Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыоблік

Материалы слушателям курсов: "Облік"

1С:Предприятие 8.2 / Учет в бюджетных учреждениях

Бухгалтеру

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри

1С:Предприятие 8.2 / Учет в бюджетных учреждениях / Бухгалтерский учет для бюджетных учреждений Украины

Предусмотрена ли в конфигурации возможность отражать поступление дополнительных расходов на приобретение запасов, с одновременным отнесением их на себестоимость этих запасов?

Согласно Приказа "Про затвердження Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ" № 947 от 14.11.2013 года пункта 8 и 9 раздела ІІ "Бухгалтерський облік запасів":
 

Бухгалтеру / Інвентаризація

Обираємо голову інвентаризаційної комісії

Відповідно до абзацу першого пункту 1 розділу ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення про інвентаризацію), для проведення інвентаризації, зокрема в міській раді, розпорядчим документом керівника (тобто міського голови) створюється інвентаризаційна комісія з представників:У виконавчому комітеті міської ради міський голова має двох заступників, окрім них, є керівник апарату та секретар ради. Нещодавно виникла потреба в проведенні інвентаризації. Хто повинен очолювати інвентаризаційну комісію? Чи може головний бухгалтер бути головою інвентаризаційної комісії?
 

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Обліковуємо інвалідні коляски правильно

Інвалідні коляски, придбані для передачі їх інвалідам, обліковують як запаси. Нагадаємо, що запаси — це, зокрема, активи, які утримуються для подальшого продажу, безоплатного розподілу, передачі за умов звичайної господарської діяльності (п. 4 розд. І Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 123 Запаси, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2015 № 1202).Заклад сфери соціального захисту придбав інвалідні коляски, аби надалі передати їх інвалідам. На якому субрахунку він має обліковувати такі коляски?
 

Обліковуємо витрати з переустановлення кондиціонера

У разі переустановлення кондиціонера (його перенесення з одного приміщення до іншого) витрати з його демонтажу та монтажу є поточними витратами. Пояснимо чому.Як правильно обліковувати витрати з переустановлення кондиціонера в іншому приміщенні?
 

Облік особистих речей працівників: визначаємо позабалансовий рахунок

Особисті речі працівника, якими він користується під час роботи, установа має взяти на відповідальне зберігання. Відповідальне зберігання, керуючись частиною першою статті 936 Цивільного кодексу України (ЦК), оформляють договором зберігання. Тож перш ніж взяти на облік особисті речі працівника, установа має укласти з ним договір зберігання.На якому рахунку обліковувати особисті речі працівника, якими він користується під час роботи? Як правильно відображати їх вартість у фінансовій звітності?
 

Бухгалтеру / Звітність

Середньооблікова кількість штатних працівників у звіті з ЄСВ: як заповнити правильно

Відповiдно дo пп. 14.1.227 Податкового кодекcу України середньооблікова кількість працівників — кількість працівників у юридичних осіб, визначена за методикою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері статистики, з урахуванням усіх найманих працівників і осіб, що працюють за цивільно-правовими договорами та за сумісництвом більш як один календарний місяць, а також найманих працівників представництв, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів в еквіваленті повної зайнятості, крім найманих працівників, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами та у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку.Заповнюємо звіт з ЄСВ. Як визначається середньооблікова кількість штатних працівників зa звітний період для заповнення заголовнoї частини таблиці 1 звіту з ЄСВ?
 

Визначаємо максимальну величину бази нарахування ЄСВ

Відповідно до частини 2 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон № 2464) обчислення єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверд­жують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується ЄСВ.У серпні працівнику нараховано заробітну плату за серпень, відпускні за серпень та вересень, а також матеріальну допомогу на оздоровлення. Загальна сума виплат перевищує розмір максимальної величини бази нарахування ЄСВ. Як за таких умов правильно нарахувати ЄСВ?
 

Відповідальність за помилки у звіті з ЄСВ

Заходи впливу до установ-порушників визначені у статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон про ЄСВ), а до посадових осіб таких установ — у статті 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП).Складаючи звіт з ЄСВ за травень 2015 року, сільська рада може застосувати понижуючий коефіцієнт (у розмірі 0,853) відповідно до установлених законодавством умов його застосування. Утім, випадково бухгалтер виявив, що в окремих місяцях 2014 року звіти з ЄСВ подавали з помилками. І ці помилки у наступні періоди не були виправлені. Хто — сільська рада чи посадова особа — відповідатиме за подання у 2014 році звітів з ЄСВ з помилками? Чи обов’язково застосовувати понижуючий коефіцієнт до ставки ЄСВ при складанні звіту з ЄСВ за травень 2015 року?
 

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Знімаємо з обліку бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання

Стаття 48 Бюджетного кодексу України (БК) установлює, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах:Які бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання перед завершенням бюджетного року має зняти з обліку розпорядник бюджетних коштів?
 

Кредиторська заборгованість закладів культури та освіти, що утворилася станом на 01.01.2015: чиїм коштом погашати

Механізм погашення кредиторської заборгованості, що склалася станом на 01.01.2015 у закладах освіти та культури, які у 2014 році фінансувалися з сільського бюджету, залежить від того, у якому бюджеті на 2015 рік заплановані видатки на їх утримання — у районному чи сільському. Адже пунктом 20 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (БК) передбачена можливість фінансування у 2015 році таких закладів з сільського бюджету.Окремі заклади освіти та культури до змін, внесених до Бюджетного кодексу України наприкінці 2014 року, фінансувалися з сільського бюджету. За рахунок коштів якого бюджету — районного чи сільського — наразі слід погашати кредиторську заборгованість, що склалася станом на 01.01.2015 в таких закладах?
 

Приймаєте будівельні роботи — обов’язково реєструйте зобов’язання до кінця року

Розпорядники і одержувачі коштів державного та місцевих бюджетів, які перебувають на казначейському обслуговуванні (далі — розпорядники бюджетних коштів), здійснюють реєстрацію зобов’язань в органах Державної казначейської служби України (далі — Казначейство) відповідно до вимог Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309 (далі — Порядок № 309).Бюджетна установа (розпорядник бюджетних коштів) підписала акт приймання виконаних будівельних робіт (ф. № КБ-2) та довідку про вартість виконаних будівельних робіт (ф. № КБ-3) у грудні 2012 року, але оплату їх не здійснила. Чи зобов’язані органи Казначейства оплатити кредиторську заборгованість за такими документами у наступному бюджетному періоді?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Вартісна межа для визнання об’єктів основними засобами

Ні, ця норма не впливає на ведення бухгалтерського обліку бюджетними установами.Підпункт 14.1.138 Податкового кодексу України передбачає, що до основних засобів відносяться матеріальні активи, вартість яких перевищує 6000 грн. Чи означає ця норма, що тепер до основних засобів, що перебувають на балансі бюджетних установ, не можна відносити активи вартістю менше 6000 грн.?
 

Установі передали незавершене капбудівництво: обліковуємо правильно

Відповідно до Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611, облік незавершеного капітального будівництва здійснюється на рахунку бухгалтерського обліку 14 Незавершене капітальне будівництво в розрізі субрахунків. На цьому рахунку накопичуються усі витрати, пов’язані із будівництвом, реконструкцією, модернізацією об’єктів необоротних активів до введення об’єкта в експлуатацію.Бюджетна установа отримала за актом прийому – передачі об’єкт незавершеного будівництва у 2012 році. Подальше будівництво здійснюють за рахунок коштів спеціального фонду. Як обліковують такий об’єкт до і після вводу його в експлуатацію?
 

Визначаємо КЕКВ для придбання виробів медичного призначення

Відповідно до пункту 2.2 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів від 12.03.2012 № 333 (далі — Інструкція № 333), придбання матеріалів і предметів, які не беруться на облік як основні засоби, здійснюється за КЕКВ 2200 Використання товарів і послуг.Лікарня придбаває лікарські засоби та вироби медичного призначення. За яким КЕКВ оплатити придбання лікарських засобів, ширми 2-секційної, столика інструментального та нош медичних, якщо в договорі зазначено, що ці товари відносяться до виробів медичного призначення?
 

Придбаваємо матеріальні активи: як оплатити правильно

Для розмежування видатків бюджету на поточні та капітальні при плануванні видатків на придбання та оплату основних засобів і інших необоротних матеріальних активів бюджетним установам слід керуватися Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 (далі — Інструкція).Бюджетна установа має придбати термогігрометр вартістю 1953,84 грн. (з ПДВ). За яким КЕКВ потрібно зареєструвати зобов’язання та здійснити платіж: 3110 чи 2210?
 

Інвентаризація основних фондів під час ревізії: чи включати до складу комісії ревізора

Так, пункт 4 статті 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 № 2939-XII надає право органу державного фінансового контролю вимагати від керівників підконтрольних установ проведення інвентаризацій основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів і розрахунків. У разі ж відмови у проведенні таких інвентаризацій — звернутися до суду щодо спонукання установ до проведення інвентаризацій, а до ухвалення відповідного рішення судом — у присутності понятих та представників установ, щодо яких проводиться ревізія, опечатувати каси, касові приміщення, склади та архіви на термін не більше 24 год. з моменту такого опечатування, зазначеного в протоколі.Фінінспектори під час ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетної установи вимагають провести інвентаризацію її основних фондів. Чи має установа включати до складу інвентаризаційної комісії фінінспекторів?
 

Чи потрібно оприбутковувати пам’ятники під час проведення інвентаризації

Так, правомірні. Пояснимо чому.Під час проведення ревізії фінансово-господарської діяльності сільради фінінспекторами було ініційовано інвентаризацію матеріальних цінностей. У результаті проведеної інвентаризації було встановлено неоприбуткування за даними обліку пам’ятника, що знаходився на території сільради. Тож фінінспектори зазначили цей факт як порушення і склали протокол про адміністративне правопорушення на керівника установи. Чи правомірні дії фінінспекторів?
 

Проектно-кошторисна документація: списувати не можна обліковувати

Відповідно до Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ (додаток 1 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611) на субрахунку 109 Інші основні засоби обліковують, зокрема, документацію з типового проектування незалежно від вартості.Установа проводила капітальний ремонт даху. При перевірці фінансово-господарської діяльності установи фінінспектори зазначили, що проектно-кошторисну документацію на проведення цього ремонту слід обліковувати на субрахунку 109 Інші основні засоби. Чи правильно це?
 

Відображаємо в обліку марки і марковані конверти

Ні, не потрібно. І ось чому.У грудні 2013 року бюджетна установа придбала марковані конверти і марки. Бухгалтер почав облікувати їх як бланки суворої звітності на субрахунку 331 Грошові документи в національній валюті. Чи потрібно переносити їх вартість на субрахунок 234 Господарські матеріали і канцелярське приладдя у зв’язку з набранням чинності постановою КМУ від 25.12.2013 № 955?
 

Чи можна списати шини, щойно встановивши їх на автомобіль

Відповідно до пункту 31 Інструкції з обліку запасів бюджетних установ, затверд­женої наказом Державного казначейства України від 08.12.2000 № 125, автомобільні шини обліковують на субрахунку 238 Запасні частини до машин і обладнання як і решту запасних частин, призначених для ремонту і заміни спрацьованих частин машин. Тож правила їх обліку аналогічні як і для будь-яких інших запасів установи. Однак списувати їх одразу після встановлення на автомобіль замість старих шин все ж не варто. І для цього є не один аргумент.Підкажіть, будь ласка, чи можна списати нову автомобільну шину, яка придбана на заміну старої, одразу на витрати актом установки, тобто Д-т 802 К-т 675?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Скорочена тривалість робочої зміни в нічний час

Робочим часом вважають встановлений законом або на його підставі угодою сторін час, протягом якого працівники згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку повинні виконувати за трудовим договором свої трудові обов’язки.Чи потрібно скорочувати тривалість зміни черговому по гуртожитку при роботі в нічний час на одну годину? Якою у разі роботи такого працівника в нічний час має бути тижнева норма робочого часу?
 

Особа працює за основним місцем роботи та внутрішнім сумісництвом: визначаємо кількість надурочних годин

Ні, не можна. Пояснимо чому.Працівнику запроваджено підсумований облік робочого часу за основ­ним місцем роботи. Утім, він працює в цій установі також за внутрішнім сумісництвом. Чи можна підсумовувати години роботи працівника за основним місцем роботи та місцем роботи за сумісництвом задля визначення надурочних годин?
 

Нараховуємо доплату за ведення військового обліку

Так, має. І ось чому.Особа — державний службовець працює на посаді спеціаліста відділу організаційної та кадрової роботи райдержадміністрації і веде облік 260 військовозобов’язаних. Щомісяця такій особі нараховують надбавку за високі досягнення у праці в розмірі 50%. Чи має вона право отримувати ще і доплату за ведення військового обліку?
 

Оплачуємо відсутність працівника під час проходження медогляду у військкоматі

Відносини між державою і громадянами України у зв’язку з виконанням ними конституційного обов’язку щодо захисту Вітчизни регулюються Законом України Про військовий обов’язок і військову службу від 25.03.1992 № 2232 (далі — Закон № 2232). Відповідно до абзацу другого частини десятої статті 1 Закону № 2232 громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, зобов’язані проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах згідно з рішеннями комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії районного (міського) військового комісаріату.Працівник установи надав повістку від районного військового комісаріа­ту на прибуття на один день до призовної дільниці з метою проходження медогляду. Чи оплачується відсутність працівника для проходження медкомісії та як відмітити її у табелі правильно?
 

Виплата премії за минулий рік: чи можлив

Так, і ось чому.Бухгалтер бюджетної установи відповідно до наказу керівника нарахував та виплатив у лютому 2014 року премію працівникам за 4-й квартал 2013 року. Утім, перевіряльники під час ревізії зазначили, що за відсутності на 01.01.2014 зареєстрованої в органі Казначейства заборгованості з виплати премії така виплата є незаконною. Чи правильними є такі висновки?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Оплата надурочних робіт за підсумованого обліку робочого часу

Відповідно до статті 61 Кодексу законів про працю України (КЗпП) на безперервно діючих підприємствах, в установах, організаціях, а також в окремих виробництвах, цехах, дільницях, відділеннях і на деяких видах робіт, де за умовами виробництва (роботи) не може бути додержана встановлена для даної категорії працівників щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, допускається за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) запровадження підсумованого обліку робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин (ст. 50 і 51 КЗпП).В установі запроваджено підсумований облік робочого часу з квартальним обліковим періодом. В один із місяців кварталу працівник може недопрацювати кілька годин, відпрацювавши їх іншого місяця. У передсвяткові дні працівники часто працюють без скорочення тривалості роботи на одну годину, тобто повні 8 годин. Як оплачувати цю одну годину роботи — в одинарному чи подвійному розмірі, якщо норму годин у певному місяці або кварталі не відпрацьовано?
 

Надаємо щорічну основну відпустку за другий рік роботи

Так, може. Пояснимо чому.Особа працює в сільській раді на посаді секретаря з 10 липня 2013 року. Щорічну основну відпустку за перший рік роботи їй було надано з 15 січня 2014 року. Чи може така особа отримати щорічну основну відпустку за наступний робочий рік у серпні 2014 року?
 

Оплата часу перебування працівника у медичному закладі за направленням військового комісаріату

Відповідно до частини 2 статті 119 Кодексу законів про працю України працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України Про військовий обов’язок і військову службу і Про альтернативну (невійськову) службу, Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, надаються певні гарантії та пільги.Працівник установи надав до бухгалтерії довідку про медичне обстеження в стаціонарних умовах за направленням військового комісаріату. Час відсутності працівника на роботі оплачувати як тимчасову непрацездатність чи з інших підстав?
 

Виплата премії за минулий рік: чи можлив

Так, і ось чому.Бухгалтер бюджетної установи відповідно до наказу керівника нарахував та виплатив у лютому 2014 року премію працівникам за 4-й квартал 2013 року. Утім, перевіряльники під час ревізії зазначили, що за відсутності на 01.01.2014 зареєстрованої в органі Казначейства заборгованості з виплати премії така виплата є незаконною. Чи правильними є такі висновки?
 

Особа працює за основним місцем роботи та внутрішнім сумісництвом: визначаємо кількість надурочних годин

Ні, не можна. Пояснимо чому.Працівнику запроваджено підсумований облік робочого часу за основ­ним місцем роботи. Утім, він працює в цій установі також за внутрішнім сумісництвом. Чи можна підсумовувати години роботи працівника за основним місцем роботи та місцем роботи за сумісництвом задля визначення надурочних годин?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Бухгалтеру / Оренда

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оренда

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

 

Страницы: 1   2  

Просмотреть еще статьи на тему "Облік".


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook