Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыоплати

Материалы слушателям курсов: "Оплати"

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Утримання дошкільного навчального закладу коштом сільського бюджету

Насамперед слід зауважити, що обсяг субвенції з районного бюджету сільському для проведення видатків на фінансування дошкільного навчального закладу не може бути меншим відповідних затверджених видатків сільського бюджету на 2014 рік. Якщо обсяг цієї субвенції є меншим — то це є порушенням вимог абзацу п’ятого пункту 20 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (БК), а тому сільська рада зобов’язана звернутись до відповідної районної ради щодо збільшення обсягу зазначеної субвенції.Для фінансування дошкільного навчального закладу сільській раді надається субвенція з районного бюджету, але її не вистачає для забезпечення в повному обсязі оплати праці та енергоносіїв. Чи має право сільська рада фінансувати дошкільний навчальний заклад з вільного залишку, що склався на 01.01.2015, або за рахунок перевиконання сільського бюджету?
 

Визначаємо код класифікації доходів бюджету для благодійної допомоги

Відповідно до частини четвертої статті 13 Бюджетного кодексу України (БК) у складі інших джерел власних надходжень бюджетних установ (другої групи власних надходжень) виділяють, зокрема, підгрупи:Установа отримала від приватного підприємства грошову допомогу в сумі 30 000,00 грн. на ремонт приміщення, а також допомогу у натуральній формі — 10 банок фарби масляної (без зазначення цілей їх використання). За яким кодом бюджетної класифікації відображати ці надходження — 25020100 чи 25020200?
 

Бухгалтеру / Відрядження

Відшкодовуємо витрати на стажування держслужбовця

Так, будуть. Пояснимо чому.Держслужбовця на підставі наказу керівника направили на стажування до іншого державного органу з відривом від основної роботи. Чи будуть відшкодовані йому витрати на проїзд та найм житла в іншому населеному пункті?
 

Виплачуємо премію працівнику, який перебував у відрядженні

Так, можливе. За яких умов — розглянемо далі.Працівник протягом місяця перебував у відрядженні. Попри те, що до розрахунку середньої місячної заробітної плати вже включена премія, яку працівник отримував за попередні два місяці, керівник установи збирається додатково преміювати такого працівника за результатами виконання доручень під час відрядження. Чи можливе таке преміювання?
 

Урахування святкових днів під час обчислення суми відпускних

Так, цього літа 14 жовтня 2014 року потрібно враховувати у кількості календарних днів року під час обчислення оплати часу перебування працівників у щорічних відпустках. Пояснимо чому.Працівники бюджетної установи влітку ідуть у щорічні відпустки. Тож бухгалтер, аби оплатити час перебування працівників у таких відпустках, має обчислити середню заробітну плату. Чи потрібно враховувати у кількості календарних днів року під час обчислення середньої заробітної плати 14 жовтня як святковий день?
 

Оплачуємо працю за час перебування у відрядженні

Відповідно до пункту 14 розділу I Загальні положення Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59, за відрядженим працівником зберігається місце роботи (посада) протягом усього часу відрядження, у т. ч. й часу перебування в дорозі.Працівники закладів освіти, крім своєї основної роботи за посадою, ведуть викладацьку роботу. Як здійснюється оплата праці таких працівників, якщо вони направлені у відрядження?
 

Працівник перебуває у відрядженні за основним місцем роботи: як оплачувати сумісництво

Ні, не зберігається. Пояснимо чому.Бухгалтер бюджетної установи нараховував заробітну плату працівнику, котрий працює за сумісництвом, за час перебування його у відрядженні за основним місцем роботи. Проводячи ревізію діяльності установи, фінансові інспектори вказали на це порушення. Чи зберігається за працівником-сумісником середній заробіток за час перебування його у відрядженні за основним місцем роботи?
 

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Які документи подавати до органу Казначейства при оплаті за договором про закупівлю

Відповідно до абзацу другого частини четвертої статті 7 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, до здійснення оплати за договорами про закупівлю перевіряє наявність та відповідність укладеного договору про закупівлю звіту про результати проведення процедури закупівлі та річному плану закупівель, правильність їх оформлення відповідно до законодавства, а також наявність оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника), відомостей про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами), оголошення про результати процедури закупівлі, що були опубліковані в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та відповідних міжнародних виданнях у випадках, передбачених Законом про закупівлі.Які документи повинен надавати замовник до Державної казначейської служби України для оплати договорів, укладених за результатами торгів? Як підтвердити інформацію, що розміщується на веб-порталі Упов­новаженого органу?
 

Чи може критерій оцінки термін виконання наукових досліджень мати 50% питомої ваги

Відповідно до частини п’ятої статті 28 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) замовник визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено згідно із Законом про закупівлі (у кількості не менше двох), на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів.Замовник при закупівлі наукових досліджень установив одним із критеріїв оцінки термін виконання цих досліджень та присвоїв цьому критерію 50% питомої ваги, через що переміг учасник з не найнижчою ціною. Інший учасник надіслав скаргу, аргументуючи цю ситуацію порушенням принципу економії в держзакупівлях. Чи були дії замовника правомірними та чи повинен замовник вживати заходів для задоволення скарги?
 

Застосовуємо критерії оцінки при проведенні закупівель

Відповідно до частини п’ятої статті 28 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, — критеріями оцінки є ціна.Чи потрібно установі-замовнику застосовувати, окрім ціни, такі критерії оцінки, як строк виконання робіт та умови оплати при проведенні закупівель робіт з капітального ремонту та будівництва?
 

Бухгалтеру / Звітність

Визначаємо максимальну величину бази нарахування ЄСВ

Відповідно до частини 2 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон № 2464) обчислення єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверд­жують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується ЄСВ.У серпні працівнику нараховано заробітну плату за серпень, відпускні за серпень та вересень, а також матеріальну допомогу на оздоровлення. Загальна сума виплат перевищує розмір максимальної величини бази нарахування ЄСВ. Як за таких умов правильно нарахувати ЄСВ?
 

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Знімаємо з обліку бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання

Стаття 48 Бюджетного кодексу України (БК) установлює, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах:Які бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання перед завершенням бюджетного року має зняти з обліку розпорядник бюджетних коштів?
 

Реєструємо зобов’язання у Казначействі

Відповідно до Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів, які надаються розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів на стадії реєстрації зобов’язань та оплати рахунків, затверджених наказом Державного казначейства України від 14.09.2010 № 330 (далі — Наказ № 330), для реєстрації зобов’язань сільрада як розпорядник бюджетних коштів має надати до органів Державної казначейської служби України такі підтвердні документи: кошторис на капітальний ремонт; протокол договірної ціни; договір; рахунки; дефектний акт; проектно-кошторисну документацію; позитивний висновок комплексної державної експертизи; акти приймання виконаних підрядних робіт (ф. КБ-2в) та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (ф. КБ-3); накладні/товарно-транспортні накладні при придбанні будівельних матеріалів, які використовуються в процесі ремонтних робіт; документи, що підтверджують проведення процедури закупівель товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері державних закупівель.Сільрада готує документи на реєстрацію зобов’язань на капітальний ремонт клубної установи. Які підтвердні документи має надати сільрада до органу Казначейства?
 

Приймаєте будівельні роботи — обов’язково реєструйте зобов’язання до кінця року

Розпорядники і одержувачі коштів державного та місцевих бюджетів, які перебувають на казначейському обслуговуванні (далі — розпорядники бюджетних коштів), здійснюють реєстрацію зобов’язань в органах Державної казначейської служби України (далі — Казначейство) відповідно до вимог Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309 (далі — Порядок № 309).Бюджетна установа (розпорядник бюджетних коштів) підписала акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. № КБ-2) та довідку про вартість виконаних будівельних робіт (ф. № КБ-3) у грудні 2012 року, але оплату їх не здійснила. Чи зобов’язані органи Казначейства оплатити кредиторську заборгованість за такими документами у наступному бюджетному періоді?
 

Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

За яким КЕКВ сплачувати пеню за прострочення платежів за електроенергію

Підпунктом 4.2.1 Типового договору про постачання електричної енергії, затвердженого в додатку 3 до постанови КМУ Про затвердження Правил користування електричною енергією від 31.07.1996 № 28, передбачено, що споживач, тобто бюджетна установа, сплачує постачальнику, тобто електропередавальній організації, пеню за кожний день прострочення платежу, ураховуючи день фактичної оплати. Сума пені зазначається у розрахунковому документі окремим рядком.Електропередавальна організація виставила рахунок бюджетній установі зі сплати боргу за електроенергію, у т. ч. пені. За якими КЕКВ проводити сплату пені за прострочення строків сплати за електроенергію: 2273 чи 2800?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Придбаваємо матеріальні активи: як оплатити правильно

Для розмежування видатків бюджету на поточні та капітальні при плануванні видатків на придбання та оплату основних засобів і інших необоротних матеріальних активів бюджетним установам слід керуватися Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 (далі — Інструкція).Бюджетна установа має придбати термогігрометр вартістю 1953,84 грн. (з ПДВ). За яким КЕКВ потрібно зареєструвати зобов’язання та здійснити платіж: 3110 чи 2210?
 

Відображаємо в обліку марки і марковані конверти

Ні, не потрібно. І ось чому.У грудні 2013 року бюджетна установа придбала марковані конверти і марки. Бухгалтер почав облікувати їх як бланки суворої звітності на субрахунку 331 Грошові документи в національній валюті. Чи потрібно переносити їх вартість на субрахунок 234 Господарські матеріали і канцелярське приладдя у зв’язку з набранням чинності постановою КМУ від 25.12.2013 № 955?
 

Відшкодовуємо витрати на утримання орендованого майна

Так, правомірні1. Пояснимо чому.Сільська рада надає в оренду приміщення у будівлі сільського клубу відділу культури для розміщення бібліотеки. За результатами ревізії діяльності сільської ради працівники фінансової інспекції вимагають, окрім сплати орендної плати відділом культури, відшкодувати сільській раді кошти за спожиті бібліотекою комунальні послуги. Чи правомірні вимоги працівників фінансової інспекції?
 

Чи можна у листопаді на тримісячний строк проавансувати роботи з реконструкції будівлі

Ні, у разі авансування робіт з капітального будівництва у листопаді 2012 року строк такого авансування обмежується терміном до 31 грудня 2012 року. І от чому.Бюджетна установа у листопаді 2012 року отримала бюджетні асигнування на проведення реконструкції будівлі. Чи може установа передбачити у договорі підряду авансування робіт з капітального будівництва на строк, що становить три місяці?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Переглядаємо базовий місяць для індексації доходів бюджетників, оплату праці яких визначено за ЄТС

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України Про підвищення оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 27.03.2013 № 197 з 1 січня 2013 року у штатному розписі встановлюються посадові оклади (тарифні ставки) працівників у нових розмірах. Отже, січень 2013 року став базовим при обчисленні індексу споживчих цін для подальшої індексації для всіх працівників, оплата яких визначається за Єдиною тарифною сіткою розрядів і коефіцієнтів та розмір якої був підвищений з січня 2013 року.Чи потрібно наново визначати базовий місяць у зв’язку з перерахунком заробітної плати у травні 2013 року відповідно до постанови КМУ від 27.03.2013 № 197 та профільного наказу, що стосуються підвищення окладів за ЄТС працівникам бюджетних установ?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Інші питання

Скорочена тривалість робочого часу для матері дитини-інваліда: чи можливо

Ні, не можна. Пояснимо чому.У бюджетній установі працює жінка, яка виховує дитину-інваліда. Чи можна в колективному договорі встановити їй скорочену тривалість робочого часу?
 

Установлюємо надбавку за особливий характер роботи працівникам сфери соцзахисту населення

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання оплати праці працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних у містах рад від 16.09.2015 № 732 (далі — Постанова № 732) працівникам структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних у містах рад, які виконують функції з надання різних видів соціальної допомоги, установлюється щомісячна надбавка за особливий характер роботи в розмірі 50% посадового окладу (далі — надбавка).Працівники управління соцзахисту населення отримали право на надбавку за особливий характер роботи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 732. Утім, вони наразі отримують надбавку за високі досягнення у праці в розмірі до 50%. Чи можливе встановлення двох надбавок? З якої дати встановлювати надбавку за особливий характер?
 

Відрахування із заробітної плати працівника незаконно виплачених сум

Ні, не можна. Пояснимо чому.Кухарю дошкільного навчального закладу (ДНЗ) виплачували доплату за роботу у важких і шкідливих умовах праці без проведення атестації робочого місця. Утім, під час ревізії фінансово-господарської діяльності ДНЗ фінінспектори визнали нарахування такої доплати незаконним внаслідок неправильного застосування нормативно-правових актів. А за результатами ревізії до установи направили вимоги про відшкодування незаконно витрачених бюджетних коштів. Чи можна відрахувати із заробітної плати працівника незаконно виплачені суми без його згоди?
 

Матеріальна допомога на оздоровлення звільненому працівнику: чи виплачувати

Оплату праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери регулює постанова Кабінету Міністрів України Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 30.08.2002 № 1298 (далі — Постанова № 1298).Районна лікарня протягом 2015 року не мала фінансової можливості виплачувати працівникам матеріальну допомогу на оздоровлення під час надання щорічної відпустки. У жовтні 2015 року за рішенням сесії районної ради їй виділено додаткові кошти за КЕКВ 2110. Чи може наразі районна лікарня виплатити матеріальну допомогу на оздоровлення звільненому працівнику, якому під час надання щорічної відпустки у 2015 році така допомога не виплачувалася?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Головбух працює на посаді менше року: чи потрібно оцінювати виконання повноважень

Порядок проведення оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень затверджено наказом Міністерства фінансів України від 01.12.2011 № 1537 (далі — Порядок № 1537).Головний бухгалтер у березні 2013 року був звільнений із бюджетної установи у зв’язку з реорганізацією. У цьому самому місяці його прийняли на роботу в новоутворену установу. Чи потрібно оцінювати виконання своїх повноважень таким бухгалтером?
 

Чи можна встановити доплату сільському голові за виконання обов’язків за вакантною посадою секретаря

Сільських голів преміюють, установлюють їм надбавки, надають матеріальну допомогу у порядку та розмірах, установлених постановою КМУ Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів від 09.03.2006 № 268 (далі — Постанова № 268), у межах затверджених видатків на оплату праці. Однак відповідно до підпункту 1 в пункту 2 Постанови № 268 надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи не встановлюється сільським головам. А доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників таких самих категорій персоналу встановлюють лише спеціалістам та службовцям (пп. 1 г п. 2 Постанови № 268), а не керівникам установ. Та й на додаток, як наголошує Міністерство праці та соціальної політики України в листі від 12.01.2009 № 22/13/84-09: встановлення доплат за суміщення посад та розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт умовами оплати праці для державних службовців не передбачено, як і не передбачено доплати за виконання обов’язків за вакантною посадою.У сільській раді немає секретаря через непроходження претендентами спецперевірки. Охочих на посаду секретаря з числа депутатів немає. Тож з вересня 2012 року посада секретаря вакантна. Чи можлива доплата за виконання роботи відсутнього секретаря до посадового окладу сільського голови?
 

Чи підлягає поверненню матеріальна допомога на оздоровлення

Ні, не повинен. І от чому.Державний службовець звільнився з роботи за три місяці до закінчення робочого року, за який йому було надано останню відпустку. Чи повинен він повернути виплачену матеріальну допомогу для оздоровлення?
 

Надбавка за вислугу років працівнику сільської ради: визначаємо розмір

Відповідно до пункту 2 Положення про порядок і умови виплати щомісячної надбавки за вислугу років працівникам органів виконавчої влади та інших державних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1993 № 1049 (далі — Положення), надбавку за вислугу років виплачують керівникам, спеціалістам і службовцям органів виконавчої влади та інших державних органів залежно від стажу роботи в таких розмірах:Особа працює на посаді діловода у сільській раді більш як 8 років. У якому розмірі виплачувати надбавку за вислугу років такій особі?
 

Встановлення чергового рангу державному службовцю

Статтею 15 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування від 07.06.2001 № 2493-III визначено, що ранги присвоюються відповідно до займаної посади, рівня професійної кваліфікації, результатів роботи у межах відповідної категорії посад.У листопаді 2011 року державного службовця прийнято на роботу до виконкому міської ради за конкурсом та встановлено йому 15-й ранг державного службовця. У листопаді 2013 року, звернувшись із проханням переглянути встановлений ранг, він отримав відмову. Чи встановлено законодавством строк для перегляду рангів?
 

Умови зміни тарифного розряду бухгалтеру

Для бухгалтерів державних навчальних закладів тарифні розряди визначаються відповідно до додатку 11 Схема тарифних розрядів посад керівників інших структурних підрозділів, фахівців і технічних службовців навчальних закладів і установ освіти та наукових установ до наказу Міністерства освіти і науки України Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ від 26.09.2005 № 557 (далі — Наказ № 557).Бухгалтер навчального закладу 27.07.2014 отримала диплом спеціаліста. За яких умов їй може бути присвоєно 9-й тарифний розряд з оплати праці, якщо стаж роботи бухгалтером ІІ категорії становить 3 роки і 5 місяців?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Бухгалтеру / Оренда

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оренда

Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Перейти к разделу Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

 

Страницы: 1   2   3   4   5   6   7  

Просмотреть еще статьи на тему "Оплати".


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook