий нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів про працю здійснюють Генеральний прокурор України і підпорядковані йому прокурори, із:
- Кодексу законів про працю України — частина третя статті 259;
- Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР — частина друга статті 35;
- Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР — частина третя статті 27.
Отже, з 26.10.2014 норми законодавства про працю, що надавали прокурорам право на нагляд за його додержанням і правильним застосуванням, уже не діють.
Як бачимо, виникла правова колізія — норми законодавства про повноваження прокурорів суперечать одна одній. З одного боку, Закон № 1789 до 25.04.2015 наділяє всіма повноваженнями прокурорів, з іншого — Закон № 1697 із 26.10.2014 такі повноваження скасовує.
Дотримуючись рекомендацій Мін’юсту (лист від 26.12.2008 № 758-0-2-08-19) щодо застосування норм права у випадку колізії (у нашій ситуації, якщо неузгодженість існує між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом), слід застосовувати акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності.
Отже, з огляду на те, що право на нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів про працю прокурорам вже не надається, з 26.10.2014 вони не мають права проводити перевірку додержання законодавства про працю.
Зауважимо: на сьогодні роз’яснень компетентних органів щодо цього питання немає. Сподіваємося, це прикре непорозуміння буде усунуте шляхом внесення змін до Закону № 1697.
Другие материалы по теме:
стан, прийнятий, перевірки, 96, доступ, вимоги, 95, документи, права, інші, працівники, відпустки, строки, 24, забезпечення, акт, 2014, закон, установи, час, статті, далі, вид
Материалы из раздела: Бухгалтеру / Перевірки і контроль
Другие материалы по теме:
Зменшення добових на відрядження: чи можливо
Працівниця нещодавно вийшла з відпустки для догляду за дитиною: нараховуємо лікарняні
Нараховуємо розрахункові демобілізованому працівнику
Нараховуємо розрахункові демобілізованому працівнику
Чи мають право фінінспектори перевіряти документи за період, не визначений у програмі ревізії
Мы на Facebook