Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыБухгалтеру

Материалы слушателям курсов: "Бухгалтеру"

Бухгалтеру

Помощь бухгалтеру: от отчета до проверки.

Администрирование налогов и сборов. Проверки органами ГНС. Проверки Пенсионного фонда Украины. Проверки органами пожарного надзора. Проверки Госсанэпидслужбой Украины. Финансовые санкции.
 

Бухгалтеру / Інвентаризація

Обираємо голову інвентаризаційної комісії

Відповідно до абзацу першого пункту 1 розділу ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення про інвентаризацію), для проведення інвентаризації, зокрема в міській раді, розпорядчим документом керівника (тобто міського голови) створюється інвентаризаційна комісія з представників:У виконавчому комітеті міської ради міський голова має двох заступників, окрім них, є керівник апарату та секретар ради. Нещодавно виникла потреба в проведенні інвентаризації. Хто повинен очолювати інвентаризаційну комісію? Чи може головний бухгалтер бути головою інвентаризаційної комісії?
 

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Обліковуємо інвалідні коляски правильно

Інвалідні коляски, придбані для передачі їх інвалідам, обліковують як запаси. Нагадаємо, що запаси — це, зокрема, активи, які утримуються для подальшого продажу, безоплатного розподілу, передачі за умов звичайної господарської діяльності (п. 4 розд. І Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 123 Запаси, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2015 № 1202).Заклад сфери соціального захисту придбав інвалідні коляски, аби надалі передати їх інвалідам. На якому субрахунку він має обліковувати такі коляски?
 

Обліковуємо витрати з переустановлення кондиціонера

У разі переустановлення кондиціонера (його перенесення з одного приміщення до іншого) витрати з його демонтажу та монтажу є поточними витратами. Пояснимо чому.Як правильно обліковувати витрати з переустановлення кондиціонера в іншому приміщенні?
 

Оприбуткування основних засобів: застосовуємо меморіальний ордер правильно

Бюджетні установи з метою забезпечення єдності бухгалтерського обліку мають використовувати меморіальні ордери відповідно до Інструкції про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання, затвердженої наказом Державного казначейства України від 27.07.2000 № 68 (далі — Інструкція № 68).Який меморіальний ордер потрібно застосовувати для оприбуткування основних засобів та списання копійок?
 

Основні засоби не експлуатуються: чи нараховувати амортизацію

Нараховувати амортизацію на літній табір, що на дату балансу не експлуатується, не потрібно у разі його консервації. Пояснимо чому.У бюджетній установі обліковується літній табір, що на дату балансу не експлуатується. Чи нараховувати на нього амортизацію?
 

Обліковуємо правильно операції із заміни вікон

Ані оприбутковувати встановлені вікна, ані збільшувати первісну вартість будівлі не потрібно. Пояснимо чому.У будівлі, що перебуває на балансі бюджетної установи, були замінені вік­на. Як відобразити їх в обліку: оприбуткувати чи віднести суму витрат, понесених у зв’язку із заміною вікон, на збільшення первісної вартості будівлі?
 

Оприбуткування ноу-хау: чи можливо

Термін ноу-хау фактично розглядають як конфіденційну інформацію технічного, організаційного (управлінського), комерційного, виробничого та іншого характеру. Тобто ноу-хау — це режим конфіденційності створеного працівником технічного рішення, що складається з даних, які є загальновідомими самі по собі, але становлять виняткову цінність у своїй сукупності саме в певному поєднанні.Які потрібно зібрати документи, щоб оприбуткувати ноу-хау, та як його оцінити?
 

Облік особистих речей працівників: визначаємо позабалансовий рахунок

Особисті речі працівника, якими він користується під час роботи, установа має взяти на відповідальне зберігання. Відповідальне зберігання, керуючись частиною першою статті 936 Цивільного кодексу України (ЦК), оформляють договором зберігання. Тож перш ніж взяти на облік особисті речі працівника, установа має укласти з ним договір зберігання.На якому рахунку обліковувати особисті речі працівника, якими він користується під час роботи? Як правильно відображати їх вартість у фінансовій звітності?
 

Поточні та капітальні видатки ДНЗ коштом сільського бюджету

У 2015 році дошкільний навчальний заклад (ДНЗ) фінансується за рахунок субвенції з районного бюджету сільському бюджету. Кошторис на 2015 рік в обсязі цієї субвенції затверджує сільська рада.На утриманні сільської ради перебуває, зокрема, дошкільний навчальний заклад. Перед початком зимового періоду за рішенням сесії сільської ради з сільського бюджету виділено кошти на:
 

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Cубвенція районному бюджету із сільського для індексації зарплати працівників сільського медзакладу

Ні, і ось чому.Голова районної ради відмовляється підписувати договір про умови надання субвенції, виділеної з сільського бюджету районному на виплату індексації заробітної плати працівникам медзакладу, розташованого на території сільради. Свою відмову він аргументує тим, що рішення сільської ради суперечить частині другій статті 85 Бюджетного кодексу України, яка забороняє фінансування бюджетної установи одночасно з різних бюджетів. Чи правомірною є відмова голови районної ради?
 

Освітня субвенція: на які видатки спрямовують кошти

Статтею 1032 Бюджетного кодексу України (БК) установлено, що кошти освітньої субвенції спрямовують на оплату поточних видатків загальноосвітніх навчальних закладів.Чи можна проводити за кошти освітньої субвенції видатки на харчування учнів 1–4-х класів, ремонт (капітальний, поточний) навчальних закладів, відрядження педагогів?
 

Група обліку і звітності сільської ради: фінансувати чи реорганізувати

Частиною п’ятою статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі — Закон про самоврядування) передбачено, що чисельність працівників органів місцевого самоврядування встановлюється відповідною радою у межах загальної чисельності, визначеної типовими штатами, затвердженими Кабінетом Міністрів України. Утім, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 № 10-рп/2008 визнані неконституційними положення Закону про самоврядування щодо встановлення чисельності працівників органів місцевого самоврядування відповідно до типових штатів. Тому затверджені на виконання статті 10 Закону про самоврядування Типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів (додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування від 03.12.1997 № 1349) з 01.01.2015 втратили чинність.У сільській раді ще за царя Гороха була створена група обліку і звітності. Фінансували її за рахунок бюджетних призначень, затверджених для дитячого садка. Цьогоріч дитсадок утримують коштом субвенцій з районного бюджету. Чи можна й надалі фінансувати групу обліку і звітності за рахунок субвенцій? Чи все ж таки цю групу потрібно розформувати?
 

Утримання дошкільного навчального закладу коштом сільського бюджету

Насамперед слід зауважити, що обсяг субвенції з районного бюджету сільському для проведення видатків на фінансування дошкільного навчального закладу не може бути меншим відповідних затверджених видатків сільського бюджету на 2014 рік. Якщо обсяг цієї субвенції є меншим — то це є порушенням вимог абзацу п’ятого пункту 20 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (БК), а тому сільська рада зобов’язана звернутись до відповідної районної ради щодо збільшення обсягу зазначеної субвенції.Для фінансування дошкільного навчального закладу сільській раді надається субвенція з районного бюджету, але її не вистачає для забезпечення в повному обсязі оплати праці та енергоносіїв. Чи має право сільська рада фінансувати дошкільний навчальний заклад з вільного залишку, що склався на 01.01.2015, або за рахунок перевиконання сільського бюджету?
 

Визначаємо код класифікації доходів бюджету для благодійної допомоги

Відповідно до частини четвертої статті 13 Бюджетного кодексу України (БК) у складі інших джерел власних надходжень бюджетних установ (другої групи власних надходжень) виділяють, зокрема, підгрупи:Установа отримала від приватного підприємства грошову допомогу в сумі 30 000,00 грн. на ремонт приміщення, а також допомогу у натуральній формі — 10 банок фарби масляної (без зазначення цілей їх використання). За яким кодом бюджетної класифікації відображати ці надходження — 25020100 чи 25020200?
 

Добровільне об’єднання територіальних громад: визначаємо переваги

Пригадаємо спочатку, як формувалося законодавче підгрунтя для об’єднання територіальних громад. Уряд своїм розпорядженням від 01.04.2014 № 333-р схвалив Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (далі — Концепція). Реалізація Концепції передбачає створення законодавчої бази діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на новій територіальній основі з визначенням повноважень та їх ресурсного забезпечення.Наразі в регіонах ведеться робота щодо добровільного об’єднання територіальних громад. Які переваги матимуть територіальні громади у разі їх об’єднання?
 

Зменшення бюджетних асигнувань за загальним фондом: чи правомірно

Так, правомірно. Пояснимо чому.У загальноосвітньому навчальному закладі (ЗНЗ) кошти, що надійшли як благодійні внески від батьків на придбання меблів, витратили на ремонт приміщення. Під час ревізії в ЗНЗ фінінспектори такі витрати трактували як нецільове використання бюджетних коштів і, відповідно, порушення бюджетного законодавства. На підставі виписаної фінінспекторами довідки про порушення бюджетного законодавства керівник органу Держфінінспекції прийняв рішення про зупинення у ЗНЗ операцій з бюджетними коштами за загальним фондом на суму нецільового використання благодійних внесків. Чи правомірно це?
 

Бюджетні запити — 2016: які форми бюджетних запитів застосовувати

Так, застосовувати потрібно саме нові форми. І ось чому.Чи повинна міська рада під час складання бюджетних запитів на 2016 рік та прогнозів на два наступних роки використовувати нові типові форми бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів? Адже вона програмно-цільового методу у бюджетному процесі поки що не застосовує.
 

Бухгалтеру / Відрядження

Чи можна бюджетній установі економити на виплаті добових?

Статтею 121 Кодексу законів про працю України (КЗпП), який регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, передбачено, що працівники мають право на відшкодування витрат та одержання інших компенсацій у зв’язку з службовими відрядженнями. Працівникам, які направляються у відрядження, виплачуються: добові за час перебування у відрядженні, вартість проїзду до місця призначення і назад та витрати з найму жилого приміщення в порядку і розмірах, встановлюваних законодавством.Управління культури отримало грант на вдосконалення бібліотечної системи. За програмою відправили працівників у відрядження, але оплатили тільки проїзд та проживання. Чи можна не платити добові з метою економії коштів?
 

Чи може працівник відмовитися від відрядження?

Відповідно до пункту 1 розділу І Загальні положення Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.98 № 59 (далі — Інструкція № 59), службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника органу державної влади, установи та організації, що повністю або частково утримується за рахунок бюджетних коштів (далі — установа), на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи (за наявності документів, що підтверджують зв’язок службового відрядження з основною діяльністю установи).Деякі працівники нашої установи відмовляються від направлення їх у відрядження. Чи має право працівник, виходячи з норм чинного законодавства, відмовитися від поїздки у відрядження?
 

Відмова працівника від поїздки у відрядження: чи можливо

Службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника органу державної влади, установи та організації, що повністю або частково утримується (фінансується) за рахунок бюджетних коштів (далі — установа), на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи за наявності документів, що підтверджують зв’язок службового відрядження з основною діяльністю установи (абз. 1 п. 1 розд. I Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59).Керівник установи направляє у службове відрядження працівника до іншого населеного пункту. Чи має право працівник відмовитися від відрядження?
 

Працівник не відзвітував про використання авансу на відрядження: як бути бухгалтеру

Ні, і ось чому.Після повернення із відрядження працівник не здав авансового звіту за отриманий готівкою аванс. Через тиждень він поїхав у нове відрядження, і цього разу бухгалтер авансу йому не надав. Чи вважатиметься така ситуація порушенням установою касової дисципліни?
 

Відшкодовуємо вартість електронного проїзного документа

Так, можна. І ось чому.Працівник для оплати проїзду до місця відрядження надає бухгалтерії установи посадочний документ, роздрукований на звичайному папері. Чи можна відшкодовувати витрати на відрядження на підставі цього документа?
 

Як направити у відрядження головного лікаря обласної станції переливання крові?

Відповідно до пункту 1 розділу II Порядок відрядження в межах України Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.1998 № 59 (далі — Інструкція № 59), працівник установи та організації, що повністю або частково утримуються за рахунок бюджетних коштів (далі — установа), направляється у відрядження керівником цієї установи або його заступником за наказом (розпорядженням).Головному лікарю обласної станції переливання крові потрібно відбути у відрядження. Хто має вирішити питання направлення у відрядження головного лікаря: він сам чи керівник організації вищого рівня — управління охорони здоров’я обласної державної адміністрації? Крім того, чи має право головний лікар самостійно вирішити питання щодо відшкодування витрат, понесених ним при найманні житлового приміщення, що перевищують граничні суми, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 98?
 

Керівник вишу планує відрядження за кордон: погоджувати чи ні

Відповідно до пункту 23 Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65, службові відрядження працівників утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету (крім державних службовців та військовослужбовців), за кордон повинні здійснюватися за погодженням з Першим віце-прем’єр-міністром України, Віце-прем’єр-міністром України згідно з розподілом функціональних повноважень.Керівник вишу І–IV рівнів акредитації планує у липні 2014 року від­рядження за кордон за рахунок коштів спеціального фонду кошторису. Чи потрібно погоджувати це відрядження з органом вищого рівня?
 

Визначаємо документи, які підтверджують витрати на проживання під час відрядження

Відповідно до Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59, установа за наявності підтвердних документів (в оригіналі) відшкодовує в межах граничних сум витрат на найм житлового приміщення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 98, витрати відрядженим працівникам на найм житлового приміщення з розрахунку вартості одного місця у готелі (мотелі), іншому житловому приміщенні за кожну добу такого проживання з урахуванням включених до рахунків на оплату вартості проживання витрат на користування телефоном (крім витрат на службові телефонні розмови), холодильником, телевізором та інших витрат.Працівник установи, перебуваючи у відрядженні, проживав у готелі. До авансового звіту він не додав рахунок з готелю, а лише квитанцію про оплату за проживання, яка не ідентифікує юридичну особу — надавача послуги. У відшкодуванні витрат на проживання йому було відмовлено. Які документи повинен надати працівник до бухгалтерії для підтвердження витрат на проживання?
 

Чи враховувати оплату часу відрядження та лікарняні в розрахунок середньомісячної зарплати, у межах якої працівник відшкодовує шкоду

Стаття 132 Кодексу законів про працю України встановлює, що за шкоду, заподіяну установі, організації при виконанні трудових обов’язків, працівники, з вини яких заподіяно шкоду, несуть матеріальну відповідальність у розмірі прямої дійсної шкоди, але не більше свого середнього місячного заробітку. Такий середній місячний заробіток визначають керуючись Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.1995 № 100 (далі — Порядок № 100). Саме до Порядку № 100 у випадку розрахунку матеріальної відповідальності в межах середнього заробітку відсилає Верховний Суд України в пункті 4 постанови Про судову практику в справах про відшкодування шкоди, заподіяної підприємствам, установам, організаціям їх працівниками від 29.12.1992 № 14.За результатами перевірки Держфінінспекцією керівник установи видав наказ про відшкодування шкоди, заподіяної зайвими виплатами надбавок, за рахунок винної особи в розмірі не більше її середньомісячного заробітку (беремо виплати за два попередні місяці). За ці два місяці працівнику, окрім зарплати за відпрацьований час, нараховано середній заробіток за час відрядження та виплачено допомогу по тимчасовій непрацездатності. Чи враховувати такі виплати до розрахунку середньомісячної зарплати?
 

Зменшення добових на відрядження: чи можливо

Ні, не можна. Пояснимо чому.У бюджетної установи наприкінці року не вистачає коштів, запланованих за КЕКВ 2250 Видатки на відрядження. Чи можна за таких умов виплачувати добові на відрядження в межах України в сумі, меншій 30 грн.?
 

Відшкодовуємо витрати на стажування держслужбовця

Так, будуть. Пояснимо чому.Держслужбовця на підставі наказу керівника направили на стажування до іншого державного органу з відривом від основної роботи. Чи будуть відшкодовані йому витрати на проїзд та найм житла в іншому населеному пункті?
 

Працівник проживає і працює в різних населених пунктах: оплачуємо проїзд на відрядження

Звичайно, в документах на відрядження вказують той населений пункт, у якому розташована гімназія. Пояснимо чому.Учитель Яснополянської гімназії їде у відрядження до Житомира. Наказом на відрядження йому визначено оплату проїзду з с. Ясна Поляна до Житомира та у зворотному напрямку. Утім, учитель проживає в іншому населеному пункті. Який населений пункт (за місцем проживання чи роботи) слід зазначити у документах на відрядження, щоб правильно оплатити учителю проїзд до місця відрядження?
 

Бухгалтеру / Власні надходження

Перейти к разделу Бухгалтеру / Власні надходження

Бухгалтеру / Военный сбор

Перейти к разделу Бухгалтеру / Военный сбор

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Перейти к разделу Бухгалтеру / Державні закупівлі

Бухгалтеру / Договорная деятельность

Перейти к разделу Бухгалтеру / Договорная деятельность

Бухгалтеру / Должностные инструкции

Перейти к разделу Бухгалтеру / Должностные инструкции

Бухгалтеру / ЕСВ

Перейти к разделу Бухгалтеру / ЕСВ

Бухгалтеру / Звітність

Перейти к разделу Бухгалтеру / Звітність

Бухгалтеру / Кадрова практика

Перейти к разделу Бухгалтеру / Кадрова практика

Бухгалтеру / Кадры

Перейти к разделу Бухгалтеру / Кадры

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Бухгалтеру / Командировки

Перейти к разделу Бухгалтеру / Командировки

Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

Перейти к разделу Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

Бухгалтеру / НДФЛ

Перейти к разделу Бухгалтеру / НДФЛ

Бухгалтеру / Налог на прибыль

Перейти к разделу Бухгалтеру / Налог на прибыль

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Перейти к разделу Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Інші питання

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Інші питання

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Первинні документи

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Первинні документи

Бухгалтеру / Оренда

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оренда

Бухгалтеру / Отпуска

Перейти к разделу Бухгалтеру / Отпуска

Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Перейти к разделу Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Проверки контролирующими органами

Перейти к разделу Бухгалтеру / Проверки контролирующими органами

Бухгалтеру / Регламентированные отчеты

Перейти к разделу Бухгалтеру / Регламентированные отчеты

Бухгалтеру / Розрахунки з контрагентами

Перейти к разделу Бухгалтеру / Розрахунки з контрагентами

Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

Бухгалтеру / ФСС

Перейти к разделу Бухгалтеру / ФСС

 

Страницы: 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26  


Нас находят: оплата налогов по есв найманних працiвникiв


Подписка на новости RSS         Мы в Google+    

Мы на Facebook