Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалы2014

Материалы слушателям курсов: "2014": Бухгалтеру

Оглавление: 2014

 

Бухгалтеру / Інвентаризація

Обираємо голову інвентаризаційної комісії

Відповідно до абзацу першого пункту 1 розділу ІІ Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 (далі — Положення про інвентаризацію), для проведення інвентаризації, зокрема в міській раді, розпорядчим документом керівника (тобто міського голови) створюється інвентаризаційна комісія з представників:У виконавчому комітеті міської ради міський голова має двох заступників, окрім них, є керівник апарату та секретар ради. Нещодавно виникла потреба в проведенні інвентаризації. Хто повинен очолювати інвентаризаційну комісію? Чи може головний бухгалтер бути головою інвентаризаційної комісії?
 

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Поточні та капітальні видатки ДНЗ коштом сільського бюджету

У 2015 році дошкільний навчальний заклад (ДНЗ) фінансується за рахунок субвенції з районного бюджету сільському бюджету. Кошторис на 2015 рік в обсязі цієї субвенції затверджує сільська рада.На утриманні сільської ради перебуває, зокрема, дошкільний навчальний заклад. Перед початком зимового періоду за рішенням сесії сільської ради з сільського бюджету виділено кошти на:
 

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Освітня субвенція: на які видатки спрямовують кошти

Статтею 1032 Бюджетного кодексу України (БК) установлено, що кошти освітньої субвенції спрямовують на оплату поточних видатків загальноосвітніх навчальних закладів.Чи можна проводити за кошти освітньої субвенції видатки на харчування учнів 1–4-х класів, ремонт (капітальний, поточний) навчальних закладів, відрядження педагогів?
 

Утримання дошкільного навчального закладу коштом сільського бюджету

Насамперед слід зауважити, що обсяг субвенції з районного бюджету сільському для проведення видатків на фінансування дошкільного навчального закладу не може бути меншим відповідних затверджених видатків сільського бюджету на 2014 рік. Якщо обсяг цієї субвенції є меншим — то це є порушенням вимог абзацу п’ятого пункту 20 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (БК), а тому сільська рада зобов’язана звернутись до відповідної районної ради щодо збільшення обсягу зазначеної субвенції.Для фінансування дошкільного навчального закладу сільській раді надається субвенція з районного бюджету, але її не вистачає для забезпечення в повному обсязі оплати праці та енергоносіїв. Чи має право сільська рада фінансувати дошкільний навчальний заклад з вільного залишку, що склався на 01.01.2015, або за рахунок перевиконання сільського бюджету?
 

Добровільне об’єднання територіальних громад: визначаємо переваги

Пригадаємо спочатку, як формувалося законодавче підгрунтя для об’єднання територіальних громад. Уряд своїм розпорядженням від 01.04.2014 № 333-р схвалив Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (далі — Концепція). Реалізація Концепції передбачає створення законодавчої бази діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на новій територіальній основі з визначенням повноважень та їх ресурсного забезпечення.Наразі в регіонах ведеться робота щодо добровільного об’єднання територіальних громад. Які переваги матимуть територіальні громади у разі їх об’єднання?
 

Бюджетні запити — 2016: які форми бюджетних запитів застосовувати

Так, застосовувати потрібно саме нові форми. І ось чому.Чи повинна міська рада під час складання бюджетних запитів на 2016 рік та прогнозів на два наступних роки використовувати нові типові форми бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів? Адже вона програмно-цільового методу у бюджетному процесі поки що не застосовує.
 

Бухгалтеру / Відрядження

Керівник вишу планує відрядження за кордон: погоджувати чи ні

Відповідно до пункту 23 Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65, службові відрядження працівників утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету (крім державних службовців та військовослужбовців), за кордон повинні здійснюватися за погодженням з Першим віце-прем’єр-міністром України, Віце-прем’єр-міністром України згідно з розподілом функціональних повноважень.Керівник вишу І–IV рівнів акредитації планує у липні 2014 року від­рядження за кордон за рахунок коштів спеціального фонду кошторису. Чи потрібно погоджувати це відрядження з органом вищого рівня?
 

Урахування святкових днів під час обчислення суми відпускних

Так, цього літа 14 жовтня 2014 року потрібно враховувати у кількості календарних днів року під час обчислення оплати часу перебування працівників у щорічних відпустках. Пояснимо чому.Працівники бюджетної установи влітку ідуть у щорічні відпустки. Тож бухгалтер, аби оплатити час перебування працівників у таких відпустках, має обчислити середню заробітну плату. Чи потрібно враховувати у кількості календарних днів року під час обчислення середньої заробітної плати 14 жовтня як святковий день?
 

Бухгалтеру / Власні надходження

Завершення бюджетного періоду: як упорядкувати надходження до спецфонду

Так, і це слід зробити негайно.Установа фінансується за помісячним планом використання бюджетних коштів. Станом на 01.12.2014 власних надходжень надійшло менше, ніж заплановано кошторисом на 2014 рік. Чи потрібно вносити зміни до кош­торису та коригувати планові показники?
 

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Строк подання до органів Казначейства змін до додатка до річного плану

Держзакупівельним законодавством, зокрема наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель від 15.09.2014 № 1106, передбачено лише складення замовниками такого документа як додаток до річного плану закупівель, вимоги до заповнення вказаного документа, місце та строки оприлюднення.У який строк потрібно подавати до органів Державної казначейської служби України зміни до додатка до річного плану закупівель?
 

Як провести закупівлі у I кварталі 2014 року

Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 40 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадку, коли дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.Бюджетною установою затверджено тимчасовий кошторис на I квартал 2014 року. Чи можна розпочати процедуру закупівлі, адже Держбюджет-2014 прийнято із запізненням, а про забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у 2014 році потрібно подбати вже зараз?
 

Збільшено кошторисні призначення: чи проводити процедуру держзакупівель

Згідно з частиною першою статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель від 10.04.2014 № 1197-VII (далі — Закон про закупівлі) цей закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт — 1 мільйон гривень.Чи потрібно проводити процедуру закупівлі, якщо у договорі було передбачено 99 900 грн., а нині кошторисні призначення збільшили на 30 000 грн.?
 

Вартість закупівлі електроенергії зменшилася: як вчиняти замовнику

Відповідно до частини першої статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель від 10.04.2014 № 1197-VII (далі — Закон про закупівлі) цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт — 1 мільйон гривень.Бюджетна установа подала до Державної казначейської служби України кошторис на 2015 рік. Зазначена в ньому сума, необхідна для закупівлі електроенергії, потребувала проведення закупівельної процедури. Утім, за браком видатків на заробітну плату і нарахування наступного дня установа внесла зміни до кошторису і зазначила меншу не закупівельну суму. Чи варто проводити процедуру?
 

Який документ подавати Казначейству, якщо річний план закупівель відсутній

Відповідно до статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289 (далі — Закон про закупівлі) річний план закупівель, зміни до нього надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.Казначейство просить установу подати додаток до річного плану закупівель. Проте наказ про створення комітету з конкурсних торгів в установі відсутній, та й річний план державних закупівель на 2014 рік не затверджувався. Адже суми, передбачені на закупівлю товарів, робіт і послуг, менші сум, зазначених у частині першій статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель. Чи повинна установа подавати якийсь інший документ?
 

Дострокове розірвання договору закупівлі: як бути із залишковою сумою

У разі розірвання договору про закупівлю відповідно до частини першої статті 10 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI бюджетна установа як замовник має скласти звіт про виконання договору та подати такий звіт для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протягом трьох робочих днів з дня розірвання договору.У березні 2015 року установа провела тендерну закупівлю на споживання природнього газу та уклала з постачальником договір на суму 239 646,54 грн. З цієї суми вона використала лише 150 856,48 грн. Позаяк у липні 2015 року від постачальника надійшло попередження про дострокове розірвання договору та укладання договору з іншою установою, що має ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу. Чи повинна установа оприлюднювати на веб-порталі інформацію про розірвання договору та проводити надалі тендерну процедуру на залишкову суму (88 790,06 грн.)?
 

Бухгалтеру / ЕСВ

Примеры определения сроков и отражение уплаты ЕСВ

Примеры определения сроков и отражение уплаты ЕСВ

С основными аспектами учета ЕСВ можно ознакомиться в статье Общие правила учета единого взноса на социальное страхование (ЕСВ).Сроки уплаты ЕСВ. Порядок уплаты ЕСВ
 

Бухгалтеру / Звітність

Відображаємо прострочену дебіторську заборгованість у річній звітності

Прострочена дебіторська заборгованість — сума дебіторської заборгованості, що виникає на 30 день після закінчення терміну обов’язкового платежу згідно з укладеними договорами або якщо дата платежу не визначена після виписування рахунку на оплату (п. 1.2 Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.04.2014 № 372, далі — Порядок № 372).Чи можна у формі № 7д, № 7м показувати прострочену дебіторську заборгованість?
 

Декларуємо своє майно, доходи, витрати і зобов’язання за оновленою формою

Так, потрібно. Пояснимо чому.Антикорупційна декларація — декларація про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру — зазнала змін із 1 січня 2014 року. Якщо державний службовець у грудні звільнився із займаної посади, чи потрібно йому подавати декларацію за 2013 рік? Чи змінилися строки її подання?
 

Відображаємо середню заробітну плату мобілізованого працівника у формі № 1ДФ

За громадянами України, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи (посада), середній заробіток в установі, організації, незалежно від підпорядкування (ч. 2 ст. 39 Закону України Про військовий обов’язок і військову службу від 25.03.1992 № 2232-XII).Установою нараховано середню заробітну плату працівнику за період перебування на військовій службі під час часткової мобілізації. За якою ознакою доходу відображати у формі № 1ДФ дохід такого працівника?
 

Відповідальність за помилки у звіті з ЄСВ

Заходи впливу до установ-порушників визначені у статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон про ЄСВ), а до посадових осіб таких установ — у статті 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП).Складаючи звіт з ЄСВ за травень 2015 року, сільська рада може застосувати понижуючий коефіцієнт (у розмірі 0,853) відповідно до установлених законодавством умов його застосування. Утім, випадково бухгалтер виявив, що в окремих місяцях 2014 року звіти з ЄСВ подавали з помилками. І ці помилки у наступні періоди не були виправлені. Хто — сільська рада чи посадова особа — відповідатиме за подання у 2014 році звітів з ЄСВ з помилками? Чи обов’язково застосовувати понижуючий коефіцієнт до ставки ЄСВ при складанні звіту з ЄСВ за травень 2015 року?
 

Звітуємо про нарахування та сплату військового збору

Відповідно до підпункту 1.6 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (ПК) платники військового збору зобов’язані забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 ПК.Як потрібно звітувати про нарахування, утримання та сплату військового збору?
 

Бухгалтеру / Кадры

Примеры приема на работу с испытательным сроком

Примеры приема на работу с испытательным сроком

Сотрудник Маршал А.В. принят в организацию Добро 21 января на должность бухгалтера с испытательным сроком в 2 месяца.
 

Примеры оформления приема на работу в 1С

Примеры оформления приема на работу в 1С

Исходя из норм, изложенных на закладке Справка, трудовой договор в соответствии со ст.24 КЗоТ заключается, как правило, в письменной форме. В типовой конфигурации трудовой договор с сотрудником можно распечатать из формы элемента справочника Сотрудники организаций по кнопке Печать (Рис. 1).Порядок и особенности заключения трудового договора. Виды трудовых договоров. Гарантии и ограничения при приеме на работу. Документы, необходимые для заключения трудового договора. Оформление приема на работу
 

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Кредиторська заборгованість закладів культури та освіти, що утворилася станом на 01.01.2015: чиїм коштом погашати

Механізм погашення кредиторської заборгованості, що склалася станом на 01.01.2015 у закладах освіти та культури, які у 2014 році фінансувалися з сільського бюджету, залежить від того, у якому бюджеті на 2015 рік заплановані видатки на їх утримання — у районному чи сільському. Адже пунктом 20 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (БК) передбачена можливість фінансування у 2015 році таких закладів з сільського бюджету.Окремі заклади освіти та культури до змін, внесених до Бюджетного кодексу України наприкінці 2014 року, фінансувалися з сільського бюджету. За рахунок коштів якого бюджету — районного чи сільського — наразі слід погашати кредиторську заборгованість, що склалася станом на 01.01.2015 в таких закладах?
 

Запровадження програмно-цільового методу на місцевому рівні: з 2015 року за рішенням місцевої ради

Основні підходи до запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2010 № 805 (далі — Основні підходи). Згідно з розділом ІІІ Основних підходів програмно-цільовий метод (далі — ПЦМ) на рівні місцевих бюджетів запроваджуватиметься у три етапи, зокрема на ІІІ етапі (2014 рік) — запровадження складання та виконання місцевих бюджетів за ПЦМ.Видаткова частина сільського бюджету на 2015 рік попередньо запланована за шістьма КФК. Як наразі формувати розрахунки за відповідними КФК на 2015 рік, адже запроваджується ПЦМ на місцевому рівні та оновлена класифікація видатків?
 

Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

Стягнення матеріальної шкоди в судовому порядку

Ні, і ось чому.У результаті проведеної в установі інвентаризації виявлена недостача матеріальних цінностей. Винна особа — заступник директора — відмовляється добровільно відшкодувати заподіяну шкоду. Чи може керівник установи задля забезпечення відшкодування збитків звернутися з позовом до прокурора?
 

Бухгалтеру / Налог на прибыль

Плательщики налога по ставке 0%

Размеры ставок налога на прибыль предприятий перечислены в общей норме – ст.151 НКУ, которая применяется с учетом п.10 подраздела 4 раздела XX Переходные положения НКУ. В этой же статье указаны отдельные налогоплательщики, к прибыли (объекту налогообложения) которых применяются определенные ставки (подробнее см. Ставки налога и порядок исчисления налога).Общие положения. Правила применения ставки налога на прибыль в размере 0%. Использование высвобожденных средств. Учет и отчетность
 

Примеры отражения доходов в 1С:Бухгалтерии 8 для Украины

Примеры отражения доходов в 1С:Бухгалтерии 8 для Украины

В целях налогового учета доходы подразделяются на доходы от операционной деятельности, прочие доходы, и доходы, не учитываемые для определения объекта налогообложения.Отражение доходов от операционной деятельности. Отражение прочих доходов. Отражение доходов, не учитываемых для определения объекта налогообложения
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Обмежуємо придбання меблів бюджетними установами 2013 року

Ні, не може. І от чому.Регіональне управління водних ресурсів має на балансі морально та фізично застарілі меблі (лабораторні стільці). Чи може ця установа передбачити бюджетні кошти на оновлення таких меблів у 2013 році?
 

Укладання договору про матеріальну відповідальність з медичним працівником

Залежно від обставин на працівника може покладатися обмежена або повна матеріальна відповідальність. Відповідно до статті 132 Кодексу законів про працю України (КЗпП) розмір обмеженої матеріальної відповідальності має дорівнювати розміру заподіяної шкоди, але не має перевищувати середнього місячного заробітку. При цьому не потрібно укладати договір про матеріальну відповідальність, адже підставою є виключно порушення трудових обов’язків, що призвели до прямої дійсної шкоди.У тексті Методичних рекомендацій ведення обліку лікарських засобів та медичних виробів у закладах охорони здоров’я, затверджених наказом МОЗ від 09.09.2014 № 635, часто вживають поняття матеріально відповідальна особа. Чи означає це, що потрібно укладати з працівниками договори про матеріальну відповідальність?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Бухгалтеру / Оренда

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оренда

Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Перейти к разделу Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Регламентированные отчеты

Перейти к разделу Бухгалтеру / Регламентированные отчеты

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

Бухгалтеру / ФСС

Перейти к разделу Бухгалтеру / ФСС

 

Страницы: 1   2   3   4  

Просмотреть еще статьи на тему "2014".


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook