Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалы1С:Предприятие 8.2BAS БухгалтерияОбщее

1С:Предприятие 8.2 /
BAS Бухгалтерия /
Общее

Облiк придбання та введення в експлуатацiю основних засобiв у «BAS Бухгалтерiя»

Пiдготовка до облiку придбання основних засобiв

Оформлення надходження основного засобу

Оформлення оплати за основний засiб

Введення основного засобу в експлуатацiю

Контрольнi питання для самоперевiрки

 

Пiдготовка до облiку придбання основних засобiв

Умови завдання

ТОВ «Будсервiс» 5 листопада 2021 року придбало у ТОВ «Техномаркет» форма тно-розкрiйний станок вартiстю 36 000 грн (в тому числi ПДВ — 6 000 грн) для виробництва меблiв та здiйснило оплату.

Для вiдображення цього процесу в «BAS Бухгалтерiя» необхiдно створити наступнi документи:

Оформлення рахунка на оплату постачальника

Починаємо з оформлення рахунка на оплату. Для цього вибираємо: Головне меню → Купiвлi → Рахунки на оплату постачальникам → Створити. У новому документi встановлюємо дату — 05.11.2023, вибираємо вид операцiї «Устаткування», контрагента — ТОВ «Техномаркет». Пiсля внесення всiх даних натискаємо «Провести i закрити».

Вибiр виду операцiї документа Рахунок на оплату у BAS Бухгалтерiя

У довiднику «Контрагенти» додаємо iнформацiю про нового постачальника, якщо вона ще не внесена.

Додавання контрагента у BAS Бухгалтерiя

Створення запису контрагента та активнiсть додаткових вкладок

Важливо: додатковi закладки (Документи, Рахунки розрахункiв, Номенклатура, Схеми оподаткування ) стають доступними лише пiсля збереження запису про контрагента.

Збереження контрагента у BAS Бухгалтерiя

Договiр та номенклатурна позицiя

У рахунку на оплату постачальника заповнюємо умови договору на придбання основних засобiв.

Запис договору у BAS Бухгалтерiя

У табличну частину документа додаємо устаткування: натискаємо «Додати», вибираємо групу «Устаткування для встановлення» та створюємо новий елемент — «Форматно-розкрiйний станок», заповнюємо всi реквiзити, зберiгаємо.

Додавання основних засобiв у номенклатуру BAS Бухгалтерiя

Рахунок на оплату постачальника у BAS Бухгалтерiя

Оформлення надходження основного засобу

Операцiя надходженняобладнання на пiдприємство оформлюється документом «Надходження товарiв i послуг». Для прискорення роботи використовуємо команду «Створити на пiдставi» — у журналi «Рахунки на оплату постачальникiв» обираємо потрiбний рахунок, клацаємо правою кнопко ю мишi та створюємо документ «Надходження товарiв i послуг» на його пiдставi.

Створення документа Надходження товарiв i послуг у BAS Бухгалтерiя

Внесення даних у документ Надходження товарiв i послуг BAS Бухгалтерiя

Звернiть увагу, що пiсля створення нового документа на пiдставi журнал для операцiї залишається на мiсцi, а створений документ перемiщується в журнал свого типу.

Документ Надходження товарiв i послуг у BAS Бухгалтерiя

Друковану форму накладної можна подивитись, натиснувши кнопку «Друк» у вiдкритому документi.

Друкована форма накладної BAS Бухгалтерiя

Документ «Надходження товарiв i послуг» автоматично формує бухгалтерс ькi проводки , якi можна переглянути через журнал i команду «Результат проведення документа (ДтКт)».

Бухгалтерськi проводки надходження устаткування

Оформлення оплати за основний засiб

Для оформлення оплати постачальнику оформлюємо документ «Платiжне доручення». Знову використовуємо функцiю «Створити на пiдставi» — видiляємо документ «Надходження товарiв i послуг» i створюємо на його пiдставi платiжне доручення.

Створення платiжного доручення на основi надходження

Перевiряємо реквiзити рахунка одержувача, натискаємо «Провести та закрити».

Платiжне доручення у BAS Бухгалтерiя

Друкована форма платiжного доручення доступна зi спецiальної кнопки:

Друкована форма платiжного доручення BAS Бухгалтерiя

На основi платiжного доручення створюємо документ «Списання з банкiвського рахунка», що автоматично формує банкiвську виписку:

Документ списання з рахунку у BAS Бухгалтерiя

Результуючi бухгалтерс ькi проводки з оплати можна подивитися у журналi «Виписка банку» через команду «Результат проведення документа (ДтКт)».

Вiдображення операцiї по рахунку у BAS Бухгалтерiя

Введення основного засобу в експлуатацiю

Основнi етапи

Для введення форматно-розкрiйного станка, придбаного ТОВ «Будсервiс», в експлуатацiю оформлюється документ «Введення в експлуатацiю ОЗ» (датою 06.11.21). Його також можна швидко створити на пiдставi вже iснуючої накладної через журнал «Надходження товарiв i послуг».

Створення документа введення в експлуатацiю основного засобу

Документ «Введення в експлуатацiю ОЗ» складається з декiлькох вкладок — «Основнi засоби», «Загальнi вiдомостi», «Бухгалтерський облiк», «Податковий облiк», «Комiсiя». Частина даних заповнюється автоматично, iншу потрiбно додати вручну.

Вкладка Основнi засоби при введеннi в експлуатацiю

У вкладцi «Основнi засоби» додаємо новий елемент «Форматно-розкрiйний станок» до групи «Машини та обладнання».

Довiдник основних засобiв в BAS Бухгалтерiя

Заповнiть повнi данi у вкладцi «Облiковi данi» згiдно з прикладом:

Вкладка облiковi данi введення в експлуатацiю

Додатковi вiдомостi (наприклад, вiдповiдальнi особи) теж слiд записати на окремiй вкладцi:

Вкладка Додатково введення в експлуатацiю BAS Бухгалтерiя

Друкований вигляд документа для передачi у вiдповiдний вiддiл чи архiв формується натисканням кнопки «Друк»:

Друкована форма введення в експлуатацiю BAS Бухгалтерiя

Бухгалтерськi проводки, сформованi при введеннi в експлуатацiю, можна перевiрити командою «Результат проведення документа (ДтКт)»:

Пiдсумки бухгалтерських проведень при введеннi в експлуатацiю

Для контролю формуємо звiт «Картка рахунку» по рахунку 104 за вказаний перiод: Головне меню → Звiти → Стандартнi звiти → Картка рахунку 104, встановлюємо перiод з 01.11.21 до 30.11.21, натискаємо «Сформувати».

Звiт по рахунку 104 у BAS Бухгалтерiя

Контрольнi питання для самоперевiрки

  1. Яке призначення має документ «Надходження товарiв i послуг»?
  2. Якi особливостi заповнення довiдникiв для документiв придбання основних засобiв?
  3. Якi бухгалтерськi проводки виконуються для облiку придбання основних засобiв?
  4. Яким документом оформлюється введення основних засобiв в експлуатацiю?

Другие материалы по теме:
елемент, закрити, рахунок на оплату, рахунку на оплату, тиск, проведення документа, основний, по рахунку, створити, автоматично, обладнання, оформлення, придбання, надходження, журнал, документи, форма, послуг, оплати, номенклатура, проводки, контрагент, документа, документ

 

Материалы из раздела: 1С:Предприятие 8.2 / BAS Бухгалтерия / Общее

 

Другие материалы по теме:

Облік касових операцій і роботи з підзвітними особами у програмі «BAS Бухгалтерія»: покроковий практичний посібник

Електронний облік розрахункових операцій з покупцями та замовниками в системі BAS:Бухгалтерія

Автоматизацiя нарахування та виплати заробiтної плати в програмi BAS: Бухгалтерiя

Електронний облік необоротних активів у системі «BAS: Бухгалтерія»

Облік виробництва та реалізації продукції в автоматизованих системах: підхід для малого і середнього бізнесу


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook