Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалы1С:Предприятие 8.2BAS БухгалтерияОбщее

1С:Предприятие 8.2 /
BAS Бухгалтерия /
Общее

Облік власного капіталу в системі BAS: головні принципи, операції та звітність

Загальні принципи обліку власного капіталу

Документування операцій зі статутним капіталом у BAS

Зміна розміру статутного капіталу

Типові бухгалтерські проведення щодо обліку власного капіталу

Аналіз і контроль обліку власного капіталу

 

капітал, бухгалтерія , статутний капітал, облік, BAS, внески, активи, документи, грошові кошти, основні засоби, звітність, операції, дебет, кредит, картка рахунку, оборотно-сальдова відомість, власний капітал, ПДВ, реєстрація, підприємство , електронний документ, кореспонденція

У статті детально розглянуто організацію обліку власного капіталу на підприємстві із застосуванням системи BAS: особливості документування вкладів до статутного капіталу, порядок відображення операцій із майном та коштами, типові бухгалтерс ькі проведення й налаштування звітності для контролю та аналізу.

Загальні принципи обліку власного капіталу

Формування власного (зареєстрованого або пайового) капіталу підприємства – це важлива складова початкової реєстрації. Зареєстрований розмір статутного капіталу забезпечує мінімальний обсяг майна для захисту інтересів кредиторів у разі банк рутства. Внески можуть здійснювати як грошима, так і цінними паперами чи різними матеріальни ми цінностями, і величина статутного капіталу обов’язково прописується в установчи х документах вашої фірми.

Особливості організації обліку

Документування операцій зі статутним капіталом у BAS

У BAS немає стандартної автоматизованої форми для таких операцій, як “Формування статутного капіталу” чи “Внесення до статутного капіталу”. Бухгалтер самостійно фіксує операції через ручний режим.

Як створити операцію формування статутного капіталу

Щоб задокументувати формування статутного капіталу у BAS, виконайте послідовність дій: відкрийте головне меню “Операції” та далі оберіть пункт “Операції, введені вручну”.

Меню 'Операції' із журналом ручного введення операцій

Додавайте нову операцію натисненням кнопки “Створити” – обов’язково вкажіть дату, яка співпадатиме з датою державної реєстрації підприємства.

Форма для створення операції 'Зареєстроване підприємство, включаючи його статут'

Після збереження операції через “Записати та закрити” перевірте правильність кореспонденції рахунків за допомогою кнопки “ДтКт”.

Перевірка кореспонденцій рахунків після формування статутного капіталу

Внески грошовими коштами

Якщо до статутного капіталу надходить безготівка, використовуйте документ “Надходження на банківський рахунок” з видом операції “Інше надходження ”. Порядок запуску: головне меню “Банк і каса”, далі "Надходження на банківський рахунок".

Меню 'Банк і каса', обране 'Надходження на банківський рахунок'

Створюючи новий документ, обов’язково заповніть поля з видом операції, рахунком, реєстраційним номером, датою, даними платника, сумою та іншими обов’язковими реквізитами.

Електронний документ 'Надходження на банківський рахунок'

Після збереження документа перевірте кореспонденцію рахунків.

Операція з контролю відповідності проводок по рахунках

Внесок основних засобів

Коли до статутного капіталу вносять основні засоби, їх вартість визначають згідно з оцінкою, узгодженою з засновниками. Для обліку введіть ці об’єкти через документ “Введення в експлуатацію ОЗ” із меню “ОЗ і НМА”.

Меню 'ОЗ і НМА' із журналом 'Введення в експлуатацію ОЗ'

За допомогою кнопки “Створити” почніть оформлення нового документа для взяття на облік основного засобу.

Електронний документ 'Введення в експлуатацію основних засобів' - основні реквізити

Заповніть такі основні поля:

У вкладці “Облікові дані” вкажіть необхідні бухгалтерські та податкові параметри (рахунок, матеріально відповідальну особу , податкове призначення , амортизацію тощо).

Деталізація параметрів об'єкта на вкладці 'Облікові дані'

Додатково заповніть інформацію про відповідальних осіб, що здійснили здачу та прийняття об’єкта.

Поля інформації про осіб, які здали й прийняли основний засіб

На вкладці “Комісія” вкажіть склад комісії для введення ОС в експлуатацію.

Комісія із введення в експлуатацію основного засобу

Після завершення документуйте операцію й проконтролюйте проводки.

Контроль кореспонденцій після оприбуткування основного засобу

Зміна розміру статутного капіталу

Під час діяльності підприємство може як збільшувати, так і зменшувати власний капітал. Така операція також оформляється через "Операції, введені вручну": введіть нову господарську подію, дату, суть, заповніть табличну частину з кореспонденцією рахунків та сумами.

Приклад документа для операції внесення змін до статутного капіталу

Таблична частина документа по зміні статутного капіталу

Підсумок операції внесення змін до статутного капіталу

Типові бухгалтерські проведення щодо обліку власного капіталу

Типові кореспонденції рахунків по обліку власного капіталу
Опис операціїЕлектронний документПаперовий документДебетКредит
1Реєстрація підприємства та його статутуОперації, введені вручнуБухгалтерська довідка46401
2Зарахування грошового внеску на банківський рахунокНадходження на банківський рахунок, Банківські випискиБанківська виписка31146
3Прийняття автомобіля як внеску до статутного капіталуВведення в експлуатацію ОЗАкт приймання-передачі основних засобів10546
4Відображення податкового кредиту з ПДВ по отриманому внескуРеєстрація вхідного податкового документаПодаткова накладна644, 641146, 644
5Нарахування дивідендів учасникамОперації, введені вручнуБухгалтерська довідка441671
6Реінвестування дивідендів (ТОВ, ТдВ, ПП)Операції, введені вручнуБухгалтерська довідка671401
7Збільшення статутного капіталу за рахунок нерозподіленого прибуткуОперації, введені вручнуБухгалтерська довідка441401
8Зміна статутного капіталу за рішенням зборівОперації, введені вручнуБухгалтерська довідка46401
9Нові грошові внески учасниківНадходження на банківський рахунок, Банківські випискиБанківська виписка31146
10Нарахування учаснику виплати його частки чистих активів за рахунок статутного капіталуОперації, введені вручнуБухгалтерська довідка452672
11Виплата частини чистих активів за рахунок нерозподіленого прибуткуОперації, введені вручнуБухгалтерська довідка441672
12Виплата частини чистих активів із резервного капіталуОперації, введені вручнуБухгалтерська довідка43672
13Виплата грошової компенсації учаснику при виходіПлатіжне доручення, Списання з банківського рахункаПлатіжне доручення, Банківська виписка672311
14Продаж частки у статутному капіталі іншому учасникуНадходження на банківський рахунок, Банківські випискиБанківська виписка311452
15Зменшення статутного капіталу після виходу учасникаОперації, введені вручнуБухгалтерська довідка401452
16Визнання доходу при поверненні внеску майном (ТОВ)Операції, введені вручну / Закриття місяцяБухгалтерська довідка672712
17Відображення зобов’язань з ПДВ при поверненні майнового вкладуПодаткова накладнаПодаткова накладна712641
18Передача основного засобу при поверненні внескуПідготовка до передачі ОЗ-286106
19Списання вартості основного засобу за рахунок зносуПередача ОЗВидаткова накладна131106
20Списання вартості майна при поверненні внеску (ОС, продукція, матеріали)Операції, введені вручнуБухгалтерська довідка943286, 26, 201

Аналіз і контроль обліку власного капіталу

Всі господарські операції, пов’язані з формуванням та змінами капіталу, автоматично акумулюються в системі, що дозволяє отримувати стандартні бухгалтерські звіти для швидкої перевірки коректності обліку.

Оборотно-сальдова відомість

Цей документ є головною відправною точкою для контролю та формування фінансової звітності: він фіксує залишки і обороти по кожному рахунку на початок і кінець обраного періоду.

Щоб сформувати оборотно-сальдову відомість по рахунку, вкажіть організацію, період та сам рахунок, а потім натисніть «Сформувати».

Електронний звіт 'Оборотно-сальдова відомість по рахунку 401'

Картка рахунку

Звіт типу "Картка рахунку" дозволяє побачити всі надходження, витрати, поточне сальдо та кореспонденції по конкретному рахунку за обраний період. Показуються дата, докуме нт підстави , рахунки, суми по дебету/кредиту, аналітична інформація.

Звіт 'Картка рахунку 401'

Аналіз рахунку

Звіт “Аналіз рахунку” показує усі обороти між основним та кореспондуючими рахунками, а також залишки на початок і кінець звітного періоду. Інформацію можна деталізувати по періодах (наприклад, щомісяця або щотижня).

Електронний звіт 'Аналіз рахунку 401'

Такий аналіз дозволяє глибоко простежити джерела надходження і використання коштів або активів на конкретному рахунку власного капіталу.

Другие материалы по теме:
з видом операції, заповніть табличну частину, оборотно-сальдова відомість, оборотно-сальдову відомість по рахунку, інформаційна безпека, банківський рахунок, кореспонденції рахунків, бухгалтерські, вручну, підприємства, відомість, підприємство, накладна, 311, довідка, 46, операції, кнопки, надходження, формування, реєстр, рахунок, період, документа, документ

 

Материалы из раздела: 1С:Предприятие 8.2 / BAS Бухгалтерия / Общее

 

Другие материалы по теме:

Електронний облік необоротних активів у системі «BAS: Бухгалтерія»

Особливості обліку основних засобів в електронній бухгалтерії: процеси вибуття, інвентаризації, переміщення та відображення операцій у звітності

Облік доходів, витрат та фінансових результатів: порядок і автоматизація у сучасній електронній бухгалтерії

Огляд сучасних програмних рішень для автоматизації бухгалтерського обліку в Україні

Облік виробництва та реалізації продукції в автоматизованих системах: підхід для малого і середнього бізнесу


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook