Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалы1С:Предприятие 8.2BAS БухгалтерияОбщее

1С:Предприятие 8.2 /
BAS Бухгалтерия /
Общее

Електронний облік розрахунків з підзвітними особами та постачальниками у BAS: Бухгалтерія

Загальні положення обліку підзвітних осіб у BAS: Бухгалтерія

Оформлення та заповнення електронних документів

Облік розрахунків із постачальниками та підрядниками

Таблиця кореспонденцій рахунків по обліку розрахунків з постачальниками та підрядниками

 

ключові слова: електронна бухгалтерія , BAS: Бухгалтерія, підзвітні особи, постачальники, облік, розрахунки, документи, відрядження , корпоративна картка, касові ордери, авансовий звіт , ПДВ, первинна документа ція, контроль витрат, звітність, дебет, кредит, господарські операції, оплата, повернення товарів, фінансовий аналіз, рахунок 372, рахунок 631

Опис: У статті розглянуто порядок о формл ення та особливості електронного обліку операцій з підзвітними особами і постачальниками за допомогою програми BAS: Бухгалтерія, наведено приклади документів, пояснення щодо роботи із формами, принципи розрахунків, особливості звітності та аналітики.

Загальні положення обліку підзвітних осіб у BAS: Бухгалтерія

Для контролю операцій з підзвітними особами у програмі BAS: Бухгалтерія використовується субрахунок 372 «Розрахунки з підзвітними особами», який поділяється на:

Керівник підприємства визначає тривалість відрядження: для України — не більше 30 календарних днів, для закордонних поїздок — не більше 60 днів.

Працівник звітує про витрати, заповнюючи усі поля Звіту про використання коштів, виданих на відрядження чи під звіт, за винятком реквізитів, які підписує керівник або бухгалтерія. Після завершення відрядження в бухгалтерію здаються підтверджувальні документи разом із звітом для остаточних розрахунків.

Терміни звітування по готівкових коштах

Терміни подачі звітів щодо витрачання коштів залежать від характеру операцій:

Терміни звітування щодо витрачених готівкових коштів, наданих під звіт
Вид потребиГраничний термін звітування
Закупівля сільськогосподарської продукції, заготівля вторинної сировиниДо 10 робочих днів
Закупівля брухту чорних чи кольорових металівДо 30 робочих днів з дня видачі коштів під звіт
Інші виробничі потребиНе більше двох робочих днів, включно з днем отримання підзвітних коштів

Відповідно до Положення № 148, якщо кошти видані на відрядження та одночасно для господарських потреб, строк звітування може бути подовжено до завершення самого відрядження.

Строки подання Звіту про використання коштів

Форма видачі підзвітних сум
безготівкова
Мета видачі підзвітних сумготівковарозрахунки готівкою, знятою з карткирозрахунки в безготівковій формі карткою
Покриття витрат на відрядження/вирішення виробничих питань у відрядженнідо закінчення 5-го банк івського дня після закінчення відрядженнядо закінчення 3-го банківського дня після закінчення відрядженнядо закінчення 10-го банківського дня після відрядження (для безготівкових операцій)

Оформлення та заповнення електронних документів

Видатковий касовий ордер

Видача готівкових коштів підзвітній особі на відрядження оформлюється видатковим касовим ордером. Обов’язково вказати вид операції — «Видача підзвітній особі».

Електронний видатковий касовий ордер у BAS: Бухгалтерія

Безготівкові операції з підзвітними особами

Якщо використовується безготівкова форма, кошти можуть переводитись на особисту або корпоративну картку співробітника . Для цього складається документ «Списання з банківського рахунку» з обраним видом операції «Перерахування підзвітній особі».

Списання з рахунку підзвітній особі

Якщо перерахування відбувається на корпоративну картку, вид операції — «Переказ на інший рахунок організації», а в полі отримувача вказується саме корпоративна картка.

Списання на корпоративну картку

Авансовий звіт в BAS: Бухгалтерія

Документ «Авансовий звіт» створюється через «Банк і каса» → «Каса» → «Авансові звіти». Реквізити: номер, дата, організація , підзвітна особа, склад (якщо були придбані ТМЦ).

Авансовий звіт

Закладки документа:

Після проведення документу товари зараховуються на склад, можливо також одразу створити «Реєстрацію вхідного податкового документа» для відображення ПДВ.

Реєстрація вхідного податкового документа

Повернення невикористаних коштів

Повернення оформляється прибутковим касовим ордером, де обирається операція «Повернення від підзвітної особи».

Аналітичний облік по рахунку 372

Для аналізу даних по підзвітних особах використовуються спеціальні звіти.

Таблиця кореспонденцій рахунків за розрахунками з підзвітними особами

Кореспонденції рахунків по обліку розрахунків з підзвітними особами
№ з/пЗміст операціїЕлектронний документПаперовий документДебетКредит
1Видача авансу на відрядження готівкоюВидатковий касовий ордерВидатковий касовий ордер372301
2Повернення невитраченого авансу до касиПрибутковий касовий ордерПрибутковий касовий ордер301372
3Списано витрати за затвердженим Звітом про використання коштів (відрядження/під звіт)Авансовий звітЗвіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт92372
Адміністративні витрати: проїзд, добові, проживання
4Компенсація перевитрат при відрядженніВидатковий касовий ордерВидатковий касовий ордер372301
5Видача авансу на закордонне відрядженняВидатковий касовий ордерВидатковий касовий ордер372302
6Повернення невикористаного закордонного авансу до касиПрибутковий касовий ордерПрибутковий касовий ордер302372

Облік розрахунків із постачальниками та підрядниками

Організація електронного обліку

Для обліку розрахунків із постачальниками в системі BAS слід налаштувати відповідні параметри шляхом вибору меню «Купівля» ? «Документи постачальників»:

Журнал Документи постачальників

Рахунок на оплату постачальника

Рахунок на оплату створюється для зручності документообігу. Його обов’язково заводити, якщо облік розрахунків ведеться «з а документам и розрахунків» відповідно до умов договору.

Рахунок на оплату постачальника

Факт виставлення рахунку не резервує товар на складі та не відстежує поточний стан розрахунків, це лише допоміжний документ. На його основі можна створити «Списання з банківського рахунку» для оплати постачальнику:

Списання з банківського рахунку для оплати постачальнику

Обов’язково у виді операції обрати «Оплата постачальнику» та деталізувати договір, статтю руху коштів.

Кореспонденції рахунків за документом Списання з банківського рахунку

На основі списання можна одразу оформити «Реєстрацію вхідного податкового документа»:

Реєстрація вхідного податкового документа

Реєстрація вхідних податкових документів

У цьому документі фіксується кожний податковий документ постачальника, з обов’язковим зазначенням контрагента , договору, дати отримання, податкових сум та реквізитів. При реєстрації через FREDO Звіт частина полів заповнюється автоматично.

Для придбання товарів оформлюється документ «Надходження товарів і послуг»:

Надходження товарів і послуг

У табличній частині зазначається: номенклатура , кількість, ціна та сума з/без ПДВ, сума ПДВ, бухгалтерс ькі рахунки, на які буде оприбутковано цінності.

Відображення додаткових витрат

Якщо виникають додаткові витрати при придбанні ТМЦ, їх можна відображати в документі «Надходження додаткових витрат». Там вказується, на які ТМЦ відносяться витрати і яку суму складають:

Надходження додаткових витрат

Повернення товарів постачальнику

Повернення оформлюється через однойменний документ, який складається на підставі прибуткової накладної або окремо через меню:

Повернення товарів постачальнику

В документі зазначаються реквізити та перелік товару, що повертається, ціни, суми з/без ПДВ, бухгалтерс ькі рахунки, ПДВ призначення . Додатково на закладці «Рахунки розрахунків» відображаються рахунки доходів і витрат:

Відображення рахунків доходів і витрат

Проведення такого документа формує кореспонденції рахунків, відображаючи повернення товару і сторнування ПДВ:

Кореспонденції рахунків за поверненням товарів

Далі потрібно створити документ «Реєстрація вхідного податкового документа» з видом операції «Розрахунок коригування (повернення)»:

Коригування податкового документа при поверненні товару

Повернення коштів від постачальника

Повернення коштів оформлюється документом «Надходження на банківський рахунок», обов’язково у полі «Вид операції» обирається «Повернення від постачальника»:

Повернення коштів постачальником

Можливе також оформлення через прибутковий касовий ордер або, у разі повторного відвантаження товарів — через документ «Надходження товарів і послуг».

Аналітична звітність по постачальниках (рахунок 631)

Таблиця кореспонденцій рахунків по обліку розрахунків з постачальниками та підрядниками

№ з/пЗміст операціїЕлектронний документПаперовий документКореспонденції рахунків
ДебетКредит
1Оплата постачальнику з поточного рахункуПлатіжне доручення, Списання з банківського рахункуПлатіжне доручення631311
2Отримання товаруНадходження товарів і послугПрибуткова накладна281631
3Повернення коштів за повернутий товарНадходження на банківський рахунок-311631
4Податковий кредит з ПДВРеєстрація вхідного податкового документа-641644
5Залік взаємної заборгованостіКоригування боргуАкт взаємозаліку631361
6Оплата постачальнику за рахунок короткострокового кредитуСписання з банківського рахунку-631601

Другие материалы по теме:
бухгалтерські рахунки, касовий ордер, інформаційна безпека, банківський рахунок, по рахунку, відомість, створити, повернення, 631, рахунки, розрахунки, товару, звіт, операції, витрати, відрядження, використання, послуг, ордер, рахунок, склад, вид, документа, документ

 

Материалы из раздела: 1С:Предприятие 8.2 / BAS Бухгалтерия / Общее

 

Другие материалы по теме:

Електронний облік грошових коштів у сучасному підприємстві

Облік доходів, витрат та фінансових результатів: порядок і автоматизація у сучасній електронній бухгалтерії

Облік виробництва та реалізації продукції в автоматизованих системах: підхід для малого і середнього бізнесу

Електронний облік необоротних активів у системі «BAS: Бухгалтерія»

Особливості обліку основних засобів в електронній бухгалтерії: процеси вибуття, інвентаризації, переміщення та відображення операцій у звітності


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook