Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыБухгалтеруБюджетний процес

Бухгалтеру /
Бюджетний процес

Оглавление

Група обліку і звітності сільської ради: фінансувати чи реорганізувати

У сільській раді ще за царя Гороха була створена група обліку і звітності. Фінансували її за рахунок бюджетних призначень, затверджених для дитячого садка. Цьогоріч дитсадок утримують коштом субвенцій з районного бюджету. Чи можна й надалі фінансувати групу обліку і звітності за рахунок субвенцій? Чи все ж таки цю групу потрібно розформувати?

 

У сільській раді ще за царя Гороха була створена група обліку і звітності. Фінансували її за рахунок бюджетних призначень, затверджених для дитячого садка. Цьогоріч дитсадок утримують коштом субвенцій з районного бюджету. Чи можна й надалі фінансувати групу обліку і звітності за рахунок субвенцій? Чи все ж таки цю групу потрібно розформувати?

Частиною п’ятою статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі — Закон про самоврядування) передбачено, що чисельність працівників органів місцевого самоврядування встановлюється відповідною радою у межах загальної чисельності, визначеної типовими штатами, затвердженими Кабінетом Міністрів України. Утім, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 № 10-рп/2008 визнані неконституційними положення Закону про самоврядування щодо встановлення чисельності працівників органів місцевого самоврядування відповідно до типових штатів. Тому затверджені на виконання статті 10 Закону про самоврядування Типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів (додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України «Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування» від 03.12.1997 № 1349) з 01.01.2015 втратили чинність.

Як випливає із пункту 5 частини першої статті 26 Закону про самоврядування, структуру виконавчих органів сільської ради, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів, витрати на їх утримання затверджують виключно на пленарних засіданнях сільської ради за пропозицією сільського голови.

Сільська рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільської ради (ч. 1 ст. 54 Закону про самоврядування).

Тож, якщо група обліку і звітності передбачена у структурі дитячого садка та обслуговує лише дитячий садок — керуючись підпунктом «а» пункту 2 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України (БК), її фінансують коштом субвенції з районного бюджету в обсязі бюджетних призначень для дитячого садка.

Якщо ж група обліку і звітності обслуговує не лише дитячий садок, а й сільську раду або інші заклади — така група обліку має належати до структури сільської ради. Фінансують її, як передбачено підпунктом першим частини першої статті 88 БК, за рахунок бюджетних призначень, затверджених для сільської ради, — на утримання органів місцевого самоврядування села.

З огляду на зазначене, залежно від завдань групи обліку і звітності та установ (закладів), які вона обслуговує, сільська рада визначає, в структурі якого органу (закладу) функціонуватиме така група та з яких джерел її фінансуватимуть. Якщо група обліку і звітності, що функціонує, наприклад, у складі дитячого садка, обслуговує й сільську раду, то її потрібно реорганізувати відповідно до пункту 30 частини першої статті 26 Закону про самоврядування.


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook