Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыБухгалтеруПеревірки і контроль

Бухгалтеру /
Перевірки і контроль

Оглавление

Ремонт приміщення: контролюємо цільове використання коштів

Бюджетна установа підрядним способом відремонтувала власне приміщення. Утім, під час ревізії фінансово-господарської діяльності установи фінінспектори встановили, що до акта приймання виконаних будівельних робіт включена вартість матеріалів, що не обліковувалися у підрядника. Фінінспектори в акті ревізії визнали це завищенням вартості виконаних робіт та склали протокол про адміністративне правопорушення на керівника установи. Чи правомірні їхні дії?

 

Бюджетна установа підрядним способом відремонтувала власне приміщення. Утім, під час ревізії фінансово-господарської діяльності установи фінінспектори встановили, що до акта приймання виконаних будівельних робіт включена вартість матеріалів, що не обліковувалися у підрядника. Фінінспектори в акті ревізії визнали це завищенням вартості виконаних робіт та склали протокол про адміністративне правопорушення на керівника установи. Чи правомірні їхні дії?

Так, правомірні. Пояснимо чому.

Для визначення вартості виконаних підрядниками будівельних робіт і проведення розрахунків за такі роботи складають акт приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2в (далі — Акт) та довідку про вартість виконаних будівельних робіт за формою № КБ-3. Форми цих первинних документів визначені національним стандартом ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі — ДСТУ Б Д.1.1-1:2013).

На жаль, під час ревізії фінансово-господарської діяльності установи при перевір­ці достовірності обсягів та вартості виконаних робіт фінінспектори встановлюють завищення вартості виконаних робіт досить часто. І виявляють таке завищення, зокрема, під час зустрічних звірок у підрядника. Право проводити зустрічні звірки у підрядника, що мають на меті документальне та фактичне підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків за виконані роботи, для з’ясування їх реальності та повноти відображення в обліку установи надано фінінспекторам пунктом 12 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ.

Якщо під час зустрічної звірки первинними документами включені до Акта витрати підрядника з виконання ремонтних робіт не підтверджуються, то фінінспектори роблять висновок, що такі витрати підрядником не понесені. Тобто йдеться про завищену вартість будівельних робіт. А отже, витрати установи трактуватимуть як зайво оплачену вартість будівельних робіт (на суму її завищення).

Зазначимо, що відсутність у бухгалтерському обліку підрядника даних про включені до Акта будівельні матеріали чи непідтвердження наявності таких матеріалів під час обстеження та контрольного обміру приміщень установи є порушенням вимог частини першої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV та ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.

Відповідно до пункту 2.14 глави 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів та недостовірність відображених у них даних покладена на осіб, які склали та підписали ці первинні документи. Зазвичай Акт підписує керівник установи, тож і відповідальність за достовірність відображених у ньому даних нестиме саме керівник установи.

Відповідно до пункту 23 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України (БК) порушенням бюджетного законодавства визнається, зокрема, виконання платежів за рахунок бюджетних коштів за відсутності підтвердних документів чи при включенні до платіжних документів недостовірної інформації. Порушення бюджетного законодавства, вчинене розпорядником чи одержувачем бюджетних коштів, може бути підставою для притягнення до відповідальності згідно з законами України його керівника чи інших відповідальних посадових осіб залежно від характеру вчинених ними діянь (ч. 2 ст. 121 БК).

Відповідно до пункту 1 статті 121 БК посадові особи, з вини яких допущено порушення бюджетного законодавства, несуть цивільну, дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно з законом.

Пунктом 1 розділу ІІ Порядку оформлення Державною фінансовою інспекцією України та її територіальними органами матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2013 № 1045, фінінспекторам надано право складати протокол про адміністративне правопорушення, передбачене статтями 16312, 1642, 16412, 16414 та частинами третьою — сьомою статті 1666 КУпАП.


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook