Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалына підставі

Материалы слушателям курсов: "На підставі"

Бухгалтеру

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Оприбуткування основних засобів: застосовуємо меморіальний ордер правильно

Бюджетні установи з метою забезпечення єдності бухгалтерського обліку мають використовувати меморіальні ордери відповідно до Інструкції про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання, затвердженої наказом Державного казначейства України від 27.07.2000 № 68 (далі — Інструкція № 68).Який меморіальний ордер потрібно застосовувати для оприбуткування основних засобів та списання копійок?
 

Основні засоби не експлуатуються: чи нараховувати амортизацію

Нараховувати амортизацію на літній табір, що на дату балансу не експлуатується, не потрібно у разі його консервації. Пояснимо чому.У бюджетній установі обліковується літній табір, що на дату балансу не експлуатується. Чи нараховувати на нього амортизацію?
 

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Зменшення бюджетних асигнувань за загальним фондом: чи правомірно

Так, правомірно. Пояснимо чому.У загальноосвітньому навчальному закладі (ЗНЗ) кошти, що надійшли як благодійні внески від батьків на придбання меблів, витратили на ремонт приміщення. Під час ревізії в ЗНЗ фінінспектори такі витрати трактували як нецільове використання бюджетних коштів і, відповідно, порушення бюджетного законодавства. На підставі виписаної фінінспекторами довідки про порушення бюджетного законодавства керівник органу Держфінінспекції прийняв рішення про зупинення у ЗНЗ операцій з бюджетними коштами за загальним фондом на суму нецільового використання благодійних внесків. Чи правомірно це?
 

Бухгалтеру / Відрядження

Визначаємо документи, які підтверджують витрати на проживання під час відрядження

Відповідно до Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59, установа за наявності підтвердних документів (в оригіналі) відшкодовує в межах граничних сум витрат на найм житлового приміщення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 98, витрати відрядженим працівникам на найм житлового приміщення з розрахунку вартості одного місця у готелі (мотелі), іншому житловому приміщенні за кожну добу такого проживання з урахуванням включених до рахунків на оплату вартості проживання витрат на користування телефоном (крім витрат на службові телефонні розмови), холодильником, телевізором та інших витрат.Працівник установи, перебуваючи у відрядженні, проживав у готелі. До авансового звіту він не додав рахунок з готелю, а лише квитанцію про оплату за проживання, яка не ідентифікує юридичну особу — надавача послуги. У відшкодуванні витрат на проживання йому було відмовлено. Які документи повинен надати працівник до бухгалтерії для підтвердження витрат на проживання?
 

Відшкодовуємо витрати на стажування держслужбовця

Так, будуть. Пояснимо чому.Держслужбовця на підставі наказу керівника направили на стажування до іншого державного органу з відривом від основної роботи. Чи будуть відшкодовані йому витрати на проїзд та найм житла в іншому населеному пункті?
 

Працівник перебуває у відрядженні за основним місцем роботи: як оплачувати сумісництво

Ні, не зберігається. Пояснимо чому.Бухгалтер бюджетної установи нараховував заробітну плату працівнику, котрий працює за сумісництвом, за час перебування його у відрядженні за основним місцем роботи. Проводячи ревізію діяльності установи, фінансові інспектори вказали на це порушення. Чи зберігається за працівником-сумісником середній заробіток за час перебування його у відрядженні за основним місцем роботи?
 

Чи можна відрядженому оплатити вартість проїзду за копією квитка?

Згідно з пунктом 7 постанови КМУ Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів від 02.02.2011 № 98 працівникам бюджетних установ і організацій відшкодовуються, зокрема, витрати на проїзд (у т. ч. на перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) до місця відрядження і назад, а також за місцем відрядження (у т. ч. на орендованому транспорті) за наявності підтвердних документів.Працівник нашої організації та працівник іншої установи одночасно вибували у відрядження до одного і того самого міста та організації з однаковою метою. Вони придбали один квиток на потяг на двох осіб. Після повернення з відрядження наш працівник надав до бухгалтерії копію квитка, в якому зазначалася загальна сума квитка та кількість перевезених осіб. Оригінал квитка, за словами нашого співробітника, забрав працівник іншої установи і передав до бухгалтерії своєї установи. Чи може наша організація відшкодувати відрядженому працівникові вартість проїзду на підставі копії проїзного квитка у разі оформлення його на двох осіб?
 

Бухгалтеру / Власні надходження

Власні надходження бюджетних установ: плануємо правильно

Так, потрібно. Пояснимо чому.Бюджетна установа надає платні послуги та, відповідно, отримує надходження до спеціального фонду. Окрім цього, установа отримує благодійні внески. Чи потрібно під час складання проекту кошторису включати до розрахунків суму доходів спеціального фонду за кожним джерелом доходів?
 

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Чи проводити процедуру закупівлі на суму додатково виділених коштів

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) закупівлю здійснюють відповідно до річного плану. Відповідно до Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922, в річному плані закупівель вказується очікувана вартість предмета закупівлі. При цьому Законом про закупівлі не встановлено обов’язку складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (тимчасового кошторису), фінансового плану (плану асигнувань, плану використання бюджетних (державних) коштів) (див. роз’яснення Мінекономрозвитку від 17.11.2011 № 3302-25/14028-08).Бюджетна установа на початку року провела закупівлю товарів відповідно до тимчасового кошторису на суму 90 тис. грн. Після затвердження кошторису на закупівлю таких же товарів виділено ще 80 тис. грн. Враховуючи, що загальна сума на рік становить 170 тис грн., чи потрібно проводити процедуру закупівлі на суму додатково виділених коштів?
 

Чи можна в договорі про закупівлю робіт з капітального ремонту встановити динамічну договірну ціну

Відповідно до пункту 3.3.1 Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 № 174, договірна ціна — це кошторис вартості підрядних робіт, за яку підрядна організація, визначена виконавцем робіт, згодна виконати об’єкт замовлення.Бюджетна установа планує закупівлю робіт з капітального ремонту. Чи є порушенням Закону про закупівлі встановлення динамічної договірної ціни в договорі на закупівлю таких робіт?
 

Бухгалтеру / Звітність

Відображаємо у звітності звільнення працівниці після відпустки для догляду за дитиною

Форма Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (№ Д4; далі — Звіт з ЄСВ) визначена у додатку 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.2015 № 435.Відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку працівниці бюджетної установи добігла кінця 15.07.2015. Одразу ж, 16.07.2015, працівниця звільнилася з роботи (основне місце роботи). Як відобразити таку інформацію в таблиці 5 Звіту з ЄСВ?
 

Відображаємо прострочену дебіторську заборгованість у річній звітності

Прострочена дебіторська заборгованість — сума дебіторської заборгованості, що виникає на 30 день після закінчення терміну обов’язкового платежу згідно з укладеними договорами або якщо дата платежу не визначена після виписування рахунку на оплату (п. 1.2 Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.04.2014 № 372, далі — Порядок № 372).Чи можна у формі № 7д, № 7м показувати прострочену дебіторську заборгованість?
 

Визначаємо максимальну величину бази нарахування ЄСВ

Відповідно до частини 2 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон № 2464) обчислення єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверд­жують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується ЄСВ.У серпні працівнику нараховано заробітну плату за серпень, відпускні за серпень та вересень, а також матеріальну допомогу на оздоровлення. Загальна сума виплат перевищує розмір максимальної величини бази нарахування ЄСВ. Як за таких умов правильно нарахувати ЄСВ?
 

Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

Корпоративна платіжна картка не використовувалась: чи потрібно звітувати

Ні, не потрібно. І ось чому.Працівнику бюджетної установи для закупівлі товарно-матеріальних цінностей була видана корпоративна платіжна картка. Оскільки працівник не зміг закупити необхідні ТМЦ, через два дні він повернув картку в бухгалтерію. Чи потрібно в такій ситуації працівнику складати авансовий звіт?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Недостач або лишків матцінностей при інвентаризації не виявлено: чи складати порівняльну відомість

Так, потрібно, до того ж — обов’язково.В установі проводиться інвентаризація. Чи потрібно складати порівняльну відомість результатів інвентаризації, якщо недостач або лишків матеріальних цінностей не виявлено?
 

Списуємо непридатні основні засоби

Механізм списання майна для установ та організацій, а також установ та організацій, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук, визначений Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.2007 № 1314 (далі — Порядок № 1314). Бюджетна установа повинна діяти за такою схемою:На балансі бюджетної установи обліковуються основні засоби (навчальні кінофільми, магнітні диски і стрічки, касети), які є морально та фізично зношеними, непридатними для подальшого використання. Яка схема списання таких основних засобів?
 

Військово-транспортний обов’язок: оформляємо передачу транспортного засобу

Для задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на особливий період транспортними засобами і технікою установлюється військово-транспортний обов’язок. Він поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, установи і організації тощо.Інформацію про транспортний засіб, що перебуває на балансі установи, внесено до мобілізаційного плану. Як оформити передачу транспортного засобу у разі його залучення на особливий період?
 

Проводимо інвентаризацію залучених під час мобілізації транспортних засобів

Під час інвентаризації основних засобів бюджетні установи керуються нормами Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.1998 № 90 (далі — Інструкція № 90).Транспортний засіб, що перебуває на балансі установи, передано за актом приймання-передачі для виконання військово-транспортного обов’язку під час мобілізації. Як установі проінвентаризувати такий транспортний засіб?
 

Матеріально відповідальна особа перебуває на лікарняному: чи можна провести інвентаризацію матеріальних цінностей

Так, але за певних умов.Працівниця захворіла і відкрила лікарняний. Період тривалості лікарняного співпадає із терміном проведення інвентаризації матеріальних цінностей, що прийняті на відповідальне зберігання цією особою. Чи можна провести інвентаризацію за відсутності матеріально відповідальної особи?
 

Проведено капітальний ремонт системи опалення та демонтаж труб: кому належить металобрухт

Перш ніж відповісти на запитання, визначимося з видом робіт, тобто з тим, був це поточний чи капітальний ремонт. Для цього відкриємо Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затверджений наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 № 150 (далі — Перелік). Згідно з пунктом 2.11 розділу 2 Переліку вказані роботи підпадають під визначення капітального ремонту.У дитсадку взимку відремонтували систему опалення. Замінили радіатори, деякі труби повирізали й теж замінили на нові. Після ремонту залишились старі радіатори та труби. Через якийсь час до дитсадка звернувся підрядник, аби старі радіатори та труби забрати на металобрухт. Мотивує він це тим, що в кошторисі закладено повернення металобрухту в обмін за матеріал, який він використав. Як бути в цій ситуації?
 

Чи можна списати шини, щойно встановивши їх на автомобіль

Відповідно до пункту 31 Інструкції з обліку запасів бюджетних установ, затверд­женої наказом Державного казначейства України від 08.12.2000 № 125, автомобільні шини обліковують на субрахунку 238 Запасні частини до машин і обладнання як і решту запасних частин, призначених для ремонту і заміни спрацьованих частин машин. Тож правила їх обліку аналогічні як і для будь-яких інших запасів установи. Однак списувати їх одразу після встановлення на автомобіль замість старих шин все ж не варто. І для цього є не один аргумент.Підкажіть, будь ласка, чи можна списати нову автомобільну шину, яка придбана на заміну старої, одразу на витрати актом установки, тобто Д-т 802 К-т 675?
 

Печатки і штампи: як обліковувати та використовувати

Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу від 15.04.2014 № 1206-VII (далі — Закон № 1206) внесені зміни до низки кодексів та законів України. Ці зміни спрямовані, зокрема, на перехід до добровільного використання печаток суб’єктами господарювання приватного права. Закон № 1206 набрав чинності 30.10.2014.Якщо порядок знищення печаток і штампів на сьогодні не встановлено, чи може бюджетна установа визначити його на власний розсуд? Чи стосується Закон № 1206 бюджетних установ?
 

Як оприбуткувати матцінності, отримані як благодійна допомога

Відповідно до частини четвертої статті 13 Бюджетного Кодексу України благодійні внески, гранти та дарунки належать до першої підгрупи другої групи власних надходжень. Як правило, розпорядники бюджетних коштів не планують у кошторисі надходження благодійних внесків.Бюджетна установа (інтернат) отримав благодійну допомогу на суму 84 000 грн. (35 спецзасобів для пересування інвалідів ціною 2400 грн. за од.). Як правильно оприбуткувати такі засоби?
 

Капітальний ремонт комп’ютера: чи складати кошторис витрат

Так, потрібно, і от чому.Бюджетна установа планує провести капітальний ремонт комп’ютера та придбати для цього запчастини за кодом економічної класифікації видатків 3132. Чи потрібно для проведення такого ремонту складати кошторис витрат?
 

Виготовлення і монтаж металевих огорож та воріт: за яким КЕКВ оплачувати та як оприбутковувати

Замовлення на виготовлення і монтаж металевої огорожі та воріт передбачає створення об’єкта основних засобів. Адже згідно з пунктом 1.2 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611 (далі — Положення з обліку необоротних активів), об’єктом основних засобів є, зокрема, конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій. До того ж пункт 3.4 Положення з обліку необоротних активів передбачає, що огорожі та інші надвірні споруди, що обслуговують будівлю (сарай, паркан, колодязь), становлять разом із нею один інвентарний об’єкт. Якщо ці будівлі та споруди обслуговують два і більше приміщень, вони вважаються самостійними інвентарними об’єктами.Бюджетна установа замовила виготовлення і монтаж металевої огорожі та воріт у сторонньої організації. Вартість металевої огорожі та воріт становить 98 000 грн. За яким КЕКВ оплачувати виготовлення та монтаж таких конструкцій та на який субрахунок обліку їх оприбуткувати?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Як підвищення зарплати впливає на фіксовану суму індексації

Пунктом 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затверд­женого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078 (далі — Порядок № 1078), визначено, що місяць, в якому відбулося підвищення грошових доходів населення, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення.Працівнику з 01.07.2012 установлено фіксовану суму індексації — 363,99 грн. Підвищення заробітної плати з 01.09.2012 — 9,45 грн., з 01.10.2012 — 31,05 грн., з 01.12.2012 — 32,40 грн., з 01.01.2013 — 24,30 грн. Чи потрібно фіксовану суму індексації зменшувати на суму підвищення заробітної плати?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Інші питання

Скорочена тривалість робочого часу для матері дитини-інваліда: чи можливо

Ні, не можна. Пояснимо чому.У бюджетній установі працює жінка, яка виховує дитину-інваліда. Чи можна в колективному договорі встановити їй скорочену тривалість робочого часу?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Головбух працює на посаді менше року: чи потрібно оцінювати виконання повноважень

Порядок проведення оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень затверджено наказом Міністерства фінансів України від 01.12.2011 № 1537 (далі — Порядок № 1537).Головний бухгалтер у березні 2013 року був звільнений із бюджетної установи у зв’язку з реорганізацією. У цьому самому місяці його прийняли на роботу в новоутворену установу. Чи потрібно оцінювати виконання своїх повноважень таким бухгалтером?
 

Голову сільради переобрано на новий строк: які записи вносити до трудової книжки

Стаття 10 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування від 07.06.2001 № 2493-III регламентує, що прийняття на посаду сільського голови здійснюють у порядку, установленому Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі — Закон про місцеве самоврядування).Голову сільської ради на чергових місцевих виборах переобрано на наступний строк. Чи потрібно до трудової книжки вносити записи про звільнення та прийняття на посаду сільського голови?
 

Чи можна встановити доплату сільському голові за виконання обов’язків за вакантною посадою секретаря

Сільських голів преміюють, установлюють їм надбавки, надають матеріальну допомогу у порядку та розмірах, установлених постановою КМУ Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів від 09.03.2006 № 268 (далі — Постанова № 268), у межах затверджених видатків на оплату праці. Однак відповідно до підпункту 1 в пункту 2 Постанови № 268 надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи не встановлюється сільським головам. А доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників таких самих категорій персоналу встановлюють лише спеціалістам та службовцям (пп. 1 г п. 2 Постанови № 268), а не керівникам установ. Та й на додаток, як наголошує Міністерство праці та соціальної політики України в листі від 12.01.2009 № 22/13/84-09: встановлення доплат за суміщення посад та розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт умовами оплати праці для державних службовців не передбачено, як і не передбачено доплати за виконання обов’язків за вакантною посадою.У сільській раді немає секретаря через непроходження претендентами спецперевірки. Охочих на посаду секретаря з числа депутатів немає. Тож з вересня 2012 року посада секретаря вакантна. Чи можлива доплата за виконання роботи відсутнього секретаря до посадового окладу сільського голови?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Розрахунки з контрагентами

Перейти к разделу Бухгалтеру / Розрахунки з контрагентами

Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

 

Страницы: 1   2   3  


Подписка на новости RSS         Мы в Google+    

Мы на Facebook