Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалызабезпечення

Материалы слушателям курсов: "Забезпечення"

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Оприбуткування основних засобів: застосовуємо меморіальний ордер правильно

Бюджетні установи з метою забезпечення єдності бухгалтерського обліку мають використовувати меморіальні ордери відповідно до Інструкції про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання, затвердженої наказом Державного казначейства України від 27.07.2000 № 68 (далі — Інструкція № 68).Який меморіальний ордер потрібно застосовувати для оприбуткування основних засобів та списання копійок?
 

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Освітня субвенція: на які видатки спрямовують кошти

Статтею 1032 Бюджетного кодексу України (БК) установлено, що кошти освітньої субвенції спрямовують на оплату поточних видатків загальноосвітніх навчальних закладів.Чи можна проводити за кошти освітньої субвенції видатки на харчування учнів 1–4-х класів, ремонт (капітальний, поточний) навчальних закладів, відрядження педагогів?
 

Група обліку і звітності сільської ради: фінансувати чи реорганізувати

Частиною п’ятою статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі — Закон про самоврядування) передбачено, що чисельність працівників органів місцевого самоврядування встановлюється відповідною радою у межах загальної чисельності, визначеної типовими штатами, затвердженими Кабінетом Міністрів України. Утім, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 № 10-рп/2008 визнані неконституційними положення Закону про самоврядування щодо встановлення чисельності працівників органів місцевого самоврядування відповідно до типових штатів. Тому затверджені на виконання статті 10 Закону про самоврядування Типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів (додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування від 03.12.1997 № 1349) з 01.01.2015 втратили чинність.У сільській раді ще за царя Гороха була створена група обліку і звітності. Фінансували її за рахунок бюджетних призначень, затверджених для дитячого садка. Цьогоріч дитсадок утримують коштом субвенцій з районного бюджету. Чи можна й надалі фінансувати групу обліку і звітності за рахунок субвенцій? Чи все ж таки цю групу потрібно розформувати?
 

Утримання дошкільного навчального закладу коштом сільського бюджету

Насамперед слід зауважити, що обсяг субвенції з районного бюджету сільському для проведення видатків на фінансування дошкільного навчального закладу не може бути меншим відповідних затверджених видатків сільського бюджету на 2014 рік. Якщо обсяг цієї субвенції є меншим — то це є порушенням вимог абзацу п’ятого пункту 20 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України (БК), а тому сільська рада зобов’язана звернутись до відповідної районної ради щодо збільшення обсягу зазначеної субвенції.Для фінансування дошкільного навчального закладу сільській раді надається субвенція з районного бюджету, але її не вистачає для забезпечення в повному обсязі оплати праці та енергоносіїв. Чи має право сільська рада фінансувати дошкільний навчальний заклад з вільного залишку, що склався на 01.01.2015, або за рахунок перевиконання сільського бюджету?
 

Добровільне об’єднання територіальних громад: визначаємо переваги

Пригадаємо спочатку, як формувалося законодавче підгрунтя для об’єднання територіальних громад. Уряд своїм розпорядженням від 01.04.2014 № 333-р схвалив Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (далі — Концепція). Реалізація Концепції передбачає створення законодавчої бази діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на новій територіальній основі з визначенням повноважень та їх ресурсного забезпечення.Наразі в регіонах ведеться робота щодо добровільного об’єднання територіальних громад. Які переваги матимуть територіальні громади у разі їх об’єднання?
 

Бухгалтеру / Відрядження

Визначаємо документи, які підтверджують витрати на проживання під час відрядження

Відповідно до Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59, установа за наявності підтвердних документів (в оригіналі) відшкодовує в межах граничних сум витрат на найм житлового приміщення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 98, витрати відрядженим працівникам на найм житлового приміщення з розрахунку вартості одного місця у готелі (мотелі), іншому житловому приміщенні за кожну добу такого проживання з урахуванням включених до рахунків на оплату вартості проживання витрат на користування телефоном (крім витрат на службові телефонні розмови), холодильником, телевізором та інших витрат.Працівник установи, перебуваючи у відрядженні, проживав у готелі. До авансового звіту він не додав рахунок з готелю, а лише квитанцію про оплату за проживання, яка не ідентифікує юридичну особу — надавача послуги. У відшкодуванні витрат на проживання йому було відмовлено. Які документи повинен надати працівник до бухгалтерії для підтвердження витрат на проживання?
 

Виплачуємо добові студентам під час виробничої практики

Так. І ось чому.Для проходження виробничої практики студенти направляються поза межі їхнього місця проживання. Чи має право вищий навчальний заклад виплачувати добові?
 

Бухгалтеру / Власні надходження

Благодійна допомога органу державної влади: чи можливо

Запитання не просте, і ось чому.Комерційна установа у зв’язку з ліквідацією виявила бажання передати на баланс центральному органу виконавчої влади (територіальний орган Пенсійного фонду України) матеріальні цінності. Чи може ЦОВВ прийняти такі цінності?
 

Відображаємо нарахування плати за харчування дітей в обліку ДНЗ

Так, правомірні. Пояснимо чому.У дошкільному навчальному закладі встановлено плату за харчування дітей. Проте батьки іноді несвоєчасно оплачували харчування дітей. Тож бухгалтер нарахування такої плати відображав у обліку та фінансовій звітності не щомісяця, а після надходження коштів на рахунок. Фін­інспектори під час ревізії визнали такі дії бухгалтера порушенням і склали протокол про адміністративне правопорушення. Чи правомірні дії фін­інспекторів?
 

Застосування РРО при наданні послуг установами природно-заповідного фонду

Відповідно до абзацу другого частини першої статті 3 Закону України Про природно-заповідний фонд України від 16.06.1992 № 2456-XII національні природні парки (далі — НПП) належать до природно-заповідного фонду України.Національний природний парк надає послуги з короткострокового відпочинку (розбиття наметів), а також проживання туристів і відпочивальників. Чи обов’язково під час надання таких послуг застосовувати РРО, чи можна використовувати розрахункові книжки і книги обліку розрахункових операцій?
 

Зменшення плати за харчування дітей коштом благодійників: чи можливо

Підпунктом 18 пункту 1 Переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 796, забезпечення харчуванням дітей у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах (далі — ДНЗ) з частковою оплатою відповідно до законодавства віднесено до платних послуг у сфері освітньої діяльності.Дитячий садок отримав благодійну допомогу від сторонніх юридичних осіб. Чи можна за рахунок таких коштів зменшити розмір батьківської плати за харчування?
 

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Як провести закупівлі у I кварталі 2014 року

Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 40 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадку, коли дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.Бюджетною установою затверджено тимчасовий кошторис на I квартал 2014 року. Чи можна розпочати процедуру закупівлі, адже Держбюджет-2014 прийнято із запізненням, а про забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у 2014 році потрібно подбати вже зараз?
 

Визначаємо строк оголошення про проведення відкритих торгів

Відповідно до частини першої статті 10 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон № 2289) замовник для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу (що здійснюється безоплатно) в порядку, встановленому Законом № 2289, надає інформацію про закупівлю, а саме, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі — після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо Законом № 2289 для окремих процедур закупівлі не встановлено іншого строку.У який строк оголошення про проведення відкритих торгів повинно бути надруковано в міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель Уповноваженого органу та оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою?
 

Бухгалтеру / Звітність

Середньооблікова кількість штатних працівників у звіті з ЄСВ: як заповнити правильно

Відповiдно дo пп. 14.1.227 Податкового кодекcу України середньооблікова кількість працівників — кількість працівників у юридичних осіб, визначена за методикою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері статистики, з урахуванням усіх найманих працівників і осіб, що працюють за цивільно-правовими договорами та за сумісництвом більш як один календарний місяць, а також найманих працівників представництв, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів в еквіваленті повної зайнятості, крім найманих працівників, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами та у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку.Заповнюємо звіт з ЄСВ. Як визначається середньооблікова кількість штатних працівників зa звітний період для заповнення заголовнoї частини таблиці 1 звіту з ЄСВ?
 

Відображаємо у звітності нарахування ЄСВ на суми декретних

Нагадаємо, що Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 (далі — Порядок звітування), набрав чинності 30.04.2015. Додатком 4 до Порядку звітування визначено нову форму Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма № Д4; далі — Звіт з ЄСВ).Працівниці у червні 2015 року нараховано допомогу у зв’язку з вагітністю і пологами (декретні) в загальній сумі 6850,00 грн. (126 календарних днів). У розрізі місяців сума декретних у першому місяці (червні) та у останньому місяці нарахування (жовтні) менше 1218,00 грн. Як правильно у Звіті з ЄСВ відобразити ЄСВ, нарахований на суми декретних, та донарахування ЄСВ до розміру мінімального соціального внеску? Яку ставку ЄСВ застосовувати та до якого доходу?
 

Відображаємо у звітності звільнення працівниці після відпустки для догляду за дитиною

Форма Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (№ Д4; далі — Звіт з ЄСВ) визначена у додатку 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.2015 № 435.Відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку працівниці бюджетної установи добігла кінця 15.07.2015. Одразу ж, 16.07.2015, працівниця звільнилася з роботи (основне місце роботи). Як відобразити таку інформацію в таблиці 5 Звіту з ЄСВ?
 

Відображаємо відомості про спецстаж у звіті з ЄСВ

Порядок обчислення спеціального стажу та умови, за яких особа набуває право на пенсію за вислугу років, визначені Законом України Про пенсійне забезпечення від 05.11.1991 № 1788-XII (далі — Закон № 1788). А страховий стаж, за яким визначають розмір пенсії, обчислюється за нормами Закону України Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 № 1058-IV (далі — Закон № 1058).Працівник медзакладу працює на посаді, що дає право на пенсію за вислугу років. Водночас у цьому ж закладі за сумісництвом він обіймає посаду, робота на якій не зараховується до спеціального стажу. Як правильно відобразити в таблиці 6 звіту з ЄСВ відомості за таким працівником: двома рядками чи одним?
 

Працівники перебувають у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами і для догляду за дитиною: кого враховувати у звіті з ЄСВ

Так, потрібно. І ось чому.Кілька працівників установи перебувають у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами і для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. На їхні місця роботи працевлаштовані інші особи. Чи потрібно враховувати таких працівників під час заповнення реквізиту Штатна чисельність працівників таблиці 1 звіту з ЄСВ?
 

Персоніфікуємо підвищення посадових окладів бюджетникам у Звіті з ЄСВ

Зважаючи на пункти 4.1, 4.9 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 № 22-2 (далі — Порядок № 22-2), донараховані згідно із Постановою № 197 суми заробітної плати за січень — квітень 2013 року та ЄСВ відображаються страхувальником у таблиці 6 Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України (далі — Звіт з ЄСВ) додатка 4 до Порядку № 22-2:Як відобразити у таблиці 6 Звіту з ЄСВ перерахунок заробітної плати за січень — квітень 2013 року, який зроблено згідно з постановою КМУ від 27.03.2013 № 197 у травні 2013 року?
 

Відповідальність за помилки у звіті з ЄСВ

Заходи впливу до установ-порушників визначені у статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон про ЄСВ), а до посадових осіб таких установ — у статті 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП).Складаючи звіт з ЄСВ за травень 2015 року, сільська рада може застосувати понижуючий коефіцієнт (у розмірі 0,853) відповідно до установлених законодавством умов його застосування. Утім, випадково бухгалтер виявив, що в окремих місяцях 2014 року звіти з ЄСВ подавали з помилками. І ці помилки у наступні періоди не були виправлені. Хто — сільська рада чи посадова особа — відповідатиме за подання у 2014 році звітів з ЄСВ з помилками? Чи обов’язково застосовувати понижуючий коефіцієнт до ставки ЄСВ при складанні звіту з ЄСВ за травень 2015 року?
 

Бухгалтеру / Кошториси і нормативи

Стягнення матеріальної шкоди в судовому порядку

Ні, і ось чому.У результаті проведеної в установі інвентаризації виявлена недостача матеріальних цінностей. Винна особа — заступник директора — відмовляється добровільно відшкодувати заподіяну шкоду. Чи може керівник установи задля забезпечення відшкодування збитків звернутися з позовом до прокурора?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Недостач або лишків матцінностей при інвентаризації не виявлено: чи складати порівняльну відомість

Так, потрібно, до того ж — обов’язково.В установі проводиться інвентаризація. Чи потрібно складати порівняльну відомість результатів інвентаризації, якщо недостач або лишків матеріальних цінностей не виявлено?
 

Чи потрібно оприбутковувати пам’ятники під час проведення інвентаризації

Так, правомірні. Пояснимо чому.Під час проведення ревізії фінансово-господарської діяльності сільради фінінспекторами було ініційовано інвентаризацію матеріальних цінностей. У результаті проведеної інвентаризації було встановлено неоприбуткування за даними обліку пам’ятника, що знаходився на території сільради. Тож фінінспектори зазначили цей факт як порушення і склали протокол про адміністративне правопорушення на керівника установи. Чи правомірні дії фінінспекторів?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Викладацька діяльність державного службовця: чи можливо

Частиною першою статті 16 Закону України Про державну службу від 16.12.1993 № 3723-XII визначено, що на державних службовців поширюються обмеження, передбачені Законом України Про засади запобігання і протидії корупції від 07.04.2011 № 3206-VI (далі — Закон № 3206).Державний службовець здійснює викладацьку діяльність в робочий час. Чи відноситься викладацька діяльність державного службовця до корупційних правопорушень та чи потрібно мати дозвіл керівника на таку діяльність?
 

Чи можна перевести на іншу посаду жінку, яка перебуває у відпустці для догляду за дитиною, якщо її посада підлягає скороченню

Звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років — частина шоста статті 179 КЗпП), одиноких матерів за наявності дитини віком до 14 років або дитини-інваліда з ініціативи установи не допускається, крім випадків повної ліквідації установи, коли передбачено звільнення з обов’язковим працевлаштуванням (ч. 3 ст. 184 КЗпП).В установі працюють жінки, які мають дітей віком до трьох років, одинокі матері, вагітні. Які дії слід вчинити установі щодо працевлаштування цієї категорії осіб, якщо посади, які вони обіймають, підлягають скороченню?
 

Педагогічна діяльність як державна служба: чи можливо

Поняття державної служби, як вбачається із норм Закону України Про державну службу від 16.12.1993 № 3723-XII (далі — Закон про держслужбу), поєднує найголовніші елементи змісту службової діяльності: державна служба в Україні — це професійна діяльність осіб, що займають посади в державних органах та їх апараті; зміст діяльності державних службовців полягає в практичному виконанні завдань і функцій держави; основними функціями державних службовців є здійснення організаційно-розпорядчих та консультативних функцій; особливістю державної служби є оплата праці осіб, що на ній перебувають, винятково з державних коштів.Питання щодо надання статусу державних службовців педагогічним і науково-педагогічним працівникам — не нове. Та чи виправдане воно і як наразі підкріплено законодавчо?
 

Як правильно розрахувати денний заробіток

Середньоденний заробіток визначають з урахуванням положень абзацу першого пункту 8 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 (далі — Порядок № 100), — шляхом ділення нарахованої заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі дні на число відпрацьованих робочих днів. Згідно з пунктом 3 Порядку № 100 при обчисленні середньої заробітної плати за два місяці враховують основну заробітну плату, доплати і надбавки, премії, які мають постійний характер, індексацію тощо.Працівники установи перерахують частину заробітку для матеріально-технічного забезпечення Збройних Сил України — таке рішення було прийнято на робочій нараді 03.04.2014 у зв’язку із ситуацією, що склалась в Україні. Як правильно розрахувати денний заробіток і чим він відрізняється від середньоденного?
 

ЄТС-2014: підвищення посадових окладів буде, але не всім

Відповідно до статті 3 Закону України Про оплату праці від 24.03.1995 № 108 мінімальна заробітна плата — це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може провадитись оплата за виконану працівником місячну норму праці (обсяг робіт).Бухгалтер бюджетної установи, який веде розрахунки із працівниками із заробітної плати, знає, що заробітна плата не може бути нижчою за мінімальний розмір. Із 1 грудня 2013 року розмір мінімальної заробітної плати змінився. Як встановити оклади працівникам, оплата праці яких здійснюється за ЄТС, у грудні 2013-го та у 2014 році?
 

Виплата середньої заробітної плати колишньому депутату

Як зазначено у частині п’ятій статті 12 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР, на сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.Сільський голова звільнився з посади у зв’язку з закінченням терміну повноважень. Через чотири місяці він досягне пенсійного віку. Чи повинен бухгалтер сільської ради нараховувати колишньому сільському голові протягом шести місяців середню заробітну плату, яку той одержував на виборній посаді?
 

Як звільнити держслужбовця, котрий одночасно досяг граничного віку перебування на держслужбі та перебуває на лікарняному

Звільнення такого державного службовця має відбуватися 28.02.2013, листок непрацездатності підлягає оплаті за всі дні тимчасової непрацездатності. Пояснимо, чому.Державний службовець перебуває на лікуванні в стаціонарному відділенні лікарні з 26.02.2013. Як його звільнити з державної служби, якщо 28.02.2013 йому виповнюється 65 років? Як правильно оплатити листок непрацездатності?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Первинні документи

Перейти к разделу Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Первинні документи

Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Перейти к разделу Бухгалтеру / Перевірки і контроль

Бухгалтеру / Податки і збори

Перейти к разделу Бухгалтеру / Податки і збори

Бухгалтеру / Регламентированные отчеты

Перейти к разделу Бухгалтеру / Регламентированные отчеты

Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальні гарантії

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

 

Страницы: 1   2   3   4  


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook