Меню


Курсы СтимулСправочникПолезные материалыдодаток

Материалы слушателям курсов: "Додаток"

Бухгалтеру

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри

Бухгалтеру / Бухгалтерський облік

Обліковуємо інвалідні коляски правильно

Інвалідні коляски, придбані для передачі їх інвалідам, обліковують як запаси. Нагадаємо, що запаси — це, зокрема, активи, які утримуються для подальшого продажу, безоплатного розподілу, передачі за умов звичайної господарської діяльності (п. 4 розд. І Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 123 Запаси, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2015 № 1202).Заклад сфери соціального захисту придбав інвалідні коляски, аби надалі передати їх інвалідам. На якому субрахунку він має обліковувати такі коляски?
 

Основні засоби не експлуатуються: чи нараховувати амортизацію

Нараховувати амортизацію на літній табір, що на дату балансу не експлуатується, не потрібно у разі його консервації. Пояснимо чому.У бюджетній установі обліковується літній табір, що на дату балансу не експлуатується. Чи нараховувати на нього амортизацію?
 

Бухгалтеру / Бюджетний процес

Група обліку і звітності сільської ради: фінансувати чи реорганізувати

Частиною п’ятою статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі — Закон про самоврядування) передбачено, що чисельність працівників органів місцевого самоврядування встановлюється відповідною радою у межах загальної чисельності, визначеної типовими штатами, затвердженими Кабінетом Міністрів України. Утім, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 № 10-рп/2008 визнані неконституційними положення Закону про самоврядування щодо встановлення чисельності працівників органів місцевого самоврядування відповідно до типових штатів. Тому затверджені на виконання статті 10 Закону про самоврядування Типові штати апарату сільських, селищних рад та їх виконавчих комітетів (додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування від 03.12.1997 № 1349) з 01.01.2015 втратили чинність.У сільській раді ще за царя Гороха була створена група обліку і звітності. Фінансували її за рахунок бюджетних призначень, затверджених для дитячого садка. Цьогоріч дитсадок утримують коштом субвенцій з районного бюджету. Чи можна й надалі фінансувати групу обліку і звітності за рахунок субвенцій? Чи все ж таки цю групу потрібно розформувати?
 

Бухгалтеру / Державні закупівлі

Строк подання до органів Казначейства змін до додатка до річного плану

Держзакупівельним законодавством, зокрема наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель від 15.09.2014 № 1106, передбачено лише складення замовниками такого документа як додаток до річного плану закупівель, вимоги до заповнення вказаного документа, місце та строки оприлюднення.У який строк потрібно подавати до органів Державної казначейської служби України зміни до додатка до річного плану закупівель?
 

Чи розміщувати на веб-сайті установи додаток до річного плану державних закупівель

Відповідно до пункту 1 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель, затвердженої наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 922, річний план закупівель складається щодо закупівель, очікувана вартість яких дорівнює або більше сум, зазначених у частині першій статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про держзакупівлі).Бюджетна установа затвердила річний план державних закупівель та додаток до нього. Чи потрібно оприлюднувати на власному веб-сайті установи додаток до річного плану державних закупівель?
 

Річний план закупівель на 2013 рік складено за старими КЕКВ: чи вносити зміни за закупівлями, розпочатими наприкінці 2012 року

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289-VI (далі — Закон про закупівлі) закупівлі проводять відповідно до річного плану. Інструкцією щодо заповнення форми річного плану закупівель, затвердженою наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 922, передбачено обов’язковість заповнення колонки 2 річного плану закупівель в разі здійснення їх за рахунок бюджетних коштів. У колонці 2 зазначають код економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ), затвердженої наказом Міністерства фінансів України Про бюджетну класифікацію від 14.01.2011 № 11 (далі — Наказ № 11), для розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.Річний план закупівель на 2013 рік затверджений на початку грудня 2012 року за старим КЕКВ. Як бути з КЕКВ, якщо процедура розпочата у грудні 2012 року, а закінчується наприкінці січня 2013 року? Чи потрібно вносити зміни до річного плану в частині зміни КЕКВ зі старих на нові?
 

Чи потрібно на власному веб-сайті оприлюднювати додаток до річного плану закупівель

Згідно з абзацом другим частини першої статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289 (далі — Закон про закупівлі) річний план закупівель та зміни до нього замовник оприлюднює шляхом розміщення на власному веб-сайті або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження.Річний план закупівель повинен бути оприлюднений у мережі інтернет. Чи потрібно оприлюднювати додаток до річного плану закупівель та чи обов’язково зазначати при оприлюдненні очікувану вартість закупівель?
 

Який документ подавати Казначейству, якщо річний план закупівель відсутній

Відповідно до статті 4 Закону України Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010 № 2289 (далі — Закон про закупівлі) річний план закупівель, зміни до нього надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.Казначейство просить установу подати додаток до річного плану закупівель. Проте наказ про створення комітету з конкурсних торгів в установі відсутній, та й річний план державних закупівель на 2014 рік не затверджувався. Адже суми, передбачені на закупівлю товарів, робіт і послуг, менші сум, зазначених у частині першій статті 2 Закону України Про здійснення державних закупівель. Чи повинна установа подавати якийсь інший документ?
 

Бухгалтеру / Звітність

Відповідальність за помилки у звіті з ЄСВ

Заходи впливу до установ-порушників визначені у статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (далі — Закон про ЄСВ), а до посадових осіб таких установ — у статті 1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП).Складаючи звіт з ЄСВ за травень 2015 року, сільська рада може застосувати понижуючий коефіцієнт (у розмірі 0,853) відповідно до установлених законодавством умов його застосування. Утім, випадково бухгалтер виявив, що в окремих місяцях 2014 року звіти з ЄСВ подавали з помилками. І ці помилки у наступні періоди не були виправлені. Хто — сільська рада чи посадова особа — відповідатиме за подання у 2014 році звітів з ЄСВ з помилками? Чи обов’язково застосовувати понижуючий коефіцієнт до ставки ЄСВ при складанні звіту з ЄСВ за травень 2015 року?
 

Бухгалтеру / Казначейське обслуговування

Право першого підпису особи, яка працює на громадських засадах

Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) — юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна (ст. 1 Закону України Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29.11.2001 № 2866-III).ОСББ бере участь у муніципальній програмі та отримує бюджетні кошти. Чи має право першого підпису на платіжних документах для проведення операцій з бюджетними коштами керівник ОСББ, який працює на громадських засадах?
 

Визначаємо КЕКВ на проведення грошової оцінки земельної ділянки

Проведення оцінки земельних ділянок та оформлення результатів такої оцінки регулюється Законом України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV (далі — Закон про оцінку земель). Частиною четвертою статті 5 Закону про оцінку земель визначено, що грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною або експертною.Бюджетній установі потрібно провести грошову оцінку земельної ­ділянки. За яким КЕКВ передбачають видатки на проведення такої оцінки?
 

Бухгалтеру / Необоротні активи і запаси

Придбаваємо комп’ютерну техніку та її комплектуючі

Заходи щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету (додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65; далі — Заходи з економії), набрали чинності з 12.03.2014. Пункт 1 Заходів з економії з 12.03.2014 припинив придбання окремих матцінностей, зокрема, меблів, мобільних телефонів, ноутбуків, побутової техніки.Установою списано кілька комплектів комп’ютерної техніки через непридатність для подальшого використання. Натомість придбати нову техніку — неможливо. Адже Казначейство не проводить платежі, посилаючись на заборону Постановою № 65 придбавати побутову техніку. Чи правильно це?
 

Як відображати у довідці про надходження в натуральній формі благодійну допомогу у вигляді обладнання та послуг з його доставки та монтажу

Відповідно до пункту 2 Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування, затвердженого постановою КМУ від 04.08.2000 № 1222, благодійні внески можуть надаватися благодійниками набувачам у грошовій формі для потреб їх фінансування за напрямами видатків, визначеними благодійником, а також як товари, роботи, послуги.Дитсадку подарували дитячий майданчик, але в акті прийому-передачі, окрім гойдалок, ще зазначена вартість їх монтажу та доставки. Як в такому разі складати Довідку про надходження в натуральній формі: вносити на загальну суму за КЕКВ 3110 або розбивати за КЕКВ 3110 вартість гойдалок та за КЕКВ 2240 вартість їх монтажу й доставки?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Індексація

Виникло право на індексацію зарплати: визначаємося з фіксованою сумою

Пунктом 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 № 1078 (далі — Порядок № 078), передбачено, що місяць, у якому відбувається підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, а також зростання грошових доходів населення без перегляду їх мінімальних розмірів, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів населення. Квітень 2014 року, місяць підвищення посадового окладу, вважається базовим для проведення подальшої індексації.У працівника базовий місяць — січень 2013 року. Він отримує фіксовану суму індексації 340 грн. У квітні 2014 року за результатами атестації у нього підвищився посадовий оклад на 77 грн. (тарифний розряд змінився з 9-го на 10-й). Як бути з індексацією*?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Державна служба

Чи можна встановити доплату сільському голові за виконання обов’язків за вакантною посадою секретаря

Сільських голів преміюють, установлюють їм надбавки, надають матеріальну допомогу у порядку та розмірах, установлених постановою КМУ Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів від 09.03.2006 № 268 (далі — Постанова № 268), у межах затверджених видатків на оплату праці. Однак відповідно до підпункту 1 в пункту 2 Постанови № 268 надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи не встановлюється сільським головам. А доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників таких самих категорій персоналу встановлюють лише спеціалістам та службовцям (пп. 1 г п. 2 Постанови № 268), а не керівникам установ. Та й на додаток, як наголошує Міністерство праці та соціальної політики України в листі від 12.01.2009 № 22/13/84-09: встановлення доплат за суміщення посад та розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт умовами оплати праці для державних службовців не передбачено, як і не передбачено доплати за виконання обов’язків за вакантною посадою.У сільській раді немає секретаря через непроходження претендентами спецперевірки. Охочих на посаду секретаря з числа депутатів немає. Тож з вересня 2012 року посада секретаря вакантна. Чи можлива доплата за виконання роботи відсутнього секретаря до посадового окладу сільського голови?
 

Змінюємо розміри посадових окладів з жовтня 2014 року

Постановою Кабінету Міністрів України Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 25.03.2014 № 110 (далі — Постанова № 110) внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 30.08.2002 № 1298 (далі — Постанова № 1298).Мінімальна заробітна плата на 2014 рік встановлена у розмірі 1218 грн. Чи потрібно збільшувати посадові оклади працівникам бюджетної установи з 01.10.2014?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Освіта

Заробітна плата завгоспа дошкільного навчального закладу

Відповідно до пункту 4 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28.06.1993 № 43 (далі — Положення № 43), керівники державних підприємств, установ, організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій (цехів, відділів, лабораторій тощо) та їхні заступники не мають права працювати за сумісництвом (за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої діяльності). А з огляду на те, що посада завідувача господарства дошкільного навчального закладу (далі — ДНЗ) належить до керівних посад, зазначена особа не може працювати за сумісництвом.Особа у дошкільному навчальному закладі працює на 0,5 ставки заві­дувача господарства, а також на 0,5 ставки кухаря. Чи може ця особа заміщувати опалювача у дошкільному навчальному закладі на час його хвороби?
 

Нараховуємо доплату за виконання обов’язків працівника, тимчасово відсутнього у зв’язку з відпусткою

Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення працівника від своїх основних обов’язків — це заміна працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою тощо. Відповідно до статті 105 Кодексу законів про працю України (КЗпП) працівникам, які виконують обов’язки тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.За наказом завідувача дошкільного навчального закладу за виконання протягом червня 2013 року обов’язків тимчасово відсутнього діловода вихователю-методисту встановлено доплату у розмірі 50% ставки заробітної плати. За результатами атестації вихователю-методисту присвоєно педагогічне звання Старший вихователь. Стаж його педагогічної роботи — понад 20 років. Ставка заробітної плати вихователя-методиста — 1806,00 грн. (12-й тарифний розряд за ЄТС), посадовий оклад діловода — 1159,00 грн. (5-й тарифний розряд за ЄТС). Як нарахувати заробітну плату вихователю-методисту з урахуванням заміни діловода?
 

Прибиральник службових приміщень працює на 1,25 ставки: установлюємо доплату за прибирання туалетів

Оплата праці прибиральників службових приміщень навчальних закладів (далі — прибиральники) встановлюється відповідно до:Як розрахувати місячну заробітну плату прибиральнику службових приміщень навчального закладу, який працює на 1,25 ставки та до службових обов’язків якого входить прибирання туалетів?
 

Чи може музкерівник ДНЗ працювати на 1,75 ставки

Згідно з підпунктом а пункту 5 Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів (затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 № 1055) кількість посад керівників музичних встановлюється з розрахунку 0,25 штатної одиниці на одну групу у дитячих садках і на кожну групу дітей віком від одного року і старше у яслах-садках.Одна група у ДНЗ залишилася без музичних занять через відсутність музкерівника. Чи можна довантажити наявного музичного керівника у ДНЗ до 1,75 ставки, бо в бухгалтерії стверджують, що музкерівник більше ніж на 1,5 ставки працювати не може?
 

Оплачуємо працю звукорежисеру позашкільного навчального закладу

Згідно з пунктом 2 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102 (далі — Інструкція № 102), умови оплати праці керівників, спеціалістів, службовців та робітників структурних підрозділів та окремих працівників освіти, для яких вони не передбачені Інструкцією № 102, встановлюються відповідно до умов оплати праці аналогічних категорій працівників відповідних галузей народного господарства і виробництва.Якими нормативними документами користуватися при встановленні тарифного розряду звукорежисеру у позашкільному навчальному закладі?
 

Компенсація за невикористану щорічну відпустку держслужбовцю, який працює в ЗНЗ учителем з погодинною оплатою

Насамперед упередимо будь-які вагання читачів щодо того, чи має право державний службовець займатися викладацькою роботою. Для цього звернімося до статті 25 Закону України Про запобігання корупції від 14.10.2014 № 1700-VII, що встановлює обмеження, зокрема, для державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності. Попри заборону цією статтею державним службовцям займатися іншою діяльністю, у ній містяться винятки. З-поміж яких ми знаходимо викладацьку, наукову і творчу діяльність, медичну практику, інструкторську та суддівську практику із спорту.Радник голови райради був прийнятий до загальноосвітнього навчального закладу на посаду вчителя з педагогічним навантаженням 4 години на тиждень на строк до 29.05.2015. Чи має він право на компенсацію за невикористану щорічну основну відпустку?
 

Як відновити додаток до диплома про вищу освіту

Додаток до диплома про вищу освіту (далі — Додаток) — це документ про освіту державного зразка, що видається випускникам вищих навчальних закладів усіх форм власності і підпорядкування, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра або магістра, а також, за бажанням, випускникам, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста, з метою надання інформації, необхідної для об’єктивної оцінки кваліфікації (ступеня) вищої освіти, здобутої особою, яка отримала диплом про вищу освіту.Працівник загубив додаток до диплома про вищу освіту. Чи можна його відновити? Якщо можна, то як це зробити і чиїм коштом?
 

Чи можна заступнику директора палацу культури вести гурток

Питання, пов’язані з сумісництвом, регулюють постанова КМУ Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установі організацій від 03.04.1993 № 245 (далі — Постанова № 245), а також Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затверджене наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України від 28.06.1993 № 43 (далі — Положення № 43).Чи може заступник директора палацу культури вести заняття з гуртківцями у цьому закладі і на яких підставах?
 

Щорічна додаткова відпустка няньки ясельної групи

Так, має. Пояснимо чому.Чи має право нянька ясельної групи на щорічну додаткову відпустку? Якщо так, то в якому розмірі?
 

Визначаємо стаж роботи для встановлення доплати за вислугу років бібліотекарю

Порядок виплати доплати за вислугу років працівникам державних і комунальних бібліотек затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.2005 № 84 (далі — Порядок № 84). Доплата за вислугу років установлюється залежно від стажу роботи та виплачується щомісячно.Із 1990 року особа працювала шкільним бібліотекарем на повну ставку. Із 2000 року в зв‘язку із зменшенням кількості класів її перевели на 0,5 ставки. Чи зараховуються останні 15 років до стажу роботи і чи має вона право на доплату за вислугу років?
 

Оплачуємо вчителю заміщення вихователя групи продовженого дня

Щоб обчислити заробіток учителя початкових класів за години заміщення тимчасово відсутнього вихователя групи продовженого дня (далі — ГПД), слід визначитися з розмірами ставок заробітної плати за тією і тією посадами, з яких нараховується плата за викладацькі та виховательські години.Учитель початкових класів, який має вищу кваліфікаційну категорію і педагогічне звання старший учитель, заміщує тимчасово відсутнього вихователя групи продовженого дня. Як оплачувати йому години заміщення?
 

Нараховуємо заробітну плату заступнику директора школи

Посадові оклади керівників бюджетних установ, закладів та організацій та їх заступників визначають відповідно до постанови Кабінету Міністрів України Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 30.08.2002 № 1298 (далі — Постанова № 1298).Посадовий оклад заступника директора школи визначено на рівні 90% від посадового окладу директора. Оклад директора встановлено за 15-м тарифним розрядом ЄТС. Стаж педагогічної роботи директора школи становить 25 років, а заступника — 14 років. У закладі функціонує 2 групи продовженого дня. Як установити посадовий оклад заступнику директора школи? Чи враховувати при цьому надбавки, підвищення і доплати, які отримує директор школи?
 

Бухгалтеру / Оплата праці та кадри / Охорона здоров’я

Право лікаря-бактеріолога на підвищення посадового окладу за шкідливі та важкі умови праці

Умови оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення затверджені наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства охорони здоров’я України від 05.10.2005 № 308/519 (далі — Умови № 308/519).Особа працює на посаді лікаря-бактеріолога санітарно-епідеміологічної станції та відповідно до посадових обов’язків певний період робочого часу може працювати з живим збудником інфекційних захворювань. Чи має вона право на підвищення посадового окладу за шкідливі та важкі умови праці за цими двома підставами?
 

Заробітна плата головного лікаря центру первинної медико-санітарної допомоги: як розраховувати

Відповідно до пункту 1.2 Переліку закладів охорони здоров’я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 28.10.2002 № 385, центр первинної медико-санітарної допомоги (далі — центр ПМСД) — це амбулаторно-поліклінічний заклад охорони здоров’я.В умовах реформування галузі охорони здоров’я виникло запитання щодо розрахунку заробітної плати головного лікаря центру первинної медико-санітарної допомоги. На які виплати наразі може розраховувати головний лікар такого закладу?
 

Бухгалтеру / Соціальне страхування

Перейти к разделу Бухгалтеру / Соціальне страхування

 

Страницы: 1   2  

Просмотреть еще статьи на тему "Додаток".


Подписка на новости RSS

Мы на Facebook